Nemški muzejski dvojček v aprilu
Nemški muzejski dvojček v aprilu
Pozdravljeni,
končno sem se spravil k temi, ki se je skoraj predlogo pajsala v bunkerju. Je precej obsežna, zato sem bil malce prelen, da bi se je lotil. Sedaj pa sem se končno zmigal.
Torej: službena pot v Stuttgart je prinesla obisk dveh tehniških muzejev. Para na začetku aprila še vedno ni bila v akciji, abstinenčni pojavi čedelje hujši, in zato sem šel pogledati, kaj delajo tuje "damfarce" in ostala šara.
Pa začnimo: fotopis bo govoril o teh dveh muzejih:
Tehniški muzej Speyer: http://speyer.technik-museum.de/
Avtomobilski in tehniški muzej Sinnsheim: http://sinsheim.technik-museum.de/
V Speyerju, ki sem ga obiskal najprej, je razstavljenih precej letal, lokomotiv, vojaška podmornica, del muzeja, ki je posvečen vesoljskim poletom, pa skriva veliko zanimovih predmetov, ki so se uporabljali pri poti v vesolje, glavni eksponat pa je nič drugega kot ruski raketoplan Buran!
Sinnsheim je posvečen predvsem letalom in avtomobilom ter vojaški tehniki.
V obeh muzejih me je močno motila neurejenost zbirk: med lokomotivami najdete avtomobile, dele strmoglavljenih letal, orgle in še kaj, pri vesoljski tehniki pa dirkalne avte, motorje in modelno železnico. Ampak eksponati so vredni ogleda.
Da ne bom preveč nakladal: gremo na slike!
Najprej Speyer...
Ob vhodu takoj naletimo na avijacijo, ki me ne pretirano ne zanima...
Zato po nakupu vstopnice takoj poiščem prvi objekt poželenja...
Serija 42, naslednica serije 52 alias JŽ 33...
Ob mogočnem parnem stroju stoji tabla s podatki...
Lokomotiva je bila zgrajena v znani lokomotivski tovarni v Esslingenu. Več o tovarni lahko preberete na povezavi: http://de.wikipedia.org/wiki/Maschinenfabrik_Esslingen
Pa si damfarco poglejmo pobližje. Drogovje in kolesa, kot smo jih navajeni pri naši triintridesetki...
Wannentender...
Pogoji za slikanje so izredno slabi, lokomotiva je stisnjena v kot, v kabino se ne da priti. Tuda za njo stoji še ena zanimiva lokomotiva: serija 50, predhodnica poenostavljene serije 52...
Skušam jo poslikati, toda uspevajo samo detajli, saj je vse založeno z eksponati...
končno sem se spravil k temi, ki se je skoraj predlogo pajsala v bunkerju. Je precej obsežna, zato sem bil malce prelen, da bi se je lotil. Sedaj pa sem se končno zmigal.
Torej: službena pot v Stuttgart je prinesla obisk dveh tehniških muzejev. Para na začetku aprila še vedno ni bila v akciji, abstinenčni pojavi čedelje hujši, in zato sem šel pogledati, kaj delajo tuje "damfarce" in ostala šara.
Pa začnimo: fotopis bo govoril o teh dveh muzejih:
Tehniški muzej Speyer: http://speyer.technik-museum.de/
Avtomobilski in tehniški muzej Sinnsheim: http://sinsheim.technik-museum.de/
V Speyerju, ki sem ga obiskal najprej, je razstavljenih precej letal, lokomotiv, vojaška podmornica, del muzeja, ki je posvečen vesoljskim poletom, pa skriva veliko zanimovih predmetov, ki so se uporabljali pri poti v vesolje, glavni eksponat pa je nič drugega kot ruski raketoplan Buran!
Sinnsheim je posvečen predvsem letalom in avtomobilom ter vojaški tehniki.
V obeh muzejih me je močno motila neurejenost zbirk: med lokomotivami najdete avtomobile, dele strmoglavljenih letal, orgle in še kaj, pri vesoljski tehniki pa dirkalne avte, motorje in modelno železnico. Ampak eksponati so vredni ogleda.
Da ne bom preveč nakladal: gremo na slike!
Najprej Speyer...
Ob vhodu takoj naletimo na avijacijo, ki me ne pretirano ne zanima...
Zato po nakupu vstopnice takoj poiščem prvi objekt poželenja...
Serija 42, naslednica serije 52 alias JŽ 33...
Ob mogočnem parnem stroju stoji tabla s podatki...
Lokomotiva je bila zgrajena v znani lokomotivski tovarni v Esslingenu. Več o tovarni lahko preberete na povezavi: http://de.wikipedia.org/wiki/Maschinenfabrik_Esslingen
Pa si damfarco poglejmo pobližje. Drogovje in kolesa, kot smo jih navajeni pri naši triintridesetki...
