Od Tržišča do Krmelja...
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Od Tržišča do Krmelja...
... je nekoč stal tir, po katerem so prevažali potnike in rjavi premog, kasneje pa ga je koristila krmeljska Metalna.
Danes tira ni več, vidna je le še trasa in nekaj predmetov, ki dokazujejo obstoj železniške proge.
Včeraj sem se odpravil z vlakom do postaje Tržišče. Od tam naprej sem šel peš po trasi nekdanjega tira do Krmelja. Ker sem se na pot odpravil precej zgodaj (v Tržišču sem bil ob 8:45), je bil večji del trase še v senci, trava pa je bila pokrita s slano. V fotopisu boste tako videli dva tipa fotografij - nekaj "ledenih", ki so nastale na poti v Krmelj ter nekaj "toplih", ki so nastale ob povratku v Tržišče.
Še to: takšno pot je možno opraviti le v zimskem času, ko grmičevje še ni ozelenelo.
Za začetek naj bo karta iz Geopedie. Zanimivo je, da je tir do Krmelja še vedno vrisan, čeprav je bil demontiran pred približno sedmimi leti .
Začetek mojega izleta - postaja Tržišče.
Pogled na postajo in skladišče iz krmeljske in sevniške strani.
Med postajo in skladiščem se nahaja kamen z oznako 0,0. Predvidevam, da gre za tir proti Krmelju.
Kretnica št. 2 je "odločala", ali bo vlak zavil proti Krmelju ali pa proti Sevnici.
Tir že nekaj časa ni bil v uporabi .
Konec - od tu naprej se gre lahko le še peš.
Tračnici se od prej videnih loparjev nadaljujeta le še nekaj metrov. Tu pa je res konec nekdanjega industrijskega tira.
Tir je nato skupaj z lokalno cesto prečkal reko Hinjo.
Pogled na isti most s proge proti Sevnici.
Se nadaljuje
Danes tira ni več, vidna je le še trasa in nekaj predmetov, ki dokazujejo obstoj železniške proge.
Včeraj sem se odpravil z vlakom do postaje Tržišče. Od tam naprej sem šel peš po trasi nekdanjega tira do Krmelja. Ker sem se na pot odpravil precej zgodaj (v Tržišču sem bil ob 8:45), je bil večji del trase še v senci, trava pa je bila pokrita s slano. V fotopisu boste tako videli dva tipa fotografij - nekaj "ledenih", ki so nastale na poti v Krmelj ter nekaj "toplih", ki so nastale ob povratku v Tržišče.
Še to: takšno pot je možno opraviti le v zimskem času, ko grmičevje še ni ozelenelo.
Za začetek naj bo karta iz Geopedie. Zanimivo je, da je tir do Krmelja še vedno vrisan, čeprav je bil demontiran pred približno sedmimi leti .
Začetek mojega izleta - postaja Tržišče.
Pogled na postajo in skladišče iz krmeljske in sevniške strani.
Med postajo in skladiščem se nahaja kamen z oznako 0,0. Predvidevam, da gre za tir proti Krmelju.
Kretnica št. 2 je "odločala", ali bo vlak zavil proti Krmelju ali pa proti Sevnici.
Tir že nekaj časa ni bil v uporabi .
Konec - od tu naprej se gre lahko le še peš.
Tračnici se od prej videnih loparjev nadaljujeta le še nekaj metrov. Tu pa je res konec nekdanjega industrijskega tira.
Tir je nato skupaj z lokalno cesto prečkal reko Hinjo.
Pogled na isti most s proge proti Sevnici.
Se nadaljuje
Zadnjič spremenil leteči vlak, dne 12.02.2011, 21:19, skupaj popravljeno 1 krat.
Aljaž
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Od Tržišča do Krmelja...
Takoj po prečkanju Hinje je tir naredil precej oster zavoj v levo.
Ob poti najdem tudi tale mejnik z napisom UKB (Unter Kreiner Bahn).
Pogled proti Krmelju...
... in pogled nazaj proti Tržišču. Ravno v tistem trenutku je odpeljal vlak proti Sevnici.
Trasa proge poteka skoraj ves čas vzporedno s cesto.
Na nekaterih mestih se nahaja še precej tolčenca.
Pogled s ceste na podoporni zid, po katerem je šel tir.
Na razdalji treh metrov se nahaja 7 kosov tračnic, ki so zapičene v zemljo
Ponovno podporni zid, ki pa je tokrat potekal ob desni strani tira (gledano proti Krmelju).
Se nadaljuje..
