Proga Pragersko-Hodoš
Re: Proga Pragersko-Hodoš
Mimogrede, kako bi zgledalo, če bi bili peroni v višini tal v vlakih? Stopit iz tako visokega perona na železnico pa ni več tak mačji kašelj za marsikoga in če bi bili peroni visoki, tam kjer se pa sme hoditi pa urejene stopnice, klančina itd. za lažji dostop, morebiti potniki ne bi več tako skakali kot kure? Glasno razmišljanje, ki pa problema prečkanja NPR z avtomobili, kolesi itd pri spuščenih zapornicah ne bo rešilo...
Goran
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Proga Pragersko-Hodoš
Vidim da se Goranu svita o čem pišem. Za to, da vozniki obvozijo spuščene zapornice, ni nobenega opravičila. Infrastruktura obstaja, vendar je ljudje ne upoštevajo. Jaz pa vam predstavljam drugo plat medalje; Da bi bila določena infrastruktura povsem smiselna na točki x,y,z, toda kaj ko nekateri mislijo, da je napis Prehod prepovedan povsem dovolj. In v tem je srž problema, zanemarjanje okoljsko-psiholoških aspektov pri načrtovanju in urejanju prostora. Eno je strog, že skoraj represiven pristop, drugo pa je prilagoditev in izvedba na način, da je volk sit in koza cela.
Re: Proga Pragersko-Hodoš
ampak a ni čudno, da to, da se ne upoštevajo napisi ala "Prehod preko tirov prepovedan !" samo v naši preljubi deželici ..... kamorkoli greš drugam, pa naj bo to Švica, Avstrija, Nemčija, Italija, Madžarska, Češka, Slovaška, je pa čisto dovolj tak napis in vsi ga upoštevajo, samo mi na Balkanu pa bi morali imeti betonske meter visoke ovire, da ne bi prečkali prog tam kjer ni treba ....
Re: Proga Pragersko-Hodoš
Milchy se popolnoma strinjam s tabo! Tukaj se vidi kultura naroda..
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Proga Pragersko-Hodoš
milchy, ni poanta v tem, da bi morali imeti meter visoke ovire. Gre za to, da se ljudje v prostoru gibajo v liniji najmanjšega odpora, pa čeprav pri tem tvegajo svoje življenje. Tukaj bi morali biti projektanti bolj uvidevni, toda marsikateri se na to požvižgajo ali pa ni namenjenih denarnih sredstev. Npr. del Brežic v katerih živim, je od ostalega mesta ločen z glavno vpadnico v mesto. Ker pa vse poti vodijo v Rim oz. v mojem primeru v center Brežic, so do nedavnega tudi ulice tako speljane vse do... vpadnice, tam pa.... znak z napisom Prehod prepovedan. Kakšnih 100 metrov naprej je pa semaforizirano križišče s prehodi za pešče. In če človek premore kanček vživetja v kožo projektanta iz časov prejšnjega sistema, si v glavi razlaga sledeče: "Zakaj neki bi tukaj predvidel prehod za pešce, ko pa je 100 metrov naprej semafor. Kaj si bom belil glavo s tem, kje bodo ljudje hodili čez cesto, jaz sem tako naredil in pika." Vse lepo in prav, toda dejstvo je, da ljudje drugače razmišljajo in hočeš-nočeš, se gibajo po liniji najmanjšega odpora. Druga plat medalje je pa ta, da bi projektanti lahko vključili psihološke raziskave, kako laiki dojemajo prostor in naredili njim primerne prostorske ureditve (kamor sodi npr. že stopnišče). In na koncu še žličica Vegete oz. v tem primeru balkanske navade kot jih omenjaš, pa imamo temo Povoženja. V tem je razlika med prometno-tehničnimi in prostorskimi ureditvami pri nas ter ureditvami v CH, A, D, CZ itd. Če ljudem ponudiš primerno ureditev, jo bodo upoštevali in uporabljali. Če pa jim ne ponudiš, bodo pa delali po svoje oz. v konkretnem primeru, še kar naprej flegmatično hodili čez progo. Ampak kaj č'mo...
Re: Proga Pragersko-Hodoš
Meni se zdi, da je poanta tudi v tem, kar je izpostavil @Borsig. Ne glede, kako bodo prilagodili infrastrukturo in uredili prostorske načrte, zmeraj se bodo našli ljudje, ki tega ne bodo upoštevali.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Proga Pragersko-Hodoš
Nikjer nisem napisal, da bi ustreznejša ureditev bila 100% učinkovita. Bi pa pripomogla k zmanjšanju nesreč.
Re: Proga Pragersko-Hodoš
Na ta način se na žalost dela tudi naravna selekcija,ta pametni preživijo ostali pa ...