Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Takoj začnem fotografirati okoli trdnjave...
Turista si ogledujeta moj avto...
Potujem brez navigacije...si je treba pogledat smerokaze
Najdem tudi oznako za parkirni prostor pri trdnjavi...
Vlak pelje proti Bolzanu...
Odpravim se še do železniškega mostu. Seveda moram paziti, da ne zbijem kakšnega jelena
Pripeljem se pod železniški most...
...v globini pa reka...
Le kako so zmontirali ta most
Turista si ogledujeta moj avto...
Potujem brez navigacije...si je treba pogledat smerokaze
Najdem tudi oznako za parkirni prostor pri trdnjavi...
Vlak pelje proti Bolzanu...
Odpravim se še do železniškega mostu. Seveda moram paziti, da ne zbijem kakšnega jelena
Pripeljem se pod železniški most...
...v globini pa reka...
Le kako so zmontirali ta most
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Pod mostom fotografiram še vstop železniške proge v trdnjavo...
...in se odpeljem nazaj v hrib, na parkirni prostor trdnjave..
...in se odpeljem nazaj v hrib, na parkirni prostor trdnjave..
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Da si pa bomo trdnjavo malo bolj prostorsko predstavljali, si bomo sposodili pri wikipediji nekaj fotk...
Desno je železniški most nad reko. Ta proga pripelje iz Beljaka/Villach.
Na levi strani je avtocesta Verona - Brenner, proti desni je železniška proga Verona - Brenner in potem navadna cesta Verona - Brenner.
http://www.manifesta7.it/location/image ... 1212079139
Pogled v nivoju vstopa železniške proge Beljak/Villach-Franzensfeste/Fortezza...
Obe fotki sta na linku: http://www.fortezzaopenarchive.net/
Desno je železniški most nad reko. Ta proga pripelje iz Beljaka/Villach.
Na levi strani je avtocesta Verona - Brenner, proti desni je železniška proga Verona - Brenner in potem navadna cesta Verona - Brenner.
http://www.manifesta7.it/location/image ... 1212079139
Pogled v nivoju vstopa železniške proge Beljak/Villach-Franzensfeste/Fortezza...
Obe fotki sta na linku: http://www.fortezzaopenarchive.net/
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Za tiste, ki so si ogledali poročilo o razstavi Stade ferrate v Veroni (Železnica skozi čas) je odgovor jasenželezocestnik napisal/-a:
Le kako so zmontirali ta most
Ja, to je ta most ...čeprav na eni razglednici zgoraj piše, da je viadukt
Zdaj vsaj vemo, kako so ga zmontirali. Brez pomožnega mostu včasih pač ni šlo...
V času gradnje...leta 1881 (fotograf Emil Lotze)...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Ja, sedaj, ko vemo, kako so zmontirali most/viaduktželezocestnik napisal/-a:
...in se odpeljem nazaj v hrib, na parkirni prostor trdnjave..
...lahko nadaljujem, tam, kamor sem se namenil...na srednji nivo trdnjave...
Seveda si moramo pogledati napis nad vrati...
Ja, tole se še ne da prebrati...malo povečave prosim...
...ki se glasi:
FRANCISCUS. I. AUSTR. IMP.
INCHOAVIT. MDCCCXXXIII.
FERDINANDUS. I. AUSTR. IMP.
PERFECIT. MDCCCXXXVIII.
To pomeni, da je Franc I. začel leta 1833, Ferdinand I. pa končal gradnjo leta 1838.
Franc I. je tudi ni mogel dokončati, saj je umrl leta 1835.
Oba pa je portretiral slovenski slikar Jožef Tominc. Wikipedija sicer trdi v italijanščini, nemščini in francoščini da je italijanski slikar, Angleži pa so seveda diplomati in napišejo, da je bil slovensko-italijanski slikar.
Franc I.:
Ferdinand I.:
Skozi zaprta vrata si lahko privoščimo pogled na dvorišče trdnjave...
Z dvorišča srednjega nivoja trdnjave pogledam proti zgornji trdnjavi...
...obenem pa vidimo železniški most, po katerem proga Beljak/Villach - Franzenfeste zapušča področje trdnjave.
Tukaj zgoraj pa je proga speljana skozi trdnjavo...
V področju trdnjave je bila tudi cerkvica...
...in še zadnji pogled po dvorišču...viden je ostanek enih igric, katere so se šli v trdnjavi pred kratkim...
