Potovanje po deželi Danski...

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Naslednji dan pa...je sreda!
Vstajanje v primernem času, da se uredim, grem na zajtrk, potem pa me sine zapelje z avtom tistih par kilometrov na drugo stran letališča Kopenhagen. Prihod pred hotel Hilton: 9.50!

Po tako dolgem ovikarjenju po raznih detajlih, ste že pozabili cilj :lol: :lol:
železocestnik napisal/-a:
Štart iz Ljubljane, v ponedeljek po službi. Cilj: Hilton hotel Kopenhagen-letališče, sreda ob 10.00!

Torej hotel...

Slika
fotka iz linka: skyscrapercity

Hotel ima ravno streho in drži vodo :wink:

http://www.sarnafil.at/roofing_at/roofi ... copenhagen

Poleg tega je povezan s pokritim prehodom do postaje podzemne železnice in s tem tudi letališčem Kopenhagen.

Poskrbljeno je torej zato, da si ne zmočiš niti lasu...
(ženske ne potrebujejo tafta :wink: )

Priletiš z letalom...

Slika


...prideš v hotelsko avlo po pokritem prehodu v 3 minutah...

Slika


...popiješ kavico z rogljičkom in se pridružiš kolegom na sestanku...


Nobenega zapravljanja časa...vse je naštudirano v nulo. Sicer se danes poslovneži dogovarjajo in pregovarjajo preko video konferenc, skypov in ne vem česa se vsega, vendar se nekatere stvari le ne da dogovoriti drugače, kot da se srečajo...

Po mojem pravočasnem prihodu v avlo me je takoj opazil kolega iz Švedske in mi pokazal pot do enega izmed prostorov za sestanke. Sicer pa te ustrežljivo osebje hotela začne takoj usmerjati, poleg tega so panoji, v katerem prostoru je kakšna firma oz. organizacija.
Organizacija teh sestankov je na vrhuncu, avdiovizuelna sredstva delujejo takoj, vedno je pri roki strokovno osebje, ki se takoj odzove, če bi prišlo do problemov.
Imajo pa tudi prostore za kongrese in tudi kakšne posebne dogodke...

Eden izmed 29 sejnih prostorov...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sestanek se je končal točno ob 17. uri, tako kot je bilo predvideno in mimogrede smo se razkropili...
Vsak na svoj let, jaz pa sem naročil šoferja (sineta, ki se je ta čas potepal po Kopenhagnu) za 17.30 uro, kar pomeni, da sem si lahko šel še pogledati postajo metroja Kopenhagen...

Kot smo že rekli, je oddaljen od hotela 3 minute, povezan pa je s hotelom s pokritim prehodom...

Fotke so posnete z mobijem Nokia 5230 (2 Mp)...


Prihod na postajo metroja...

Slika


Detajl....nabave kart...

Slika


Pogled v smeri Švedske...železniška postaja Kopenhagen Airport je zadnja na Danskem, ravno tako priključek na avtocesto proti Švedski...zasilnega izhoda ni :lol:

Slika

Čisto zadaj se vidi morje, desno je bela zgradba hotel Hilton....


Pogled proti Kopenhagnu...

Slika


Prihod metroja iz Kopenhagna...

Slika

Ja, ravno dve minuti sta mi še ostali, da pridem pravočasno do prevoza...


Ostane mi še čas za eno fotko...

Slika


Metro v Kopenhagnu ima trenutno dve liniji...mestni krog pa bo končan leta 2018...
Potovanje z metrojem iz centra Kopenhagna do letališča traja 14 minut...

Slika


Ob 19. uri morava biti na trajektu v kraju Gedser...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tale nanizanka se že predolgo vleče :roll:

Nadaljujmo. Pot od letališča Kopenhagen do kraja Gedser, kjer je pristanišče za trajekt proti Nemčiji (do Rostocka).

Še enkrat polje "vetrnic" v bližini Kopenhagna...

