Stran 2 od 3
Re: Porečanka, Parenzana 2011
Objavljeno: 10.07.2013, 0:31
Napisal/-a preverjevalec
Ljubitelj napisal/-a: 1. Pa saj to bi bilo kot na Transibirski železnici. V vsakem obmorskem mestecu bi se stuširal v tuš kabini (upam da bodo dovolj velike za mojo malenkost) preden bi skočil v morje, in obvezno na koncu kopanja, kajti morje je preveč čisto in bi škodilo koži.
2. Obstaja samo problem točnosti obmorskih SŽ. Kaj če bi pridelali preveč zamude in bi prispel v naslednji kraj zvečer namesto dopoldne. Adijo kopanje (no mogoče pod luno) ampak zato bi odpadle večerje ob svečah v jedilnem vagonu ...
Ljubitelj, imaš čisto prav, morje ima dandanes raznorazne bio-manmade-dodatke
, stuširat sem moraš prej in potem
(tudi pri drugih "aktivnostih" je tako
).
Problem točnosti bi pa rešili, če bi postavili 2 tira
, tisti zraven morja bi bil za kopalce
, tisti proti kopnu pa za "romantične" večerje
.
Re: Porečanka, Parenzana 2011
Objavljeno: 26.08.2013, 20:06
Napisal/-a ŽAT32
Na en ne prevroč poletni dan smo se odločili prevoziti Porečanko od Kopra do Sečovelj. In vtis?
Kot je videti po slikah @Brižitke 363, je od prvotne trase ostalo bolj malo. Tako da ne smemo gojiti prevelikih pričakovanj, da bomo videli kaj dosti železniških objektov. Razen obeh predorov, nadhoda v Luciji, nekdanje postaje v Izoli in nekaj škarp ne bo videti. Je pač skoraj 80 let od ukinitve in hiter razvoj mest naredilo svoje. Na več mestih se od trase povsem oddaljimo, zlasti v bližini Strunjana. Zgubiti pa se skoraj ne moremo, če le sledimo oznakam, ki so na vsakem razcepu. Od predora Valeta, kjer se je @Brižitka 363 obrnil, se po nekdanji trasi spuščamo proti Luciji. In to med bogatimi vilami. Oznake nas vodijo skozi krožišča do kampa v Luciji. Edino na koncu kampa bi lahko bila še ena tabla, ki bi usmerila naprej. Tam je namreč ograja, na vratih pa obvestilo, da se tam začenja nudistična plaža. Pa nismo videli nobenega nagca
, pot je lepo tlakovana in nas pelje okoli rta Seča. Nadaljuje se ob Jernejevem kanalu, ga pri vhodu v soline prečka, in v Sečovljah z podvozom prečka glavno cesto proti mejnemu prehodu. Do tam pa je le še pet minut počasne vožnje. Ob solinah je kar nekaj klopc in obvestilnih tabel, da se malce podučimo o tem predelu. In seveda uživamo v razgledu, kot naša elita
. Z malce nižjega položaja sicer, pa vendar
Parenzanska železnica
Objavljeno: 06.10.2013, 21:11
Napisal/-a ICE
Parenzanska železnica je vozila od leta 1902 do leta 1935 in je povezovala Trst z Porečom in obratno. Proga je bila dolga 123 km in je imela skupno 35 postaja in postajališč.Vozila je skozi 6 predorov skupni dolžini 1.530 metrov.Proga je imela tudi 6 viaduktov in 11 mostov. Največji naklon proge je bil 28%. Vozile so štiri osne parne lokomotive tipa U brez tenderjev.Potniški vagoni so bili dolgi 8,5m in so se lahko razsvetlili z petrolejkami.
Trasa Parenzanske železnice v Googel Earthu
http://rapidshare.com/share/A4A4FE31EA7 ... 7DDA8F5EC4
Italjanski del Parenzanske železnice v Googel Earthu, katerega sem avtor jaz.
http://rapidshare.com/share/7D36173BAA4 ... B826216348
Slovensko Hrvaški del Parenzanske železnice katero mi je poslal in dovolil objaviti uporabnik @BORUTUS, nažalost pa avtor tega odseka ni znan.
