Teden dni v Švici...
Teden dni v Švici...
Tako, pa sem nazaj s še enega poletnega potepanja. Tokrat sem potoval po Švici z vlakom, s "Swiss Pass" karto za 8 dni.
Do Švice smo se peljali z avtomobilom, kampirali smo v Bernu.
Slik je izredno veliko, dodajal pa jih bom po dnevih.
1. dan - Bern in Basel
Prvi dan je bilo zgolj ogrevanje, z ogledom Berna in Basla.
Bern: postaja mestnega prometa:
Nekaj slik iz mesta:
Park medvedov:
Glavna postaja:
Postaja privatne ozkotirne železnice Regionalverkehr Bern-Solothurn (RBS):
Glavna hala z značilnim švicarskim IC vlakom:
...
Do Švice smo se peljali z avtomobilom, kampirali smo v Bernu.
Slik je izredno veliko, dodajal pa jih bom po dnevih.
1. dan - Bern in Basel
Prvi dan je bilo zgolj ogrevanje, z ogledom Berna in Basla.
Bern: postaja mestnega prometa:
Nekaj slik iz mesta:
Park medvedov:
Glavna postaja:
Postaja privatne ozkotirne železnice Regionalverkehr Bern-Solothurn (RBS):
Glavna hala z značilnim švicarskim IC vlakom:
...
Zadnjič spremenil TGV Lyria, dne 05.09.2010, 18:53, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Teden dni v Švici...
Za pot do Basla smo si izbrali vlak ICE na relaciji Interlaken Ost - Berlin.
Notranjost:
Hitrost seveda ni bila majhna...
ICE na postaji Basel SBB:
O vlaku ICE seveda ni potrebno izgubljati besed: vrhunsko udobje, ogromno prostora, odlični sedeži, skratka gre za kralja med evropskimi hitrimi vlaki.
Postaja Basel SBB:
Basel, glavni trg:
Veliki Ren z brodom:
...
Notranjost:
Hitrost seveda ni bila majhna...
ICE na postaji Basel SBB:
O vlaku ICE seveda ni potrebno izgubljati besed: vrhunsko udobje, ogromno prostora, odlični sedeži, skratka gre za kralja med evropskimi hitrimi vlaki.
Postaja Basel SBB:
Basel, glavni trg:
Veliki Ren z brodom:
...
Re: Teden dni v Švici...
Katedrala:
Vodnjak v čast baselskemu karnevalu:
Baselski tramvaj:
Delo na cesti/progi:
Znova na postaji - mejni prehod s Francijo:
IR vlak Zuerich - Bruselj s francosko "Sybic":
Zanimiv je bil postopek prehoda meje s tem vlakom. Vlak se je ustavil na švicarskem delu, lokomotiva je odpeljala, nato pa je premikalka pripeljala francosko lokomotivo z dodatnim vagonom in celo kompozicijo odvlekla na francosko stran.
Nazaj do Berna pa smo se prvič peljali z dvonadstropnim vlakom IC 2000. Kasneje ni bilo več dneva, da se ne bi peljali z njim...
In prvega dneva je bilo konec.
Se nadaljuje...
Vodnjak v čast baselskemu karnevalu:
Baselski tramvaj:
Delo na cesti/progi:
Znova na postaji - mejni prehod s Francijo:
IR vlak Zuerich - Bruselj s francosko "Sybic":
Zanimiv je bil postopek prehoda meje s tem vlakom. Vlak se je ustavil na švicarskem delu, lokomotiva je odpeljala, nato pa je premikalka pripeljala francosko lokomotivo z dodatnim vagonom in celo kompozicijo odvlekla na francosko stran.
Nazaj do Berna pa smo se prvič peljali z dvonadstropnim vlakom IC 2000. Kasneje ni bilo več dneva, da se ne bi peljali z njim...
In prvega dneva je bilo konec.
Se nadaljuje...
Re: Teden dni v Švici...