Zadnjič spremenil leteči vlak, dne 12.02.2011, 21:21, skupaj popravljeno 1 krat.
Aljaž
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Od Tržišča do Krmelja...
Proga je na tem mestu prečkala cesto. Žal so cesto nedolgo nazaj obnovili, tako da ni več nobenih sledov o železniškem prehodu. MMG; prehod je bil zavarovan z zapornicami.
Naslednjih nekaj 10 metrov je trasa speljana po nasipu, ki je še v celoti ohranjen.
Pogled z nasipa proti Krmelju.
Isti nasip, posnet v jutranjih urah.
Med grmovjem se najde tudi tale kamen.
Skozi gozdiček...
... in čez nivojski prehod...
... pridemo do Krmelja .
JŽ mejnik.
Se nadaljuje
Zadnjič spremenil leteči vlak, dne 12.02.2011, 21:22, skupaj popravljeno 1 krat.
Aljaž
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Od Tržišča do Krmelja...
Nasip.
Tik pred vstopom v Krmelj stoji hektometrski kamen z oznako 2,1.
Edini ostanek železniške postaje je tovorno skaldišče, ki ga sedaj uporablja tamkajšnje gasilsko društvo. Za primerjavo - slaba štiri leta nazaj je nekdanje skladišče izgledalo takole:
(foto: Milchy)
Območje, kjer je bila nekoč postaja. V daljavi se že vidi nekdanji obrat Metalne.
V središču Krmelja je urejen spominski park. V njem se nahaja parna lokomotiva serije 62 ter rudarski voziček.
Nekaj korakov stran od lokomotive še vedno stoji tabla, na kateri je napisana maksimalna dovoljena hitrost.
Pogled proti nekdanji Metalni, danes tu domuje podjetje Inkos.
Tu še ni prišlo do obnove ceste, tako da se še vidi ostanek tira.
Konec
Zadnjič spremenil leteči vlak, dne 12.02.2011, 21:23, skupaj popravljeno 1 krat.
Aljaž
Re: Od Tržišča do Krmelja...
Ko so pred leti odstranjevali tire, se je govorilo, da bo po tej trasi speljana kolesarska steza in peš pot.
Se pa še doro spominjam, ko sem še gulil osnovnošolske klopi v Krmelju, kako je vlak pripeljal v Metalno. In kako je vratar odklepal in odpiral železna "vhodna" vrata.
Se je pa baje tudi zgodilo, da so vagoni enkrat pobegnili iz Metale in jo kar sami, brez lokomotive krenili proti Tržišču....
Če pa bi se podali malo po gozdovih v okolici Krmelja, pa bi naleteli na ostanke tras, nasipov .... od rudniške železnice.
Se pa še doro spominjam, ko sem še gulil osnovnošolske klopi v Krmelju, kako je vlak pripeljal v Metalno. In kako je vratar odklepal in odpiral železna "vhodna" vrata.
Se je pa baje tudi zgodilo, da so vagoni enkrat pobegnili iz Metale in jo kar sami, brez lokomotive krenili proti Tržišču....
Če pa bi se podali malo po gozdovih v okolici Krmelja, pa bi naleteli na ostanke tras, nasipov .... od rudniške železnice.
Re: Od Tržišča do Krmelja...
MMG in izven teme, fotki prikazujeta tudi bedno propadanje muzejskega eksponata, ki je prepuščen uničujoči rji in vandalom.leteči vlak napisal/-a:...
http://www.shrani.si/f/3r/7p/nywEmah/img0913.jpg
http://www.shrani.si/f/3M/ra/11xbYGg1/img0908.jpg
V središču Krmelja je urejen spominski park. V njem se nahaja parna lokomotiva serije 62
...
Zato bi morali muzejske lokomotive garirati le v muzejih (oz. na ustreznih lokacijah). Če že ni prostora v Šiški, bi 'upokojene lepotice' lahko dali 'počivat' v muzeje ali podobne ustanove v tujini.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Od Tržišča do Krmelja...
AFAIK so progo "ukinili" (t.j. prekategorizirali v ind. tir) leta 1966, tega pa dokončno zaprli 15. januarja 1996 in najbrž kmalu po tem tudi razdrli. Zraven lokomotive je tabla (vsaj jeseni je še bila), kjer to piše (poleg tega so tam načrti postaje in še kaj se najde):Dino S napisal/-a:Kdaj pa so pobrali tire? Ter do kdaj je potekal promet po progi?
