Železnična stanica Bratislava Petržalka
Železnična stanica Bratislava Petržalka
Službeno pot na Dunaj (kjer žal ni bilo kaj dosti priložnosti za fotkanje ) sem podaljšal s privat skokom v ok. 70 km oddaljeno Bratislavo. Če prispemo iz Avstrije in nam ni preveč do prevažanja po (vele)mestnih ulicah, je nekako logična preferenca nastanitev v predelu Petržalka (ime menda izvira iz peteršilja, ki so ga nekdaj tu pridelovali) na desnem bregu Donave, tik ob meji z Avstrijo. Od hotela je bilo cca. 5 minut hoda do železniške postaje Bratislava Petržalka, ki je najbrž druga najpomembnejša v mestu (glavna postaja hlavna stanica se nahaja severno od mestnega središča). Prvotno postajo so zgradili leta 1897, po padcu železne zavese pa so jo, kot bomo videli, povsem prenovili. Po tirih je povezana z glavno postajo (nekoliko okoli zadnje plati v žep), z Avstrijo, ki je le nekaj m stran (prvotno povezavo so ukinili leta 1945 in jo po padcu železne zavese obnovili po drugi trasi), in z madžarsko Rajko, ki je tudi le nekaj km južno od tu. Na postaji je tudi preklop med avstrijsko (15 kV/16,7 Hz) in (južno)slovaško napetostjo (25 kV/50Hz) (Madžari imajo menda enako napetost).
Če prispemo z regionalnim vlakom z Dunaja, ki gre skozi Kittsee (mestece ob avstrijski strani meje), se bo pot končala tu (z Dunaja sicer vodi še severnejša proga skozi Marchegg in Devinsko Novo Ves, ki pride naravnost na glavno postajo). Tu sem bil prvič pred 8 leti (takrat sem tudi dejansko bil z vlakom) in takrat so nekateri brzi vlaki z Dunaja podaljšali še do glavne postaje, dalo se je priti tudi do Madžarske in še nekaterih lokalnih postaj v bližini, poleti so od tu vozili avtovlaki do Splita.... danes pa samo regionalci do Dunaja. Ne vem, ali je kje severno od tu bila kakšna zapora ali je prišlo do racionalizacij.
Bodi dovolj nakladanja in gremo k fotkam. Mmg., ker jih ne znam pričarati, sem že in še bom "odrezal" nekatere slovaške "dodatke" k črkam.
Ulična stran postaje. Ob zadnjem obisku na tej strani ceste ni bilo še nič, medtem pa je zrasel stanovanjsko poslovni kompleks Vienna Gate, katerega nadstrešek se je vrinil na fotko
Če se premaknem proti drugemu vogalu, me pa zmoti Tescov izvesek:
Ni druge, gremo še čez stransko ulico in pokukam še malo bolj pod kotom
Glavni vhod. Mmg., da se ne bo kakšen picajzlar zapičil v ure in hipoteze o časovnih strojih, naj povem, da je ulična stran bila posneta bolj proti koncu.
Vstopimo v lepo urejeno avlo. Ker nisem bil povsem prepričan, če je fotkanje sploh dovoljeno (Slovaki so sicer zelo prijazni do tujcev, zato sem špekuliral, da jo bom v najslabšem primeru odnesel z ustnim opominom), sem to počel bolj "ledermantlovsko"
Kot že omenjeno, na prikazovalniku so bili izpisani samo dunajski regional expresi. Tista rjava reč na levi je aport , za njim je "pokladna" (blagajna), pred njim pa "čakaren". Ker je tam bil neki pildek "železnična policia", raje nisem več tvegal v avli. Domačinki na sliki sta odšli v podhod, levo in desno od njega so vrata (treba jih je odpreti ročno) do "nastupišta" 1, ki je včasih bilo namenjeno mednarodnim povezavam. Najprej pa poglejmo, kam vodi dokaj prometen podhod (nekako mi ga je uspelo dobiti praznega)
Kot se je izkazalo pozneje, bi "nastupište" 2 bilo zelo prikladno za še več fotk, ampak
Podhod (mmg, v nočnih urah ga zaprejo) pripelje do štiripasovne ceste na drugi strani postaje. Najprej prečkam to cesto in od tam poleg "dunajskih vrat" vidim, da je sama postaja ograjena z ograjo in še "živo mejo"
Ampak ko grem nazaj čez cesto, vendarle najdem neko "luknjo"
Če prispemo z regionalnim vlakom z Dunaja, ki gre skozi Kittsee (mestece ob avstrijski strani meje), se bo pot končala tu (z Dunaja sicer vodi še severnejša proga skozi Marchegg in Devinsko Novo Ves, ki pride naravnost na glavno postajo). Tu sem bil prvič pred 8 leti (takrat sem tudi dejansko bil z vlakom) in takrat so nekateri brzi vlaki z Dunaja podaljšali še do glavne postaje, dalo se je priti tudi do Madžarske in še nekaterih lokalnih postaj v bližini, poleti so od tu vozili avtovlaki do Splita.... danes pa samo regionalci do Dunaja. Ne vem, ali je kje severno od tu bila kakšna zapora ali je prišlo do racionalizacij.