Wannentender...
Pogoji za slikanje so izredno slabi, lokomotiva je stisnjena v kot, v kabino se ne da priti. Tuda za njo stoji še ena zanimiva lokomotiva: serija 50, predhodnica poenostavljene serije 52...
Skušam jo poslikati, toda uspevajo samo detajli, saj je vse založeno z eksponati...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Fotografiram še tablo s podatki...
...ter se povzpnem v kabino. Pokukam v peč, v kateri že dolgo ni bilo zakurjeno. Polna je smeti...
Strojevodski del...
Regulator...
Kurjaški del, v katerem je vgrajena centralna mazalna naprava...
...ki pritegne mojo pozornost...
Glaž...
In še škljoc table...
Na lokomotivi visi zanimva tabla, ki spominja na boj proti kraji premoga...
Kar poleg obeh lokomotiv najdemo tega krilatega...
in tega, ki ga krasi Emilly...
Aja, pa še ta jim dela družbo...
Kot sem uvodoma že povedal, nobenega reda ali smiselne ureditve zbirke.
...ter se povzpnem v kabino. Pokukam v peč, v kateri že dolgo ni bilo zakurjeno. Polna je smeti...
Strojevodski del...
Regulator...
Kurjaški del, v katerem je vgrajena centralna mazalna naprava...
...ki pritegne mojo pozornost...
Glaž...
In še škljoc table...
Na lokomotivi visi zanimva tabla, ki spominja na boj proti kraji premoga...
Kar poleg obeh lokomotiv najdemo tega krilatega...
in tega, ki ga krasi Emilly...
Aja, pa še ta jim dela družbo...
Kot sem uvodoma že povedal, nobenega reda ali smiselne ureditve zbirke.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Nadaljujem skozi halo. Spodaj avti, zgoraj orgle...
Ker me ne eno, ne drugo ne zanima, hitim dalje...
Aha, že bolje, tirno vozilo na vidiku...
...kateremu hitro pogledam pod kiklo...
Pa še eno!
Pruska tenderka T20, če je verjeti tabli...
Lepa mašina...
...serije 95...
Zraven stoji "heblpank"...
..in letalski instrumenti.
Zakaj le???
Takoj za tenderko stoji lepotica...
Ker me ne eno, ne drugo ne zanima, hitim dalje...
Aha, že bolje, tirno vozilo na vidiku...
...kateremu hitro pogledam pod kiklo...
Pa še eno!
Pruska tenderka T20, če je verjeti tabli...
Lepa mašina...
...serije 95...
Zraven stoji "heblpank"...
..in letalski instrumenti.
Zakaj le???
Takoj za tenderko stoji lepotica...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Njena tabla...
...in rojstni podatki...
Mega tender...
...in mega kolesa...
Slike so slabe, saj ni za slikanje praktično nebenega prostora
Nadaljujem...
...do G8...
Še en škljoc...
V nadaljevanju stoji nekaj za električarje...
Gorski krokodil iz dežele Ricole...
...in rojstni podatki...
Mega tender...
...in mega kolesa...
Slike so slabe, saj ni za slikanje praktično nebenega prostora
Nadaljujem...
...do G8...
Še en škljoc...
V nadaljevanju stoji nekaj za električarje...
Gorski krokodil iz dežele Ricole...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Končno pridem do serije 01...
To pa je hlapon...
Tabla...
Še ena...
Mega kolesa premera 2 m...
Če pomislim, da se po vožnji na naših dveh aktivnih lokomotivah temeljito očistijo vsi rdeče pobarvani deli, le kako dolgo bi trajalo čiščenje te mašine...
Prisiljen sem zamenjati temo, ker zraven stoji s torpedi oborožena mini podmornica iz II. Svetovne vojne...
...pod stropom pa visi letalo...
Vseeno zanimiv eksponat - ostanki strmoglavljenega letala...
To pa je hlapon...
Tabla...
Še ena...
Mega kolesa premera 2 m...
Če pomislim, da se po vožnji na naših dveh aktivnih lokomotivah temeljito očistijo vsi rdeče pobarvani deli, le kako dolgo bi trajalo čiščenje te mašine...
Prisiljen sem zamenjati temo, ker zraven stoji s torpedi oborožena mini podmornica iz II. Svetovne vojne...
...pod stropom pa visi letalo...
Vseeno zanimiv eksponat - ostanki strmoglavljenega letala...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Ostanki pripadajo legendarnemu Messerschmittu Me 110...
Še en mini U-Boot ali bolje rečeno človeški torpedo...
Naredim "nalevo krug", še enkrat uzrem tender 01 514...
...ter zapustim konfuzno urejeno halo, ki pa skriva veliko zanimivih eksponatov.
Na prostem...
..vlada približno ista situacija glede urejenosti...
Ampak zunaj je nekaj, kar me še posebej zanima...
Kitajska roba - lokomotiva QJ!
Silna stvar, norih dimenzij...
Prihaja iz...
Gigant s strani...
Še en mini U-Boot ali bolje rečeno človeški torpedo...
Naredim "nalevo krug", še enkrat uzrem tender 01 514...
...ter zapustim konfuzno urejeno halo, ki pa skriva veliko zanimivih eksponatov.
Na prostem...
..vlada približno ista situacija glede urejenosti...
Ampak zunaj je nekaj, kar me še posebej zanima...
Kitajska roba - lokomotiva QJ!
Silna stvar, norih dimenzij...
Prihaja iz...
Gigant s strani...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Da bi celo lokomotivo ujel v objektiv, je bilo nemogoče. Zato tender sledi posebej. Revež, ki je vsebino tega tenderja praznil v peč...
Kolesa...
Lafeta zadnje tekalne osi...
Kupla med lokomotivo in tenderjem...
Si jo predstavljate v vožnji, to zverino???
Še z druge strani...
Še nekaj tehničnih podatkov...
Masa lokomotive v službi 221 ton - malenkost, kaj ne?
Kitajki dela družbo kar nekaj drugih lokomotiv...
Kolesa...
Lafeta zadnje tekalne osi...
Kupla med lokomotivo in tenderjem...
Si jo predstavljate v vožnji, to zverino???
Še z druge strani...
Še nekaj tehničnih podatkov...
Masa lokomotive v službi 221 ton - malenkost, kaj ne?
Kitajki dela družbo kar nekaj drugih lokomotiv...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Tudi legendarna V200 je tu...
Še ena sorodnica...
In poleg drugih tirnih vozil...
...je postavljena dobro znana serija 52...
...ki se je dokaj pozno vrnila iz vojnega ujetništva v Ukrajini...
Zanimive oznake, petokraka se ji lepo poda...
Wannentender...
Še ena sorodnica...
In poleg drugih tirnih vozil...
...je postavljena dobro znana serija 52...
...ki se je dokaj pozno vrnila iz vojnega ujetništva v Ukrajini...
Zanimive oznake, petokraka se ji lepo poda...
Wannentender...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Malo še pošnofam in poškljocam naokoli...
Malce pregledam kolesa (v tistem času je ravno potekala obnova 33-037)...
...in se skozi halo napotim v drugi del muzeja oz. na njegovo dvorišče.
Mojo pozornost pritegne AN-22, gromozanski transportni avijon...
...ki mu dela Mi-8...
Toda šibam mimo, napoteil sem se namreč k...
U-9, nemška podmornica razreda 205, izdelana leta 1967...
Malce pregledam kolesa (v tistem času je ravno potekala obnova 33-037)...
...in se skozi halo napotim v drugi del muzeja oz. na njegovo dvorišče.
Mojo pozornost pritegne AN-22, gromozanski transportni avijon...
...ki mu dela Mi-8...
Toda šibam mimo, napoteil sem se namreč k...
U-9, nemška podmornica razreda 205, izdelana leta 1967...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Stolp, na katerem opazim radioamatersko vertikalno anteno...
Vhod v notranjost...
Premčne torpedne cevi...
Pogled v eno izmed njih...
Torpedni aparat...
Kajute za moštvo...
Tehnični podatki...
Pogled iz centrale v stolp...
Instrumentarij v centrali...
Ploter...
Vhod v notranjost...
Premčne torpedne cevi...
Pogled v eno izmed njih...
Torpedni aparat...
Kajute za moštvo...
Tehnični podatki...
Pogled iz centrale v stolp...
Instrumentarij v centrali...
Ploter...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Različni instrumenti...
Globinski krmili...
Globinski manometer za majhne globine in desno rdeče-beli Pappenberg-Gerät za natačno določanje periskopske globine...
Glavni globinski manometer (njegovo merilno območje je praviloma vedno najstrožje varovana tajna)...
Smerno krmilo in pogled proti premcu...
Tehnika...
Luksuzni aport...
...in njegov hidravlični načrt...
Upravljanje s straniščem na podmornici ni bila šala. Vsebina školjke se je nekoč z ročno črpalko izčrpala v posebni fekalni rezervoar, in nato pa se je njegova vsebina s pomočjo stisnjenega zraka potisnila v morje. Pri tem je bilo kritičnega pomena ustrezno odpiranje in zapiranje ventilov. Iz zgodovine pomorskih sil III: Rajha je znano, da se je ena od podmornic potopila zaradi nepravilne uporabe stranišča. Voda je prodrla skozi stranišče v notranjost podmornice, poplavila baterije, pričel je izhajati klor, in posadka je morala podmornico zapustiti. Podmornica je vsled prodora vode potonila.
