Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
Čas je za nadaljevanje...
V Dunajskem Novem mestu je bil postanek zelo kratek, tako da ni bilo časa skakati okoli lokomotive in sem se napotil v vagon. Na moji rezervaciji je pisalo sedež št. 28 v vagonu št. 2. Kmalu sem ugotovil, da se je v tem vagonu razbohotila skupina priletnih angležev, in ko sem hotel zasesti rezerviran sedež, so mi na precej arogantni način dopovedovali, da naj spokam, ker so pač oni tu in da so naprej še "fraj" sedeži. Ker res nisem hotel gledati kislih frisov ter se prepirati, sem se res preselil, toda na mojo nesrečo so me potem še dvakrat dvignili iz sedeža potniki z rezervacijami, ki so vstopili za mano. Kar se angležev tiče: to je bila moja tretja negativna izkušnja z Otočani zapovrstjo, zato se jih bom v bodoče raje izogibal. Sprašujem pa se: le kam je izginilo tisto njihovo pregovorno gentlemenstvo?
Pa pustimo malenkosti in se vrnimo k bistvenim zadevam. Naslednji postanek, ki je bil namenjen opremi lokomotive z vodo, je sledil v...
Zverina na čelu vlaka je privabila obilo občudovalcev, ki so si jo ogledali od spredaj...
in zadaj...
Nič manj zanimiva pa ni bila elektro lokomotiva 1010.10...
Medtem, ko sem čakal, da okoli dvainpetdesetke mine gneča, sem se zapletel v pogovor z majstrom eloka. Ta je potrdil moje domneve: parna lokomotiva vozi zgolj pod mazalno paro. Ta občutek sem dobil takoj, ko smo speljali iz Dunajskega Novega mesta. Ko sem na ravninski progi med Dunajskim Novim mestom in Gloggnitzem tiščal glavo skozi okno vagona, sem imel vtis, da se iz dimnika bistveno premalo kadi, parna lokomotiva pa je bila kratko malo pretiha. Pika na i pa je bil dvignjen pantograf eloka. Serijo 52 dokaj dobro poznam, zato sem hitro prišel do zaključka, za kaj gre. Roko na srce, nekako sem se tolažil, da ima elok pantograf dvignjen zgolj zato, ker ogreva vlak. No, pa sem se zmotil.
No, kljub temu je 52.4984 zahtevala kar nekaj nege.
Majstra sta se lotila mazanja...
in to udobno, sede
dobro znani rekvizit...
Med črpanjem vode v tender pa so se lokalni "fajerverkeri" ukvarjali s pecanjem punce...
Majstra sta medtem z oljem prišla že na desno stran mašine...
V Dunajskem Novem mestu je bil postanek zelo kratek, tako da ni bilo časa skakati okoli lokomotive in sem se napotil v vagon. Na moji rezervaciji je pisalo sedež št. 28 v vagonu št. 2. Kmalu sem ugotovil, da se je v tem vagonu razbohotila skupina priletnih angležev, in ko sem hotel zasesti rezerviran sedež, so mi na precej arogantni način dopovedovali, da naj spokam, ker so pač oni tu in da so naprej še "fraj" sedeži. Ker res nisem hotel gledati kislih frisov ter se prepirati, sem se res preselil, toda na mojo nesrečo so me potem še dvakrat dvignili iz sedeža potniki z rezervacijami, ki so vstopili za mano. Kar se angležev tiče: to je bila moja tretja negativna izkušnja z Otočani zapovrstjo, zato se jih bom v bodoče raje izogibal. Sprašujem pa se: le kam je izginilo tisto njihovo pregovorno gentlemenstvo?
Pa pustimo malenkosti in se vrnimo k bistvenim zadevam. Naslednji postanek, ki je bil namenjen opremi lokomotive z vodo, je sledil v...
Zverina na čelu vlaka je privabila obilo občudovalcev, ki so si jo ogledali od spredaj...
in zadaj...
