Od Jesenic do Mosta na Soči

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Odgovori
Uporabniški avatar
Tabolši
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 19.07.2011, 14:49
Kraj: Savinjska dolina

Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a Tabolši »

Po več letih sem ponovno z vlakom prepotoval del proge,ki je zame najlepša proga v Slovenji.
Polna naravnih lepot in eksotičnih postaj,ki so vsaka zase pravi arhitekturni biser.
Kolikor sem lahko opazil z vlaka je večina varnostnih naprav mehanskih ali elektromehanskih.
Marsikdo od mladih železničarjev bi se lahko tu praktično naučil veliko o zgodovini železnic.
Po mojih izkušnjah so te naprave popolnoma varne in zanesljive,seveda ob upoštevanju vseh predpisov.Le način dela je nekoliko drugačen,za križanja je potrebno več časa in seveda,prometnik mora imeti pomočnika,kretnika,to pa je poklic,ki hitro izumira.

Slika

Slika

Slika

V Podbrdu smo imeli prehitenje.

Slika

Slika

Slika

V Grahovem pa smo čakali na križanje

Slika

Pogled nazaj proti Hudajužni

Slika

In naprej v smeri vožnje

Slika

Zapiranje zapornic na star način

Slika
Zadnjič spremenil Tabolši, dne 25.09.2011, 17:19, skupaj popravljeno 1 krat.
Pa kaj bi brez domišljije;svet in ljudje bi bili dolgočasni.
Uporabniški avatar
Tabolši
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 19.07.2011, 14:49
Kraj: Savinjska dolina

Re: Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a Tabolši »

Nasprotni vlak je pripeljal,pripravljeni za odhod

Slika

Postajališče Podmelec

Slika

Na cilju moje poti

Slika

Slika

Slika

Pogled proti Anhovem

Slika

In proti Grahovem z likovnim izvoznim signalom na prosto

Slika

Tale vodni napajalnik za parne lokomotive je v odličnem stanju,mogoče se še uporablja za oskrbovanje muzejskega vlaka

Slika

813 108 čaka na križanje.Že dolgo ga nisem videl na našem koncu in tehle grafitov se ne spomnim

Slika

Na poti nazaj smo v Bohinjski Bistrici križali avtovlak

Slika

Lepo,vtisov polno potovanje in že premišljujem,da bi ga kazalo ponoviti v zimskih razmerah.
Pa kaj bi brez domišljije;svet in ljudje bi bili dolgočasni.
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a Tono »

Tabolši napisal/-a: Tale vodni napajalnik za parne lokomotive je v odličnem stanju,mogoče se še uporablja za oskrbovanje muzejskega vlaka
Se uporablja, se!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Tabolši, naredil si tabolši fotopis o tabolši progi :D

No, malo se lahko pohecamo, v resnici pa žal ni vse tako dobro ... (pa s tem ne mislim samega fotopisa, ta je že lep in izrekam zanj najlepša hvala!) Rad bi dodal nekaj dodatnih podatkov h komentarjem slik - seveda ne z namenom kakršnekoli kritike :)
Po mojih izkušnjah so te naprave popolnoma varne in zanesljive,seveda ob upoštevanju vseh predpisov.
Pravzaprav si zadel bistvo, zlasti z drugim delom stavka. Ravno doslednosti in prisebnosti osebja se gre zahvaliti, da se na Bohinjski progi nesreče (skoraj) ne dogajajo. Varnostne naprave namreč povečini ustrezajo varnostnim standardom iz obdobja Franca Jožefa. Npr. avtostopa med Jesenicami in Sežano (še) ne poznamo ...
Tale vodni napajalnik za parne lokomotive je v odličnem stanju,mogoče se še uporablja za oskrbovanje muzejskega vlaka
Kot je napisal že Tono, se še uporablja, posebno 25-ka, ki ima manjši tender, je pogosteje žejna. Vprašanje pa je, koliko časa se bo še uporabljal, ker so cevi že precej najedene in približno toliko vode, kot je pride do napajalnika, se je na poti do njega že izgubi v zemljo. Zato je treba ob vsaki uporabi napajalnika tudi odpirati ventil na rezervoarju, ki se nahaja nad postajo. Obnova cevovoda je seveda znanstvena fantastika. Sicer pa napajalnik vodo dobiva iz zajetja na potoku Drobočnik, dotok vode je gravitacijski, kar pomeni, da ne potrebuje nobenih črpalk, in ravno to je razlog, da se je vodna postaja na Mostu na Soči ohranila do danes.
813 108 čaka na križanje.Že dolgo ga nisem videl na našem koncu in tehle grafitov se ne spomnim
813/814-108 spada v "goriško kvoto", ki naj bi zajemala fiate od št. 101 do 109; najbrž je zato bolj redek gost na Štajerskem. Seveda pa se v praksi glede na potrebe dogajajo razne "izmenjave" - trenutno imamo npr. fiata 112, 114 pa jo je pri nas tako grdo fasal, da ga ne bo najbrž nikoli več nazaj :? Grafiti pa ... ja, žal imamo tudi na Goriškem talente, ki jih pesti pomanjkanje ustreznih razstavnih prostorov ...
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a Tono »