Bodi dovolj nakladanja in gremo k fotkam. Mmg., ker jih ne znam pričarati, sem že in še bom "odrezal" nekatere slovaške "dodatke" k črkam.
Ulična stran postaje. Ob zadnjem obisku na tej strani ceste ni bilo še nič, medtem pa je zrasel stanovanjsko poslovni kompleks Vienna Gate, katerega nadstrešek se je vrinil na fotko
Če se premaknem proti drugemu vogalu, me pa zmoti Tescov izvesek:
Ni druge, gremo še čez stransko ulico in pokukam še malo bolj pod kotom
Glavni vhod. Mmg., da se ne bo kakšen picajzlar zapičil v ure in hipoteze o časovnih strojih, naj povem, da je ulična stran bila posneta bolj proti koncu.
Vstopimo v lepo urejeno avlo. Ker nisem bil povsem prepričan, če je fotkanje sploh dovoljeno (Slovaki so sicer zelo prijazni do tujcev, zato sem špekuliral, da jo bom v najslabšem primeru odnesel z ustnim opominom), sem to počel bolj "ledermantlovsko"
Kot že omenjeno, na prikazovalniku so bili izpisani samo dunajski regional expresi. Tista rjava reč na levi je aport , za njim je "pokladna" (blagajna), pred njim pa "čakaren". Ker je tam bil neki pildek "železnična policia", raje nisem več tvegal v avli. Domačinki na sliki sta odšli v podhod, levo in desno od njega so vrata (treba jih je odpreti ročno) do "nastupišta" 1, ki je včasih bilo namenjeno mednarodnim povezavam. Najprej pa poglejmo, kam vodi dokaj prometen podhod (nekako mi ga je uspelo dobiti praznega)
Kot se je izkazalo pozneje, bi "nastupište" 2 bilo zelo prikladno za še več fotk, ampak
Podhod (mmg, v nočnih urah ga zaprejo) pripelje do štiripasovne ceste na drugi strani postaje. Najprej prečkam to cesto in od tam poleg "dunajskih vrat" vidim, da je sama postaja ograjena z ograjo in še "živo mejo"
Ampak ko grem nazaj čez cesto, vendarle najdem neko "luknjo"
Re: Železnična stanica Bratislava Petržalka
Na prejšnji sliki smo videli, da čaka neki potniški vlak z "živo". Torej se čez podhod vrnem v avlo in stopim na "nastupište" 1. V predschengenski dobi je bilo treba takoj po vhodu iti na desno in tam čez kontrolo dokumentov (tako slovaško kot tudi avstrijsko), dandanes pa kar skozi vrata zraven podhoda. V "avstrijskem" štucu (je namreč v celoti pod avstrijsko napetostjo, tako da lahko nanj pridejo tudi ÖBBjevi elektromotorniki) nas najprej pričaka "živa" oz. po avstrijsko "taurus"
Še z druge strani. Tale očitno ni "del najboljšega"
Kot piše na prikazovalnikih, tile vlaki še kar vozijo do dunajske Južne postaje. Očitno njenega vzhodnega krila še niso razsuli. Vagoni so City Shuttle
Sprehodim se do konca perona in se ozrem nazaj. Opazimo lahko dvoje. 1. pozabili so sneti zgodovinski napis in 2. slovaški telefoni niso oranžni
Avstrijsko sprevodnico tam je bolelo, hmm karkoli že, za mojo obveščevalno dejavnost, konec koncev je tudi sama kršila vidno označeno prepoved kajenja. Če pogledam malo bolj proti notranjosti, opazim, da me čaka še nekaj "premičnin"
Ampak najprej neke druge "premičnine", nekoliko oddaljene in žal še direkt v sonce (glede na to so fotke še presenetljivo dobro uspele). Najprej trije LTEjevi dizelači eden za drugim. Čisto spotoma se lahko opazi še, da je slovaški bencin, vsaj na Lukoilovih črpalkah, celo dražji kot v Avstriji (izven avtocest)
