Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Še zadnji pogled po postaji s perona 4...
...in bližnjih gorah...
...in bližnjih gorah...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
V eni izmed hal postajnega poslopja je razstava ob 150 letnici kolodvora Bozen/Bolzano...
Prelomne letnice so bile:
izgradnja kolodvora leta 1859:
prva razširitev kolodvora:
predlog za izgradnjo kolodvora, ki pritiče velikemu mestu:
predelava kolodvora v času fašizma (1928):
...in današnje stanje:
Prelomne letnice so bile:
izgradnja kolodvora leta 1859:
prva razširitev kolodvora:
predlog za izgradnjo kolodvora, ki pritiče velikemu mestu:
predelava kolodvora v času fašizma (1928):
...in današnje stanje:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Iz časa izgradnje kolodvora (1859) imamo torej Seelosovo litografijo...
ter fotografijo iz leta 1858, ki jo je posnel Moritz Lotze...
S konca 19. stoletja imamo načrt povečanja postajne zgradbe in tirno shemo...
Pred prvo svetovno vojno je nastala naslednja fotomontaža dogajanja na kolodvoru....
Izpred prve svetovne vojne imamo tudi eno fotko...
V času fašizma pa so leta 1924 naredili kolodvor "italijanski"...
ter fotografijo iz leta 1858, ki jo je posnel Moritz Lotze...
S konca 19. stoletja imamo načrt povečanja postajne zgradbe in tirno shemo...
Pred prvo svetovno vojno je nastala naslednja fotomontaža dogajanja na kolodvoru....
Izpred prve svetovne vojne imamo tudi eno fotko...
V času fašizma pa so leta 1924 naredili kolodvor "italijanski"...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Poglejmo si še železniško progo Verona - Bozen/Bolzano...
1. del proge...začnemo v Veroni...
povečava:
2. del proge...
povečava:
3. del proge...
povečava:
4. del proge...
povečava:
se nadaljuje...
1. del proge...začnemo v Veroni...
povečava:
2. del proge...
povečava:
3. del proge...
povečava:
4. del proge...
povečava:
se nadaljuje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
5. del proge...
povečava:
6. del proge...
povečava:
7. del proge...
povečava:
8. del proge se konča v kraju Bozen/Bolzano...
povečava:
povečava:
6. del proge...
povečava:
7. del proge...
povečava:
8. del proge se konča v kraju Bozen/Bolzano...
povečava:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Na izstopu iz postajne zgradbe še enkrat fotografiram stolp z uro...za alibi
FOgled postaje in fotografiranje razstave je trajalo okoli pol urice. Toliko sem tudi porabil na glavnem trgu za jedačo in pijačo, s katero nas je "častil" bodoči (?) župan
Sedaj pa se lahko odpravim dalje proti Brennerju...po lokalni cesti seveda.
FOgled postaje in fotografiranje razstave je trajalo okoli pol urice. Toliko sem tudi porabil na glavnem trgu za jedačo in pijačo, s katero nas je "častil" bodoči (?) župan
Sedaj pa se lahko odpravim dalje proti Brennerju...po lokalni cesti seveda.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Nekje ob cesti se ustavim, da se malo razgledam...
Kolesarje zumiram, da preverim, ali imajo morda slovenske drese
Pogled vzvodno po reki Eisack/Isarco...
...in še po gorah...
...in takoj naprej!
V tem področju moraš biti kar previden, lahko se ti dogodi kaj takega, kot se je neki domačinki, ko je pred njo padla skala na cesto pri kraju Atzwang/Campodazzo
Prišlo pa je do podora tudi na avtocesti, ki poteka malo višje v hribu...
Prav na tem področju pa je v izgradnji zaščitna galerija, v vrednosti 15,5 milijona evrov...
link: http://www.planteam-ukraine.com/index.php?id=136&L=2
Kolesarje zumiram, da preverim, ali imajo morda slovenske drese
Pogled vzvodno po reki Eisack/Isarco...
...in še po gorah...
