Med letoma 1922 (vir se bo sam razkril kasneje) in (mislim da) 1993 je med postajo Brestanica in rudnikom rjavega premogo Senovo obratovala ozkotirna železnica, ki je vozila premog iz rudnika, odmontirali pa so jo nekaj let po zaprtju rudnika. Vrisana je tudi v Atlasu Slovenije iz leta 1986, torej takrat, ko je še obstajala. Južni del, med postajo in naseljem Brestanica, najdemo na strani 154

severni del od Brestanice do Senovega pa na strani 134:

Po zaprtju rudnika so se menda še preveč dosledno držali načela, da se po koncu rudarjenja obnovi prvotno stanje. In ker je k rudniku spadala tudi proga, so jo demontirali, čeprav mislim, da je bilo nekaj pobud, da bi jo vendarle ohranili. Je pa tudi vprašanje, koliko bi bila primerna za morebiten prevoz turistov (zaradi mer predorov in slabše stabilnosti zaradi ožje tirne širine).
Traso je zarisal tudi uporabnik Dejan v temi o industrijskih tirih.
Mi bomo začeli na drugem koncu. Iz Krškega vodita dve poti do Brestanice. Boljša gre po desnem bregu Save, mi pa se bomo raje držali slabše in ožje ob levem bregu, ki si ga deli tudi z železniško progo. Tako dosežemo majhno brestaniško postajo, ki se stiska v ozki dolini in je včasih odpremljala senovski premog:

Štuc (tam, kjer je avto pred odbojniki) je najbrž z zaprtjem rudnika postal nepotreben. Ko smo že na peronu, se lahko ozremo navzgor in zagledamo glavno brestaniško znamenitost:

Sledove senovske proge lahko opazimo, že preden pridemo do postaje. Že nekaj metrov pred njo je težko zgrešiti predor:

Na asfaltu se še lepo vidi, kje so včasih šli tiri. Če se približamo, opazimo, da je ta predor (daljši od dveh) zaprt in da se ne da iti noter:

Pogled še malo od bliže razkrije, da so v njem pustili tirnice:

Zapustimo območje postaje in se zapeljimo po ozki dolini potoka Brestanica do istoimenskega naselja, dokler ne zagledamo mosta, ki pripelje do gasilcev na drugem bregu. Njihova psotojanka stoji ravno med dvema predoroma. Oglejmo si okolico. Isti tunel kot prej, le da na drugem (severnem) koncu. Vidimo, da je tudi tukaj zaprt:

In tudi na tem koncu iz njega pogledajo ven tirnice in segajo še nekaj metrov ven:

Priložnost, da se empirično prepričamo o tirni širini:

Kot vidimo, je razdalja, med zunanjima roboma tirnic ok. 75 cm. In da je na vsaki strani treba odšteti še cca. 5 cm. Tirna širina bi potemtakem morala biti čez palec (in zaokroženo na 5 cm) 65 cm ali 650 mm. Koliko je pa uraden podatek?
(se nadaljuje)