Nič manj zanimiva pa ni bila elektro lokomotiva 1010.10...
Medtem, ko sem čakal, da okoli dvainpetdesetke mine gneča, sem se zapletel v pogovor z majstrom eloka. Ta je potrdil moje domneve: parna lokomotiva vozi zgolj pod mazalno paro. Ta občutek sem dobil takoj, ko smo speljali iz Dunajskega Novega mesta. Ko sem na ravninski progi med Dunajskim Novim mestom in Gloggnitzem tiščal glavo skozi okno vagona, sem imel vtis, da se iz dimnika bistveno premalo kadi, parna lokomotiva pa je bila kratko malo pretiha. Pika na i pa je bil dvignjen pantograf eloka. Serijo 52 dokaj dobro poznam, zato sem hitro prišel do zaključka, za kaj gre. Roko na srce, nekako sem se tolažil, da ima elok pantograf dvignjen zgolj zato, ker ogreva vlak. No, pa sem se zmotil.
No, kljub temu je 52.4984 zahtevala kar nekaj nege.
Majstra sta se lotila mazanja...
in to udobno, sede
dobro znani rekvizit...
Med črpanjem vode v tender pa so se lokalni "fajerverkeri" ukvarjali s pecanjem punce...
Majstra sta medtem z oljem prišla že na desno stran mašine...
Zadnjič spremenil Tono, dne 08.01.2011, 4:13, skupaj popravljeno 1 krat.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
Lokomotiva ÖBB 52.4984 je nekdanja JŽ 33-227. Spadala je v kontingent devetih lokomotiv, ki so v letu 1990 prispele na Jesenice v razrez. Kasneje so bile vse lokomotive odkupljene, tri so ostale v Sloveniji. Zanimalo me je, v koliknšni meri se nekdanja 33-227 razlikuje od naše 33-037.
Napravil sem še nekaj škljocev kar tako...
ter se nato posvetil podrobnostim. Najprej lokomotivske oznake...
In kaj kaj pomeni: Lastnik oz. financer je očitno VdEA. VdEA je združenje "železniških akademikov" - gre za združenje posameznikov, ki so zaposleni pri Avstrijskih državnih železnicah ter imajo univerzitetno ali visoko strokovno izborazbo. Več lahko preberete na http://www.vdea.at/.
Lokomotva je papirnato "zaposlena" pri madžarsko-avstrijskem podjetju ROeEE ("Raab Ödenburg Ebenfurther Eisenbahn") oz. z drugim imenom GySEV ("Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút"). Več o firmi lahko preberete na http://de.wikipedia.org/wiki/Raab-%C3%9 ... _Eisenbahn
Oznaka [P] pa pomeni, da gre za zasebno vozilo.
Lokomotivo pa upravlja Lokteam, o katerem lahko kaj več preberete na strani http://www.lokteam.at/index.html.
Posvetim se tehnični podrobnostim in opazim prvo, sicer pričakovano razliko: levo in desno pod strojevodnsko hišico sta vgrajena magneta oz. tuljavi avstrijskega "avtostopa"...
vgrajena je zvezna (kompoundna) parna črpalka za zrak, ki je na končni postaji potrebovala nekaj dobro odmerjenih udarcev s kladivom, da je spet pričela delovati...
dinamo je tudi drugje, kot je bil prvotno...
varnostna ventila, ki sta med postankom pričela nenadoma "plozati" s strahovitim truščem...
Napravil sem še nekaj škljocev kar tako...
ter se nato posvetil podrobnostim. Najprej lokomotivske oznake...
In kaj kaj pomeni: Lastnik oz. financer je očitno VdEA. VdEA je združenje "železniških akademikov" - gre za združenje posameznikov, ki so zaposleni pri Avstrijskih državnih železnicah ter imajo univerzitetno ali visoko strokovno izborazbo. Več lahko preberete na http://www.vdea.at/.