...in takoj naprej!
V tem področju moraš biti kar previden, lahko se ti dogodi kaj takega, kot se je neki domačinki, ko je pred njo padla skala na cesto pri kraju Atzwang/Campodazzo
Prišlo pa je do podora tudi na avtocesti, ki poteka malo višje v hribu...
Prav na tem področju pa je v izgradnji zaščitna galerija, v vrednosti 15,5 milijona evrov...
link: http://www.planteam-ukraine.com/index.php?id=136&L=2
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Preden nadaljujem s fotopisom, pa si poglejmo še eno nesrečo, ki se je zgodila na kolovoru Bozen/Bolzano davnega leta 1900...
Za tiste, ki ne verjamejo
Za tiste, ki ne verjamejo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Z avtom se pripeljem po regionalni cesti do kraja ATZWANG/CAMPODAZZO.
Prvič, ne vem, kako Italijani "požrejo" dejstvo, da je na njihovem teritoriju italijanski napis kraja na drugem mestu , V Benečiji in Tržaškem ozemlju pa ne želijo, da bi bila slovenska oznaka kraja na drugem mestu
Drugič: vseskozi gledam, kje bi bila nekoč speljana železnica po dolini...
Danes je v dolini ni več in je speljana po predorih...
Tukaj, v kraju Atzwang/Campodazzo, pa mi zadeva postane sumljiva, ko vidim, da je kolesarska steza speljana skozi predor...
Potrebno se je ustaviti in izvesti raziskavo z vsemi najnovejšimi metodami industrijske arheologije oz. železniške arheologije
Odpravim se proti predoru...vmes po fotografiram.
bio kolesarska okrepčevalnica...
Google mi to potrdi: malo za cediti sline
http://www.fierabolzano.it/news/biolife ... IOLIFE.pdf
Malo naprej pa najdem lastnika restavracije , ki bio kosi travo...
Odpravim se dalje proti predoru, pa me zmotita tile dve bio kozi
Pridem do mostov preko reke Eisack/Isarco...most, čez katerega je speljana kolesarska steza je dobil novo ograjo...
Avtocesta pa je speljana višje v hribu...opazim pa staro ograjo železniškega mostu, ki je sedaj nadvišana z novo ograjo...
Končno se dokopljem do predora in ugotovim, da je zelo kratek, na drugi strani pa je podaljšan z galerijo...
Za podrobnejše raziskave ni časa, odpraviti se je potrebno naprej...proti Brixnu...
Ko pridem do konca bivšega železniškega mostu, smerokaz usmerja turiste v center vasi pod cestnim mostom...
Seveda izkoristim priložnost in iz te poti fotografiram bivši železniški most, da preverim v kakšnem stanju je
Prvič, ne vem, kako Italijani "požrejo" dejstvo, da je na njihovem teritoriju italijanski napis kraja na drugem mestu , V Benečiji in Tržaškem ozemlju pa ne želijo, da bi bila slovenska oznaka kraja na drugem mestu
Drugič: vseskozi gledam, kje bi bila nekoč speljana železnica po dolini...
Danes je v dolini ni več in je speljana po predorih...
Tukaj, v kraju Atzwang/Campodazzo, pa mi zadeva postane sumljiva, ko vidim, da je kolesarska steza speljana skozi predor...
Potrebno se je ustaviti in izvesti raziskavo z vsemi najnovejšimi metodami industrijske arheologije oz. železniške arheologije
Odpravim se proti predoru...vmes po fotografiram.
bio kolesarska okrepčevalnica...
Google mi to potrdi: malo za cediti sline
http://www.fierabolzano.it/news/biolife ... IOLIFE.pdf
Malo naprej pa najdem lastnika restavracije , ki bio kosi travo...
Odpravim se dalje proti predoru, pa me zmotita tile dve bio kozi
Pridem do mostov preko reke Eisack/Isarco...most, čez katerega je speljana kolesarska steza je dobil novo ograjo...