Slika


Na poti zopet zagledam en most...
Mostovi...viadukti...zdaj mi je vseeno, okužen sem z obojimi :lol:

Slika


Ja, še vedno dobro vidim...

Slika


Na otoček Farø ne greva, niti na otok Møn...
Je pa most dobil ime po otočku Farø...

Slika


Zopet drugačna konstrukcija mostu, arhitekti so inovativni...

Slika


Omejitev hitrosti...

Slika


Ponavadi piha, pozimi pa je spolzko...

Slika


Posebna konstrukcija mostu...

Slika


...je šele sedaj vidna v celoti...

Slika


Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Slika


Slika


Še ena za spomin skozi zadnje steklo...

Slika


Iz wikipedije pa si izposodimo še stranski pogled...

Slika


Slika


Slika


Skozi ograjo mostu pa zagledam drug most...

Slika

To pa je železniški most in obenem tudi cestni...Storstrøm
Ime je dobil po prelivu med otokoma...



Iz Panoramia...

Slika


Da je res železniški in cestni...iz wikipedije...

Slika

Sedaj pa še ena fotka iz časa zgraditve leta 1937...

Slika


...in filmček, posnet ob otvoritvi :uuuaavv

http://www.britishpathe.com/record.php?id=7665
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ura je 18.40.
Torej pravočasni prihod v kraj Gedser, od koder vozi trajekt v Nemčijo (v Rostock).

Slika


Naslednji trajekt je ob 19. uri...

Slika


Kupiti je potrebno karto...

Slika


Potem pa časa na pretek...
Stopim iz avta in začnem fotografirati...
Tale zgradba mi je sumljiva...

Slika


Malo jo približam in že lahko preberem, da je to železniški muzej...
Ja, kaj čem, v enem dnevu sem obnovil znanje danščine :pamet :lol:

Slika


Napotim se proti muzeju...30m do vhoda

Slika


Dostop do muzeja mi prepreči....mačka.

Slika


Tudi premakne se ne, kot da bi vedela, da sem alergičen na ...mačke :lol:

Slika


Tako sem prisiljen od daleč fotografirati vstop v muzej...

Slika


Grem naokoli in naredim še eno fotko...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na nekaj se je potrebno izgovoriti :wink:
Vedno najdem nekoga, da je kriv namesto mene :lol:

Končno najdem napisno tablo, da bom doma lahko pogledal na google :lol:

Slika

Železniški muzej remiza Gedser ima svojo spletno stran:
http://gedserremise.dk/
...vendar na žalost deluje samo v danskem jeziku...
...pomagamo pa si lahko s slikami...


Lokomotiva Gungner je vozila od leta 1883 do 1969 (za to zadnjo letnico ne dam roke v ogenj, sem jo pa nekje zasledil :lol: )

Slika


Še podatki zanjo: http://www.osjk.dk/intro/siden/grafik/a ... gunger.htm


Železniška postaja Gedser...iz wikipedije

Slika


Mene pa so že klicali na vkrcanje na trajekt proti Rostocku. Samo še eno fotko avtomobilov in tovornjakov, čakajočih v vrsti, sem še lahko stisnil...

Slika


Vendar zgodbe o Gedserju še ni konec. Vedno se pritožujete, da se ne vozim z vlakom.

Sem pa se vozil z vlakom že leta 1971 in sicer s trajektom na spodnji liniji, na kateri so trajekti začeli voziti že leta 1903 :old

Slika


To je pa že del zgodbe iz ene druge teme...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Železniški trajekt vozi vozi torej na progi Gedser-Warnemünde kar nekaj časa...

Je vozil...saj so ga leta 1995 ukinili...

link: wikipedija http://de.wikipedia.org/wiki/Trajekt_Wa ... 0%93Gedser

Od leta 1903 do 1945 je vozil nemški železniški trajekt "Mecklenburg"...

Slika,

danski pa je bil "Pricesa Alexandrina".

Od leta 1963 do leta 1995 pa je z nemške strani vozil trajekt "Warnemünde"...