Pred dobrimi 6 leti ko sem bil v Bernu s šolo so bili ti medvedi locirani v neki betonski ogradi/jami pred mostom ki povezuje parkirišče s starim delom mesta. Če si mogoče opazil, ali je tista betonska ograda tudi še v uporabi ali so vse medvede preselili v novo, neprimerno lepšo in primernejšo ogrado?TGV Lyria napisal/-a:Park medvedov:
Drugače pa super slike , lepo da so tako slike mesta kot vlakov.
Re: Teden dni v Švici...
...če odmislimo francoske TGV-je...TGV Lyria napisal/-a:... gre za kralja med evropskimi hitrimi vlaki...
Re: Teden dni v Švici...
Odlično. Mogoče sta besedi "želim še" premalo.
Re: Teden dni v Švici...
Ne ne. Je ICE dosti udobnejši od TGV-ja. Hitrost je pa itak podobna...mmatja napisal/-a:...če odmislimo francoske TGV-je...TGV Lyria napisal/-a:... gre za kralja med evropskimi hitrimi vlaki...
Medvedi so v ogradi, ki je na sliki, in imajo obilo prostora. Pod mostom je le še prehod za obiskovalce.railfan napisal/-a:Pred dobrimi 6 leti ko sem bil v Bernu s šolo so bili ti medvedi locirani v neki betonski ogradi/jami pred mostom ki povezuje parkirišče s starim delom mesta. Če si mogoče opazil, ali je tista betonska ograda tudi še v uporabi ali so vse medvede preselili v novo, neprimerno lepšo in primernejšo ogrado?
Re: Teden dni v Švici...
2. dan - Centovalli, Locarno, Gotthard
Drugi dan je bila na sporedu dolga tura do Domodossole, po ozkotirnici FART/SSIF do Locarna in nazaj čez Gotthard.
Do Briga nas je peljal IC v dvojni sestavi (dvonadstropna (IC2000) + klasična (EW IV) kompozicija, na vsakem koncu ena lokomotiva).
Thunsko jezero:
Skozi 34 kilometrov dolg predor Loetschberg pridemo v dolino Rone, v kraj Visp. Pogled proti najvišjim vrhovom:
Po pobočju se spušča stara proga čez Loetschberg:
Brig ima dve postaji, ozkotirna se namreč nahaja na trgu pred normalnotirno:
Skozi predor Simplon v Italijo nas bo peljala starejša kompozicija EW II:
Pogled na postajo Brig:
Malo pred odhodom prispe Pendolino:
...
Drugi dan je bila na sporedu dolga tura do Domodossole, po ozkotirnici FART/SSIF do Locarna in nazaj čez Gotthard.
Do Briga nas je peljal IC v dvojni sestavi (dvonadstropna (IC2000) + klasična (EW IV) kompozicija, na vsakem koncu ena lokomotiva).
Thunsko jezero:
Skozi 34 kilometrov dolg predor Loetschberg pridemo v dolino Rone, v kraj Visp. Pogled proti najvišjim vrhovom:
Po pobočju se spušča stara proga čez Loetschberg:
Brig ima dve postaji, ozkotirna se namreč nahaja na trgu pred normalnotirno:
Skozi predor Simplon v Italijo nas bo peljala starejša kompozicija EW II:
Pogled na postajo Brig:
Malo pred odhodom prispe Pendolino:
...
Re: Teden dni v Švici...
Vhod v predor Simplon, skozi katerega se peljemo v Italijo:
Za predorom je še spirala oz. pentlja, nato pa se vlak spusti v Domodossolo:
Postajno poslopje:
Proga SSIF proti Locarnu ima postajo v podzemlju, pod postajo italijanskih železnic.
Naš vlak:
Proga najprej pelje mimo kurilnice, kjer je mogoče videti takšne muzejske primerke:
Nato prečkamo dno doline in se zapodimo po "cik-caku" v vzpon:
...
Za predorom je še spirala oz. pentlja, nato pa se vlak spusti v Domodossolo:
Postajno poslopje:
Proga SSIF proti Locarnu ima postajo v podzemlju, pod postajo italijanskih železnic.