Tam za gasilci (bivšim tovornim skladiščem) se najdeta dva "ribnika". Imata slučajno kakšno zvezo z železnico (zbiralnika za postajno vodno postajo) ali sta samo posledice rudarjenja?
Res je, tako zarjavela lokomotiva kraju nikakor ne more biti v ponos. Malo natančneje je poslikana tu in tu.
Na postaji v Tržišču je nenavadno velik razmik med tiri, npr. v smeri proti Sevnici
oz. proti Trebnjem
Domnevam, da je z ukinitvijo krmeljskega odseka kar nekaj tirov postalo odveč
Ampak kretnica #2 proti Krmelju je pa videti še zmeraj delujoča, čeprav je kmalu za njo raztirnik in konec tira
Njena ročka je bila pred kratkim še sveže prebarvana
Pa še eno zgodovinsko vprašanje. Se je krmeljska postaja v KuK morda imenovala Šentjanž?
Saj res, za fotopis!
Re: Od Tržišča do Krmelja...
Jaz sem bil vlakovodja na nabiralniku ko smo hodili v "metalno"v Krmelj vsaj enkrat na teden že takrat so bili tiri v slabem stanju.Najaviti si se moral iz Tržišča,da je vratar prišel odklenit vrata,da smo lahko šli s kompozicijo v metalno naredili izmenjavo in odšli nazaj seveda smo se morali javiti v Tržišče prometniku,da je zaprl "rampe" tak je bil postopek.Naprej proti Šentjanžu so pa še vidne sledi rudniške železnice.In tudi jaz sem končal "krmeljsko"šolo 83-ga leta .Pa zmeraj je bil v krmelj "rinjeni"vlak.amater napisal/-a:Ko so pred leti odstranjevali tire, se je govorilo, da bo po tej trasi speljana kolesarska steza in peš pot.
Se pa še doro spominjam, ko sem še gulil osnovnošolske klopi v Krmelju, kako je vlak pripeljal v Metalno. In kako je vratar odklepal in odpiral železna "vhodna" vrata.
Se je pa baje tudi zgodilo, da so vagoni enkrat pobegnili iz Metale in jo kar sami, brez lokomotive krenili proti Tržišču....
Če pa bi se podali malo po gozdovih v okolici Krmelja, pa bi naleteli na ostanke tras, nasipov .... od rudniške železnice.
Najlepši čar - je biti železničar.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Od Tržišča do Krmelja...
Ideja je odlična. Cesta Tržišče - Krmelj mi je delovala precej neprijazno do pešcev in kolesarjev, saj je šlo mimo kar precej vozil, med njimi tudi tovornjaki.amater napisal/-a:Ko so pred leti odstranjevali tire, se je govorilo, da bo po tej trasi speljana kolesarska steza in peš pot.
Glede na to, da je trasa v celotni ohranjena, verjetno ne bi smelo biti težav s preureditvijo v kolesarko stezo.
Hvala za informacijo .amater napisal/-a:Če pa bi se podali malo po gozdovih v okolici Krmelja, pa bi naleteli na ostanke tras, nasipov .... od rudniške železnice.
Še ena fotografija krmeljske rudniške železnice, ki se nahaja na informativni tabli ob "huntu" (= rudarskemu vozičku).
Kot je že @Ajznponar napisal, progo so zaprli leta 1996. Tir so demontirali (šele) leta 2005.Dino S napisal/-a:Kdaj pa so pobrali tire? Ter do kdaj je potekal promet po progi?
Na lokomotivi se je res začela počasi delati rja, vendar stanje še ni tako zaskrbljujoče kot je pri nekaterih drugih parnih lokomotivah v Sloveniji. Vsekakor pa ne morem trditi, da je Krmeljčani nimajo za mar (oz. da je prepuščena vandalom). V zadnjih letih so zelo lepo uredili spominski park, v katerem se poleg lokomotive in rudarskega vozička nahajajo še železne skulpture v spomin na nekdanjo Metalno. MMG; rudarski voziček je bil nedolgo nazaj obnovljen. Morda bo isto usodo kmalu doživela tudi lokomotiva.Signal napisal/-a:MMG in izven teme, fotki prikazujeta tudi bedno propadanje muzejskega eksponata, ki je prepuščen uničujoči rji in vandalom
Tudi informativni tabli o navadni in rudarski železnci še vedno stojita nepoškodovani na svojih mestih.
