Čudovita "maketa" Slika paTGV Lyria napisal/-a:
Teden dni v Švici...
Re: Teden dni v Švici...
Re: Teden dni v Švici...
Glavna postaja v Ženevi (Cornavin):
Za pot ob Ženevskem jezeru do Montreuxa pa smo si izbrali ETR 610 oz. novega Pendolina:
Vlak je na pogled sicer lep, oblikovanje zunanjosti in notranjosti je čisto "italijansko", a sedenje je prej slabo kot dobro. Sedeži so stisnjeni, prostora za noge je dokaj malo...
Notranjost:
Pogled na značilno ledeniško dolino Rone:
Postaja Montreux...
... je za normalnotirnike sicer majhna, saj obsega le dva tira. A ko se obrnemo, zagledamo...
...glavno postajo ozkotirne proge, nekdaj poimenovane MOB (Montreux - Oberland Bernoise), zdaj nosi ime Golden Pass.
Na zadnjih tirih pa se skriva še zobata železnica na Rochers-de-Naye:
Naš vlak MOB za Zweisimmen:
Lokomotiva:
...
Za pot ob Ženevskem jezeru do Montreuxa pa smo si izbrali ETR 610 oz. novega Pendolina:
Vlak je na pogled sicer lep, oblikovanje zunanjosti in notranjosti je čisto "italijansko", a sedenje je prej slabo kot dobro. Sedeži so stisnjeni, prostora za noge je dokaj malo...
Notranjost:
Pogled na značilno ledeniško dolino Rone:
Postaja Montreux...
... je za normalnotirnike sicer majhna, saj obsega le dva tira. A ko se obrnemo, zagledamo...
...glavno postajo ozkotirne proge, nekdaj poimenovane MOB (Montreux - Oberland Bernoise), zdaj nosi ime Golden Pass.
Na zadnjih tirih pa se skriva še zobata železnica na Rochers-de-Naye:
Naš vlak MOB za Zweisimmen:
Lokomotiva:
...
Re: Teden dni v Švici...
Vlak začne svojo pot in se v "cik-caku" hitro vzdigne nad Montreux:
Postaja Les Avants:
Na vrhu se skozi predor...
... pripeljemo v popolnoma druge kraje. Če je bil Montreux podoben Portorožu, je svet na drugi strani predora podoben okolici Zakojce oz. Bukovega...
Proga se spušča v ovinkih in serpentinah:
Ozek predor naravnost skozi skalo:
Na postaji Montbovon se odcepi ozkotirna proga proti Gruyeresu:
Tu srečamo tudi vlak GoldenPass Panoramic. Lokomotiva...
... je v sredini med 2 kompozicijama, vsaka ima na koncu panoramski vagon.
Pokrajina naprej od Montbovona:
...
Postaja Les Avants:
Na vrhu se skozi predor...
... pripeljemo v popolnoma druge kraje. Če je bil Montreux podoben Portorožu, je svet na drugi strani predora podoben okolici Zakojce oz. Bukovega...
Proga se spušča v ovinkih in serpentinah:
Ozek predor naravnost skozi skalo:
Na postaji Montbovon se odcepi ozkotirna proga proti Gruyeresu:
Tu srečamo tudi vlak GoldenPass Panoramic. Lokomotiva...
... je v sredini med 2 kompozicijama, vsaka ima na koncu panoramski vagon.
Pokrajina naprej od Montbovona:
...
Re: Teden dni v Švici...
Naš vlak je sestavljen iz elektromotornika in 2 potniških vagonov. Vanje se iz EMG pride skozi strojevodsko kabino...
... in po mostičku, ki je kar na odprtem:
Mondeno letovišče Gstaad:
Tu se začne še en strm vzpon. Letališka steza (mimo nje smo se peljali malo prej...):
Ledenik:
Nato pa še zaključni spust v Zweisimmen. Eden od viaduktov:
Križanje z vlakom GoldenPass Classic:
Zadnji spust, spodaj je vidna proga Zweisimmen - Lenk:
Še zadnja serpentina:
...