Čišo napisal/-a: Kot je napisal že Tono, se še uporablja, posebno 25-ka, ki ima manjši tender, je pogosteje žejna. Vprašanje pa je, koliko časa se bo še uporabljal, ker so cevi že precej najedene in približno toliko vode, kot je pride do napajalnika, se je na poti do njega že izgubi v zemljo. Zato je treba ob vsaki uporabi napajalnika tudi odpirati ventil na rezervoarju, ki se nahaja nad postajo. Obnova cevovoda je seveda znanstvena fantastika. Sicer pa napajalnik vodo dobiva iz zajetja na potoku Drobočnik, dotok vode je gravitacijski, kar pomeni, da ne potrebuje nobenih črpalk, in ravno to je razlog, da se je vodna postaja na Mostu na Soči ohranila do danes.
Naj k zgodbi o napajalniku dodam še to: zaradi njega sem bil v nedeljo, 05. junija ponoči premočen do kože. In zakaj? Ker sem v pollitrsko plastenko lovil slap vode, katere vzorec je bil nato v ponedeljek 06. junija zjutraj že v kemijskem laboratorju ptujskega vodovoda na analizi soli in trdote. Ti podatki so namreč nujno potrebni za natačno določanje sestave in količine protikotlovca, ki se ga dodaja k vodi v tenderju. Mislim, da se redki lahko pohvalijo, da so se uspeli stuširati pod napajalnikom na Mostu na Soči :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Voda se zajema iz potoka pod Širokim oz. potoka pri kmetiji Kloh.Uradno kdo skrbi za zbiralnik? SŽ!!! Neuradno,pa Nurmić.Buzeriram nadzornika za orodje,da se očisti steza in dostop.Namaže ventile v rezervoarju in fajfi na postaji.Spuca pepel iz kanala na tiru 4.Enkrat bo treba sprazniti in očistiti oba bazena in dohodni kanal,ter zajetje v hribu.To je tisti del ljubiteljstva,ko je treba dvigniti rit stran od tipkovnice in fotoaparata.Obleči delavno obleko in malo zašvicati.Nobeden ne vidi,nobeden ne hvali in treplja po rami.Več ali manj pa vsem smrdi,pa še nobene medijske podpore ni,da bi si hranil ego,ko bi te vsi božali kako si priden,pomemben,.......
Je Nurmić že toliko let pri tej stvari in muzejskemu vlaku,da točno vem kam pes taco moli.In kako hitro se konča ljubiteljstvo,ko ugasnejo soji žarometov in publicitete.So redke,redke,redke izjeme.Razen našega Toneta,ki je res fantina da ga je treba iskati,mi trenutno ne pride nobeden na misel.Drugo je pa vse en navaden EGOTRIP, "to be fucking important". In kar je najbolj važno,naj vsi to vidijo.

Škljoc,škljoc,......pa blablablabla........!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Nurmi, zdaj rabimo samo še enega ljubitelja s fotoaparatom, da poškljoca, kar si napisal :)

Sicer je pa tvoj zgornji post tipična ilustracija vsega, kar muzejca sploh še drži pod paro, in to je seveda entuziazem, ki ima včasih že bolezenske učinke :? Če bi se zanašali na gospode s Kolodvorske 11, potem muzejca že dolgo ne bi bilo več. Uničili so nam kurilnico v Novi Gorici, zaradi česar se zdaj uničujejo lokomotive, za revizije vagonov ni denarja; ker so na progi zaprli postaje, sploh ni tras za vožnje .... Ljudje pa po več mesecev čakajo na prosto mesto na muzejskem vlaku ... Potem pa gospodje enkrat na leto na vožnjo z muzejscem povabijo svoje "poslovne partnerje", med katerimi je polovica njihovih privat prijateljev, ki z železnico nimajo nobene zveze, in se na vsa usta hvalijo, seveda na račun potu in žuljev nekaterih posameznikov, ki se službeno, izven službe ali celo prostovoljno trudijo, da se muzejski vlak sploh premakne!

Zdaj se SŽ spet reorganizirajo, več firm bo, več direktorjev in raznih šefovičev, in seveda več denarja bo treba za njihove plače. Cena najema muzejskega vlaka bo šla v višave, "ta črni" bodo pa še naprej opravljali isto umazano delo za isti, ali pa sploh za nikakršen denar. Ali pa bo vsega skupaj konec ...?
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Mislim nekaj si moramo biti hitro na jasnem.Vzdušje ni naklonjeno niti muzejcu,niti Muzeju niti Bohinjski progi,.....Celo obstaja lobi,ki se na vse pretege trudi,da bi zminiral in ukinil vse skupaj.Ja Muzejski vlak so navdušenci,ja muzejski vlak so intuzijasti,ja muzejec vozi samo še zaradi Mladena,Uroša in njim podobnih.