Karol Rustja je v knjigi Dolenjske proge zapisal, da so vodo za osrkbo lokomotiv črpali iz potoka Hinje. Jezeri sta torej zgolj posledica rudarjenja.Ajznponar napisal/-a:Tam za gasilci (bivšim tovornim skladiščem) se najdeta dva "ribnika". Imata slučajno kakšno zvezo z železnico (zbiralnika za postajno vodno postajo) ali sta samo posledice rudarjenja
V knjigi Dolenjske proge je zapisano, da so bili na postaji Tržišče štirje tiri.Ajznponar napisal/-a:Domnevam, da je z ukinitvijo krmeljskega odseka kar nekaj tirov postalo odveč.
Še ena zanimivost: postaja je zaživela šele, ko so naredili progo proti Sevnici (1938). Do takrat je bil tu le en tir.
Drži. Postaja je imela ime Šent Janž / Johannisthal.Ajznponar napisal/-a:Pa še eno zgodovinsko vprašanje. Se je krmeljska postaja v KuK morda imenovala Šentjanž?
Iz knjige Dolenjske proge: Ko so načrtovali in gradili progo od Trebnja do premogovnika Krmelj (takrat Karmel), je bil to neznaten kraj, zato so končno postajo preimenovali po približno štiri kilometre oddaljenemu kraju Dvor, ki pa so ga na začektu 20. stoletja preimenovali v Šent Janž (danes Šentjanž). Ob končni postaji proge in rudniku premoga pa se je razvijalo naselje Krmelj in kmalu preraslo Šentjanž, zato so po drugi svetovni vojni železniško postajo Šentjanž preimenovali v Krmelj.
Hvala tudi uporabniku @joco02 za zelo zanimiv opis dela na krmeljski progi.
Aljaž
Re: Od Tržišča do Krmelja...
[quote="joco02
In tudi jaz sem končal "krmeljsko"šolo 83-ga leta . [/quote]
Takrat sem jaz hodil v prvi razred.
In tudi jaz sem končal "krmeljsko"šolo 83-ga leta . [/quote]
Takrat sem jaz hodil v prvi razred.
Re: Od Tržišča do Krmelja...
Nekje sem prebral oz. zasledil, da naj bi to bila nekdanja kurilnica oz. strojna lopa?leteči vlak napisal/-a:Edini ostanek železniške postaje je tovorno skaldišče, ki ga sedaj uporablja tamkajšnje gasilsko društvo.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Od Tržišča do Krmelja...
Popolnoma pozabil na odgovor...
Po II. svetovni vojni pa je kurilnica služila tudi kot postajno poslopje, saj je bilo originalno požgano in ga niso nikoli več na novo zgradili.
Nakladalna rampa (+ morda skladišče ?) pa je kot kaže bila na drugi strani tirov.
Fotografija postaje Krmelj v letih, ko je tir služil potrebam tamkajšnje Metalne:
(fotografijo je na forumu objavil @Progar, sicer pa je vzeta iz knjige Karola Rustje Dolenjske proge (1993)).
Res je. Sprva je bila to kurilnica za eno parno lokomotivo. Poleg nje je bila tudi vodna postaja.Regan 664 napisal/-a:Nekje sem prebral oz. zasledil, da naj bi to bila nekdanja kurilnica oz. strojna lopa?leteči vlak napisal/-a:Edini ostanek železniške postaje je tovorno skaldišče, ki ga sedaj uporablja tamkajšnje gasilsko društvo.
Po II. svetovni vojni pa je kurilnica služila tudi kot postajno poslopje, saj je bilo originalno požgano in ga niso nikoli več na novo zgradili.
Nakladalna rampa (+ morda skladišče ?) pa je kot kaže bila na drugi strani tirov.
Fotografija postaje Krmelj v letih, ko je tir služil potrebam tamkajšnje Metalne:
(fotografijo je na forumu objavil @Progar, sicer pa je vzeta iz knjige Karola Rustje Dolenjske proge (1993)).
Aljaž
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 108
- Pridružen: 27.01.2014, 19:34
Re: Od Tržišča do Krmelja...
Pozdravljeni,
Kretnice za Krmelj ni več
še ena slika
Lep pozdrav
Andrej
Kretnice za Krmelj ni več
še ena slika
Lep pozdrav
Andrej
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Od Tržišča do Krmelja...
Hvala lepa za informacijo, Kanarček715.
Če bo le čas dopuščal, grem enkrat v bližnji prihodnosti zopet na teren, da vidim, ali je od zadnjega obiska nastala še kakšna razlika.
Če bo le čas dopuščal, grem enkrat v bližnji prihodnosti zopet na teren, da vidim, ali je od zadnjega obiska nastala še kakšna razlika.
Aljaž