Lokomotva je papirnato "zaposlena" pri madžarsko-avstrijskem podjetju ROeEE ("Raab Ödenburg Ebenfurther Eisenbahn") oz. z drugim imenom GySEV ("Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút"). Več o firmi lahko preberete na http://de.wikipedia.org/wiki/Raab-%C3%9 ... _Eisenbahn
Oznaka [P] pa pomeni, da gre za zasebno vozilo.
Lokomotivo pa upravlja Lokteam, o katerem lahko kaj več preberete na strani http://www.lokteam.at/index.html.
Posvetim se tehnični podrobnostim in opazim prvo, sicer pričakovano razliko: levo in desno pod strojevodnsko hišico sta vgrajena magneta oz. tuljavi avstrijskega "avtostopa"...
vgrajena je zvezna (kompoundna) parna črpalka za zrak, ki je na končni postaji potrebovala nekaj dobro odmerjenih udarcev s kladivom, da je spet pričela delovati...
dinamo je tudi drugje, kot je bil prvotno...
varnostna ventila, ki sta med postankom pričela nenadoma "plozati" s strahovitim truščem...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
Centralna mazalna naprava je samo ena...
Skočim na mašino ter se razgledam po notranjosti strojevodske hišice.
Vgrajen je "glaž" starega tipa...
Ostali deli armature...
Presenečenje pa se je skrivalo na kurjaški strani...
Vgrajena sta sesajoča injektorja, za razliko od naše 33-037, ki je opremljena z nesesajočima...
Tovrstne injektorje smo že obdelali v temi http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 2&start=30.
Po skoraj uri čakanja smo odrinili proti naslednji postaji...
Na postaji stoji parna tenderka - spomenik, vendar je zaradi kratkega postanka nisem uspel škljocniti.
Za Peyerbachom se začne strm vzpon na Semmering...
Skočim na mašino ter se razgledam po notranjosti strojevodske hišice.
Vgrajen je "glaž" starega tipa...
Ostali deli armature...
Presenečenje pa se je skrivalo na kurjaški strani...
Vgrajena sta sesajoča injektorja, za razliko od naše 33-037, ki je opremljena z nesesajočima...
Tovrstne injektorje smo že obdelali v temi http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 2&start=30.
Po skoraj uri čakanja smo odrinili proti naslednji postaji...
Na postaji stoji parna tenderka - spomenik, vendar je zaradi kratkega postanka nisem uspel škljocniti.
Za Peyerbachom se začne strm vzpon na Semmering...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
Zaradi vlakovnega eloka smo v hrib bili zelo hitri, parna priprega pa je za sabo puščala lepo belo zaveso...
in kmalu prispemo do postaje Semmering...
Počasi se proga zravna ter kmalu prične tudi spuščati proti Spitallu in naprej proti Mürzzuschlagu...
In ko smo uvažali v Mürzzuschlag je 52.4984 zadonela kot je treba - strojevodja je dal gas za "propagandni uvoz"
Nekaj pred štirinajsto uro smo prispeli v...
Sledil je premik parne v kurilnico...
ter eloka na drugo stran vlaka...
Sam pa sem se z znancema iz Birkfelda premaknil v dobro gostilno na kosilo in klepet. Ob pol štirih pa sem ga mahnil nazaj proti Mariboru, kamor sem prispel ob pol šestih popoldan.
In tako se je zaključil izlet na Semmering. Roko na srce - pričakoval sem bistveno bolj resno vožnjo. Kapo dol pred našimi izvrstnimi majstri - Boštjanom, Rudijem, Tonetom, Aleksom, Gorazdom in ostalimi, ki po zahtevnejši Bohinjki z večjimi vzponi in obilico predorov brez pripreg in dopreg letno zvozijo veliko število primerljivo težkih vlakov, kot je bil ta v moji reportaži. In to ne zgolj s triintridesetko, ampak tudi z bistveno šibkejšo petindvajsetko. In moram še dodati, da je tudi vzdušje na našem muzejcu popolnoma nekaj drugega! Naslednjič se torej vidimo v domačih logih
Toliko za tokrat!