Žal mi boljša slika res ni uspela . Nekoliko bliže je še en "taurus". Loga se žal ne vidi dobro, je pa zelo podoben Wiener Lokalbahnen Cargo GmbH (ki sem ga videl nekje drugje v Avstriji in to kar daleč od Dunaja )
Medtem je vlak odpeljal proti Dunaju. Kot sem se prepričal na lastne oči, spredaj ni bilo nobene lokomotive, se pravi, da ga je "taurus" kar porival. Ne vem, ali je tako šlo vse do Dunaja ali so vendarle kje na poti prestavili lokomotivo. Sedaj si lahko ta "avstrijski" štuc ogledamo še prazen
In zraven še en relikt iz nekih drugih časov
Še z druge strani. Tale očitno ni "del najboljšega"
Kot piše na prikazovalnikih, tile vlaki še kar vozijo do dunajske Južne postaje. Očitno njenega vzhodnega krila še niso razsuli. Vagoni so City Shuttle
Sprehodim se do konca perona in se ozrem nazaj. Opazimo lahko dvoje. 1. pozabili so sneti zgodovinski napis in 2. slovaški telefoni niso oranžni
Avstrijsko sprevodnico tam je bolelo, hmm karkoli že, za mojo obveščevalno dejavnost, konec koncev je tudi sama kršila vidno označeno prepoved kajenja. Če pogledam malo bolj proti notranjosti, opazim, da me čaka še nekaj "premičnin"
Ampak najprej neke druge "premičnine", nekoliko oddaljene in žal še direkt v sonce (glede na to so fotke še presenetljivo dobro uspele). Najprej trije LTEjevi dizelači eden za drugim. Čisto spotoma se lahko opazi še, da je slovaški bencin, vsaj na Lukoilovih črpalkah, celo dražji kot v Avstriji (izven avtocest)
Žal mi boljša slika res ni uspela . Nekoliko bliže je še en "taurus". Loga se žal ne vidi dobro, je pa zelo podoben Wiener Lokalbahnen Cargo GmbH (ki sem ga videl nekje drugje v Avstriji in to kar daleč od Dunaja )
Medtem je vlak odpeljal proti Dunaju. Kot sem se prepričal na lastne oči, spredaj ni bilo nobene lokomotive, se pravi, da ga je "taurus" kar porival. Ne vem, ali je tako šlo vse do Dunaja ali so vendarle kje na poti prestavili lokomotivo. Sedaj si lahko ta "avstrijski" štuc ogledamo še prazen
In zraven še en relikt iz nekih drugih časov
Re: Železnična stanica Bratislava Petržalka
Zdaj pa končno že prej k prej napovedanemu domačemu voznemu parku. Na tiru tik ob peronu je stal (to bi najbrž lahko pomenilo, da poleg "Dunajčanov" sploh ni več drugih potniških vlakov, ki bi se lahko ustavili na tem tiru) tale primerek serije 742 (nekaj info v nemščini, meni deluje kot nekaj a la naša "španka")
Še od strani. Tu pri iskanju primrnega kota toliko da nisem stopil v "dopravnu kancelariu", pa me ni nihče šmirglal
Pri sicer zaprtem drugem "nastupištu" sta parkirana še dva primerka
Najprej k modremu prav nič brižitastemu primerku serije 363. Po temle sodeč so dvosistemske ("prebavijo" tudi 3kV DC) in bi lahko vozile tudi po naših tirih. Ampak najbrž so bile bolj mišljene za poljski trg.
In še malo bolj pod kotom
Na drugi strani perona pa tale rumena (najverjetneje) premikalka serije 741, podserije 5xx (najdem samo podatke v češčini). Pripada podjetju Advanced World Transport s sedežem na Češkem, ki je začelo s premikanjem v nekem češkem premogovniku in do danes postalo malone transportna in logistična multinacionalka. Na zemljevidu na njihovih straneh je tudi označena Slovenija. Jih je sploh že kdo videl pri nas ?