Naš vlak:
Proga najprej pelje mimo kurilnice, kjer je mogoče videti takšne muzejske primerke:
Nato prečkamo dno doline in se zapodimo po "cik-caku" v vzpon:
...
Re: Teden dni v Švici...
Pogled na Domodossolo:
Proga se kmalu umakne v stransko dolino, kjer poteka večinoma po gozdu, preko visokih viaduktov in skozi predore..
Naselja so na drugi strani doline:
Na vrhu se peljemo skozi vaška naselja, postaje so lepo urejene:
Vaška šola:
Križanje:
Začne se spust po dolini Centovalli, po kateri se proga tudi imenuje - Centovallibahn.
Mejni prehod - prihajamo nazaj v Švico.
...
Zadnjič spremenil TGV Lyria, dne 06.09.2010, 15:02, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Teden dni v Švici...
Mejna postaja Camedo, tu se zamenja prevoznik - na italijanski strani je to družba SSIF, na švicarski FART. Prestopati pa ni potrebno.
Dolina postane soteska, proga pa poteka zelo visoko...
...skozi skale...
...in mimo naselij na strmih pobočjih:
Malo pred Locarnom stoji največji viadukt na progi:
Zanimiva, ozka skalna soteska:
...
Dolina postane soteska, proga pa poteka zelo visoko...
...skozi skale...
...in mimo naselij na strmih pobočjih:
Malo pred Locarnom stoji največji viadukt na progi:
Zanimiva, ozka skalna soteska:
...
Re: Teden dni v Švici...
Proga se konča tako, kot se začne - pod zemljo.
Locarno je letoviško mesto ob jezeru Maggiore, podobno našemu Portorožu. V njem poteka tudi filmski festival.
Hidrogliser na jezeru Maggiore:
Vzpenjača, ki vozi do romarske cerkve nad mestom:
Slikovita, majhna železniška postaja v Locarnu (ima vsega 5 tirov):
Ravno je prispel InterRegio vlak iz Zuericha, s katerim se bomo popeljali čez Gotthard.
Vlak je bil sestavljen iz nekoliko zastarelih EW II vagonov, a kar je glavno - imeli smo okna za fotografiranje!!
Postaja Bellinzona, kjer se pridružimo glavni progi iz Milana in Lugana:
Nad postajo v Biasci so slapovi:
Vhod v nov, 57-kilometrski predor Gotthard (v izgradnji):
Začne se južni gotthardski vzpon. Prvi spiralni predori so že na vidiku:
...
Locarno je letoviško mesto ob jezeru Maggiore, podobno našemu Portorožu. V njem poteka tudi filmski festival.
Hidrogliser na jezeru Maggiore:
Vzpenjača, ki vozi do romarske cerkve nad mestom:
Slikovita, majhna železniška postaja v Locarnu (ima vsega 5 tirov):
Ravno je prispel InterRegio vlak iz Zuericha, s katerim se bomo popeljali čez Gotthard.
Vlak je bil sestavljen iz nekoliko zastarelih EW II vagonov, a kar je glavno - imeli smo okna za fotografiranje!!
Postaja Bellinzona, kjer se pridružimo glavni progi iz Milana in Lugana:
Nad postajo v Biasci so slapovi:
Vhod v nov, 57-kilometrski predor Gotthard (v izgradnji):
Začne se južni gotthardski vzpon. Prvi spiralni predori so že na vidiku:
...
Re: Teden dni v Švici...
Temu se pa reče imeti srečo. Med vožnjo po dvojni spirali smo srečali vlak v nasprotni smeri, tako pa izgleda vse skupaj (vključno z vlakom) z vrha:
Po vmesnem postanku v Faidu pridemo do druge pentlje:
Tu pa srečamo vlak ICN, ki ga kasneje fotografiram z vrha:
Na vrhu se dolina razširi, pridemo do kraja Piotta. Strma vzpenjača vodi do zajezitvenega jezera Rittom:
Airolo - najvišja točka gotthardske proge. Cesta čez prelaz pa se vzdigne še višje...