Lep pozdrav,
Tono
in kmalu prispemo do postaje Semmering...
Počasi se proga zravna ter kmalu prične tudi spuščati proti Spitallu in naprej proti Mürzzuschlagu...
In ko smo uvažali v Mürzzuschlag je 52.4984 zadonela kot je treba - strojevodja je dal gas za "propagandni uvoz"
Nekaj pred štirinajsto uro smo prispeli v...
Sledil je premik parne v kurilnico...
ter eloka na drugo stran vlaka...
Sam pa sem se z znancema iz Birkfelda premaknil v dobro gostilno na kosilo in klepet. Ob pol štirih pa sem ga mahnil nazaj proti Mariboru, kamor sem prispel ob pol šestih popoldan.
In tako se je zaključil izlet na Semmering. Roko na srce - pričakoval sem bistveno bolj resno vožnjo. Kapo dol pred našimi izvrstnimi majstri - Boštjanom, Rudijem, Tonetom, Aleksom, Gorazdom in ostalimi, ki po zahtevnejši Bohinjki z večjimi vzponi in obilico predorov brez pripreg in dopreg letno zvozijo veliko število primerljivo težkih vlakov, kot je bil ta v moji reportaži. In to ne zgolj s triintridesetko, ampak tudi z bistveno šibkejšo petindvajsetko. In moram še dodati, da je tudi vzdušje na našem muzejcu popolnoma nekaj drugega! Naslednjič se torej vidimo v domačih logih
Toliko za tokrat!
Lep pozdrav,
Tono
Zadnjič spremenil Tono, dne 08.01.2011, 4:06, skupaj popravljeno 1 krat.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
bravo Tono prov fajn si tole dokumentiral !
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
Super je opisano tole potepanje z avstrijskim muzejcem, Tono. Kot se bere, bogve kako užival ravno nisi. Vsaj v primerjavi z domačo paro ne.Tono napisal/-a:... In moram še dodati, da je tudi vzdušje na našem muzejcu popolnoma nekaj drugega! Naslednjič se torej vidimo v domačih logih
Tono
Lepo je brati, da je domača trava lepše zelena.
O angležih imam pa tudi jaz zelo negativno mnenje. Prava nadloga so, kadar so v skupini. Avstrijskim fajerverkerjem bi morala špricniti voda čez okna njihovega vagona. Pač tako, po nesreči. Upss ....
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
Ojej Tono, tole kar si napisal pa ni bilo lih najboljše. Sem tudi sam slišal, da Angleži lih niso več gentelmani kakor so nekoč bili in da se jih zlasti na grških otokih prav bojijo. Menda na Kreti vsako noč porabijo na tone vode, da počistijo za njimi (in Švedi)...
O ostankih JŽ-ja pa se vsaj nekaj vidi tukaj:
O ostankih JŽ-ja pa se vsaj nekaj vidi tukaj:
in sicer luknje za ploščici JŽ-Jж in 33-227Tono napisal/-a:
Goran
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
Ja, Dolfe,
domača trava je res bolj zelena. Še posebej v družbi Uroša, Dareta, Nurmića, SBBja, in ostalih fejst fantov!
Če se še malce vrnem na prvotno temo: mogoče ne bi bilo odveč omeniti, da se ob glavni progi med Gradcem in Dunajem nahajata najmanj dve elektrificirani ozkotirni lokalni železnici, in sicer:
- v Mixnitzu "Lokalbahn Mixnitz - St. Erhardt": http://de.wikipedia.org/wiki/Lokalbahn_ ... nkt_Erhard
- v Peyerbachu "Höllentalbahn": http://www.lokalbahnen.at/hoellentalbahn/index.html
Ideja za naslednji izlet???