Trajekt "Warnemünde" uvaža v pristanišče Warnemünde leta 1973...

Slika

fotka je iz zveznega nemškega arhiva (Deutsches Bundesarchiv)

Z nemške strani pa je bila proga Berlin-Kopenhagen imenovana "Neptun", vozili pa so motorniki VT 18.16

Slika

Še podatki za Vt 18.16...

http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_VT_18.16

Decembra 2009 pa so Danci ukinili progo Nykøbing-Gedser, tako da železniškega trajekta Gedser-Warnemünde oz. Rostock ne bo verjetno nikoli več...
Imajo idejo, da bi ju povezali z mostom in predorom :roll:

Vse zgornje fotke: wikipedija
link: http://de.wikipedia.org/wiki/Trajekt_Wa ... 0%93Gedser

In še ena fotka, kako je zadnjič zapeljal VT 18.16 iz trajekta "Warnemünde" leta 1995...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zakaj toliko govora o železniškem trajektu Gedser-Warnemünde?

Zato, ker sem se 25. avgusta 1971 peljal s tem železniškim trajektom...

Povezava z zgodbico...
železocestnik napisal/-a:
Dnevnike s popotovanja v Skandinavijo pred več kot tremi desetletji sem že zdavnaj zavrgel, čudežno pa je »preživelo« pet vozovnic, ki si jih lahko ogledate na slikcah.
Vozovnice so bile natiskane na kar debeli lepenki, kvaliteta lepenke pa je bila različna, najslabša na Poljskem, ki je bila takrat pač pod močnim vplivom Rusije.
Vso pot do Stockholma in Osla sem preštopal, ravno tako pri povratku do danskega pristanišča Gedser na otoku Falster. Od tukaj vozi trajekt do pristanišča Warnemünde v bližini Rostocka v takratni vzhodni Nemčiji (danes v »novi zvezni deželi Mecklenburg-Vorpommern).
Kupil sem si vozovnico za vlak iz kraja Gedser do Warnemünda, za katero sem na Danskem odštel 15,60 danskih kron. Ko smo se pripeljali z vlakom (na trajektu) v Warnemünde, so se začele težave zame. Na vlak so prišli cariniki in policaji. Glede na to, da sem imel rdeč potni list, so počasi ugotovili, da nimam vize za potovanje po vzhodni Nemčiji, da pa lahko dobim prehodno vizo preko vzhodne Nemčije. Kaj je to točno pomenilo nisem vedel, se je pa že naslednji dan pokazalo kaj to pomeni. Na vlaku sem lahko kupil karto za potovanje do Berlina.
Po prihodu v vzhodni Berlin sem si ogledal mesto, popoldne pa sem hotel preiti mejo na cestnem prehodu v zahodni Berlin, vendar se je zataknilo. Policaji so mi kazali, da na cestnem prehodu ne morem v Zahodni Berlin in da to lahko naredim samo tako, da se vsedem na vlak in prepeljem v zahodni Berlin. V prehodni vizi so bili vpisani samo železniški mejni prehodi....
Ker ni bilo nobenega vlaka več to popoldne v zahodni Berlin, sem se na hitro odločil, da se bom vrnil domov preko Poljske. Kupil sem vozovnico do Frankfurta na Odri/Labi/, ki je mejno mesto s Poljsko.
Zvečer sem se pripeljal torej v Frankfurt, železniška postaja pa je bila kar precej izven mesta. Odpravil sem se v center, da povprašam, koliko stane prenočišče. V solidnem hotelu je bila cena 100 vzhodnih nemških mark, ker pa je bila menjava proti zahodnnemški ena proti ena, sem moral na to pozabiti. »Na črno« je bil tečaj ugoden, vendar kot tujec nisi mogel riskirati takšne menjave, brez da bi koga poznal. Portirja v hotelu sem povprašal za cenejše prebivališče, pa me je napotil v »ruski hotel » na postaji. Ko sem prišel na postajo, ni bilo tam nobene žive duše in nobene sledi o hotelu. Vrnil sem se nazaj do portirja (spet pol ure), ki mi je resno zagotovil, da »ruski hotel« na postaji obstaja in da naj povprašam. In res sem v sklopu postajnega poslopja zagledal lučko, ki je migljala v vetru pred slabo osvetljenim napisom v cirilici »Gostinica«. Presenečen sem vstopil, za mizo je dremala starejša gospa (ura je bila že okoli enajste...). Ko sem jo vprašal, če lahko prespim, me je najprej vprašala, odkod sem. Ko sem ji pomolil rdeč potni list, je rekla da stane prenočitev 10 vzhodnonemških mark, vključno z zajtrkom. Padel sem v posteljo in zaspal. Zjutraj sem videl, da imam v sobi na mizici vrč z vodo in lavor, da sem se lahko umil. Špartansko, pač primerno ceni...
Odpravil sem se iz sobe in zagledal na hodniku gručo ruskih oficirjev. Šele takrat mi je bilo jasno, zakaj »ruski hotel«...
Bil sem lačen in sem kljub temu šel na zajtrk. Bil sem edini civil med vojaki, ki so se vračali v Rusijo.
Na postaji sem kupil vozovnico do Poznana na Poljskem, saj mi je bilo zdaj že jasno, da moram zapustiti vzhodno Nemčijo na železniškem mejnem prehodu. Vsedel sem se na prvi vlak in čakal. Ker je postaja na bregu Odre/Labe/, prepelje vlak samo preko mostu in že si na Poljskem. Zato opravijo vse formalnosti na postaji. Kljub vsemu se mi je zopet zakompliciralo. Policaj je hotel vedeti, zakaj sem prekinil potovanje in nič ni pomagalo. »Sneli« so me z vlaka in odpeljali na policijsko postajo v sklopu železniške postaje. Začeli so me spraševati, kje sem bil, razložil sem jim, da sem prespal v »ruskem hotelu« in še sreča, da nisem vrgel računa stran. No, če bi hoteli, bi pač povprašali pri sosedih...Nazadnje so mi razložili, da se ne smeš »sprehajati« po svoje, če imaš tranzitno vizo.
Vlak pa je odpeljal, tako da so me pripeljali na naslednjega, drugi potniki pa so si razlagali tak prihod v spremstvu policajev po svoje...