Avtocesta pa je speljana višje v hribu...opazim pa staro ograjo železniškega mostu, ki je sedaj nadvišana z novo ograjo...
Končno se dokopljem do predora in ugotovim, da je zelo kratek, na drugi strani pa je podaljšan z galerijo...
Za podrobnejše raziskave ni časa, odpraviti se je potrebno naprej...proti Brixnu...
Ko pridem do konca bivšega železniškega mostu, smerokaz usmerja turiste v center vasi pod cestnim mostom...
Seveda izkoristim priložnost in iz te poti fotografiram bivši železniški most, da preverim v kakšnem stanju je
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 05.06.2010, 12:51, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Cerkvica izgleda takole...
Avtocesta pa takole...
Po kolesarski stezi pa se mi približujejo turisti...
Najprej glava družine...
...potem pa boljša polovica z naraščajem v vozičku...na kotalkah
Ja, zato pa so tako visoke ograje...
Odpravim se dalje, pa se zelo kmalu zopet ustavim...
Premami me pokrit most...z njimi sem se že tudi precej ukvarjal. Doma imam knjigo gospe Trude Horn iz Celovca, ki je skrbno zbrala podatke za večino pokritih mostov v Evropi.
Nazumiram most, ki so ga pred kratkim na novo "preoblekli"...
Poleg mostu pa neka zanimivost, po potrebno pogledati, kaj je to....
Prej še pogledam, ali so narejene zadrževalne mreže za skale tako, kot je treba
Nazumiram še kmetijo v hribu...
Potem pa se prestavim k pokritemu mostu...
Zraven mostu pa presenečenje...
Avtocesta pa takole...
Po kolesarski stezi pa se mi približujejo turisti...
Najprej glava družine...
...potem pa boljša polovica z naraščajem v vozičku...na kotalkah
Ja, zato pa so tako visoke ograje...
Odpravim se dalje, pa se zelo kmalu zopet ustavim...
Premami me pokrit most...z njimi sem se že tudi precej ukvarjal. Doma imam knjigo gospe Trude Horn iz Celovca, ki je skrbno zbrala podatke za večino pokritih mostov v Evropi.
Nazumiram most, ki so ga pred kratkim na novo "preoblekli"...
Poleg mostu pa neka zanimivost, po potrebno pogledati, kaj je to....
Prej še pogledam, ali so narejene zadrževalne mreže za skale tako, kot je treba
Nazumiram še kmetijo v hribu...
Potem pa se prestavim k pokritemu mostu...
Zraven mostu pa presenečenje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Postajališče na železniški progi Verona - Brener...CASTELROTTO/KASTELRUTH
...ki je včasih izgledalo takole...
"sposojena" fotka iz knjige Laura Facchinelli: La Ferrovia Verona-Brennero, Bolzano 1995
...ki je včasih izgledalo takole...
"sposojena" fotka iz knjige Laura Facchinelli: La Ferrovia Verona-Brennero, Bolzano 1995
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Kako pa izgledajo pokriti mostovi/brvi preko reke Eisack?
Gledati je treba most
Kolesarki pa sta Sabbi in Martelle, ki sta se spravile na gorsko turo (5 ur in pol na Seiseralm)
link: http://www.bergportal.com/tourentyp/mou ... seiseralm/
Gledati je treba most
Kolesarki pa sta Sabbi in Martelle, ki sta se spravile na gorsko turo (5 ur in pol na Seiseralm)
link: http://www.bergportal.com/tourentyp/mou ... seiseralm/
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 05.06.2010, 11:51, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Sedaj je na vrsti predavanje o pokritih lesenih mostovih...
V moji knjižnici imam knjigo Trude Horn: Gedeckte Holzbrücken; Zeugen alter Holzbaukunst, Klagenfurt 1980
Knjiga je izšla v samozaložbi avtorice.
Slovensko bi se naslov glasil: Pokriti leseni mostovi; Priče stare umetnosti lesene gradnje.
