Rudniški industrijski tir v Zagorju
Rudniški industrijski tir v Zagorju
En lep pozdrav vsem skupaj!
Za tole temo pa ne vem kam bi jo dal, saj je po tem tiru vlak peljal nazadnje leta 1997, trasa pa je sedaj spremenjena v kolesarsko pot, nekje pa tudi v novo obvoznico. Malo sem okleval ali bi jo dal med fotopise, ali med železnica skozi čas. Odločil sem se da jo dam sem predvsem zaradi fotopisa, ki sledi.
Železniška povezava je bila zgrajena 1866, vendar je bila takrat še ozkotirna, sprva so po njej vagone vlekli konji, saj je zagorski rudnik kupil prvo lokomotivo šele 20 let pozneje. Leta 1931 pa se je ozkotirna železnica poslovila, in na njeni trasi je zrasla nova železniška proga. Glavni razlog za umik ozkotirne železnice pa je bil, da ta ni več zmogla prevoziti večjih količin premoga, saj je povpraševanje po premogu takrat začelo rasti. Največja težava med gradnjo je bila, da je moral promet po ozkotirni železnici neprestano teči kljub gradnji nove železnice, ki je potekala skoraj po isti trasi kot ozkotirna železnica. Železnico je gradilo ljubljansko podjetje Dukić in drug iz Ljubljane. Gradbinci so prestavili strugo potoka Medija in zgradili tri nove mostove. Vsa dela so bila končana junija 1931. leta. Parne lokomotive so po tej progi vlekle do 30 vagonov, pred vojno pa jih je za kratek čas zamenjala dizelska lokomotiva, vendar je bila njena moč precej manjša. Zaradi protestov okoljevarstvenikov je parna lokomotiva po tej progi zadnjič peljala maja 1992, potem pa jo je za pet let spet nadomestila dizelska lokomotiva. Ta pa je imela poslovilno vožnjo maja 1997.
Povzeto po: Roman Rozina : Zadnji šiht 250 let rudnika Zagorje
Doma imam kar nekaj knjig, katere so nekoč brezplačno prihajale k nam na dom, tako imenovane kronike Zagorja, tako da če koga še kaj dodatno zanima lahko pogledam in poslikam članke, ki se navezujejo na železnico v Zagorju.
No za začnimo najprej s slikami, iz knjig, vse so slikane s fotoaparatom tako da so take kot so...
Vir slike:Knjiga: Roman Rozina: Zagorje 1999 stran 68.
Vir slike:Knjiga: Roman Rozina: Zadnji šiht-250 let rudnika Zagorje stran 20.
Vir slike:Knjiga: Roman Rozina: Zadnji šiht-250 let rudnika Zagorje stran 39.
Odstranjevanje tirov:
Vir slike:Knjiga: Roman Rozina: Zagorje 1997 stran 100.
Sedaj pa vam bom predstavil še potek proge in kako zgleda trasa proge danes.
Se nadaljuje...
Za tole temo pa ne vem kam bi jo dal, saj je po tem tiru vlak peljal nazadnje leta 1997, trasa pa je sedaj spremenjena v kolesarsko pot, nekje pa tudi v novo obvoznico. Malo sem okleval ali bi jo dal med fotopise, ali med železnica skozi čas. Odločil sem se da jo dam sem predvsem zaradi fotopisa, ki sledi.
Železniška povezava je bila zgrajena 1866, vendar je bila takrat še ozkotirna, sprva so po njej vagone vlekli konji, saj je zagorski rudnik kupil prvo lokomotivo šele 20 let pozneje. Leta 1931 pa se je ozkotirna železnica poslovila, in na njeni trasi je zrasla nova železniška proga. Glavni razlog za umik ozkotirne železnice pa je bil, da ta ni več zmogla prevoziti večjih količin premoga, saj je povpraševanje po premogu takrat začelo rasti. Največja težava med gradnjo je bila, da je moral promet po ozkotirni železnici neprestano teči kljub gradnji nove železnice, ki je potekala skoraj po isti trasi kot ozkotirna železnica. Železnico je gradilo ljubljansko podjetje Dukić in drug iz Ljubljane. Gradbinci so prestavili strugo potoka Medija in zgradili tri nove mostove. Vsa dela so bila končana junija 1931. leta. Parne lokomotive so po tej progi vlekle do 30 vagonov, pred vojno pa jih je za kratek čas zamenjala dizelska lokomotiva, vendar je bila njena moč precej manjša. Zaradi protestov okoljevarstvenikov je parna lokomotiva po tej progi zadnjič peljala maja 1992, potem pa jo je za pet let spet nadomestila dizelska lokomotiva. Ta pa je imela poslovilno vožnjo maja 1997.
Povzeto po: Roman Rozina : Zadnji šiht 250 let rudnika Zagorje
Doma imam kar nekaj knjig, katere so nekoč brezplačno prihajale k nam na dom, tako imenovane kronike Zagorja, tako da če koga še kaj dodatno zanima lahko pogledam in poslikam članke, ki se navezujejo na železnico v Zagorju.
No za začnimo najprej s slikami, iz knjig, vse so slikane s fotoaparatom tako da so take kot so...
Vir slike:Knjiga: Roman Rozina: Zagorje 1999 stran 68.
Vir slike:Knjiga: Roman Rozina: Zadnji šiht-250 let rudnika Zagorje stran 20.
Vir slike:Knjiga: Roman Rozina: Zadnji šiht-250 let rudnika Zagorje stran 39.
Odstranjevanje tirov:
Vir slike:Knjiga: Roman Rozina: Zagorje 1997 stran 100.
Sedaj pa vam bom predstavil še potek proge in kako zgleda trasa proge danes.
Se nadaljuje...
Zadnjič spremenil Tim_P., dne 23.02.2011, 14:58, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
No svoj prvi potopis sem začel tukaj:
Železniška postaja Zagorje
Tiri za postajo
Tukaj se pa že vidi kam se odcepi tir, kateremu bomo sledili
Leva dva gresta v tovarno IGM, desni proti Trbovljam "srednjemu" pa bomo sledili naprej
Ta tir je od septembrskih poplav zaprt
Pogled nazaj proti postaji
Od tukaj se vidi konec desnega tira, ki gre v tovarno IGM
Pogled nazaj proti postaji malo višje
Pogled na železniški most
Se nadaljuje...
Železniška postaja Zagorje
Tiri za postajo
Tukaj se pa že vidi kam se odcepi tir, kateremu bomo sledili
Leva dva gresta v tovarno IGM, desni proti Trbovljam "srednjemu" pa bomo sledili naprej
Ta tir je od septembrskih poplav zaprt
Pogled nazaj proti postaji
Od tukaj se vidi konec desnega tira, ki gre v tovarno IGM
Pogled nazaj proti postaji malo višje
Pogled na železniški most
Se nadaljuje...
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
Pogled na železniški most
Ta del železniške proge pa najbrž vsi poznate iz novic o septembrskih poplavah... Takole zgleda danes
Takole je pa bilo po poplavah...
http://cdn1.siol.net/sn/img/10/261/6342 ... 100918.jpg
Tole so pa tiri, ki so viseli v zraku
Pogled proti centru Zagorja
Pogled nazaj proti železniški postaji Zagorje
Kmalu prispemo do mesta, kjer je bila včasih kretnica, danes pa gre proga naravnost, vendar pa so jo prekrili s peskom in z asfaltom, saj je voda poškodovala most, čez katerega vozijo tovornjaki za IGM. Proga za rudnik je tukaj zavila desno in tekla ob cesti naprej
Se nadaljuje...
Ta del železniške proge pa najbrž vsi poznate iz novic o septembrskih poplavah... Takole zgleda danes
Takole je pa bilo po poplavah...
http://cdn1.siol.net/sn/img/10/261/6342 ... 100918.jpg
Tole so pa tiri, ki so viseli v zraku
Pogled proti centru Zagorja
Pogled nazaj proti železniški postaji Zagorje
Kmalu prispemo do mesta, kjer je bila včasih kretnica, danes pa gre proga naravnost, vendar pa so jo prekrili s peskom in z asfaltom, saj je voda poškodovala most, čez katerega vozijo tovornjaki za IGM. Proga za rudnik je tukaj zavila desno in tekla ob cesti naprej
Se nadaljuje...
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
Improviziran most
To pa je zadnji vidni ostanek železnice v Zagorju
Od tu naprej je proga potekala vzporedno z cesto
Skozi most
Se nadaljuje...
To pa je zadnji vidni ostanek železnice v Zagorju
Od tu naprej je proga potekala vzporedno z cesto
Skozi most
Se nadaljuje...
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
Potem pa se nekdanja trasa proge spremeni v kolesarsko stezo, pri krožišču pa se nadaljuje po novi glavni cesti.
Tam kjer je danes Spar je bila nekoč rudniška separacija premoga, tu so nalagali premog, in tukaj se je železnica končala. Naprej je bila speljana le rudniška ozkotirna železnica, ki je bila speljana tudi po rudniških rovih. Pri Sparu stoji tudi:
Tam kjer je danes Spar je bila nekoč rudniška separacija premoga, tu so nalagali premog, in tukaj se je železnica končala. Naprej je bila speljana le rudniška ozkotirna železnica, ki je bila speljana tudi po rudniških rovih. Pri Sparu stoji tudi:
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
Za konec pa dodajam še nekaj slik ostanka ozkotirne proge:
Tudi ta most je bil prizadet ob septembrskih poplavah
Vhod v rov
S takšnimi vagoni so vozili premog iz rudnika. Rudrji (Knapi) so jih imenovali hunti
Dodajam pa še potek proge:
Z oranžno je označena rudniška proga, z rdečo odsek za tovarno IGM, s črnim kvadratom pa je označena lokacija bivše separacije premoga.
To je moj prvi fotopis, zato so slike primerne mojemu fotografskemu znanju in vremenu ki mi žal ni bilo naklonjeno. Vesel pa bom vsakega komentarja, če pa vas še karkoli zanima v zvezi z zagorsko železnico pa lahko brez problema vprašate.
LP Tim_P.
Tudi ta most je bil prizadet ob septembrskih poplavah
Vhod v rov
S takšnimi vagoni so vozili premog iz rudnika. Rudrji (Knapi) so jih imenovali hunti
Dodajam pa še potek proge:
Z oranžno je označena rudniška proga, z rdečo odsek za tovarno IGM, s črnim kvadratom pa je označena lokacija bivše separacije premoga.
To je moj prvi fotopis, zato so slike primerne mojemu fotografskemu znanju in vremenu ki mi žal ni bilo naklonjeno. Vesel pa bom vsakega komentarja, če pa vas še karkoli zanima v zvezi z zagorsko železnico pa lahko brez problema vprašate.
LP Tim_P.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2575
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
Zelo zanimiv fotopis . Upam, da jih bo s tvoje strani v prihodnje še čim več .
Imam pa tri vprašanja:
- ali se tir do IGM-ja še kaj uporablja?
- zapisal si: Kmalu prispemo do mesta, kjer je bila včasih kretnica, danes pa gre proga naravnost. A je to tir, ki je vodil do podjetja SVEA?
- ali se ostanki ozkotirne proge vidijo na večih mestih (v mislih imam le "zunanji del" in ne rudniških rovov), ali samo na tistem mostu, ki si ga poslikal?
lp
Imam pa tri vprašanja:
- ali se tir do IGM-ja še kaj uporablja?
- zapisal si: Kmalu prispemo do mesta, kjer je bila včasih kretnica, danes pa gre proga naravnost. A je to tir, ki je vodil do podjetja SVEA?
- ali se ostanki ozkotirne proge vidijo na večih mestih (v mislih imam le "zunanji del" in ne rudniških rovov), ali samo na tistem mostu, ki si ga poslikal?
lp
Aljaž
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
IGM je lato ali dve nazaj obnovil tir in takrat so odstranili kretnico in slepi tir. Odbojnike so pred tem že sneli cigani.
Tir za Sveo se pa nadaljuje naprej od IGM-a (je še vedno notri, a zaprt za promet)
Več o rudniku in tirih boš videl v sosednjem kraju Loke pri Kisovcu, kjer je kot tehniški spomenik ohranjen izvozni stolp. (ogled možen po predhodnem naročilu v muzeju v Trbovljah)
Tir za Sveo se pa nadaljuje naprej od IGM-a (je še vedno notri, a zaprt za promet)
Več o rudniku in tirih boš videl v sosednjem kraju Loke pri Kisovcu, kjer je kot tehniški spomenik ohranjen izvozni stolp. (ogled možen po predhodnem naročilu v muzeju v Trbovljah)
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
Pozdravljeni!
Rudniški muzej v Lokah pri Kisovcu pa je nekdo s tega foruma že obdelal tukaj:http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=3944
Kar se tiče Zagoja je to edini ostanek, vsaj meni ni znano, da bi bilo kje še kaj vidnega.leteči vlak napisal/-a:
Imam pa tri vprašanja:
- ali se ostanki ozkotirne proge vidijo na večih mestih (v mislih imam le "zunanji del" in ne rudniških rovov), ali samo na tistem mostu, ki si ga poslikal?
lp
Rudniški muzej v Lokah pri Kisovcu pa je nekdo s tega foruma že obdelal tukaj:http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=3944
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
Zanimiv fotopis, krasno!
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
Bravo Tim, lepo predstavljeno. Sem pa opazil nekaj tipkarskih napak, najbolj sta me zbodli dve letnici v prvem prispevku in prosim, če preveriš, ali sta letnici, ki sta debelo tiskani pravilni. Nekak se mi je zdelo čudno, da bi parna lokomotiva se vozila še leta 1993, načeloma pa tudi to ni nemogoče
Goran
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
Malo sem se zatipkal pri letnicah...
Sedaj naj bi bilo pravilno...
Dodajam pa še članek za vsak slučaj...
Tudi meni se zdi čudno, da bi parna vozila do leta 1992, vendar pa je tako zapisano v članku... Zapisano je proti koncu 7. odstavka
Večje:
Vir: Roman Rozina: Zadnji šiht - 250 let rudnika Zagorje stran 21
Sedaj naj bi bilo pravilno...
Dodajam pa še članek za vsak slučaj...
Tudi meni se zdi čudno, da bi parna vozila do leta 1992, vendar pa je tako zapisano v članku... Zapisano je proti koncu 7. odstavka
Večje:
Vir: Roman Rozina: Zadnji šiht - 250 let rudnika Zagorje stran 21
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
To, da je vozila parna lokomotiva še v Republik Sloveniji je kar pravilno. V živo še spomnim, ko smo jo čakali okoli sedme ure zjutraj, ko smo šli v šolo.
Pa še nekaj po spominu. Zadaj za bencinsko črpalko je bil narejen štuc za "lovlenje" pobeglih vagonov. Nasproti današnjih blokov za Medijo oz. vzdolžno ob parku, kjer so sedaj parkirani avtomobili sta bila dva tira. Enega so odstranili že v času gradnje blokov oz. parkirišča. okli leta 1986.
Na samem območju izvoznega jaška in nakladišča je bilo (se mi zdi) šest tirov in tako imenovana Mašinhaus. (kurilnica in delavnica)
MMG: Objekt seperacije in hkrati kopalnica -Wašhau še stoji. Prav tako je lepo obnovljena rudniška menza in Graščina (upravna stavba), medtem ko najbljižja trgovina žalostno propada.
Pa še nekaj po spominu. Zadaj za bencinsko črpalko je bil narejen štuc za "lovlenje" pobeglih vagonov. Nasproti današnjih blokov za Medijo oz. vzdolžno ob parku, kjer so sedaj parkirani avtomobili sta bila dva tira. Enega so odstranili že v času gradnje blokov oz. parkirišča. okli leta 1986.
Na samem območju izvoznega jaška in nakladišča je bilo (se mi zdi) šest tirov in tako imenovana Mašinhaus. (kurilnica in delavnica)
MMG: Objekt seperacije in hkrati kopalnica -Wašhau še stoji. Prav tako je lepo obnovljena rudniška menza in Graščina (upravna stavba), medtem ko najbljižja trgovina žalostno propada.
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
Se mi je zdelo, da je na tem koncu bila še neka parna premikalka (serija 62?) še v uporabi na začetku 90-tih. Ima mogoče kdo še kako fotografijo te lokomotive v delovanju, seveda iz zadnjih let?
Goran
Re: Rudniški industrijski tir v Zagorju
Ja tole je pa res pohvale vredno Zanimive so predvsem tiste prve fotografije, ker jih ne vidiš kar vsak dan. Bom poskusil dobiti CD na katerem je posneta vožnja s to parno lokomotivo od bivše separacije premoga in vse do sedanje železniške postaje. Slika je seveda še črno-bela, ampak se res lepo vidi celotna železniška pot, ker je bilo snemano na vrhu prvega vagona.
Lp
Lp