Škotska - dežela vode in prijazni ljudi
Škotska - dežela vode in prijazni ljudi
En lep pozdrav
Pred parimi dnevi sem prišel s Škotske pa sem si vzel čas, malo uredil fotke in na hitro napisal en fotopis.
Torej če začnemo na začetku. Tole je bilo moje prvo pravo solo potovanje ,trajalo je tri tedne, vreme je bilo bedno (Maj in Junij sta statistično najmanj deževna meseca, ampak seveda sem jaz "trofu" najbolj bedna meseca v zadnjih 1500 letih ), ampak dobro po treh tednih vsakodnevnih padavin vzameš to za nekaj samoumevnega, druga zgodba pa je veter.
Kako sem prišel na Škotsko? Hmm prvo z letalom do Londona, easyjet na relaciji Brnik - London pa potem z busom iz letališča do Londona. Na škotsko pa sem šel v eno smer z megabus-om - 7 funtov za 9 ur vožnje na drugo pa s famoznim spalnikom, ki sliši na ime Caledonina sleeper - če plačaš karto mesec prej je ugodno, drugače je drago. Jaz sem plačal za sedež 25evrov.
No pa dosti podatkov in si poglejmo rajši fotke, zbral sem predvsem bolj železniško obravane. Prvo pa še pogled na zemljevid in opravljeno pot, da boste lažje sledili fotkam.
0. Upam, da se spoznate iz moje "legende" bel križec= glenfinnan, moder križec= loch lomond
1. Začel sem v glavnem mestu tj. Edinburgh, ki je sicer manjši od Glasgowa, ampak vseen glavno. Je hudo turistično oblegano, drugače pa je takšnp srednjeveško mesto. Tam sem ostal tri dni in ga prehodil po dolgem in počez. Na fotki pastari del z gradom, slikano z najboljše razgledne točke - vulkansko hribovje na JV.
2. Center mesta je sestavljene iz najbolj znane ulice Royal mile in New town-a (pred 300 leti je bilo novo , no in ločuje ju dolinica, kjer je park in železniška proga ter seveda postaja.
3. Imajo en zanimiv muzej (National Museum of Scotland), kjer se najde praktično vse, vendar ga je bilo lep del zaradi prenove zaprtega.
4. Glavno mesto se nahaja ob zalivu Forth, kamor se izliva istoimenska reka. Na sliki pa Leith - pristaniški del Edinburgha.
5. No potovanje sem nadaljeval proti severu bolj natančno proti St. Andrews-u - univerzitetnem in golf središču.
6. Če je na prejšnji del proge iz postaje je tole vlak s katerim smo se peljali. Proge so elektrificirane zgolj v nižavju tj. je Edinburgh in Glasgow oz. še par kraje proti severu ločnica med dizel in elektro vleko. Na vzhodnem delu vozijo predvsem tile vlakeci, ki so zelo udobni, vendar vsaj 2x, če ne 3x dražji.
7. No po prihodu v st. andrews sem si ogledal 5 manjših ribiških vasic, ki so res lepe.
8. Razlika med plimo in oseko je nenormalno velika, če primrjamo z Jadranskim morjem.
9. Med seboj so odaljene po par kilometrov jaz pa sem se vozil z Dayriderje-m tj. dnevno karto z omejenim območjem brez omejitev št. voženj.
10. Spal sem po hostlih s cenami med 15 - 20 evrov. Na začetku sem imel prva dva rezervirana v naprej, nekaj sem hodil na "blef", kasneje pa sem klical dan prej in rezerviral. Fotka pa iz st. andrewsa.
Pred parimi dnevi sem prišel s Škotske pa sem si vzel čas, malo uredil fotke in na hitro napisal en fotopis.
Torej če začnemo na začetku. Tole je bilo moje prvo pravo solo potovanje ,trajalo je tri tedne, vreme je bilo bedno (Maj in Junij sta statistično najmanj deževna meseca, ampak seveda sem jaz "trofu" najbolj bedna meseca v zadnjih 1500 letih ), ampak dobro po treh tednih vsakodnevnih padavin vzameš to za nekaj samoumevnega, druga zgodba pa je veter.