Hočejo Evropo,hočejo tržno ekonomijo,prodat uničit,razgrabit kar je vrednega od kulturne dediščine še ostalo.Moje je da se trudim še naprej početi tisto kar me osrečuje in to poleg mojih otrok para definitivno je.Kar se ostalega tiče bom vporabil besede pevca Sex Pistolsov,Sida Viciousa - FUCK THE GOVERNMENT & FUCK THE SISTEM!
Ali kot poje Marco Masini - Vaffanculo!!!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Tabolši
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 19.07.2011, 14:49
Kraj: Savinjska dolina

Re: Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a Tabolši »

Hvala vsem za dopolnila in pojasnila,zdaj vem nekaj več o utripu te proge.

Kar se tiče muzejskega vlaka pa tudi meni ni jasno,zakaj se ne investira v osposobitev za vožnjo še nekaj parnih lokomotiv in vagonov in ne gre v trženje za vožnjo z njim.
Zanimanja zanj je veliko kar po celi Sloveniji.Spomnim se,da je pred leti po vseh progah decembra vozil muzejec in sicer kot Božičkov,ali Miklavžev vlak in vožnje so bile razprodane,zanj pa sprašujejo še sedaj,ko ga že toliko let ni več.
Preprosto ne verjamem,da se take vožnje ne splačajo.Tudi v času Pikinega festivala v Velenju je bil včasih muzejec reden gost.
Pa kaj bi brez domišljije;svet in ljudje bi bili dolgočasni.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Zato ker ne znajo vzeti denarja tam kjer je.Zato ker se pase čreda golazni na eni parni lokomotivi,tako da stane revizija parne toliko kot revizija Boinga 747 in zato ker imajo naši šefi tak odnos:"Ne dam te na muzejca,ker te rabim za DELAT!" Muzejc je pa jebiveter,mešanje megle,ki mu krade osebje! :evil:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Tabolši
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 19.07.2011, 14:49
Kraj: Savinjska dolina

Re: Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a Tabolši »

Nurmi napisal/-a:Zato ker ne znajo vzeti denarja tam kjer je.Zato ker se pase čreda golazni na eni parni lokomotivi,tako da stane revizija parne toliko kot revizija Boinga 747 in zato ker imajo naši šefi tak odnos:"Ne dam te na muzejca,ker te rabim za DELAT!" Muzejc je pa jebiveter,mešanje megle,ki mu krade osebje! :evil:
Saj imaš prav.
Po tolkih letih na železnici še marsičesa ne razumem,na primer takega odnosa do dela že ne.Kajti po moje je delo vseh na muzejcu hudičevo dobro in naporno delo,pa čeprav ga opravljajo-opravljate z veseljem in entuziazmom.In če bi lahko od tega poželi nekaj evrov,pa pri toliko opevanem turizmu in promociji,res ne vem,zakaj tega ne bi storili.
Po moje bi bilo od tega več koristi,kot od raznih čudnih popustov za festivale,vožnje na razstave in kaj vse si zmišljujejo kar po tekočem traku.
Pa kaj bi brez domišljije;svet in ljudje bi bili dolgočasni.
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Kot ugotavlja Nurmi - očitno hočejo uničiti vse, kar je dobro. In če res hočejo Evropo in tržno ekonomijo, potem bodo morali še krepko razčistiti pojme; ravno v najrazvitejših evropskih državah muzejski vlaki, turizem na železnicah in železnice nasploh še kako živijo. Slovenski muzejski vlak pa je absolutno najbolje zaseden vlak v SLO; problem je le, da grejo vsi mastni denarci, ki jih naročniki SŽ-ju plačujejo za njegove vožnje, za papir za brisanje birokratskih riti na Kolodvorski 11, za vzdrževanje mašin in vagonov ga pa zmanjka! (Madona, postajam skoraj tako jezen kot Nurmi).
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Čišo meni lopata zdravi živce! Brez zajebancije,para je terapija. :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Od Jesenic do Mosta na Soči

Odgovor Napisal/-a dingo »

Fitnes za đabe, zdaj pa še zastonj psihiatrične terapije. Bo treba začeti zaračunavat. :lol:
Drugače pa Nurmi, bi bilo pametno predno se lotite kakega dela (npr čiščenja bazenov...), da se tu gor kaj napiše kdaj se bi to delalo pa bi mogoče kak ljubitelj železnic prišel pomagat (ali pa vsaj prinesel kako salamo pa pletenko vina)
Odgovori