Lep pozdrav ICE
Re: Parenzanska železnica
Objavljeno: 07.10.2013, 10:57
Napisal/-a igor72
Na temo Parencane je odprtih že več tem; lahko bi si izbral en od teh.....
In ta dva linka, ki si jih nalimal ne vodita nikamor, ali pa ne znam...
Re: Parenzanska železnica
Objavljeno: 07.10.2013, 11:06
Napisal/-a Peter 5
Tudi kaka lokomotiva vrste P (kot Parenzo = Poreč) je tam vozila!
LP - Peter
Re: Parenzanska železnica
Objavljeno: 08.10.2013, 0:24
Napisal/-a boris
igor72 napisal/-a:In ta dva linka, ki si jih nalimal ne vodita nikamor, ali pa ne znam...
fajle [*.kmz] se uporabi v Google Earth...
;o))
Re: Parenzanska železnica
Objavljeno: 08.10.2013, 6:45
Napisal/-a Ljubitelj
Do sedaj je bila omenjena trasa znana kot Parenzana (Poreč=Parenzo v It.) ali Porečanka bi rekli Hrvati, pa tudi na slovenski wikipediji poznajo besedo
porečanka. Izumiti besedo parenzanska železnica je pa milo rečeno malce brez posluha za jezik.
LPL
Re: Parenzanska železnica
Objavljeno: 08.10.2013, 11:43
Napisal/-a Gorchi
Zaenkrat bom samo povezavo nalimal do enega fotopisa:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=6869
Morebiti bi se temi skupaj združilo, kaj pa vem...
Re: Porečanka, Parenzana 2011
Objavljeno: 02.04.2014, 0:09
Napisal/-a inovak
Minuli teden sem bil nekaj dni v Izoli in sem se odločil poiskati in si ogledati muzej Parenzane. Izhodišče za iskanje mi je bila informacijska tabla ob krožišču v samem središču Izole. Na informacijski tabli, ki stoji neposredno ob stavbi NLB, sem iskal podatke o lokaciji muzeja zaradi lažjega iskanja. Postavil sem se v vlogo povprečnega obiskovalca in iskal osnovne informacije o poti do muzeja. Najbrž bi lahko osnovne informacije dobil v najbližji turistični agenciji, ki pa je bila žal zaprta.
Na desnem stebru omenjene table je v treh jezikih, poleg slovenskega še italijanski ter angleški , opis Muzeja vlakov Parenzana, Muzej modelov vlakov in ladij ter naslov, ulica Alme Vivode 2. Žal pa na samem zemljevidu ulice ali pa oznaka lokacija samega muzeja ni moč najti.
Pomagal sem si na osnovi tistega, kar so nas učili še v rajnki JLA "Kartu čitaj, seljaka pitaj" in si začel ogledovati neposredno okolico. Tako sem hitro na stikalni omarici ob križišču opazil nalepljen napis MUZEJ PARENZANA in puščico z oznako 200 m.
Torej, smer mi je bila dana, treba je bilo samo malo raziskovanja in odkrivanja Izole.
Po nekaj minutah hoje se je kmalu odprl pogled na napis Muzej Parenzana,
Re: Porečanka, Parenzana 2011
Objavljeno: 02.04.2014, 11:43
Napisal/-a inovak
Re: Porečanka, Parenzana 2011
Objavljeno: 02.04.2014, 21:42
Napisal/-a inovak
Na samem robu parkirnega prostora ob obali sem opazil nadstrešek s parkiranimi kolesi, kateri so namenjeni vožnji po Izoli in okolici. Na steni nadstreška je tudi cenik za najem, hkrati pa je na steni nalepka z oznako Parenzana. V bližnjem lokalu sem izvedel, da pripravljajo ustrezen prospektni material povezan z omenjeno kolesarnico in izposojo koles.
Naslednji dan sem ponovno odšel do muzeja, saj me je poklical včerajšnji sogovornik g. Srečko Gombač in me obvestil, da bo muzej odprt. Ko sem šel po isti poti, pa sem na fasadi lokala v križišču opazil informacijsko tablo muzeja, ki sem jo dan prej spregledal.