... in po mostičku, ki je kar na odprtem:
Mondeno letovišče Gstaad:
Tu se začne še en strm vzpon. Letališka steza (mimo nje smo se peljali malo prej...):
Ledenik:
Nato pa še zaključni spust v Zweisimmen. Eden od viaduktov:
Križanje z vlakom GoldenPass Classic:
Zadnji spust, spodaj je vidna proga Zweisimmen - Lenk:
Še zadnja serpentina:
...
Re: Teden dni v Švici...
Prihajamo v Zweisimmen:
Lokalni vlak za Lenk:
Slikovita stara postaja v Zweisimmenu:
Nazaj do Berna pa smo se peljali z novim BLS-ovim elektromotornikom Loetschberger:
Še zadnja slika dneva; v Spiezu sem fotografiral staro BLS-ovo lokomotivo Ae 4/4, ki še vedno vleče večino regionalnih vlakov.
Se nadaljuje...
Lokalni vlak za Lenk:
Slikovita stara postaja v Zweisimmenu:
Nazaj do Berna pa smo se peljali z novim BLS-ovim elektromotornikom Loetschberger:
Še zadnja slika dneva; v Spiezu sem fotografiral staro BLS-ovo lokomotivo Ae 4/4, ki še vedno vleče večino regionalnih vlakov.
Se nadaljuje...
Re: Teden dni v Švici...
Super fotopis
Švica je res raj za železniške navdušence.
O prvenstvu med ICE-ji in TGV-ji bi se pa še dalo veliko predebatirati...
Švica je res raj za železniške navdušence.
O prvenstvu med ICE-ji in TGV-ji bi se pa še dalo veliko predebatirati...
Lp, Filipinho
Re: Teden dni v Švici...
Zanimiv fotopis, včasih prav z užitkom pogledam slike iz tujih krajev.
Re: Teden dni v Švici...
Marko ... več kot odlično
Re: Teden dni v Švici...
4. dan - Furka-Oberalp
Četrti dan pa smo se končno lotili tudi zobatih prog. Naša trasa je bila sledeča: (Bern -) Brig - Andermatt - Disentis/Muster - Chur (- Zuerich - Bern), torej po progi Furka-Oberalp in Retijskih železnicah.
Za začetek manjša podrobnost iz bližine kampa, namreč opozorilo glede šole...
Nato pa pot z dvonadstropnim IC do Briga in negativno presenečenje, vlak je namreč moral po obvozu od Berna do Thuna in je imel zamudo 30 minut. Zares velika redkost na SBB.
V Brigu smo imeli pol ure odmora. Že takoj se nam je pokazala prva zvezda proge MGB (Matterhorn-Gotthard Bahn), in sicer znameniti Glacier Express na relaciji Zermatt - St. Moritz:
Mi pa smo se peljali z navadnim regionalnim vlakom. Tako izgledajo tovrstne kompozicije:
Vlak je bil z začetka nabito poln, a se je hitro praznil na postankih ob raznih žičnicah, ki jih v zgornji dolini Rone kar mrgoli.
Ena slika "kar tako":
S postaje Grengiols vlak spelje preko visokega mostu (najvišjega na celotnem obrežju MGB), na katerem vklopi zobati pogon, nato pa zapelje skozi spiralni predor. Tako to izgleda:
Spodaj grapa, zgoraj vasica...
Na postaji Fiesch se vlak zelo izprazni. Sedaj je tudi več prostora za fotografiranje.
Vlak zapelje skozi nekaj serpentin, znova s pomočjo zobate letve:
Fiesch od zgoraj:
...
Četrti dan pa smo se končno lotili tudi zobatih prog. Naša trasa je bila sledeča: (Bern -) Brig - Andermatt - Disentis/Muster - Chur (- Zuerich - Bern), torej po progi Furka-Oberalp in Retijskih železnicah.
Za začetek manjša podrobnost iz bližine kampa, namreč opozorilo glede šole...
Nato pa pot z dvonadstropnim IC do Briga in negativno presenečenje, vlak je namreč moral po obvozu od Berna do Thuna in je imel zamudo 30 minut. Zares velika redkost na SBB.