Trdnjavo in železniški most sem si ogledal v 15 minutah, saj sem hotel še narediti nekaj fotk na postaji Franzensfeste/Fortezza...
Morda bo uspelo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Vhod na postajo Franzensfeste/Fortezza...
Postaja je "oblečena" v les...
Pogled v smeri Brennerja...
Pogled na postajo in perone...italijanščina je na prvem mestu...
Ta vlak gre v Merano...
Ne verjamete? Fotki sta posneti z nastavitvijo avtomatsko, samo pri eni je bil vključen fleš....
Tudi tukaj pokrivajo spenjala....
Italijani rečejo južni Tirolski (Süd Tirol) Alto Adige (Zgornje Poadižje)...
Tole fotko dodajam samo zato, ker se še vidi sneg po gorah naokoli...
Pripelje vlak iz Innichena/San Candida...
Postaja je "oblečena" v les...
Pogled v smeri Brennerja...
Pogled na postajo in perone...italijanščina je na prvem mestu...
Ta vlak gre v Merano...
Ne verjamete? Fotki sta posneti z nastavitvijo avtomatsko, samo pri eni je bil vključen fleš....
Tudi tukaj pokrivajo spenjala....
Italijani rečejo južni Tirolski (Süd Tirol) Alto Adige (Zgornje Poadižje)...
Tole fotko dodajam samo zato, ker se še vidi sneg po gorah naokoli...
Pripelje vlak iz Innichena/San Candida...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Da je to res....
Perone zapustim skozi postajno poslopje, v "baru" spijem eno pijačico, pri tem pa izvem marsikaj...
Takoj vidijo, da sem turist in mi ponudijo za naslednji dan ogled trdnjave z vodičem, ki ve marsikaj...
Takšen ogled traja eno uro do dve uri, najpomembnejše pa so informacije o zakladu...
K temu zakladu se bomo še vrnili, jaz sem še pobral nekaj reklamnih letakov, ki jih delijo na INFOPOINTU nove Brennerske železnice...
Št.1:
Št.2:
Ja, družba se je preimenovala v evropsko delniško družbo in dela bodo čudežno stekla
Št.3:
Z izgradnjo novega predora Franzenfeste-Innsbruck bi se sprostila stara proga in na njej bi lahko vzpostavili polurni takt...
Dodajam pa mnenje proti gradnji novega Brennerskega predora Prof. Hermanna Knoflacher-ja za tiste, ki znajo nemško...
Zanimiv pristop, tudi mi se bi lahko iz takšnega pristopa kaj naučili.
http://www.blog.de/srv/media/media_down ... ID=1927921
Na koncu Kolodvorske ceste (Hofbahnstrasse/Via Stazione) zavijem levo...do Brennerja je še 34 km...
Fotka je posneta s flešem...ura se že približuje deveti uri...zvečer.
Perone zapustim skozi postajno poslopje, v "baru" spijem eno pijačico, pri tem pa izvem marsikaj...
Takoj vidijo, da sem turist in mi ponudijo za naslednji dan ogled trdnjave z vodičem, ki ve marsikaj...
Takšen ogled traja eno uro do dve uri, najpomembnejše pa so informacije o zakladu...
K temu zakladu se bomo še vrnili, jaz sem še pobral nekaj reklamnih letakov, ki jih delijo na INFOPOINTU nove Brennerske železnice...
Št.1:
Št.2:
Ja, družba se je preimenovala v evropsko delniško družbo in dela bodo čudežno stekla
Št.3:
Z izgradnjo novega predora Franzenfeste-Innsbruck bi se sprostila stara proga in na njej bi lahko vzpostavili polurni takt...
Dodajam pa mnenje proti gradnji novega Brennerskega predora Prof. Hermanna Knoflacher-ja za tiste, ki znajo nemško...
Zanimiv pristop, tudi mi se bi lahko iz takšnega pristopa kaj naučili.
http://www.blog.de/srv/media/media_down ... ID=1927921
Na koncu Kolodvorske ceste (Hofbahnstrasse/Via Stazione) zavijem levo...do Brennerja je še 34 km...
Fotka je posneta s flešem...ura se že približuje deveti uri...zvečer.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Na wikipediji pa si lahko pogledamo Brennersko progo Verona - Brenner in dalje do Innsbrucka.Vidimo, kje so zgradili nove predore in opustili staro progo.