Kako sem prišel na Škotsko? Hmm prvo z letalom do Londona, easyjet na relaciji Brnik - London pa potem z busom iz letališča do Londona. Na škotsko pa sem šel v eno smer z megabus-om - 7 funtov za 9 ur vožnje na drugo pa s famoznim spalnikom, ki sliši na ime Caledonina sleeper - če plačaš karto mesec prej je ugodno, drugače je drago. Jaz sem plačal za sedež 25evrov.
No pa dosti podatkov in si poglejmo rajši fotke, zbral sem predvsem bolj železniško obravane. Prvo pa še pogled na zemljevid in opravljeno pot, da boste lažje sledili fotkam.
0. Upam, da se spoznate iz moje "legende" bel križec= glenfinnan, moder križec= loch lomond
1. Začel sem v glavnem mestu tj. Edinburgh, ki je sicer manjši od Glasgowa, ampak vseen glavno. Je hudo turistično oblegano, drugače pa je takšnp srednjeveško mesto. Tam sem ostal tri dni in ga prehodil po dolgem in počez. Na fotki pastari del z gradom, slikano z najboljše razgledne točke - vulkansko hribovje na JV.
2. Center mesta je sestavljene iz najbolj znane ulice Royal mile in New town-a (pred 300 leti je bilo novo , no in ločuje ju dolinica, kjer je park in železniška proga ter seveda postaja.
3. Imajo en zanimiv muzej (National Museum of Scotland), kjer se najde praktično vse, vendar ga je bilo lep del zaradi prenove zaprtega.
4. Glavno mesto se nahaja ob zalivu Forth, kamor se izliva istoimenska reka. Na sliki pa Leith - pristaniški del Edinburgha.
5. No potovanje sem nadaljeval proti severu bolj natančno proti St. Andrews-u - univerzitetnem in golf središču.
6. Če je na prejšnji del proge iz postaje je tole vlak s katerim smo se peljali. Proge so elektrificirane zgolj v nižavju tj. je Edinburgh in Glasgow oz. še par kraje proti severu ločnica med dizel in elektro vleko. Na vzhodnem delu vozijo predvsem tile vlakeci, ki so zelo udobni, vendar vsaj 2x, če ne 3x dražji.
7. No po prihodu v st. andrews sem si ogledal 5 manjših ribiških vasic, ki so res lepe.
8. Razlika med plimo in oseko je nenormalno velika, če primrjamo z Jadranskim morjem.
9. Med seboj so odaljene po par kilometrov jaz pa sem se vozil z Dayriderje-m tj. dnevno karto z omejenim območjem brez omejitev št. voženj.
10. Spal sem po hostlih s cenami med 15 - 20 evrov. Na začetku sem imel prva dva rezervirana v naprej, nekaj sem hodil na "blef", kasneje pa sem klical dan prej in rezerviral. Fotka pa iz st. andrewsa.
Zadnjič spremenil grega, dne 11.06.2011, 16:17, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Škotska - dežela vode in prijazni ljudi
11. No 5. dan je sledilo slovo od vzhodne obale in vožnja proti Višavju. Proga teče preko Dundee-ja, kjer prečka zaliv Tay s pomočjo cca. 3km mosta, nato pa do Pertha, kjer sem se ustavil, vendar me je nahrbtnik prepričal, da pot nadaljujem proti severu (po slabi urci ). Tj. žel. postaja Perth.
12. Kot zanimivost naj povem, da pri malo večjih postajah ne moreš priti do perona brez karte.
13. Sledil je postanek v Dunkeld-u, kao vasici z dušo pa ja
14. Dež me je prepričal, da pot nadaljujem do Inverness-a. Drugače pa zanimiva pokrajna in nenavadno dejstvo za naše razmere - proge so ograjene in to vse Res pa je tudi da so ponekod že močno dotrajane.