Še od strani. Tu pri iskanju primrnega kota toliko da nisem stopil v "dopravnu kancelariu", pa me ni nihče šmirglal
Pri sicer zaprtem drugem "nastupištu" sta parkirana še dva primerka
Najprej k modremu prav nič brižitastemu primerku serije 363. Po temle sodeč so dvosistemske ("prebavijo" tudi 3kV DC) in bi lahko vozile tudi po naših tirih. Ampak najbrž so bile bolj mišljene za poljski trg.
In še malo bolj pod kotom
Na drugi strani perona pa tale rumena (najverjetneje) premikalka serije 741, podserije 5xx (najdem samo podatke v češčini). Pripada podjetju Advanced World Transport s sedežem na Češkem, ki je začelo s premikanjem v nekem češkem premogovniku in do danes postalo malone transportna in logistična multinacionalka. Na zemljevidu na njihovih straneh je tudi označena Slovenija. Jih je sploh že kdo videl pri nas ?
Re: Železnična stanica Bratislava Petržalka
Še zadnji del. Zapustim postajo in se odpravim še na cestni nadvoz v bližini. Preden bi mi jo uspeli speljati, se najprej lotim LTE-jeve 2150 (če sem prav googlal, je njeno generično ime Vossloh MaK G1206 in točno tole na sliki so pri LTE krstili za Brigitte) skoraj pod nadvozom
Zdaj pa še nekaj pogledov na postajo. Če se nisem uštel, je na sliki 11 tirov brez "dunajskega" štuca
Le kaj bi lahko to pomenilo
Še na drugo stran in dva pogleda proti središču Bratislave
Izpred postaje vozi avtobus št. 80 do središča mesta, še nekaj jih vozi tudi po cesti na drugi strani (kamor se pride po podhodu). Za "Gorenjce" , ki jim je preveč 70 centov za 15 minutno neprestopno karto ali 90 centov za enourno vožnjo (med vikendom še pol ure dlje) z mogočimi prestopanji, so pred nekaj leti zgradili to kombinirano kolesarsko - peš pot, ki pripelje vse do Novega mostu (tisti z "letečim krožnikom"), kjer se začne mestno središče
Tako, to bi bilo vse s Petržalke. Ko uredim, bom ob priliki naložil še malo manj železniške iz same Bratislave. Samo ne vem, ali naj nadaljujem tu ali odprem novo temo.
Zdaj pa še nekaj pogledov na postajo. Če se nisem uštel, je na sliki 11 tirov brez "dunajskega" štuca
Le kaj bi lahko to pomenilo
Še na drugo stran in dva pogleda proti središču Bratislave
Izpred postaje vozi avtobus št. 80 do središča mesta, še nekaj jih vozi tudi po cesti na drugi strani (kamor se pride po podhodu). Za "Gorenjce" , ki jim je preveč 70 centov za 15 minutno neprestopno karto ali 90 centov za enourno vožnjo (med vikendom še pol ure dlje) z mogočimi prestopanji, so pred nekaj leti zgradili to kombinirano kolesarsko - peš pot, ki pripelje vse do Novega mostu (tisti z "letečim krožnikom"), kjer se začne mestno središče
Tako, to bi bilo vse s Petržalke. Ko uredim, bom ob priliki naložil še malo manj železniške iz same Bratislave. Samo ne vem, ali naj nadaljujem tu ali odprem novo temo.
Re: Železnična stanica Bratislava Petržalka
Za Avstrijce je bila nujna zamenjava lokomotive ali doprega, na glavno postajo vlak vozil okrog celega mesta, potnikov tudi ni bilo preveč, za to pa se racionaliziralo.danes pa samo regionalci do Dunaja. Ne vem, ali je kje severno od tu bila kakšna zapora ali je prišlo do racionalizacij.
Za kaj pa misliš? Esa 363 so imeli v času izdelave kar moderno tiristorsko regulacijo, uporaba katere skupaj s drugimi modernimi tipi regulacije ni bila na polskih progah dopuščena še kakšnih pet let nazaj.Ampak najbrž so bile bolj mišljene za poljski trg.
Ja, na forumu so slike AWaTarjev v Hodošu.Na zemljevidu na njihovih straneh je tudi označena Slovenija. Jih je sploh že kdo videl pri nas?
