Ta reportaža bo izjemno kratka in predstavlja nekakšen dodatek k fotopisu dveh modelov po horiškem. Onadva sta se bolj posvetila žalostni usodi novogoriške kurilnice in samo mimogrede ošvrknila naslovni tunel, čeprav se tudi tam najde marsikaj zanimivega. Aja, slike so nastale že enkrat v sredini oktobra, ko je še dišalo po poletju. Slik sicer ni veliko, ker sem baterije in kartico štedil za muzejca.
Na hribu, v katerega so izvrtali ta tunel, sicer stoji frančiškanski samostan Kostanjevica. V njem naj bi svoje zadnje "počivališče" našle tudi kronane glave iz rodbine Bourbonov. Pogojnik se nanaša na termin počivališče, ker si je težko predstavljati, če lahko ob hrumenju reaganov, fiatov, italijanskih "grdavš"... utegnejo počivati v miru.
Tunel se začne takoj po izvozu z novogoriške postaje proti jugu. Vidimo, da je dvocevni:
Ena cev je namenjena železniškemu prometu, po desni (zahodni) pa je speljana peš in kolesarska pot. Na laški Wikipediji sicer bolj mimogrede piše, da so drugo cev izvrtali Italijani leta 1931, ko so hoteli zgraditi drugi tir. Že tisti odstavek se mi ne zdi najbolj logičen in ni jasno, ali so samo skopali tunel ali tudi položili tir
Ko so Italijani končno pobrali šila in kopita, so Nemci v njem izvajali eksekucije:
Kot dokaz, da ne zavajam z imenom luknje. Mmg, kaj naj bi pomenila tista 30? Evidenčna številka?
Ajzenponarska cev je učinkovito ograjena, zato vstopimo v "civilno" luknjo. Pri severnem koncu je s stropa nekaj kapljalo. Upam da ne iz frančiškanskega aporta. Kot dokaz, da je tunel izvorno res bil namenjen železnici, naj bo tale niša, kamor bi se vzdrževalci umikali pred vlaki
Takoj na drugi strani se je mogoče povzpeti na nadvoz. Od tam se južni portal vidi tako (fotkičev zoom in jaz ne bi imela nič proti, če bi ga postavili kakšen meter dlje)
Je z druge strani kaj krajši?
Ob vračanju pa še k misterioznim temam. Npr. zakaj neki bi strop prelepili s temi pentljami????
In še najzanimivejši detajl. V prvem prehodu sem ga celo zgrešil, ob vračanju pa slučajno naletel nanj, ko sem vzdignil pogled
Ali tej spominski plošči botruje kakšna posebna štorija????
Ima to kaj opraviti s prej omenjenimi Francozi (plemeniti ali ne, da znajo biti trdoku...., je ob prehodu našega ozemlja dokazoval že Napoleon)?
Ampak takšno "grešenje" ravno pod posvečeno zemljo, če se bo to dobro končalo....
In kam bi prišli, če bi bili dosledni, bi morali to nabiti na vsak senik in fukcimer "hotel"
Glede tistih marjetic sem s pomočjo dr. Googla sicer uspel nekaj najti, glede napisa pa nič, razen, da nihče nič ne ve, tudi v tem članku
Misteriji predora pod Kostanjevico
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Misteriji predora pod Kostanjevico
Številka 30 pomeni, da je ta predor 30. po vrsti gledano od Jesenic do Sežane. Štetje se začne s predorom* pod avtocesto Hrušica - Vrba, ki ima ime Mežaklja.Ajznponar napisal/-a: Kot dokaz, da ne zavajam z imenom luknje. Mmg, kaj naj bi pomenila tista 30? Evidenčna številka?
http://img708.imageshack.us/img708/4069/p1010360d.jpg
*
Zaradi dolžine 22-ih metrov ga štejemo kot predor in ne kot podvoz.
Vir: Železniški predori V Sloveniji, Tiri in čas št.8
Aljaž
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Misteriji predora pod Kostanjevico
Bi moral zaviti v lokalno gostilno in ko bi dal za dve rundi, bi vse izvedel, pol bi pa lahko napisal esej v Tonotovem stiluAjznponar napisal/-a:
Glede tistih marjetic sem s pomočjo dr. Googla sicer uspel nekaj najti, glede napisa pa nič, razen, da nihče nič ne ve, tudi v tem članku
...al pa nanizanko v mojem
...tudi na Dolfeta ne smemo pozabiti...ta bi napisal brez da bi dal za rundo takšen esej, da bi pol foruma verjelo
Tono bi pa rekel: "...i šire"
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Misteriji predora pod Kostanjevico
Glede poteka proge skozi kostanjeviški predor morda lahko kak misterij razjasni tudi moj prispevek v tejle temi: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=33&t=3146
Tako počasi se prebujamo ...