Knjigo mi je podarila avtorica ga. Trude Horn in mi je tudi dovolila uporabo fotk iz knjige. Z njo sem sodeloval pri nekaj projektih raziskave zgodovine.
Večino fotk v knjigi je posnela sama, pokriva pa knjiga pokrite lesene mostove po Švici, Nemčiji, Lichtensteinu, Franciji, Italiji, Romuniji, Češki in Ameriki. Na žalost takrat v Sloveniji ni našla sodelavca, ki bi ji pomagal poiskati nekaj pokritih lesenih mostov pri nas.
Naslovnica knjige:
Most pri postajališču Kstelruth (iz knjige, stran 75)...
nadaljevanje, stran 76...
Most v Atzwang-u (stran 77)...
Ta most je zanimiv, ker je podprt na naravni skali v reki...
nadaljevanje (iz knjige: stran 78)...
Za konec pa še študija o pokritem lesenem mostu pri postajališču Kastelruth, ki ga je naredil Hannes Fischnaller na TU Graz...
link:
http://portal.tugraz.at/portal/page/por ... ller09.pdf
Fotke, načrti, izračuni, teorija, praksa...
V moji knjižnici imam knjigo Trude Horn: Gedeckte Holzbrücken; Zeugen alter Holzbaukunst, Klagenfurt 1980
Knjiga je izšla v samozaložbi avtorice.
Slovensko bi se naslov glasil: Pokriti leseni mostovi; Priče stare umetnosti lesene gradnje.
Knjigo mi je podarila avtorica ga. Trude Horn in mi je tudi dovolila uporabo fotk iz knjige. Z njo sem sodeloval pri nekaj projektih raziskave zgodovine.
Večino fotk v knjigi je posnela sama, pokriva pa knjiga pokrite lesene mostove po Švici, Nemčiji, Lichtensteinu, Franciji, Italiji, Romuniji, Češki in Ameriki. Na žalost takrat v Sloveniji ni našla sodelavca, ki bi ji pomagal poiskati nekaj pokritih lesenih mostov pri nas.
Naslovnica knjige:
Most pri postajališču Kstelruth (iz knjige, stran 75)...
nadaljevanje, stran 76...
Most v Atzwang-u (stran 77)...
Ta most je zanimiv, ker je podprt na naravni skali v reki...
nadaljevanje (iz knjige: stran 78)...
Za konec pa še študija o pokritem lesenem mostu pri postajališču Kastelruth, ki ga je naredil Hannes Fischnaller na TU Graz...
link:
http://portal.tugraz.at/portal/page/por ... ller09.pdf
Fotke, načrti, izračuni, teorija, praksa...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Odpraviti se moram naprej...ura je že 15 minut do osmih...
Pogled izpred pokritega lesenega mostu Kastelruth po kolesarski stezi v smeri Bozen/Bolzano...
Pogled v smer Brixna, Brennerja...
Odpeljem se dalje, vendar me že po 15 munutah zmoti napis ob cesti: BAR
Pogled izpred pokritega lesenega mostu Kastelruth po kolesarski stezi v smeri Bozen/Bolzano...
Pogled v smer Brixna, Brennerja...
Odpeljem se dalje, vendar me že po 15 munutah zmoti napis ob cesti: BAR
Ja. če bom takole potoval, ne bom prišel nikoli domovkarbidovka napisal/-a: A sploh še prideš kdaj domov?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Pripeljal sem se iz smeri Bozen/Bolzano (tako kot avtobus na fotki) do trdnjave Franzensfeste/Fortezza.
Ura je že pozna, skoraj pol devetih
Pri hiši sem zavil desno in parkiral avto ob cesti...
Odločim se še na hitro narediti nekaj fotk. Morda bodo uspele...ja, seveda, z avtomatsko nastavitvijo
Ura je že pozna, skoraj pol devetih
Pri hiši sem zavil desno in parkiral avto ob cesti...
Odločim se še na hitro narediti nekaj fotk. Morda bodo uspele...ja, seveda, z avtomatsko nastavitvijo
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 05.06.2010, 21:21, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers