SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Po končanih službenih opravkih na Dunaju in skoku v Bratislavo je napočil čas za vračanje proti domu. Tja grede je bila avtocesta A2 med Gradcem in Dunajskim novim mestom (Wiener Neustadt) v večjem delu razkopana, zato sem v izogib gneči južno od Dunajskega novega mesta skrenil na hitro cesto S6, ki tudi pripelje do Gradca. Med vožnjo po skoraj prazni cesti in po slikoviti pokrajini napoči čas za počitek in kot nalašč se pojavijo table za Semmering. Torej zapeljem na tamkajšnjo postajo, ampak sem kar rahlo razočaran. Seveda si ogledam spomenik Ghegi in šinobus (ker tja redno romajo forumski profiči, najbrž ne zamujate preveč, če te slikce preskočim), povsod drugje pa Zutritt verboten. Ker je prejšnji dan očitno deževalo, "dunajska" oprava nekako ni bila najprimernejša za tamkajšnje pešpoti. Ampak na postaji se nahaja tudi nekakšen informacijski center o semmerinški progi in takole popolnoma nepripravljen (kot rečeno, tam sem se znašel bolj slučajno) jih povprašam, če je v bližini kaj zanimivega s to tematiko. Ups, rečejo mi, da v smeri proti Gradcu ni nič, skoraj vse v smeri proti Dunaju, nazaj pa me nekako ne vleče. Sicer mi poskusijo predlagati nekaj točk v bližini, ampak po zemljevidu sodeč so ceste silno zavite, menda tudi ozke (z nekaj češke in slovaške žlahtne kapljice v riti od prejšnjega večera se to ne sliši ravno vabljivo). Nekako se že sprijaznim, da bom kar odpeljal proti domu in se ob drugi priložnosti vrnil bolje pripravljen, kar se spomnijo, da bi me morda utegnil zanimati železniški muzej v Mürzzuschlagu, in mi v roke porinejo ličen prospekt, od koder se izkaže, da bi moral ravno ujeti popoldansko izmeno.

Tako se zapeljem v Mürzzuschlag (enkrat je že tekla debata o slovenskem imenu za Semmering in zakaj bi potem bil izvzet nam nekoliko bližji Mürzzuschlag. In res, nemška Wikipedija trdi, da tudi ime tega kraja izvira iz slovanskega imena Muriza Slaka). Ob glavni mestni ulici je nemogoče zgrešiti postajo, pod bližnjim podvozom zapeljemo na drugo stran proge in tam na območje kurilnice (vse popolnoma zakonito), kjer se da z malo sreče parkirati tako rekoč pred vrati muzeja. In če sem prav videl, vodi pod tiri tudi podhod s potniškega dela postaje. Muzej, ki očitno deluje na ljubiteljski osnovi, ime seveda svojo nemško - angleško spletno stran. S koncem oktobra je do Velike noči zaprl vrata, sicer pa je odprt vsak dan razen torka od 10h do 13h in od 14h do 17h. Mmg. še opozorilo za najhujše odvisnike od pare, na spletni strani (pri dnu) tudi piše, da bo 6. januarja 2012 tja prisopihala para z Dunaja in verjetno ga bodo takrat izjemoma odprli.

Zdaj pa končno k slikam. Na prospektu je sicer pisalo, da vstopnina stane 7€, vendar je blagajničarka hotela le 5,50€. Sicer ne vem, ali me imela za študenta ali seniorja :mrgreen:, ampak tudi prav. Ob tem sem dobil vstopnico v obliki vozovnice:
Slika

Včasih je vlak od Dunaja do Trsta potreboval 13 ur in 4 minute, danes pa (po katerikoli trasi)... :---). In že prvo presenečenje. Že prej sem na postaji opazil vagone, ki so namigovali na obisk posebnega vlaka z Madžarske. Blagajničarka me je očitno povezala z njimi in mi najprej hotela dati informacijski list v madžarščini. Na pripombo, da razumem marsikateri jezik, ampak madžarščine pa res ne, me je vprašala, od kod sem, in mi nato dala ta list - v tako rekoč popolni slovenščini :uuuaavv. Še corpus delicti:
Slika

Kot predlagajo na tem listu, začnimo s simbolom Južne železnice Markovim levom, ki visi še v prostoru z blagajno in spominki:
Slika

V tej zgradbi je en del muzeja z razstavo "Čez goro". Očitno jih kar baše prostorska stiska, tako da ni lahko zmeraj najti najboljšega kota za fotkanje. Poleg tega je tudi temno, ampak za silo bo že nekaj fotk. Mimogrede, tu je tudi nekaj orientacijskih besedil v več jezikih: nemščini, italijanščini in slovenščini (spet skoraj brezhibni) kot uradnih jezikih Južne železnice ter iz logičnih razlogov tudi v angleščini. Najprej si oglejmo, kako so potovali različno orazredeni potniki. Drugorazredneži na tehle klopeh:
Slika

Za prvorazredneže je bil fotelj
Slika

V tretjem razredu pa so se morali zadovoljiti s temi lesenimi klopmi:
Slika

V kleti je tunel in nekaj risb:
Slika

Parni stroj brez nekih konkretnih podatkov:
Slika

Nekaj telekomunikacijske krame:
Slika

Njega dni so s temle prestavljali kretnice na Semmeringu:
Slika

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Včasih je iz Mürzzuschlaga vozila še gozdna ozkotirna železnica (če se ne motim, so jo pred ok. 15 leti dokončno demontirali in na trasi uredili kolesarsko pot). Na njej se je udinjal tudi tale Hans:
Slika

Menda je v Avstriji edini ohranjeni primerek tega proizvajalca:
Slika

Drogovje:
Slika

In pogled v kuhinjo:
Slika

In še nekaj tehnikalij o Hansu (hmmm, zakaj je DIE Hans?):
Slika

Trdo je včasih bilo ajzenponarsko ležišče...
Slika

Še nekaj maket, morda me bodo "romarji" znali dopolniti z lokacijskimi podatki:
Slika

A je tole Kalte Rinne?
Slika

Trst kot je nekdaj bil
Slika

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Hans ima tam razstavljenega tudi večjega brata, okrancljanega mdr. tudi s povojnim avstrijskim "komunističnim" grbom (orel namreč v eni taci drži srp in drugi kladivo :mrgreen:)
Slika

Ampak zastava na lokomotivinem "ušesu" se mi zdi pa od nekod znana :hmm :mrgreen:
Slika

Eni ste najbrž že prepoznali stroj, ostali bi pa verjetno :uuuaavv
Slika

Uredili so stopnice do kabine in z njih se takole vidi zarjavel prednji del:
Slika

Tono, bo treba kaj namazati :lol:?
Slika

Lokomotiva je malček predolga za v halo (hmm, v bivši kurilnici?!), zato so ji sneli tender. To nam omogoči, da z malček večje razdalje vidimo v "kuhinjo". Ampak vseeno, prostorske težave gor ali dol, ali je dopustno kar takole razkosavati eksponate?
Slika

Še pogled direktno iz kabine. Na ročice in ostale pritikline so obesili listke s kratkim opisom (samo v nemščini), kaj se s to rečjo uravnava:
Slika

Ampak na manometrih se je vendarle ohranilo nekaj "domače" besede:
Slika

Ta "Hitlerjeva" lokomotiva ni upihnila niti še 70 svečk, pa je doživela že silno zanimivo zgodovino, npr. "preobuvali" so jo za širše sovjetske tire, potem je prišla v Srbijo, razpad države je dočakala na Jesenicah, od koder so jo privlekli v Avstrijo...
Slika

Najprej sem pomislil, da je tale jedilni vagon muzejski eksponat, ampak v njem je tudi v resnici kafič:
Slika

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Ostalo je še nekaj stvari, ki niso bile poslikane (npr. gradbišče viadukta....), ampak čakala je še ena dislocirana enota - rotunda (Rundlokschuppen). Pisalo je, da bi moral dobiti magnetno kartico za odpiranje njenih vrat, vendar so mi rekli, da je tisti dan bila odprta tudi brez tega, verjetno zaradi madžarske skupine. Do tja je kar nekaj minut hoda mimo zgradb, ki še danes služijo žlezničarski dejavnosti. Kot piše, tam hranijo največjo avstrijsko zbirko drezin (škoda, da že pred prihodom do te šupe ne naredijo boljše reklame za katalog drezin, ki sicer pride nekaj centov manj kot desetaka), najde se tudi nekaj lokomotiv. Tudi tam je bilo temačno, fotkičeve avtomatske algoritme pa je še dodatno motila dnevna svetloba, ki je prihajala skozi vrata rotunde. No, za kakšno rajcanje bo za silo že dobro. Hmmm, mogoče bi pa "verniki" v te pogoje prinesli vsak svojo "igračo" in v njih udarili eno prvenstvo, katera se najbolje obnese. :mrgreen:

Začnimo s temle "gokartom":
Slika

To je pa dobesedno bicikel. Takšnim, ki se jih poganja hode, se menda reče velociped.
Slika

Tale je že bolj stabilen in se ga poganja z nihanjem vzvoda
Slika

Tale z aktovko pa deluje tako uradniško :)
Slika

Na klopci je verjetno sedel šef, Mujo pa gôni pedala:
Slika

Pisarna Bahnmeistra (kaj je to kakšen nadzornik proge???). Tu lahko tudi izpolnite vprašalnik glede muzeja
Slika

Kako pa tale "šajtrga" in "skiro" kljubujeta gravitaciji (se ne prevrneta)? :hmm
Slika

Še ena na biogoriva
Slika

Ampak ob prvem pogledu na tole sem res pomislil, da gre na reaktivni pogon:
Slika

vendar gre le za bencinski motor za poljske železnice
Slika

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Pa preidimo na bolj "avtomobilske" izvedbe
Slika

Faunov hibrid za Wehrmacht, tu s tirnimi kolesi, dalo se ga je "preobuti" tudi v cestna (če se kdo sprašuje o smislu rezervnih gum). Kot piše v občinskem glasilu (str. 20), je to eden izmed le dveh preživelih Faunovih "Zugmaschin" v Avstriji. Še malenkost več o modelu ZR
Slika