Najbolj podrobna shema proge je na italijanski wikipediji:
http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_del_Brennero
V trdi temi sem se pripeljal do postaje Brenner/Brennero.
Stopim iz avta, piha, pet stopinj...
Pogledam na postajo, nikjer žive duše...
Pomagam si z wikipedijo, kjer si bomo "sposodili" fotke...
meja med Avstrijo in Italijo je na Brennerju...
Najbolj podrobna shema proge je na italijanski wikipediji:
http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_del_Brennero
V trdi temi sem se pripeljal do postaje Brenner/Brennero.
Stopim iz avta, piha, pet stopinj...
Pogledam na postajo, nikjer žive duše...
Pomagam si z wikipedijo, kjer si bomo "sposodili" fotke...
meja med Avstrijo in Italijo je na Brennerju...
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 08.06.2010, 12:21, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Pozdrav
Vsaka čast @ŽC . Zame je posebej zanimiva zadnja fotka. Zakaj? Poglejte si malo vozno mrežo. Dve vsporedni žici brez nosilnih žic....Ja, ja Italijani so takrat (nekje do sredine 60-tih let) na Brenner vozili trifazno....
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,1391710
LP
Jože
Vsaka čast @ŽC . Zame je posebej zanimiva zadnja fotka. Zakaj? Poglejte si malo vozno mrežo. Dve vsporedni žici brez nosilnih žic....Ja, ja Italijani so takrat (nekje do sredine 60-tih let) na Brenner vozili trifazno....
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,1391710
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Ne morem več urejati teksta za nazaj...
Sem našel lepo fotko mostu/viadukta pri trdnjavi Franzensfeste/Fortezza v knjižici iz leta 1971 Francesco Pozzato: La Ferrovia della val Pusteria; Die Pustertalbahn.
Knjižica je izšla v samozaložbi. To je železnica v dolini Pusterice.
Sem našel lepo fotko mostu/viadukta pri trdnjavi Franzensfeste/Fortezza v knjižici iz leta 1971 Francesco Pozzato: La Ferrovia della val Pusteria; Die Pustertalbahn.
Knjižica je izšla v samozaložbi. To je železnica v dolini Pusterice.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Pozdrav
Še en @Žc. Spet fotografija, ki prikazuje, za nas "tehnikoljubce", zanimivo zadevo. Na mostu je fotografirana lokomotiva, ki je italijanska specialiteta. Gre za lokomotivo s ti. "Franco-Crosti" predgrevalcem napajalne vode. Skoraj 100% gre za serijo FS 741. Kako je točno izgledala ta lokomotiva, lepo pokaže fotografija iz wikipedije:
Slika na nek način pomaga (grobo oceniti) čas nastanka fotografije, saj so te lokomotive "službo nastopile" leta 1953.
Bi pa bilo zanimivo videti kak vozni red iz preloma 19. in 20. stoletja. Takrat se je verjetno dalo brez presedanja peljati iz Maribora do Fortezze. Železnica v dolini Pusterice je namreč neposredno nadaljevanje dravske proge in jo je izvedla Južna železnica (K.K.p Südbahngesellschaft). Zanimivo je, da so prvi načrti za železniško povezavo Bressanone (Brixen) - Maribor bili narejeni že leta 1845 in so predvidevali vleko s - konji
Zanimiv je tudi izvor imena Val Pusteria / Pustertal / Pusterica. Znanstveniki si glede tega niso enotni. Eni zagovarjajo teorijo, da je koren staroslovanski iz besede "pust" (ne pust kot "fašenk" temveč pust kot prazno, nerdovitno... npr puščava), drugi pa, da je keltskega izvora, iz osebnega imena "Busturus"....
Sorry za ta mali OT
LP
Jože
Še en @Žc. Spet fotografija, ki prikazuje, za nas "tehnikoljubce", zanimivo zadevo. Na mostu je fotografirana lokomotiva, ki je italijanska specialiteta. Gre za lokomotivo s ti. "Franco-Crosti" predgrevalcem napajalne vode. Skoraj 100% gre za serijo FS 741. Kako je točno izgledala ta lokomotiva, lepo pokaže fotografija iz wikipedije:
Slika na nek način pomaga (grobo oceniti) čas nastanka fotografije, saj so te lokomotive "službo nastopile" leta 1953.