15. No Inverness ima ime po reki Ness, ki teče skozi njega, teče pa iz mističnega jezera Ness. Moram se pohvaliti, da ga nisem videl Ah ja na fotki pa vrtna, al kakšna že, železnica na enem izmed treh otokov na reki.
16. Po dveh dneh je sledila vožnja po eni najlepših prog na svetu, vendar sem spet imel srečo - dež Lahko povem, da je deževalo vedno, ko sem se vozil z vlakom
17. Voda, voda, voda, voda..............
18. Z malo domišljije si boste morda lahko predstavljali progo za drevejem, ki teče ob jezeru in kasneje morju.
19. Ob prihodu v Kyle of Lochalsh nas je pričakala prava nevihta z dežjem, ki pada horizontalno in vetrom, ki to omogoča. Sledila je vožnja z busom na otok Skye in preživetje dneva v najbolj bednem hostlu na Škotskem.
20. Drugi dan vožnja proti glavnem mestu na otoku in za čuda nekaj sonca.
Zadnjič spremenil grega, dne 11.06.2011, 17:12, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Škotska - dežela vode in prijazni ljudi
21. V načrtu so bili Zunanji Hebridi (na zemlejvidu je to veriga otokov skrajno levo). Vreme me je prepričevalo naj ne grem ,amapk treba je bilo pokuriti dneve pa še želel sem jih videti. Odločil sem se za obisk in imel sem prav, saj so kljub slabem vremenu veličastni. Torej sledila je prva vožnja s trajektom (100m, 400potnikov, 100 avtomobilov).
22. Praktično v enem dnevu sem si ogledal velik del otoka Lewis. Z busom sem se zapeljal do najbolj znanih kamnov na Škotskem - Callanish, vendar sem se hitro pobral - veter za umret. Sledilo je štopanje, saj avobusi skoraj ne vozijo.
23. Ker mi je ostalo še dovolj časa sem se iz glavnega mesta Stornoway, kjer sem spal odpravil z busom do najsevernejše točke, kjer so ovce, svetilnik in Atlantik.
24. Otok Lewis je v bistvu eno veliko močvirje z nevem koliko jezeri. VSe skupaj daje odlične pogoje za nastajanje šote, ki je glavni naravni vir in ga uporabljajo za ogrevanje. Pred hišo vidite rjavi kup to je narezana šota v obliki opek.
25. Imel sem željo, da ostanem še en dan, vendar so bili vsi hostli zasedeni. Sicer pa če bi ostal bi moral ostati dva dni, saj je ob nedeljah vse, čisto vse in še enkrat vse zaprto - hudo verni protestanti. No do trajekt asem imel par ur časa, ki sma ga z enim Škotom porabila za ogled ene najbolj znanih plaž na Harris-u. V bistvu sta z Lewisom en otok, vendar se ježni del imenuje pač Harris. No plaža pa 3km x 2km ob oseki za plimo pa nisem prepričan.
26. Pri povratku na Skye je Atlantik pokazal zobe, saj je 100m trajekt skakal kot nor in si moral prav loviti ravnotežje.
27. Na Skyu sem ostal še ne dan, vendar mi vreme ni šlo na roko. Zato sem se vrnil na kopno, če se lahk otako izrazim s trajektom - manjšim do Mallaig-a. Na fotki pa zadnji pogled z Hebridov na naslednjo destinacijo.
28. Po treh urah čakanja na vlak (čez teden in soboto vozijo trije, ob nedeljah dva - višavje) sem brezplačno prispel v Glenfinnan, kjer sem prespal v zanimivem hostlu in pogledal finale lige prvakov.
29. No in to je hostel vagon z petimi kabinami, kuhinjo, dnevnim prostorom in kopalnico. Drugapče pa se vasica nahaja sredi ničesar.
30. Drugi dan spet dež in salbe fotke.
Re: Škotska - dežela vode in prijazni ljudi
31. Torej zahodna stran škotske in druge serije vlakov z mizicami (oni na vzhodu jih tidi imajo).
32. Vožnja proti Fort William-u, vendar postanek pri Calednksem kanalu oz. Neptunovih stopnicah. Kanal poteka med Invernessom in preko treh jezer do Fort William-a. Na vskai strani so zapornice. Na "moji" jih je bilo 11 vrati oz. 9 zapornicami, ki prehajajo ene v drugo.