V Brigu smo imeli pol ure odmora. Že takoj se nam je pokazala prva zvezda proge MGB (Matterhorn-Gotthard Bahn), in sicer znameniti Glacier Express na relaciji Zermatt - St. Moritz:
Mi pa smo se peljali z navadnim regionalnim vlakom. Tako izgledajo tovrstne kompozicije:
Vlak je bil z začetka nabito poln, a se je hitro praznil na postankih ob raznih žičnicah, ki jih v zgornji dolini Rone kar mrgoli.
Ena slika "kar tako":
S postaje Grengiols vlak spelje preko visokega mostu (najvišjega na celotnem obrežju MGB), na katerem vklopi zobati pogon, nato pa zapelje skozi spiralni predor. Tako to izgleda:
Spodaj grapa, zgoraj vasica...
Na postaji Fiesch se vlak zelo izprazni. Sedaj je tudi več prostora za fotografiranje.
Vlak zapelje skozi nekaj serpentin, znova s pomočjo zobate letve:
Fiesch od zgoraj:
...
Re: Teden dni v Švici...
TGV Lyria napisal/-a:4. dan - Furka-Oberalp
Mi pa smo se peljali z navadnim regionalnim vlakom. Tako izgledajo tovrstne kompozicije:
...
kakšna sreča ..... na teh se odpirajo okna, na Glacier expressu pa ne ..... in potem so slike nikakve .......
Re: Teden dni v Švici...
Dolina se nekoliko izravna, gremo pa proti zatrepu:
Najprej štal´ca, pol pa krav´ca :
Na postaji Oberwald je terminal za avtovlak skozi bazni predor Furka:
Tu se je proga nekoč nadaljevala čez prelaz Furka, Zaradi težav s snegom so zgradili bazni predor, staro progo pa obnovili za turistični promet. Vleka na njej je parna, proga pa se imenuje Dampfbahn Furka Bergstrecke (DFB).
Pogled v zatrep doline Rone, kjer kraljuje ledenik Rhone Glacier (po njem je dobil ime Glacier Express):
V predoru je čas, da fotografiram tudi notranjost vagona.
Na drugi strani predora pridemo v Realp:
Proga se nadaljuje tik ob cesti proti Andermattu:
Že so vidne serpentine nad Andermattom proti prelazu Oberalp. Na vrhu se z vzpenjanjem muči Glacier Express:
Prihajamo v Andermatt. Vlak čez Oberalp do Disentisa že čaka na sosednjem tiru:
...
Najprej štal´ca, pol pa krav´ca :
Na postaji Oberwald je terminal za avtovlak skozi bazni predor Furka:
Tu se je proga nekoč nadaljevala čez prelaz Furka, Zaradi težav s snegom so zgradili bazni predor, staro progo pa obnovili za turistični promet. Vleka na njej je parna, proga pa se imenuje Dampfbahn Furka Bergstrecke (DFB).
Pogled v zatrep doline Rone, kjer kraljuje ledenik Rhone Glacier (po njem je dobil ime Glacier Express):
V predoru je čas, da fotografiram tudi notranjost vagona.
Na drugi strani predora pridemo v Realp:
Proga se nadaljuje tik ob cesti proti Andermattu:
Že so vidne serpentine nad Andermattom proti prelazu Oberalp. Na vrhu se z vzpenjanjem muči Glacier Express:
Prihajamo v Andermatt. Vlak čez Oberalp do Disentisa že čaka na sosednjem tiru:
...
Re: Teden dni v Švici...
Takoj za postajo v Andermattu se začne vzpon, seveda ob zobati pomoči.
Vlak do vrha serpentin trikrat obrne smer vožnje, razgledi so tem lepši, čim bolj se vlak bliža vrhu.
Pogled na Andermatt:
Počasi proti vrhu..
Naenkrat smo zelo visoko, v soseščini ledenikov:
Po postaji Naetschen je serpentin konec, vlak se usmeri proti vrhu prelaza Oberalp:
Idila na vrhu:
Oberalppass:
Začne se strm spust v dolino Rena:
...