Bi pa bilo zanimivo videti kak vozni red iz preloma 19. in 20. stoletja. Takrat se je verjetno dalo brez presedanja peljati iz Maribora do Fortezze. Železnica v dolini Pusterice je namreč neposredno nadaljevanje dravske proge in jo je izvedla Južna železnica (K.K.p Südbahngesellschaft). Zanimivo je, da so prvi načrti za železniško povezavo Bressanone (Brixen) - Maribor bili narejeni že leta 1845 in so predvidevali vleko s - konji
Zanimiv je tudi izvor imena Val Pusteria / Pustertal / Pusterica. Znanstveniki si glede tega niso enotni. Eni zagovarjajo teorijo, da je koren staroslovanski iz besede "pust" (ne pust kot "fašenk" temveč pust kot prazno, nerdovitno... npr puščava), drugi pa, da je keltskega izvora, iz osebnega imena "Busturus"....
Sorry za ta mali OT
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Iz vsakega OT se lahko kaj naučišBarbarpapa1 napisal/-a:
Sorry za ta mali OT
LP
Jože
Sem že mislil, da sem zapis naredil sam zase
...čeprav sem ustvarjal gledanost teme s pristopom "Poglej aktivne teme"
Vendar se pri takšnem pristopu izredno vleče tema...
Če pa povem po pravici, nimam časa...in vse druge teme so "zamrznjene"...tudi tiste o abortih
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Tam je bilo včasih vse naše...
Če pogledamo samo Južno Tirolsko...
Nad Meranom imamo imena:
- Perval,Perfl (slovensko preval)
-Tel, Töll (slovensko dol)
-Plau (slovensko plave, tam kjer plavijo les)
Nad krajem Bozen/Bolzano j reka Eisack (ital. Isarco, slovensko: izaro, reka jezernica).
Na vzhodni strani doline je vrh Petz (slovensko peč),
Raschötzer Alpe so italijansko Rascieza (slovensko rašica).
V stranski dolini Villnöstal so imena Crnidoi (slovensko čarni dol, Got (slovensko kot), Gost (slovensko gozd).
Brixen je slovensko brišče, hrib se imenuje Plose, kar naj bi bilo slovensko polože ali pa tudi plaze.
Torej vse naše...
Albrecht Dürer je potoval leta 1505 menda preko Brennerja oz. doline Bele in je narisal svojo gostiteljico... slovensko kmetico...Una villana windisch
fotka z linka:
http://www.veneti.info/en/home/articles ... ous-people
Če pogledamo samo Južno Tirolsko...
Nad Meranom imamo imena:
- Perval,Perfl (slovensko preval)
-Tel, Töll (slovensko dol)
-Plau (slovensko plave, tam kjer plavijo les)
Nad krajem Bozen/Bolzano j reka Eisack (ital. Isarco, slovensko: izaro, reka jezernica).
Na vzhodni strani doline je vrh Petz (slovensko peč),
Raschötzer Alpe so italijansko Rascieza (slovensko rašica).
V stranski dolini Villnöstal so imena Crnidoi (slovensko čarni dol, Got (slovensko kot), Gost (slovensko gozd).
Brixen je slovensko brišče, hrib se imenuje Plose, kar naj bi bilo slovensko polože ali pa tudi plaze.
Torej vse naše...
Albrecht Dürer je potoval leta 1505 menda preko Brennerja oz. doline Bele in je narisal svojo gostiteljico... slovensko kmetico...Una villana windisch
fotka z linka:
http://www.veneti.info/en/home/articles ... ous-people
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Še ena fotka gradnje mostu/viadukta pri trdnjavi Franzensfeste/Fortezza...
fotka je z linka:
http://www.mecschlanders.com/images/Vor ... %20(1).jpg
Franzensfeste je "Francetova trdnjava" (Franzens-feste)....pač v čast graditelju Francu I.
fotka je z linka:
http://www.mecschlanders.com/images/Vor ... %20(1).jpg
Franzensfeste je "Francetova trdnjava" (Franzens-feste)....pač v čast graditelju Francu I.
železocestnik napisal/-a:
Franc I.:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Želez(n)ocestnik,
kot vedno odlični fotopis, začinjen s "frojde am farn" Samo belo srajco pa pogrešam
Lp,
Tono
kot vedno odlični fotopis, začinjen s "frojde am farn" Samo belo srajco pa pogrešam
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!