33. Po ogledu sem moral priti do FW, ki je par kilometrov stran, vendar sem moral štopati, saj je bila moja končna postja Tyndrum želel pa sem videti še FW z dvema vlakoma dnevno pa to ni mogoče No ustvail mi je kirurg, ki so ga zmotili pri maši, saj je moral v bolnico na operacijo Ah ja na fotki pa lokomotiva na postaji FW.
34. Na postaji je čakal Caledonina sleeper, saj le ta vozi iz 5 škotskih mest.
35. FW je verjetno eno bolj čudnih mest. Je totalno bedno mesto, vendar ima srečo, da je izhodišče za pohod na Ben Nevis - najvišjo "goro" 1344m. Ta gora in počitnice so bile razlog, da so bili vsi hostli zasedeni.
36. Vožnja z vlakom pomeni seveda dež Ob vznožju hriba na desni teče železnica, malo domišljije prosim.
37. Modro nebo med vožnjo z vlakom = čudež, vendar "šipe" so še vedno mokre.
38. Tyndrum je vasica z hostlom, hotelom in par hišami ter dvema psotajama Zgornja je med Glasgowom in FW.
39. In to vasico rešuje, da je ravno na sredini West Higland way-a tj. ene najbolj znanih poti v GB, ki poteka med FW in Glasgow-om. NA fotki pa pot nekje na sliki, mapak ne vem točno kje.
40. Dež, ki mi jo je zagodel na Zunanjih Herbidih mi je omogočil, da si ogledam še Oban. Torej sem uporabil drugo postajo na Tyndrum Lower (Glasgow - Oban).
Re: Škotska - dežela vode in prijazni ljudi
Kosilo potem pa nadaljujem - še dve, tri objave
No pa nadaljujmo
41. Oban, prijetno mestece, ki je zaradi strateške lege nadvse primerno kot izhodišče za Notranje Hebride.
42. Vsaj en trajekt na uro.
43. Edini sončni zahod, ki sem ga videl pa še to nisem čakal do konca, saj je dan izredno dolg tam nekje do 11.00
44. Imel sem namen oditi in ostati na otok Mull-u, vendar nisem našel prostega hostla, zato sem se odločil zgolj za dnevni izlet na otok. Napoved je bila lepa, vendar je ob 7.45 kazalo na vse kaj drugega.
45. Glavni clij je bil Tobermory, glavno mestece znano po slikovitih hišah in...
46...eni najmanših destilarn, katera je bila tudi edina, ki sem si jo ogledal. Bil sem malo razočaran nad videnim poleg tega pa je slikanje prepovedano pa še za pokušino smo dobili skoraj prazen kozarec viskija
47. Želel sem videti še JZ del otoka, vendar mi je slab javni transport to onemogočil, zato sem se odločil za kratek pohod ob oblai do svetilnika. Cilj je bi lzanimiv, vendaar samsa pot je bila za umreti blatna in dolgočasna. Predvsem blatna, če povem po resnici do kolen usran, blatn....
48. Kot zadnjo točko sem si zastavl ogled ozkotirne železnice (3milje - parne lokomotive), ki povezuje trajektni terminal oz. vasico z gradom. Zadnji vlak sem zamudil za 1uro. No da izkoristim sliko in povem, da so vse postaje od navadnih do tele ozkotirne ograjene tako ,da je nemogoče priti v bližino same proge. To pa je verejtno tudi razlog, da nimajo takšnih "umetnin" kot so grafiti.
49. No iz Mulla sem se vrnil v Oban in od tam z Vlakom do Balloch-a največjega mesta ob jezeru Loch Lomond, kjer sem dva dni preživel v najnenavadnejšem hostlu - dvorcu iz 19. stol. Samo jezero ima okrok 10 otokov in je za jezerom Ness drugo najbolj znano, čeprav roko na srce ni nič posebnega pa sem se vozil z ladjico preko njega.