Vlak do vrha serpentin trikrat obrne smer vožnje, razgledi so tem lepši, čim bolj se vlak bliža vrhu.
Pogled na Andermatt:
Počasi proti vrhu..
Naenkrat smo zelo visoko, v soseščini ledenikov:
Po postaji Naetschen je serpentin konec, vlak se usmeri proti vrhu prelaza Oberalp:
Idila na vrhu:
Oberalppass:
Začne se strm spust v dolino Rena:
...
Re: Teden dni v Švici...
Ren, ko je še majhen potoček...
Gromozanski jez v eni od stranskih dolin:
V Sedrunu je zgornja vrtina za bazni predor Gotthard. Gre za nekakšno prezračevalno vrtino in hkrati hitrejšo pot v središče predora.
Znova križanje...
... in znova ledeniki:
Zadnji spust...
... v kraj Disentis/Muster, znan po samostanu:
Naša lokomotiva na postaji Disentis:
V kraju Disentis se konča MGB, začnejo pa se Retijske železnice. Na postaji po zvočnikih igrajo kravji zvonci.
Pogled na postajo iz vlaka RhB proti Churu:
...
Gromozanski jez v eni od stranskih dolin:
V Sedrunu je zgornja vrtina za bazni predor Gotthard. Gre za nekakšno prezračevalno vrtino in hkrati hitrejšo pot v središče predora.
Znova križanje...
... in znova ledeniki:
Zadnji spust...
... v kraj Disentis/Muster, znan po samostanu:
Naša lokomotiva na postaji Disentis:
V kraju Disentis se konča MGB, začnejo pa se Retijske železnice. Na postaji po zvočnikih igrajo kravji zvonci.
Pogled na postajo iz vlaka RhB proti Churu:
...
Re: Teden dni v Švici...
Retijske železnice (Rhaetische Bahn) so sistem ozkotirnih železnic kantona Graubunden, ki človeka zares fascinira. Gre za pravo miniaturo klasičnih (normalnotirnih) železnic.
Vlak RegioExpress, ki nas je peljal do Chura:
Hišica sredi jezera...
Postaja Tavanasa-Breil:
Star lesen most:
Nato vlak zapelje skozi skalno sotesko Rena:
V kraju Reichenau-Tamins se pridružimo progi iz St. Moritza čez Albulo.
Do Chura je tir dvojni, ker vozijo po istih tirih tudi SBB tovorni vlaki do nekaterih tovarn:
Prihod v Chur:
...
Vlak RegioExpress, ki nas je peljal do Chura:
Hišica sredi jezera...
Postaja Tavanasa-Breil:
Star lesen most:
Nato vlak zapelje skozi skalno sotesko Rena:
V kraju Reichenau-Tamins se pridružimo progi iz St. Moritza čez Albulo.
Do Chura je tir dvojni, ker vozijo po istih tirih tudi SBB tovorni vlaki do nekaterih tovarn:
Prihod v Chur:
...
Re: Teden dni v Švici...
Postaja Chur:
Proga pa pelje tudi skozi mesto Chur, in to kar po cesti. Gre za progo Chur - Arosa.
Vlak iz Arose:
Vlak na postaji:
Do Zuericha se znova peljemo z dvonadstropnim IC2000. Do Landquarta nas še spremljajo Retijske železnice...
... ki se nato odcepijo proti ožini na sliki:
Cepišče v Sargansu:
Naprej do Zuericha pa nas spremljajo gradovi.
V Zuerichu presedemo na drugi IC2000, ki nas pelje do zaključka poti v Bernu.
Se nadaljuje...
Proga pa pelje tudi skozi mesto Chur, in to kar po cesti. Gre za progo Chur - Arosa.
Vlak iz Arose:
Vlak na postaji:
Do Zuericha se znova peljemo z dvonadstropnim IC2000. Do Landquarta nas še spremljajo Retijske železnice...
... ki se nato odcepijo proti ožini na sliki:
Cepišče v Sargansu:
Naprej do Zuericha pa nas spremljajo gradovi.
V Zuerichu presedemo na drugi IC2000, ki nas pelje do zaključka poti v Bernu.
Se nadaljuje...