Slika

Kako je izgledala prehodna viza za DDR :?:
železocestnik napisal/-a: kako je zgledal včasih tranzitni vizum čez nemško "demokratično" republiko?
Pečat na levi ima simbol ladjo (trajekt), desni izhodni pečat pa ima simbol vlak, saj sem zapustil DDR v Frankfurtu na Odri.

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sem iskal po eni stariomari eno uro ta vozni red...je pa ekluzivno za vlaki.info :lol:
Sem vedel, da ga imam nekje vrženega :old
Ga ne najdeš na nobenem forumu :wink:

Torej, leto 1971 :shock:

Slika


Slika


Slika


povečava...

Slika


še zadnja stran, da bo komplet...

Slika


Še karta za odsek Gedser-Warnemünde...

Slika


Iz Gedserja sem torej odpotoval s trajektom ob 10.05 uri, v Warnemünde pa prispel ob 11.55 uri. Kako hitro mi je uspelo dobiti tranzitno vizo in kupiti karto se ne spomnim več, očitno pa je to bilo zelo ekspresno, saj sem ostal na istem vlaku za Berlin, ki je bil rezerviran izključno samo za potnike iz Skandinavije. Iz pristanišča Warnemünde naj bi odpeljal proti Berlinu ob 12.09, torej po 14 minutah obmejnih formalnosti.

Vzhodni Nemci niso imeli dovoljen dostop na ta vlak :roll: (glej oznako b pri vlaku "Neptun" in legendo na zadnji strani).
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
ursika
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 183
Pridružen: 29.09.2005, 10:22
Kraj: Kjer ni železnice...