Do muzeja sem prišel skoraj sočasno z mojim sogovornikom, ki je ravno lepil obvestilo na vhodnih vratih.
Po nadrobnem opisu nastanka in zgodovine mesta Izole in okolice je bil na vrsti ogled v pritličju stavbe, kjer se nahaja zbirka modelov ladij tega področja in njihove izdelave skozi stoletja. Srečko Gombač mi je nadrobno razložil posamezna obdobja v nastanku Izole in to na način, ki te ne pusti ravnodušnega in da začneš razmišljati tudi o svojem domačem kraju in njegovem nastanku.
V času mojega obiska je v muzej prišla tudi tuja turistka, da si ogleda modele ladij.
Re: Porečanka, Parenzana 2011
Objavljeno: 03.04.2014, 20:15
Napisal/-a inovak
Potem, ko sem si ogledal razstavljene modele ladij in čolnov v pritličju, je bil na vrsti ogled ostalega dela muzeja. Vhod v ta drugi del muzeja je z dvoriščne strani. Obsega več področij in prva na vrsti je soba posvečena Mehanotehniki. Domača "hišna" tovarna je v naši mladosti zaznamovala marsikaterega mladega mojstra, ki se je prvič srečal z Elektro pionirjem in različnimi kompleti za sestavljanje. Danes tega ni več, na razpolago se občasno da kupiti podobne češke komplete za sestavljanje raznih dvigal, vozil ali strojev s pomočjo kovinskih plošč, trakov, kolesc in montažnega materiala. Izolski proizvajalec je širil svoj proizvodni in prodajni program z različnimi igračami iz plastike vse do prvega otroškega pisalnega stroja na svetu. Del te zgodovine je na ogled v omenjeni sobi, ki se bo še dopolnjevala z izdelki te tovarne, za kar skrbijo prizadevni člani.
Posebno področje pa je železnica, vagoni , lokomotive in ostali material, po katerem je ta proizvajalec poznan. Na ogled je široka paleta izdelkov s tega področja.
Naslednji prostor je namenjen zgodovini oblačenja na tem področju.
Re: Porečanka, Parenzana 2011
Objavljeno: 04.04.2014, 11:50
Napisal/-a inovak
Re: Porečanka, Parenzana 2011
Objavljeno: 07.04.2014, 12:39
Napisal/-a inovak
Na koncu sta za ogled ostala še dva prostora. V prvem je predstavljeno podjetje Delamaris, ki je pustilo svoj pečat tako v kraju kot v naši prehrani. Zanimiva pa je anekdota, ki sem jo slišal že pred mnogimi leti v zvezi z Argom ( živilski del), ki je bil del v Delamarisu. Ko so dali, še v času bivše Jugoslavije, predstavniki Podravke v pokušino svojo instant juho predsedniku Titu, je ta poizkusil in komentiral: "Dobra Vam je ova Argo supa." To pa je to, ko se uveljavi dobra blagovna znamka. Še danes se med starejšimi sliši oznaka za juhe v vrečki Argo juha.
V nadaljevanju pa sem si ogledal še prostor, ki je v "dodelavi" in bo zajela tudi področje letalstva. Ko sem iz razgovora s g.Gombačem ugotovil, da je med ostalim avtor izredno zanimive knjige Letala s sidrom, ki opisuje hidroavione s tega področja, mi je postalo jasno, da bo tudi ta oddelek muzeja izredno zanimiv. Še posebej potem, ko sem na internetu pogledal in izvedel za njegovo delo s tega področja. Ogled je možen na priloženi povezavi.
http://www.primorci.si/osebe/gomba%C4%8 ... %8Dko/914/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sicer pa lahko nekaj posnetkov na hitro predstavi, kaj se pripravlja v tem prostoru in kaj lahko pričakujemo. Makete in posnetki so že zdaj zanimivi. Ko pa bo prostor urejen in bodo na ogled postavljeni še ostali zbrani elementi s tega področja, bo to še eno zanimivih področij muzeja, ki se trudi iztrgati pozabi pomemben del naše preteklosti. In to jim v muzeju Parenzana uspeva.
Re: Parenzanska železnica
Objavljeno: 01.09.2015, 20:07
Napisal/-a LJ363