Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
S Karl-Heinzem...
sva z 218 117 in dvema dvonadstropnima vagonoma malce pred poldnem odrinila s köflaškega kolodvora. S premikačem na sklepu je rinjeni vlak prispel na glavni graški kolodvor. Od tam smo kot vlak 4369 ob 12:01 odpeljali proti postaji Travnik-Ivnik (Wies-Eibiswald), kamor smo prispeli ob 13:08. Vlak je bil zaseden še s strojevodjem-vežbancem, ki je iz krmilnega vagona odpiral in zapiral vrata, ter z vlakovodjem-sprevodnikom. Med lokomotivo in vlakospremnim osebjem v vagonih je komunikacija potekala po radijski zvezi.
Iz Travnika smo nazaj proti Gradcu odrinili ob 13:43 kot vlak 4374. Med prihodom in ponovnim odhodom je bilo tako dovolj časa za malico in nekaj škljocev.
Predno nadaljujem še nekaj besed o Travniku - Wiesu: Trg Travnik, ki leži ob vznožju Koroških alp ter na koncu južnega kraka Šilherjeve vinske ceste, šteje nekaj nad 2000 duš. V občini deluje nekaj manjših industrijskih obratov in obrtnikov. Pomembno povezavo Travnika z okoliškimi kraji in Gracem tvori ravno GKBjeva železnica. Več lahko preberete na http://www.wies.at/.
Naš vlak v Travniku...
še ena...
pa še ena...
Hitri škljoc v notranjost dvonadstropnega vagona...
Še slika nabiralnika, ki dnevno vozi med Gradcem in Travnikom...
pa še delovni kolegici s strani...
V prometnem uradu naju je s Karl-Heinzem čakala malica. Na hitrico sem še škljocnil postavljalno mizo...
nakar sem se še malce razgledal po okolici.
V Travniku je včasih obratovala kurilnica...
Danes pred njo stoji nekaj muzejskih vagonov, v notranjosti pa je shranjena motorna drezina in še nekaj drugih stvari.
Kurilnica ima tudi okretnico, na kateri obračajo parno lokomotivo 671...
sva z 218 117 in dvema dvonadstropnima vagonoma malce pred poldnem odrinila s köflaškega kolodvora. S premikačem na sklepu je rinjeni vlak prispel na glavni graški kolodvor. Od tam smo kot vlak 4369 ob 12:01 odpeljali proti postaji Travnik-Ivnik (Wies-Eibiswald), kamor smo prispeli ob 13:08. Vlak je bil zaseden še s strojevodjem-vežbancem, ki je iz krmilnega vagona odpiral in zapiral vrata, ter z vlakovodjem-sprevodnikom. Med lokomotivo in vlakospremnim osebjem v vagonih je komunikacija potekala po radijski zvezi.
Iz Travnika smo nazaj proti Gradcu odrinili ob 13:43 kot vlak 4374. Med prihodom in ponovnim odhodom je bilo tako dovolj časa za malico in nekaj škljocev.
Predno nadaljujem še nekaj besed o Travniku - Wiesu: Trg Travnik, ki leži ob vznožju Koroških alp ter na koncu južnega kraka Šilherjeve vinske ceste, šteje nekaj nad 2000 duš. V občini deluje nekaj manjših industrijskih obratov in obrtnikov. Pomembno povezavo Travnika z okoliškimi kraji in Gracem tvori ravno GKBjeva železnica. Več lahko preberete na http://www.wies.at/.
Naš vlak v Travniku...
še ena...
pa še ena...
Hitri škljoc v notranjost dvonadstropnega vagona...
Še slika nabiralnika, ki dnevno vozi med Gradcem in Travnikom...
pa še delovni kolegici s strani...
V prometnem uradu naju je s Karl-Heinzem čakala malica. Na hitrico sem še škljocnil postavljalno mizo...
nakar sem se še malce razgledal po okolici.
V Travniku je včasih obratovala kurilnica...
Danes pred njo stoji nekaj muzejskih vagonov, v notranjosti pa je shranjena motorna drezina in še nekaj drugih stvari.
Kurilnica ima tudi okretnico, na kateri obračajo parno lokomotivo 671...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
Po minutki vožnje smo že na prvi postaji, Wies-Markt /Travnik-trg)...
Poberemo nekaj potnikov in že hitimo naprej. Naslednja postaja je Pölfing-Brunn...
Posebnost proge je obilica nivojskih prehodov, ki so izključno zavarovani z andrejevim križem, ponekod pa tudi s svetlobnimi signali. Kakšnih kaskaderjev tja in nazaj nisem opazil...
Kmalu po postajo Pölfing-Brunn pripeljemo do cepne kretnice...
od koder poteka dobrih 6 km dolga proga do opekarne v Gleinstättnu. Gre za ostanek železnice doline Solba (Sulmtalbahn)...
ki je nekoč potekala do Lipnice. Proga med Lipnico in Gleinstättnom je bila odstranjena leta 1976 ter spremenjena v kolesarsko pot. Več lahko preberete na Wikipediji pod naslovom http://de.wikipedia.org/wiki/Sulmtalbahn
Slabih 10 minut po odhodu iz Travnika smo že na postajališču v Dietmansdorfu...
kjer poberemo enega potnika.
V Dietmasdorfu, ki sicer šteje okoli 250 duš, stoji lep dvorec...
Čez par minut vožnje prispemo na postajo St. Martin in Sulm - Bergla...
kjer opravimo križanje z vlakom 4371 na liniji S6 iz Gradca...
Poberemo nekaj potnikov in že hitimo naprej. Naslednja postaja je Pölfing-Brunn...
Posebnost proge je obilica nivojskih prehodov, ki so izključno zavarovani z andrejevim križem, ponekod pa tudi s svetlobnimi signali. Kakšnih kaskaderjev tja in nazaj nisem opazil...
Kmalu po postajo Pölfing-Brunn pripeljemo do cepne kretnice...
od koder poteka dobrih 6 km dolga proga do opekarne v Gleinstättnu. Gre za ostanek železnice doline Solba (Sulmtalbahn)...
ki je nekoč potekala do Lipnice. Proga med Lipnico in Gleinstättnom je bila odstranjena leta 1976 ter spremenjena v kolesarsko pot. Več lahko preberete na Wikipediji pod naslovom http://de.wikipedia.org/wiki/Sulmtalbahn
Slabih 10 minut po odhodu iz Travnika smo že na postajališču v Dietmansdorfu...
kjer poberemo enega potnika.
V Dietmasdorfu, ki sicer šteje okoli 250 duš, stoji lep dvorec...
Čez par minut vožnje prispemo na postajo St. Martin in Sulm - Bergla...
kjer opravimo križanje z vlakom 4371 na liniji S6 iz Gradca...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
Skozi izvozni signal nadaljujemo proti kraju St. Peter im Sulmtal (Sv. Peter v dolini Solbe) in naprej do Schwanberga...
Nekoč je od Schwanberga do bližnjega dnevnega kopa apnenca potekala 760 mm ozkotirnica.
Mimo postajališča Holleneg se počasi začnemo spuščati proti Deutschlandbergu, pomembnem kraju ob Travniški progi...
Deutschlandsberg na obzorju...
Spuščamo se po 17 promilskem klancu...
in zavijemo v dolg ovinek okoli mesta...
Nad mestom vidimo grad...
ki s pne nad goricami...
Nekoč je od Schwanberga do bližnjega dnevnega kopa apnenca potekala 760 mm ozkotirnica.
Mimo postajališča Holleneg se počasi začnemo spuščati proti Deutschlandbergu, pomembnem kraju ob Travniški progi...
Deutschlandsberg na obzorju...
Spuščamo se po 17 promilskem klancu...
in zavijemo v dolg ovinek okoli mesta...
Nad mestom vidimo grad...
ki s pne nad goricami...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
Pogled na klanec nad Deutschlandsbergom iz smeri Gradca...
še ena...
in še ena...
Vrnimo se nazaj v smer, od kod poteka fotopis, torej iz smeri Travnika proti Gradcu.
Uvažamo na postajo...
Levo se cepi industrijski tir k žagi...
Prispemo (slika je bila posneta na vožnji iz smeri Gradca)...
In kaj nas pozdravi na postaji v Deutschlandbergu? Postavljalnica vendar!
Člani društva STEF (Steierische Eisenbahnfreunde - Štajerski ljubitelji železnic) so leta 1913 zgrajeno postavljalnico povrnili v originalno stanje. V njej se nahaja delujoči aparat serije Siemens und Halske SBW 500. Sicer pri samih napravah za vodenje prometa nisem ne vem kako doma, toda če se ne motim, gre za isti aparat, kot ga imamo v postavljalnici v Celju. Postavljalnici je posvečen tudi del STEFove spletne strani (http://www.stef.at/index.php?option=com ... &Itemid=48). Daljši zapis je moč najti tudi v "Fahrtwindu", ki ga najdete na tej povezavi.
še ena...
in še ena...
Vrnimo se nazaj v smer, od kod poteka fotopis, torej iz smeri Travnika proti Gradcu.
Uvažamo na postajo...
Levo se cepi industrijski tir k žagi...
Prispemo (slika je bila posneta na vožnji iz smeri Gradca)...
In kaj nas pozdravi na postaji v Deutschlandbergu? Postavljalnica vendar!
Člani društva STEF (Steierische Eisenbahnfreunde - Štajerski ljubitelji železnic) so leta 1913 zgrajeno postavljalnico povrnili v originalno stanje. V njej se nahaja delujoči aparat serije Siemens und Halske SBW 500. Sicer pri samih napravah za vodenje prometa nisem ne vem kako doma, toda če se ne motim, gre za isti aparat, kot ga imamo v postavljalnici v Celju. Postavljalnici je posvečen tudi del STEFove spletne strani (http://www.stef.at/index.php?option=com ... &Itemid=48). Daljši zapis je moč najti tudi v "Fahrtwindu", ki ga najdete na tej povezavi.
Zadnjič spremenil Tono, dne 19.12.2010, 22:56, skupaj popravljeno 1 krat.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
Deutschlandsberg je za ljubitelje železnic zanimiv še iz enega vidika: v okolici je obratovala gozdna železnica, ki je v prej opisano žago dovažala les iz okoliških gozdov. Slabih 10 km dolga proga tirne širine 600 mm je bila zgrajena v zgodnjih dvajsetih letih 20. stoletja, obratovati pa je prenehala leta 1959. Več o tej gozdni železnici, katerih ostanke si je moč ogledati, lahko prebrete na Wikipedii na naslovu http://de.wikipedia.org/wiki/Waldbahn_Deutschlandsberg.
Karl-Heinz, ki je prava železniška enciklopedija, me je opozoril na zanimivost, ki potrjuje obstoj gozdne železnice: veliki vinograd, ki leži na levi strani proge, gledano proti Gradcu, ima žico za trto napeto na prav posebne kole - na tirnice! Žal sem bil prepozen, da bi stisnil posnetek!
Tako, izvozni signal je postavljen, zapustimo Deutschlandsberg...
ter prispemo v Frauental - Bad Gams, kjer je vlak zapustila kopica otrok...
Kmalu navozimo na edino mesto počasne vožnje čez most...
Kmalu prispemo na postajo Gross Sankt Florian.
V tem kraju, poimenovanem po zaščitniku gasilcev, je, kaj pa drugega, Štajerski gasilski muzej! O njem lahko več preberete na povezavi http://www.feuerwehrmuseum.at/shop/shop ... 1227881485
Ko nato vozimo po dolgi ravnini proti Gussendorfu, v daljavi zagledamo nadvoz čez bodočo Koroško progo (Koralmbahn)...
Čez nivojski prehod...
in že na postajališču Gussendorf...
Kmalu zavozimo na traso nove Koroške proge (Koralmbahn)...
Karl-Heinz, ki je prava železniška enciklopedija, me je opozoril na zanimivost, ki potrjuje obstoj gozdne železnice: veliki vinograd, ki leži na levi strani proge, gledano proti Gradcu, ima žico za trto napeto na prav posebne kole - na tirnice! Žal sem bil prepozen, da bi stisnil posnetek!
Tako, izvozni signal je postavljen, zapustimo Deutschlandsberg...
ter prispemo v Frauental - Bad Gams, kjer je vlak zapustila kopica otrok...
Kmalu navozimo na edino mesto počasne vožnje čez most...
Kmalu prispemo na postajo Gross Sankt Florian.
V tem kraju, poimenovanem po zaščitniku gasilcev, je, kaj pa drugega, Štajerski gasilski muzej! O njem lahko več preberete na povezavi http://www.feuerwehrmuseum.at/shop/shop ... 1227881485
Ko nato vozimo po dolgi ravnini proti Gussendorfu, v daljavi zagledamo nadvoz čez bodočo Koroško progo (Koralmbahn)...
Čez nivojski prehod...
in že na postajališču Gussendorf...
Kmalu zavozimo na traso nove Koroške proge (Koralmbahn)...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
Na tem mestu se združita nova in stara GKBjeva proga, ki prihaja iz smeri Liebocha...