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a ursika »

@ŽC - iz česa sklepate (mogoče jaz ne znam razbrat iz voznega reda), da 'ost-dojčerji' niso smeli na ta vlak?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, tisti b: samo za potnike v oz. iz Skandinavije na voznem redu omejuje samo vstop na vlak "Neptun" za "ossi"-je na postajah Warnemünde in Rostock. Pri vožnji v smeri proto Kopenhagnu pa je preprečil vozni red dostop Vzhodnih Nemcev na vlak na postaji Vzhodni Berlin in postaji Rostock na ta vlak. Razen v primeru, če bi potovali v Skandinavijo.
Vzhodni Nemci pa so izredno redko potovali v Skandinavijo...
Še celo za Jugoslavijo je veljal enak princip kot za potovanje na Zahod. Če je že kakšen gospodarstvenik prišel v Jugoslavijo, je imel s sabo partijskega sekretarja oz. sekretarko :wink:
Od vseh držav Varšavskega pakta so imeli najtrši režim :roll:
Moram reči, da je vodstvo ustvarilo sistem policijske države z milijon špiclji :roll:

Na druge vlake, ki so vozili na relaciji Kopenhagen-Vzhodni Berlin, je bil dostop na te vlake dovoljen tudi za lokalno prebivalstvo (razvidno iz voznega reda).
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Poglejmo si, kaj piše o povezavah Vzhodne Nemčije s tujino Erich Preuss v knjigi "Eisenbhn in der DDR".

"Po drugi svetovni vojni so v Vzhodni Nemčiji začeli z železniškimi povezavami s socialističnimi bratskimi deželami šele v petdesetih letih.
Decembra 1950 je zapeljal prvi vlak iz Berlina v Prago, maja 1951 pa prvi spalnik iz kraja Warnemünde proti Bukarešti.
Poleg tega je en vlak povezal Berlin s Košicami (preko Prage), vendar ne za dolgo.
Proti zahodu je bila povezava z brzim vlakom iz Berlina z vlakom, ki je vozil iz Varšave v Rim in je imel povezavo v Pariz.
Na sever pa je od leta 1949 vodila povezava iz Berlina v Stockholm.
Leta 1955 je začel dvakrat tedensko voziti "Sassnitz- Express" , ki je prevzel povezavo iz Stockholma v München (prispel je iz Berlina v München v 13 urah!).
V Kopenhagen je začel voziti nočni vlak, v Sofijo pa "Balt-Orient Express".

Vlaki v Skandinavijo:
V glavnem je bila ta povezava mišljena za diplomate, zahodne Berlinčane in državljane skandinavskih dežel.
V Kopenhagen je vozil "Neptun" preko dne, ponoči pa "Ostsee-express", oba preko pristanišča Warnemünde.
V Stockholm sta vozila preko kraja Sassnitz podnevi "Berlinaren" in samo do ¨kraja Malmö "Meridian", ponoči pa "Sassnitz-Express".
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ko so Nemčijo razdelili na dva dela, so po 4. juliju 1945 začeli voziti vlaki tudi iz vzhoda na zahod..
Heiko Focken pa piše v zgoraj omenjeni knjigi o vlakih, ki so vozili med conami in so jih imenovali "Interzonenzug".

Takole piše:
"Vzhodni Nemci so si pridobili možnost, da so obiskali zahod šele potem, ko so šli v penzijo (po 65-tem letu :old ) .
Zahodni Nemci pa so to lahko doživeli po šest tedenski papirni vojni od prošnje za potovanje, preko vizuma do karte...
Posebni ritual je bil pri prestopu meje :roll:
Potem pa, ko so prispeli v Vzhodno Nemčijo, so se morali javiti pri Ljudski milici (Volkspolizei) in okrožnem uradu (Kreisamt).
Seveda jih je to stalo 25 DM na dan.
Vlaki so vozili iz Kölna v Dresden in iz Aachna v Görlitz.
Opisana pa je tudi kontrola na meji na mejni postaji Oebisfelde.