Motorni prostor z diesel in elektro motorjema...
Krmni oddelek s kupom tehnike...
Globinski krmili...
Globinski manometer za majhne globine in desno rdeče-beli Pappenberg-Gerät za natačno določanje periskopske globine...
Glavni globinski manometer (njegovo merilno območje je praviloma vedno najstrožje varovana tajna)...
Smerno krmilo in pogled proti premcu...
Tehnika...
Luksuzni aport...
...in njegov hidravlični načrt...
Upravljanje s straniščem na podmornici ni bila šala. Vsebina školjke se je nekoč z ročno črpalko izčrpala v posebni fekalni rezervoar, in nato pa se je njegova vsebina s pomočjo stisnjenega zraka potisnila v morje. Pri tem je bilo kritičnega pomena ustrezno odpiranje in zapiranje ventilov. Iz zgodovine pomorskih sil III: Rajha je znano, da se je ena od podmornic potopila zaradi nepravilne uporabe stranišča. Voda je prodrla skozi stranišče v notranjost podmornice, poplavila baterije, pričel je izhajati klor, in posadka je morala podmornico zapustiti. Podmornica je vsled prodora vode potonila.
Motorni prostor z diesel in elektro motorjema...
Krmni oddelek s kupom tehnike...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Nazaj na palubi...
Pogled na vijak ter globinska in smerna krmila...
Še enkrat tehnični podatki...
Pogled na jekleno pošast, ki je operirala v morskih globinah...
Nadaljujem ogled v majhni zgradbi, ki je posvečena pomorstvu. Model Bremna...
Ups, ladijski parni stroj. Kot da bi vedel, da bomo na tem forumu obravnavali tudi to temo...
Zraven spadajo tudi tehnični podatki. Skoraj 60 let delovne dobe ni kar tako...
K mornarjem spada nekako tudi četrt rdečih luči. Toda kaj išče tukaj leteči krožnik???
Aha, zeleni marsovček se plazi po strehi stavbe, kjer se dogaja ... svašta
Pogled na vijak ter globinska in smerna krmila...
Še enkrat tehnični podatki...
Pogled na jekleno pošast, ki je operirala v morskih globinah...
Nadaljujem ogled v majhni zgradbi, ki je posvečena pomorstvu. Model Bremna...
Ups, ladijski parni stroj. Kot da bi vedel, da bomo na tem forumu obravnavali tudi to temo...
Zraven spadajo tudi tehnični podatki. Skoraj 60 let delovne dobe ni kar tako...
K mornarjem spada nekako tudi četrt rdečih luči. Toda kaj išče tukaj leteči krožnik???
Aha, zeleni marsovček se plazi po strehi stavbe, kjer se dogaja ... svašta
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Če ŽC ni hotel pokazati četrti rdečih luči v Amsterdamu, naj te zadeve pokažem vsaj jaz
Še en model, tokrat bojne ladje...
Zraven stoji torpedo, kateremu je moč pogledati pod kožo...
Tako, dosti je pomorstva, ven iz stavbe, sledi par minut za Antonova! Njegov trebuh je ogromen!
Vrata...
Mesto strelca v nosu letala...
Vnimanje!
Pilotska kabina...
Še en model, tokrat bojne ladje...
Zraven stoji torpedo, kateremu je moč pogledati pod kožo...
Tako, dosti je pomorstva, ven iz stavbe, sledi par minut za Antonova! Njegov trebuh je ogromen!
Vrata...
Mesto strelca v nosu letala...
Vnimanje!
Pilotska kabina...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Še en pogled v mega garažo...
In še nekaj podrobnosti...
Antonova pa nadkrili čisto pravi Boeing 747!
Letalo superlativov je postavljeno na visoki ploščadi, s katere se lahko spustiš po cevi...
Nekaj slik notranjosti...
Pogled s krila...
In še nekaj podrobnosti...
Antonova pa nadkrili čisto pravi Boeing 747!
Letalo superlativov je postavljeno na visoki ploščadi, s katere se lahko spustiš po cevi...
Nekaj slik notranjosti...
Pogled s krila...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Nemški muzejski dvojček v aprilu
Pogled v tovorni prostor...
Detajli trupa...
Zanimiva konstrukcija...
Žične komande...
Potniški prostor...
Pogled na halo, ki jo bom obiskal v nadaljevanju...
In še en pogled na velikanskega ptiča...
Tako, za danes bodi dovolj, naslednja postojanka - vesolje!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!