Nahajamo se blizu kraja Preding, kjer je končna postaja Flascherlzuga, o katerem lahko več najdete na tej povezavi:
Kraj se imenuje...
Predno zavozimo v prvi predor...
še ustavimo na 4 dni starem postajališču Hengsberg...
Izvoz je postavljen...
Od tod naprej vozimo precej hitro. 90 čez predore, nato pa vse do Gradca med 100 in 120 km/h.
V daljavi zagledamo dimnike v Wildonu...
in kmalu bomo zapeljali skozi podvoz pod avtocesto Gradec - Maribor...
Nahajamo se blizu kraja Preding, kjer je končna postaja Flascherlzuga, o katerem lahko več najdete na tej povezavi:
Kraj se imenuje...
Predno zavozimo v prvi predor...
še ustavimo na 4 dni starem postajališču Hengsberg...
Izvoz je postavljen...
Od tod naprej vozimo precej hitro. 90 čez predore, nato pa vse do Gradca med 100 in 120 km/h.
V daljavi zagledamo dimnike v Wildonu...
in kmalu bomo zapeljali skozi podvoz pod avtocesto Gradec - Maribor...
Zadnjič spremenil Tono, dne 19.12.2010, 21:41, skupaj popravljeno 1 krat.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
S koroške proge zavijemo na Južno železnico, po kateri brzimo 120 na uro...
Menjamo stran vožnje...
in kmalu prispemo na glavni kolodvor v Gradec...
Ker ima vlak ponovni odhod že čez 10 minut, pride po vagone druga lokomotiva...
S Karl-Heinzom še na hitrico pokukava k Herbetu, ki pravtako vozi na 671...
medtem pa premikači odpnejo 218 117. Herbert s Herkulesom potegne nazaj proti Wiesu, s Karl-Heinzom in njegovim vežbancem pa se zabeljemo na Köflaški kolodvor, kjer bo 218 117 počivala do naslednje vožnje...
In tako smo se trije znanci s pare tokrat srečali na dieselski furi
Zaradi obilice zanimivosti na Travniški progi bi si jo veljalo podrobneje ogledati. In če bi bil dovolj velik interes, bi lahko organizirali tudi ekskurzijo na GKB v Gradec.
Toliko za tokrat,
lep pozdrav,
Tono
Menjamo stran vožnje...
in kmalu prispemo na glavni kolodvor v Gradec...
Ker ima vlak ponovni odhod že čez 10 minut, pride po vagone druga lokomotiva...
S Karl-Heinzom še na hitrico pokukava k Herbetu, ki pravtako vozi na 671...
medtem pa premikači odpnejo 218 117. Herbert s Herkulesom potegne nazaj proti Wiesu, s Karl-Heinzom in njegovim vežbancem pa se zabeljemo na Köflaški kolodvor, kjer bo 218 117 počivala do naslednje vožnje...
In tako smo se trije znanci s pare tokrat srečali na dieselski furi
Zaradi obilice zanimivosti na Travniški progi bi si jo veljalo podrobneje ogledati. In če bi bil dovolj velik interes, bi lahko organizirali tudi ekskurzijo na GKB v Gradec.
Toliko za tokrat,
lep pozdrav,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
Odlično Tono in predvsem zanimivo..
LEP DAN
Igor
Igor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
Tono, tole pa si naredil odlično
Ejga, to bi se bi lahko dobro prodajalo po avstrijskih forumih
Ejga, to bi se bi lahko dobro prodajalo po avstrijskih forumih
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
Tono nas je kar dolgo pošteno kurblal. Potem ko je tema le "zacindala" pa se je mu je fsulo. Najbrž je to po vzgledu dizlov in nizkih temepratur.
Vsekakor Tono, to je supermega prispevek.
lp
Dolfe
Vsekakor Tono, to je supermega prispevek.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- primožflori
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1071
- Pridružen: 31.05.2007, 18:44
- Kraj: Bohinjska proga
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
Tono fantastičen prispevek si naredil,sem kar z veseljem pogledal tvoje fotografije.
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
Dobro si tole porihtal!!!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 345
- Pridružen: 16.03.2010, 11:24
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
zelo zanimivo slika reportaža, super !
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
Res je. Carsko.
Re: Na potepu po GKBjevi liniji S6 Graz-Wies. Fotopis z uganko!
Zelo zanimivo Tono!
Super!
Super!
LP Aljaž
Para je zakon!
Para je zakon!