50. Kljub parim ovinkom sem imel še dovolj oz. preveč časa zato sem naredil ovinek do Stirlinga. Znanega po bojih med Škoti in Angleži pa po spomenik Wallaceu ter gradu... tole je slika iz gradu, ki je edini, ki sem si ga ogledal. Nič posebnega, no ja mogoče en muzej, vendar je bilo prepovedano slikati. Čez nekaj dni se bo odpru del z freskami, k iso jih obnavljali 5 let in plačali cca. 18 miljonov funtov.
No pa nadaljujmo
41. Oban, prijetno mestece, ki je zaradi strateške lege nadvse primerno kot izhodišče za Notranje Hebride.
42. Vsaj en trajekt na uro.
43. Edini sončni zahod, ki sem ga videl pa še to nisem čakal do konca, saj je dan izredno dolg tam nekje do 11.00
44. Imel sem namen oditi in ostati na otok Mull-u, vendar nisem našel prostega hostla, zato sem se odločil zgolj za dnevni izlet na otok. Napoved je bila lepa, vendar je ob 7.45 kazalo na vse kaj drugega.
45. Glavni clij je bil Tobermory, glavno mestece znano po slikovitih hišah in...
46...eni najmanših destilarn, katera je bila tudi edina, ki sem si jo ogledal. Bil sem malo razočaran nad videnim poleg tega pa je slikanje prepovedano pa še za pokušino smo dobili skoraj prazen kozarec viskija
47. Želel sem videti še JZ del otoka, vendar mi je slab javni transport to onemogočil, zato sem se odločil za kratek pohod ob oblai do svetilnika. Cilj je bi lzanimiv, vendaar samsa pot je bila za umreti blatna in dolgočasna. Predvsem blatna, če povem po resnici do kolen usran, blatn....
48. Kot zadnjo točko sem si zastavl ogled ozkotirne železnice (3milje - parne lokomotive), ki povezuje trajektni terminal oz. vasico z gradom. Zadnji vlak sem zamudil za 1uro. No da izkoristim sliko in povem, da so vse postaje od navadnih do tele ozkotirne ograjene tako ,da je nemogoče priti v bližino same proge. To pa je verejtno tudi razlog, da nimajo takšnih "umetnin" kot so grafiti.
49. No iz Mulla sem se vrnil v Oban in od tam z Vlakom do Balloch-a največjega mesta ob jezeru Loch Lomond, kjer sem dva dni preživel v najnenavadnejšem hostlu - dvorcu iz 19. stol. Samo jezero ima okrok 10 otokov in je za jezerom Ness drugo najbolj znano, čeprav roko na srce ni nič posebnega pa sem se vozil z ladjico preko njega.
50. Kljub parim ovinkom sem imel še dovolj oz. preveč časa zato sem naredil ovinek do Stirlinga. Znanega po bojih med Škoti in Angleži pa po spomenik Wallaceu ter gradu... tole je slika iz gradu, ki je edini, ki sem si ga ogledal. Nič posebnega, no ja mogoče en muzej, vendar je bilo prepovedano slikati. Čez nekaj dni se bo odpru del z freskami, k iso jih obnavljali 5 let in plačali cca. 18 miljonov funtov.
Re: Škotska - dežela vode in prijazni ljudi
51. Postaja Stirling preko katere se odvija celo nekaj tovornega prometa, vsega skupaj sem na Škotskem videl cca. 7 tovornih vlakov.
52. Sledila je še zadnja postaja - Glasgow za tri dni.
53. Kelvingrove muzej in galerija pa je en najbolj zanimivih muzejev, kar sem jih videl v življenju, vsepovsod slike, eksponati, glasba, ljudje res neverjetno živ muzej pa še zastonj kot večino muzejev na Škotskem.
54. Sredi muzeja modna pista in predstavitve del z ene izmed Glasgowskih šol.
55. Največje mesto na Škotskem ima scojo podzemno železnico z notranjo in zunanjo linijo. Vlaki vozijo na cca. 8minut. Ni pa pretirano dolga, saj naredi samo zaključen kroh po središču, ki traja cca. pol ure - ugibam.
56. In še notranjost, vse je v oranžnih otenkih, kar je verejtno tudi razlog za njeno ime, ki pa sem ga pozabil
57. Kot sem omenil lokalni promet poteka pod elektriko vlaki se ustavljajo vsakih par kilometrov, zelo hitro pospešujejo vozijo pa na tam na 15 minut do pol ure pač odvisno od povezav. Stirling, Balloch na eno uro... aja imajo pa po pet sedežev v vrsti in če se prav spomnem so brez wc-jev.
58. Glasgow je bil v preteklosti predvsem industrijsko mesto, sedaj pa se spreminja v sodobno mesto. Ob reki Clyde rastejo nove zgradbe, ki nadomeščajo zapuščene industrijske objekte.
59. Največje razočarnje pa je novi prometni muzej, ki ga bodo odprli emkrat tega meseca bo pa en večjih v Evropi.
60. Zadnja stvar je še Centralna žel. postaja Glasgow. Pod njo tečejo dve cesti - to je ena izmed njiju.
Zadnjič spremenil grega, dne 11.06.2011, 17:10, skupaj popravljeno 3 krat.
- primožflori
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1071
- Pridružen: 31.05.2007, 18:44
- Kraj: Bohinjska proga
Re: Škotska - dežela vode in prijazni ljudi
Lep fotopis z vrhunskimi fotografijami,vse pohvale Grega.
Re: Škotska - dežela vode in prijazni ljudi
61. Pa še notranjost, na vlak sem čakal skoraj pet ur pa vseeno nisem izkoristil dnevne svetlobe za fotografirat, ker sem imel v mislih, da bo ponoči lepše, ko bo vse razsvetljeno, no in sem se zmotil razsvetljava je bila res slaba. Druagče pa je na tej postaji še posebej moteče opozarjanje, da ne smeš puščati prtljage ,saj to ponovijo vsakih 5-10minut.
62. Ena malo starješa serija, katero pa baje nekaj prenavljajo. Drugače pa ima psotaja 18 tirov s katere se odpeljet vsaj 2 vlaka na deset minut in to tudi ponoči.
63. Lokomotiva, ki je popeljala spalnik do Londona.
64. Pa še sklep vlaka za katerega nisem prepričan zakaj je bil potreben. Vem da se je skupaj združil še vsaj en spalnik malo nižje na Škotskem.
65. Pa še živahno dogajanje v našem vagonu.
66. V London Euston smo prispeli cca. pol ure predčasno na postaji pa sta čakala dva vlaka firme Virgin.
67. Pa še ne utrinek z Londonski ulic. Tukaj lepo vidite kako se vozijo kolesarji, sredi tropasovnice, če je treba. Druga stvar pa je prečkanje cest, na Škotskem ne vejo kaj pomeni rdeča in zelena luč, to seved agovorim za pešce.
No to bi bilo vse, kakšen bolj potovalno obarvan prispevek pa še mogoče pride.
Re: Škotska - dežela vode in prijazni ljudi
Noro zanimive fotografije. Sedaj si vzamem še čas za branje tekstovnega dela.
Vsekakor, več kot odlično!
Vsekakor, več kot odlično!
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- Mojster_Strojevodja
- Direktor
- Prispevkov: 1960
- Pridružen: 09.08.2005, 19:43
- Kraj: Bled
- Kontakt:
Re: Škotska - dežela vode in prijazni ljudi
Enkratno. Skor k da bi bil tam, samo brez dežja pa blata
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Re: Škotska - dežela vode in prijazni ljudi
Grega čudovite me kar vleče tja po tem fotopisu
LP
Matic
Matic
Re: Škotska - dežela vode in prijazni ljudi
Odlično Grega....sploh ker si si poleg krasnih slik, fajn potrudil tudi s komentarji
LEP DAN
Igor
Igor