Most čez Krko v Novem mestu je bržkone največji most na dolenjski progi in poleg viaduktov v Otovcu in Veliki Loki (tisti med Grosupljem in Višnjo Goro) eden največjih premostitvenih objektov na omenjeni progi sploh. Zgraditi so ga morali enkrat med 1912 in 1914, ko so progo podaljšali iz Novega mesta proti Beli Krajini in dalje proti Karlovcu. Žal pa nimam podatkov glede mer in medvojnih (poskusov) rušenj(a). Pred cca. poldrugim desetletjem so vzporedno ob njem zgradili še cestni most, ki je nedvomno razbremenil mestno središče, žal pa ta betonski stvor kazi pogled na elegantnejšega železniškega kolega in praktično zreducira resne fotografske poskuse le na eno stran. Zanimivo je, da se železniški most vzpenja v eno smer, cestni pa v nasprotno: vpadnica iz Bršljina pride na most nad železniškim predorom, na drugi strani pa nadaljuje proti Straži v podvozu.
Izhodišče bo naslednje postajališče:
Postajališka infrastruktura vključuje peron, tablo z imenom, kiosk za prodajo kart (in najbrž hkrati tudi bife) ter "nadstrešek" z mizami (poleg smreke) za stranke bifeja:
Če se še nekrat vrnemo na začetek cestnega mosta in se ozremo navzdol:
Tista rdeče rumeno zelena arhitektonska spaka je Tušev center in hkrati tudi potencialna razgledna točka na naš tinge tinge. "Za" postajališčem vidimo še leseno brv za pešce (staro komaj nekaj let), ki tudi ponuja, kot bomo še videli, lep razgled.
Če se najprej ozremo proti glavni postaji v Bršljinu (po terminologiji SŽ se imenuje kar "Novo mesto" brez dodatkov) in dalje proti Ljubljani:
Vidimo, da nam pogled zastira neka luknja. Ki ima tudi ime:
Če stopimo malo nazaj, lahko zaključimo, da ni nihče prebarval kakšne cifre. In da je malček ukrivljena:
Če se pa ozremo v drugo smer, proti Kandiji (ki je takoj za obzorjem) in dalje proti Beli Krajini, pa končno lahko vidimo, kako se ta most vidi iz strojevodjeve kabine:
Žal se uradno ne sme dalje
Torej ne ostane nič drugega, kot da nekako pridemo na sprehajalno pot spodaj. Še prej pa si oglejmo tole:
Preden so zgradili cestni most, so kar na železniškega prišvasali ozko potko za pešce. Dokaj neprijetna, kadar je čez šel še vlak, je treslo, da je bilo veselje, dva sta se s težavo srečala, razen če nista oba bila anoreksična. Po odprtju cestnega mosta, so to "brv" opustili in rešetkasta vrata najbrž kar prišvasali
Pogled od bližje tudi razkrije, da so odstranili betonske plošče in da je je drevje od takrat imelo prosto pot za razraščanje.
Most čez Krko v Novem mestu
Re: Most čez Krko v Novem mestu
Uradna pot navzdol vodi nekje okoli riti v žep. tisti, ki čutimo gamsa v sebi, pa se spustimo po neki potki kar direkt navzdol. Nekje med tem spustom pogled na oba tinge tingeja:
Končno spodaj. Pogled na začetni obok (in pol) ter na potko. Bi rekel, da je še bolj strmo, kot zgleda:
V kamnite stebre je vzidano neko železje, ne vem pa, čemu (je) služi(lo):
Prehod iz kopenskega na nadvodni del, ki ga prepoznamo po železni konstrukciji. Tam so pešci imeli celo streho:
Še en detajl bivše brvi za pešce:
In še pogled proti drugemu bregu. Vidimo, da ga podpira en v Krko namočen steber:
Tukaj vmes med mostoma svetlobne razmere očitno niso najboljše, zato se odpravimo po Krki navzgor proti leseni brvi (ki smo jo videli že prej). In res, od tu se dosti lepše vidi tista dva cela oboka na levem bregu:
Železna konstrukcija dela nad Krko:
Smo že nekje na sredini brvi. Še en pogled na oboka na levem bregu:
Nadvodni del pa se ogleduje na Krkini gladini:
Končno spodaj. Pogled na začetni obok (in pol) ter na potko. Bi rekel, da je še bolj strmo, kot zgleda:
V kamnite stebre je vzidano neko železje, ne vem pa, čemu (je) služi(lo):
Prehod iz kopenskega na nadvodni del, ki ga prepoznamo po železni konstrukciji. Tam so pešci imeli celo streho:
Še en detajl bivše brvi za pešce:
In še pogled proti drugemu bregu. Vidimo, da ga podpira en v Krko namočen steber:
Tukaj vmes med mostoma svetlobne razmere očitno niso najboljše, zato se odpravimo po Krki navzgor proti leseni brvi (ki smo jo videli že prej). In res, od tu se dosti lepše vidi tista dva cela oboka na levem bregu:
Železna konstrukcija dela nad Krko:
Smo že nekje na sredini brvi. Še en pogled na oboka na levem bregu:
Nadvodni del pa se ogleduje na Krkini gladini:
Re: Most čez Krko v Novem mestu
Na te želzne opore (I profile) so montirali leseno konstrukcijo za izdelavo oboka oz. loka mostu.Ajznponar napisal/-a: V kamnite stebre je vzidano neko železje, ne vem pa, čemu (je) služi(lo):
Primer:
Le ta je že v fazi podiranja, ker je lok že zgrajen.
Jernej