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
děkuju za krásný rok"!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Železnična stanica Bratislava Petržalka
Pozdrav
Samo malo pojasnilo o "dvosistemskosti" slovaške 363. Ta je bila podedoavana še iz časov skupne države Čehov in Slovakov. In Čehoslovaška je (bila) s stališča železniške elektrifikacije zelo zanimiva država. Začeli so z DC 1500V (prvazaprav z DC 2x750V), ki je še danes v uporbi na progi Tabor - Bechyne da bi kasneje prešli na DC 3000V, da bi še kasneje temu dodali AC 25KV 50Hz. Tako ima Češka danes vsaj pet mest, kej se srečijeta istosmerni in izmenični sistem, par jih pa imajo tudi Slovaki. Tako so imeli že zelo hitro potrebe po dvosistemskih lokomotivah in 363 je ena izmed njih....
Za ilustracijo je na naslednjem linku karta čeških železnic, kjer se lepo vidi elektrifikacija:
http://www.bueker.net/trainspotting/map ... zechia.gif
Pa še slovaške železnice:
http://www.bueker.net/trainspotting/map ... ovakia.gif
LP
Jože
Samo malo pojasnilo o "dvosistemskosti" slovaške 363. Ta je bila podedoavana še iz časov skupne države Čehov in Slovakov. In Čehoslovaška je (bila) s stališča železniške elektrifikacije zelo zanimiva država. Začeli so z DC 1500V (prvazaprav z DC 2x750V), ki je še danes v uporbi na progi Tabor - Bechyne da bi kasneje prešli na DC 3000V, da bi še kasneje temu dodali AC 25KV 50Hz. Tako ima Češka danes vsaj pet mest, kej se srečijeta istosmerni in izmenični sistem, par jih pa imajo tudi Slovaki. Tako so imeli že zelo hitro potrebe po dvosistemskih lokomotivah in 363 je ena izmed njih....
Za ilustracijo je na naslednjem linku karta čeških železnic, kjer se lepo vidi elektrifikacija:
http://www.bueker.net/trainspotting/map ... zechia.gif
Pa še slovaške železnice:
http://www.bueker.net/trainspotting/map ... ovakia.gif
LP
Jože
Re: Železnična stanica Bratislava Petržalka
Najprej čestitla in pohvala za reportažo!
Samo še tole:
Samo še tole:
"Part of teh best" imajo na sebi lokomotive serije 1216. Tole je pa serija 1116.Ajznponar napisal/-a:... Še z druge strani. Tale očitno ni "del najboljšega"
http://www.shrani.si/f/18/wP/2q3u2dVo/sdc13560.jpg
...
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Železnična stanica Bratislava Petržalka
Kolikor jaz vem se taki vlaki "push-pull" vozijo tako kot se in se lokomotive ne premika na drugo stran, saj ima tam krmilni vagon.Ajznponar napisal/-a:Medtem je vlak odpeljal proti Dunaju. Kot sem se prepričal na lastne oči, spredaj ni bilo nobene lokomotive, se pravi, da ga je "taurus" kar porival. Ne vem, ali je tako šlo vse do Dunaja ali so vendarle kje na poti prestavili lokomotivo.
Re: Železnična stanica Bratislava Petržalka
Na tehle Barbapapinih zemljevidih čeških in slovaških železnic je pa res opaziti pravo zmešnjavo glede električnih sistemov (da ne omenjam, da se na nekaterih progah na vsakih nekaj km izmenjujeta enotirni in dvotirni odsek). A to pomeni, da se niso mogli odločiti, katerega bi, pa so na eni progi uvedli enega, drugje drugega itd.? Kakorkoli že, najprej sem mislil, da sta državi bolj "kompaktni" glede tega in sem od tod sklepal, da ima dvosistemska lokomotiva kaj opraviti s Poljsko, ki ima enak sistem kot pri nas...
Ko sem iskal češko-slovaške lokomotive po Wikipediah, sem opazil, da so prvotno bile oštevilčene drugače. Najprej sem pomislil, da je preštevilčenje posledica razpada države, ampak očitno je do tega prišlo že nekaj let prej (1988).
Ko sem iskal češko-slovaške lokomotive po Wikipediah, sem opazil, da so prvotno bile oštevilčene drugače. Najprej sem pomislil, da je preštevilčenje posledica razpada države, ampak očitno je do tega prišlo že nekaj let prej (1988).
Re: Železnična stanica Bratislava Petržalka
Hm mogoč tukajŽal mi boljša slika res ni uspela . Nekoliko bliže je še en "taurus". Loga se žal ne vidi dobro, je pa zelo podoben Wiener Lokalbahnen Cargo GmbH (ki sem ga videl nekje drugje v Avstriji in to kar daleč od Dunaja )
http://www.shrani.si/f/1X/Qb/2JnOHDh2/sdc13564.jpg