Lp,
Tono
domača trava je res bolj zelena. Še posebej v družbi Uroša, Dareta, Nurmića, SBBja, in ostalih fejst fantov!
Če se še malce vrnem na prvotno temo: mogoče ne bi bilo odveč omeniti, da se ob glavni progi med Gradcem in Dunajem nahajata najmanj dve elektrificirani ozkotirni lokalni železnici, in sicer:
- v Mixnitzu "Lokalbahn Mixnitz - St. Erhardt": http://de.wikipedia.org/wiki/Lokalbahn_ ... nkt_Erhard
- v Peyerbachu "Höllentalbahn": http://www.lokalbahnen.at/hoellentalbahn/index.html
Ideja za naslednji izlet???
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
Gorči,
šele sedaj, ko si omenil, sem postal pozoren na luknje od lokomotivskih plošč. Oko skolovo, ni kaj
Na spletni strani Lokteama fantje jamrajo, da jim je spet nekdo z lokomotive ukradel plošče. Zato pa je sedaj pritrjena taka neugledna plata z napisi.
O angležih bi se lahko razpisal. Nesramni in arogantni odnos posameznikov na vlaku me dejansko ni niti preveč presenetil, saj imam tudi po poslovni plati precej slabe izkušnje. Ah, pa pustimo to.
Lp,
Tono
šele sedaj, ko si omenil, sem postal pozoren na luknje od lokomotivskih plošč. Oko skolovo, ni kaj
Na spletni strani Lokteama fantje jamrajo, da jim je spet nekdo z lokomotive ukradel plošče. Zato pa je sedaj pritrjena taka neugledna plata z napisi.
O angležih bi se lahko razpisal. Nesramni in arogantni odnos posameznikov na vlaku me dejansko ni niti preveč presenetil, saj imam tudi po poslovni plati precej slabe izkušnje. Ah, pa pustimo to.
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
Tono napisal/-a:
Na postaji stoji parna tenderka - spomenik, vendar je zaradi kratkega postanka nisem uspel škljocniti.
Tono, tale ti je "ušla"
Če jo hočeš videti v vsej njeni veličini, klikni...
http://de.academic.ru/pictures/dewiki/9 ... _95112.jpg
"sneta" s:http://de.academic.ru/dic.nsf/dewiki/12 ... kenverlauf
...kjer pa lahko izveš o "njej" vse: kje je "služila", kaj vse je delala...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
Tono, ali si se kaj pozanimal za rezervne dele pri Lokteamu...Tono napisal/-a: Lokomotivo pa upravlja Lokteam, o katerem lahko kaj več preberete na strani http://www.lokteam.at/index.html.
"Gegen eine Spende bekommen Sie auch diverse Altteile unserer Lok als Souvenier! "
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
ŽC, nikar se truditi z guglom. Imamo mi tudi svoje slike, ki niso tako slabe.
Trije pacienti so zadnjič pisali v temi ...
Google brez www.vlaki.info je samo četrt guugla. press
Trije pacienti so zadnjič pisali v temi ...
cokla napisal/-a: pogledamo zgodovino.....
http://www.shrani.si/f/1a/FT/11yyJwON/img3221.jpg
http://www.shrani.si/f/1F/2D/2CEWvEfV/img3222.jpg
Google brez www.vlaki.info je samo četrt guugla. press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
Meni se prikaže samo coklin avatar
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
Ja, to je pa kar coklin problem. Nobeden ne gleda več njegovih slik. Pri avatarju se vse začne in konča.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Muzejski vlak čez Semmering v četrtek, 06.01.2011
He he, sem prebral. Jaz bi tretjo pogonsko os, prosim Ker deli so že itak vsi altželezocestnik napisal/-a: Tono, ali si se kaj pozanimal za rezervne dele pri Lokteamu...
"Gegen eine Spende bekommen Sie auch diverse Altteile unserer Lok als Souvenier! "
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!