Slika

Žična ograja ob tiru je višja kot 2 metra ob celotni progi...
Polje ob progi počiščeno, kontrolni stolp...
Poostrena kontrola na vlaku, pregled potnih listov, kart...
Potem pride mejni organ, ki menjuje zahodne marke v vzhodne v razmerju 1:1...
Potem pa: zapustite oddelek in vanj se zaženejo mejni organi in začnejo preiskovati za sedeži in snemajo prekritje na stropu.
Zunaj pa pregledujejo s ogledali podvozje vagonov...in tudi s psi iščejo kakšnega ilegalca ali kakšen material, ki bi ga lahko tihotapili...
Iz bližnjega stolpa pa vseskozi z daljnogledi opazujejo vlak in okolico...

Zaporni sistem meje DDR...

Slika

Po 45 minutah vlak odpelje v Zahodno Nemčijo..."

Tistim, ki so bili pri mejnih enotah v Vzhodni Nemčiji, je bila vožnja domov s temi interconskimi vlaki strogo prepovedana, saj so jim tako onemogočili kontakte z državljani Zvezne republike Nemčije...
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 31.07.2010, 1:04, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
AH14
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 346
Pridružen: 31.03.2009, 13:00

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a AH14 »

ŽC, zelo obširen in zanimiv fotopis. Bravo! =D>
Še posebej zanimivi so mi opisi iz zgodovine. Kar tako naprej.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Potovanje po deželi Danski...

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Končno sem našel na wikipediji članek "Schnellzug", ki govori o brzih vlakih v DDR...v angleščini
link: http://en.wikipedia.org/wiki/Schnellzug

Expresszug (Ex)

The East German Deutsche Reichsbahn has had the train category Ex (Expresszüge) since the 1950s. These were express trains with few stops, similary to the DB's F-Zug services, but offering both 1st and 2nd class. An Expresszug supplement was payable in addition to the Schnellzug fare. After it had disappeared during the 1960s in domestic services, it was re-introduced in the 1969/70 timetable with the arrival of the DR Class VT 18.16 express DMUs.

Ex-Züge in the DR in 1972:

* 2/3: Leipzig-Berlin
* 6/7: Leipzig-Berlin
* 54/55 Vindobona: Vienna-Berlin
* 121/122 Berlinaren: Berlin-Malmö (not available for domestic services)
* 147/148 Karlex: Karlovy Vary-Berlin
* 154/155 Hungaria: Budapest-Berlin
* 311/312 Neptun: Berlin-Copenhagen (not available for domestic services)
* 347/348 Karola: Karlovy Vary-Leipzig (only in summer)

The international trains were converted in the years that followed to normal D-Züge again.

The most famous representatives of the Expresszug category were the Städteexpress trains introduced in 1976. In 1987 the new category Interexpress (IEx) emerged for international service, to which normal D-Zug fares applied.


Predvsem z motorniki SVT 18.16 so se hoteli Vzhodni Nemci postaviti pred zahodnjaki...
Da znajo ravno tako delati dobre vlake...

In če pogledamo VT 18.16 je imel za tiste čase res moderno obliko...

V Kopenhagnu...

Slika

Fotko je posnel strojevodja VT-ja Werner Netzel in je iz linka: http://www.vt1816.de/Fotos.html
Firma Star Rail je posnela video obnove enega VT-ja, ki je sedaj vozen.

Še en video "Vindobone"...v vožnji :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=X3MX_2hh8b4


V železniškem muzeju Chemnitz si ga lahko ogledate...

Slika

Fotka je iz foruma Bahnbilder.de..http://www.bahnbilder.de/name/einzelbil ... 75%29.html


Takšen pogled pa je imel "pilot" iz motornika...
Vedeti je treba, da je pred 40 leti "letel" tudi 160 km/h...

Panoramski razgled po kabini :shock:

link:
http://www.mecweida.de/galerie/panorama/html/sem03.html
Tole klop bi pa vzhodnemu Nemcu še Dolfe zavidal...
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 31.07.2010, 23:18, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori