Estonija (Haapsalu, Talin)
Estonija (Haapsalu, Talin)
Najprej pozdrav od novinca na tem forumu. Sicer ga spremljam že nekaj časa, ker se vedno najde kaj zanimivega, pa tudi nekaj dobrih fotogtafov je tu.
Za prvomajske praznike pa sem hodil po Estoniji in čisto slučajno naletel na izjemno lepo železniško postajo v mestecu Haapsalu na zahodu države. Nastalo je nekaj posnetkov, ki se bojo mogoče komu zdeli zanimivi (mogoče kot nadaljevanje tegale fotopisa: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=5904)
Haapsalu je manjše mirno mestece z izjemno lepo ohranjeno graščino (slike bom objavil kasneje) in lepo urejeno obalo.
Druga prijetna reč v tem mestu pa je železniška postaja. Sedaj je urejena v muzej, odkar so seveda ukinili železniško povezavo okrog leta 1960. V sovjetskem času je slovela po tem, da bi naj imela najdaljši pokriti peron v nekdanji Sovjetski zvezi. Dolg je 214m, sestavljajo pa ga prekrasna stebrišča. Zraven je še muzej, ki so mi ga zaprli pred nosom, tako nisem uspel videti, kaj skrivajo notri. Je pa zato dosti videti zunaj.
Prvi pogled na postajo.
Prekrasen pogled na strebrišče.
Verjetno čakalnica.
Muzej mi ni bil usojen...
Prijeno mesto za branje knjig.
...se nadaljuje...
Za prvomajske praznike pa sem hodil po Estoniji in čisto slučajno naletel na izjemno lepo železniško postajo v mestecu Haapsalu na zahodu države. Nastalo je nekaj posnetkov, ki se bojo mogoče komu zdeli zanimivi (mogoče kot nadaljevanje tegale fotopisa: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=5904)
Haapsalu je manjše mirno mestece z izjemno lepo ohranjeno graščino (slike bom objavil kasneje) in lepo urejeno obalo.
Druga prijetna reč v tem mestu pa je železniška postaja. Sedaj je urejena v muzej, odkar so seveda ukinili železniško povezavo okrog leta 1960. V sovjetskem času je slovela po tem, da bi naj imela najdaljši pokriti peron v nekdanji Sovjetski zvezi. Dolg je 214m, sestavljajo pa ga prekrasna stebrišča. Zraven je še muzej, ki so mi ga zaprli pred nosom, tako nisem uspel videti, kaj skrivajo notri. Je pa zato dosti videti zunaj.
Prvi pogled na postajo.
Prekrasen pogled na strebrišče.
Verjetno čakalnica.
Muzej mi ni bil usojen...
Prijeno mesto za branje knjig.
...se nadaljuje...
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
Staro in še starejše (eden se premika, drugi že dolgo ne)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
Pozdravljen na forumu.
Naredil si dobro delo, ko si se odločil, da deliš svojo izkušnjo z nami. Vprašanje, kdo bi imel priložnost to videti.
A se nisi znajdel, da bi zatežil za muzej, da snemaš za vlaki.info
Pol so ti vsa vrata odprta
Naredil si dobro delo, ko si se odločil, da deliš svojo izkušnjo z nami. Vprašanje, kdo bi imel priložnost to videti.
A se nisi znajdel, da bi zatežil za muzej, da snemaš za vlaki.info
Pol so ti vsa vrata odprta
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
He he, ona gospa, ki je ravnokar zaklepala muzej, ni bila videt preveč pripravljena na pogajanja in dvomim v njeno poznavanje veličine foruma vlaki.info...tako, da ostaja za naslednjič.
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
...nadaljevanje...
Zmagaaaaa!
Takole pa zgleda moja malenkost ob ogromnih kolesih.
Rja ne prizanaša nikomur.
Naslednjič pa še kaj novega, ko spet najdem kako skrito železniško dvorišče.
Zmagaaaaa!
Takole pa zgleda moja malenkost ob ogromnih kolesih.
Rja ne prizanaša nikomur.
Naslednjič pa še kaj novega, ko spet najdem kako skrito železniško dvorišče.
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
Superca, se že veselim nadaljevanja! Sam sem bil pred dobrim letom v Talinnu in moram reči, da me vežejo zelo prijetni spomini nanj Veselo nadaljuj prosim!
Goran
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
Tudi mene. Bilo je kratko, ampak sladko. Da sem našel tole postajo, pa je zasluga prijateljce iz Talina, ki mi je povedala zanjo (in me tja tudi peljala...)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
Kar dogovorita se, kdo bo šel prvi v muzej...
Kaj pa lokalno pivo, je OK
Kaj pa lokalno pivo, je OK
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
Da ne bo izpadlo, da se samo zafrkavam, sem z neta "dolpotegnu" shemo estonskih železnic...
Lepo se vidi, da so tire od kraja Riisipere do kraja Haapsalu...odstranili
Kako izgleda proga danes
Obstaja pa ideja progo "potegniti" na novo (s polovico EU denarja)...
sneto s: http://www.skyscrapercity.com
link: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1318267
Lepo se vidi, da so tire od kraja Riisipere do kraja Haapsalu...odstranili
Kako izgleda proga danes
Obstaja pa ideja progo "potegniti" na novo (s polovico EU denarja)...
sneto s: http://www.skyscrapercity.com
link: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1318267
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
Tole kolesarsko stezo sem pa videl. Ne vem pa, če je narejena po celi trasi proge. Če je...odlično. Ker to pomeni precej kilometrov ravne steze. Estonija je pač ena sama ravnina in močvirje. Ter gozdovi. Najvišji hrib seže do višine nekaj čez 300m. Lahko jim prodamo kak slovesnki grič.
In pa seveda blondinke. Se že pozna sever.
Lokalno pivo sem sicer poskusil, pa nisem ugotovil bistvenih razlik med našimi in njihovimi. Me še čaka izobraževanje na področju poznavanja različnih piv.
In pa seveda blondinke. Se že pozna sever.
Lokalno pivo sem sicer poskusil, pa nisem ugotovil bistvenih razlik med našimi in njihovimi. Me še čaka izobraževanje na področju poznavanja različnih piv.
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
Z vlaki se sicer nisem vozil naokoli po Estoniji, sem pa opazil zanimivo reč. Kolikor sem gledal vozne rede, so približno enako hitri, kot avtobusi, torej se splača voziti z njimi.
Pri nas je situacija nekoliko drugačna.
Pri nas je situacija nekoliko drugačna.
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
Na postaji je železniški muzej (raud = železo, tee = cesta), kar se itak vidi po razstavljenih lokomotivah.
Estonija za časa neodvisnosti ni kaj prida vlagala v železniško omrežje in ga je prepustila (kakor tudi preostalo gospodarstvo) liberalističnim procesom. Ne vem točno, zakaj (morda zaradi ne kaj prida razvejenosti omrežja), ampak Estonci se nikoli (tudi pod Sojuzom) niso kaj radi vozili z vlakom in so raje izbrali avtobus. Zato razumljivo tudi noče biti kakšnega privatnega investitorja, ki bi prevzel potniški promet in je zategadelj razumljivo v nekih reproduktivnih organih. Iz Tallinna vozi par ali dva vlakov na dan v Tartu, Narvo in Pärnu, postaje (bolje rečeno postajališča) so praviloma zunaj mest na samem, neobljudene (karte se kupijo samo pri sprevodniku), zanemarjene... Neka privat firma ima sicer čez vlake v Rusijo in karte prodaja prek pooblaščenih turističnih agencij (itak ti morajo dodatno pomagati, ker Rusi kot majmuni birokratizirajo z vizami, "tamožnimi" (carinskimi) deklaracijami ipd.). Iz Tallinna obratuje še nekaj primestnega prometa v bližnje kraje, vlaki pa so seveda še od ranjke CCCP podedovane "električke" (naše gomulke so proti njim pravi luksuz) in po sporazumevalnem jeziku potnikov na postaji sodeč se z njimi v glavnem vozijo "Rusi" (priseljenci iz drugih delov ex SZ, v Tallinnu in na splošno v Estoniji jih je kakšna tretjina). Že tallinnska glavna postaja Baltijaam (jaam = postaja, tudi estonska beseda za letališče se konča s to pripono), ki je le streljaj od prijetno zrihtanega starega mesta, deluje že kar nekako strašljivo, že ko sem nekoga (kajpada je znal samo rusko) spraševal, kje bi lahko viselo "rasspisanie" proti Narvi, me je samo čudno gledal in mi namignil, da bo bus dosti boljša izbira...
Estonija za časa neodvisnosti ni kaj prida vlagala v železniško omrežje in ga je prepustila (kakor tudi preostalo gospodarstvo) liberalističnim procesom. Ne vem točno, zakaj (morda zaradi ne kaj prida razvejenosti omrežja), ampak Estonci se nikoli (tudi pod Sojuzom) niso kaj radi vozili z vlakom in so raje izbrali avtobus. Zato razumljivo tudi noče biti kakšnega privatnega investitorja, ki bi prevzel potniški promet in je zategadelj razumljivo v nekih reproduktivnih organih. Iz Tallinna vozi par ali dva vlakov na dan v Tartu, Narvo in Pärnu, postaje (bolje rečeno postajališča) so praviloma zunaj mest na samem, neobljudene (karte se kupijo samo pri sprevodniku), zanemarjene... Neka privat firma ima sicer čez vlake v Rusijo in karte prodaja prek pooblaščenih turističnih agencij (itak ti morajo dodatno pomagati, ker Rusi kot majmuni birokratizirajo z vizami, "tamožnimi" (carinskimi) deklaracijami ipd.). Iz Tallinna obratuje še nekaj primestnega prometa v bližnje kraje, vlaki pa so seveda še od ranjke CCCP podedovane "električke" (naše gomulke so proti njim pravi luksuz) in po sporazumevalnem jeziku potnikov na postaji sodeč se z njimi v glavnem vozijo "Rusi" (priseljenci iz drugih delov ex SZ, v Tallinnu in na splošno v Estoniji jih je kakšna tretjina). Že tallinnska glavna postaja Baltijaam (jaam = postaja, tudi estonska beseda za letališče se konča s to pripono), ki je le streljaj od prijetno zrihtanega starega mesta, deluje že kar nekako strašljivo, že ko sem nekoga (kajpada je znal samo rusko) spraševal, kje bi lahko viselo "rasspisanie" proti Narvi, me je samo čudno gledal in mi namignil, da bo bus dosti boljša izbira...
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
Se strinjam, železniška postaja v Talinnu deluje prav čudno za glavno mesto, praktično niti ni kaj ograjena. Tistih nekaj tirov, kak vlak ali dva in to je to. Aja pa kaka zgradba na čelu in ob strani, na drugi strani je pa itak tržnica. Je pa zanimivo, da imajo perone v višini tal v njihovih elektro- oz. dizel-motornikih. Tablo z voznimi redi sem našel brez problema samo sem šel po drugi strani na postajo.
Za razliko od same postaje in železniške mreže pa je Talinn lepo, čisto in urejeno mesto, enako lahko tudi rečem za tistih nekaj 100 km ob severni obali. Če odmislim na težave s sporazumevanjem izven Talinna sem se sicer tam počutil dokaj domače.
Za razliko od same postaje in železniške mreže pa je Talinn lepo, čisto in urejeno mesto, enako lahko tudi rečem za tistih nekaj 100 km ob severni obali. Če odmislim na težave s sporazumevanjem izven Talinna sem se sicer tam počutil dokaj domače.
Goran
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
Dobrodošel na našem forumu.potocnikn napisal/-a:Najprej pozdrav od novinca na tem forumu. Sicer ga spremljam že nekaj časa, ...
Čestitke in priznanje za odličen ter zanimiv fotopis.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Estonija (Haapsalu, Talin)
Lep fotopis! Mene na dvokratna obiska v Tallinu in okolici vezejo tudi sami lepi spomini, tako da z veseljem pogledam karkoli iz teh koncev!
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)