Most čez Krko v Novem mestu

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Odgovori
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Most čez Krko v Novem mestu

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Most čez Krko v Novem mestu je bržkone največji most na dolenjski progi in poleg viaduktov v Otovcu in Veliki Loki (tisti med Grosupljem in Višnjo Goro) eden največjih premostitvenih objektov na omenjeni progi sploh. Zgraditi so ga morali enkrat med 1912 in 1914, ko so progo podaljšali iz Novega mesta proti Beli Krajini in dalje proti Karlovcu. Žal pa nimam podatkov glede mer in medvojnih (poskusov) rušenj(a). Pred cca. poldrugim desetletjem so vzporedno ob njem zgradili še cestni most, ki je nedvomno razbremenil mestno središče, žal pa ta betonski stvor kazi pogled na elegantnejšega železniškega kolega in praktično zreducira resne fotografske poskuse le na eno stran. Zanimivo je, da se železniški most vzpenja v eno smer, cestni pa v nasprotno: vpadnica iz Bršljina pride na most nad železniškim predorom, na drugi strani pa nadaljuje proti Straži v podvozu.

Izhodišče bo naslednje postajališče:
Slika

Postajališka infrastruktura vključuje peron, tablo z imenom, kiosk za prodajo kart (in najbrž hkrati tudi bife) ter "nadstrešek" z mizami (poleg smreke) za stranke bifeja:
Slika

Če se še nekrat vrnemo na začetek cestnega mosta in se ozremo navzdol:
Slika

Tista rdeče rumeno zelena arhitektonska spaka je Tušev center in hkrati tudi potencialna razgledna točka na naš tinge tinge. "Za" postajališčem vidimo še leseno brv za pešce (staro komaj nekaj let), ki tudi ponuja, kot bomo še videli, lep razgled.

Če se najprej ozremo proti glavni postaji v Bršljinu (po terminologiji SŽ se imenuje kar "Novo mesto" brez dodatkov) in dalje proti Ljubljani:
Slika

Vidimo, da nam pogled zastira neka luknja. Ki ima tudi ime:
Slika

Če stopimo malo nazaj, lahko zaključimo, da ni nihče prebarval kakšne cifre. In da je malček ukrivljena:
Slika

Če se pa ozremo v drugo smer, proti Kandiji (ki je takoj za obzorjem) in dalje proti Beli Krajini, pa končno lahko vidimo, kako se ta most vidi iz strojevodjeve kabine:
Slika

Žal se uradno ne sme dalje =; :m2 [-X :kij
Slika

Torej ne ostane nič drugega, kot da nekako pridemo na sprehajalno pot spodaj. Še prej pa si oglejmo tole:
Slika

Preden so zgradili cestni most, so kar na železniškega prišvasali ozko potko za pešce. Dokaj neprijetna, kadar je čez šel še vlak, je treslo, da je bilo veselje, dva sta se s težavo srečala, razen če nista oba bila anoreksična. Po odprtju cestnega mosta, so to "brv" opustili in rešetkasta vrata najbrž kar prišvasali

Slika

Pogled od bližje tudi razkrije, da so odstranili betonske plošče in da je je drevje od takrat imelo prosto pot za razraščanje.
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Most čez Krko v Novem mestu

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Uradna pot navzdol vodi nekje okoli riti v žep. tisti, ki čutimo gamsa v sebi, pa se spustimo po neki potki kar direkt navzdol. Nekje med tem spustom pogled na oba tinge tingeja:
Slika

Končno spodaj. Pogled na začetni obok (in pol) ter na potko. Bi rekel, da je še bolj strmo, kot zgleda:
Slika

V kamnite stebre je vzidano neko železje, ne vem pa, čemu (je) služi(lo):
Slika

Prehod iz kopenskega na nadvodni del, ki ga prepoznamo po železni konstrukciji. Tam so pešci imeli celo streho:
Slika

Še en detajl bivše brvi za pešce:
Slika

In še pogled proti drugemu bregu. Vidimo, da ga podpira en v Krko namočen steber:
Slika

Tukaj vmes med mostoma svetlobne razmere očitno niso najboljše, zato se odpravimo po Krki navzgor proti leseni brvi (ki smo jo videli že prej). In res, od tu se dosti lepše vidi tista dva cela oboka na levem bregu:
Slika

Železna konstrukcija dela nad Krko:
Slika

Smo že nekje na sredini brvi. Še en pogled na oboka na levem bregu:
Slika

Nadvodni del pa se ogleduje na Krkini gladini:
Slika
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Most čez Krko v Novem mestu

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Manjka nam še kakšen detajlič z desnega brega. K sreči od naše brvi vodi še ena sprehajalna potka pod same oboke. Tudi na tej strani imamo dva oboka in še "pol":
Slika

Ko pridemo bliže, pogledamo proti levemu bregu:
Slika

Žal nekoliko moti drevo. Zato za konec ponovimo vajo še iz položaja med obema mostoma:
Slika
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Re: Most čez Krko v Novem mestu

Odgovor Napisal/-a bart »

Ajznponar napisal/-a: V kamnite stebre je vzidano neko železje, ne vem pa, čemu (je) služi(lo):
Na te želzne opore (I profile) so montirali leseno konstrukcijo za izdelavo oboka oz. loka mostu.
Primer:
Le ta je že v fazi podiranja, ker je lok že zgrajen.

Jernej
Odgovori