Vhod v gotthardski predor:
Na drugi strani preidemo v znamenite serpentine pri kraju Wassen. Ta cerkev je vidna trikrat:
...
Po vmesnem postanku v Faidu pridemo do druge pentlje:
Tu pa srečamo vlak ICN, ki ga kasneje fotografiram z vrha:
Na vrhu se dolina razširi, pridemo do kraja Piotta. Strma vzpenjača vodi do zajezitvenega jezera Rittom:
Airolo - najvišja točka gotthardske proge. Cesta čez prelaz pa se vzdigne še višje...
Vhod v gotthardski predor:
Na drugi strani preidemo v znamenite serpentine pri kraju Wassen. Ta cerkev je vidna trikrat:
...
Re: Teden dni v Švici...
Žal je ta del proge zelo zaraščen, zato je slikanje oteženo. Pogled na serpentine od spodaj:
Viadukt Intschireuss, najvišji na gotthardski progi:
V Erstfeldu se konča tudi dolgi gotthardski predor:
Na poti proti Zuerichu opazimo tudi takšne nenavadne vrhove:
V Zuerichu prestopimo na drugi IR v sestavi EW IV vagonov, ki nas v malce več kot uri pripelje do Berna.
Tako izgledajo vlaki v Švici - ko je veliko potnikov, se dodatne vagone (z dodatnim krmilnim vagonom) priklopi preprosto kar pred krmilni vagon osnovne kompozicije:
Drugi dan je končan.
Se nadaljuje...
Viadukt Intschireuss, najvišji na gotthardski progi:
V Erstfeldu se konča tudi dolgi gotthardski predor:
Na poti proti Zuerichu opazimo tudi takšne nenavadne vrhove:
V Zuerichu prestopimo na drugi IR v sestavi EW IV vagonov, ki nas v malce več kot uri pripelje do Berna.
Tako izgledajo vlaki v Švici - ko je veliko potnikov, se dodatne vagone (z dodatnim krmilnim vagonom) priklopi preprosto kar pred krmilni vagon osnovne kompozicije:
Drugi dan je končan.
Se nadaljuje...
Re: Teden dni v Švici...
3. dan - Ženeva in Golden Pass
Tretji dan smo obiskali Ženevo in francoski del Švice.
Začelo se je kot vsak dan - z vožnjo od kampa do postaje s tramvajem ter nato z SBB vlakom do želene destinacije. Tokrat nas je peljal klasičen IR vlak direktno do Ženeve.
Prvi pogledi na Ženevsko jezero (fr. Lac Leman):
Ženeva. Mesto ob jezeru, prestolnica OZN, prestolnica bogastva in še marsikaj pride človeku na misel ob tem imenu.
Znameniti vodomet Jet d´Eau je nekakšen simbol mesta.
Ladijskega prometa je veliko.
Letališče je blizu, zato so letala dobro vidna. Na sliki "EasyJet":
Veliko je tudi živih plovil - labodov, včasih jih je kar cela vojska:
Ženeva z jezera:
Na ulicah se najde marsikaj, tudi takšni muzejski primerki:
...
Tretji dan smo obiskali Ženevo in francoski del Švice.
Začelo se je kot vsak dan - z vožnjo od kampa do postaje s tramvajem ter nato z SBB vlakom do želene destinacije. Tokrat nas je peljal klasičen IR vlak direktno do Ženeve.
Prvi pogledi na Ženevsko jezero (fr. Lac Leman):
Ženeva. Mesto ob jezeru, prestolnica OZN, prestolnica bogastva in še marsikaj pride človeku na misel ob tem imenu.
Znameniti vodomet Jet d´Eau je nekakšen simbol mesta.
Ladijskega prometa je veliko.
Letališče je blizu, zato so letala dobro vidna. Na sliki "EasyJet":
Veliko je tudi živih plovil - labodov, včasih jih je kar cela vojska:
Ženeva z jezera:
Na ulicah se najde marsikaj, tudi takšni muzejski primerki:
...