Hibridni ford (sicer me je najprej spomnil na trabanta):
Slika

Nekaj "kombijev":
Slika

Slika

Slika

Pa še en "kabriolet":
Slika

Ampak temno zelena barva v teh svetlobnih pogojih je pa že hud zalogaj za fotkiča. Sem se kar precej zaj**aval, da mi je tole tirno dvigalo prišlo vsaj približno jasno:
Slika

in njegov podaljšek nad še dvema drezinama
Slika

Malo več o njem na nekem drugem forumu
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Wehrmachtov rezervoar za gorivo
Slika

Puchov diesel motor (opis mi je pa izginil nekam v digitalna lovišča)
Slika

Jenbachov motor
Slika

Z opisom
Slika

Še dva motorja eden ob drugem
Slika

Levi je Puchov
Slika

desni pa Austro - Daimlerjev
Slika

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

V sosednjem prostoru je pa še nekaj parnih in električnih lokomotiv. Začnimo s tole:
Slika

Morala je biti bolj zgodnja generacija lokomotiv, ko posadki še niso privoščili strehe nad glavo
Slika

Detajl pogonskega mehanizma. Na drugi strani ima še en dodaten ventil:
Slika

Kot piše tu, so bile za nekoliko ožjo tirno širino, takrat v uporabi po Gornji Avstriji
Slika

Za Gmundnom so postavili 91.32, ki me rahlo spominja na našo 153. Žal mi boljša slika ni ratala
Slika

Ta edina od parnih ni imela pisne prepovedi plezanja v kabino, ampak kljub vsemu le pogled na njeno peč:
Slika

Še poskus z drugega boka:
Slika

Za 91.32 je pa še potniški vagon. Najprej pokus z ene strani:
Slika

Z druge:
Slika

Še najboljše bo, če imam dnevno svetlobo zadaj. Zdaj se celo nekoliko vidi police za prtljago nad sedeži in tudi grafite:
Slika

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Preden gremo na sosednji tir, si vmes oglejmo še model 77.245
Slika

Slika

Na sosednjem tiru pa sameva 180.01
Slika

Vkup sestavljena v dunajskem predmestju Floridsdorf in celo z direktorjevim "podpisom" :uuuaavv
Slika

Od spredaj:
Slika

Od strani
Slika

In pogon
Slika

Na sosednjem tiru se je razkomotil zelo "konjski" "krokodil":
Slika

Spet sem skoraj pop.... zaradi fotkičevih težav s temno zeleno barvo in ta je še najboljša, ki mi je ratala. Žal so stebri rotunde postavljeni tako posrečeno, da ga je nemogoče ujeti v celotni dolžini. Zato pa njegov "rojstni list" iz Helvetske konfederacije:
Slika

Sicer so tudi stopnice do vrat kabine, vendar so le-ta bila zaklenjena z žabico. Še opis:
Slika

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Ostane še zadnji tir. Prvi na njem je tale "Broj 1":
Slika

"Rojstni list"
Slika

Zanimiv koncept pogona, parni stroj ne vrti neposredno pogonskih koles
Slika

Za temle pa še ena električna serije 1042:
Slika

Tudi tale ima dostopno in odprto kabino, s čimer je bila še najzanimivejša za otroke:
Slika

ki so dodobra preizkusili vse komande in se lovili po prehodih med kabinama. No, vendarle so mi pustili škljocniti kabino. Bi kdo meha, mopeda, brižito zamenjal s temle? :mrgreen:
Slika

Čisto za konec pa še nekaj "eksponatov" od zunaj. Ob izhodu iz rotunde sem zagledal tole še aktivno dvigalo in ga pritisnil s samega roba območja "nezaposlenim vstop prepovedan":
Slika

In še malo šnjofanja okoli prve stavbe. Na neelektrificiranem štucu se je sončilo tole "zgodovinsko pogonsko vozilo" (tako je pisalo na listu na vratih) serije 1040. A to pomeni, da bi nekega dne utegnilo priti v rotundo? :hmm
Slika

Po strešnem "okrasju" sklepam, da je tale SMW 100 namenjen napajalcem
Slika

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Sosednji tir je pa že pod štromom in na njem parkiranih nekaj še ne muzejskih primerkov serije 1142
Slika

Za SMW 100 je neki očitno bivši potniški vagon, ki ga delno zakriva grmovje:
Slika

Zato se ga bolje vidi z druge osenčene strani:
Slika

Še en enak vagon, tokrat že z dvorišča glavne muzejske zgradbe:
Slika

Ob steni pa tender "naše" 33-ke. Najprej sem pomislil, da je od tiste, ki smo jo že videli znotraj (konec koncev, če mi orientacija deluje, bi le ta morala biti takoj za vrati), vendar se številke ne ujemajo.
Slika

Zraven je nekaj kolesnih dvojic z vidno izboklino za vpetje na drogovje
Slika

V bližini sem hotel posneti tudi hišico prečne "šajbe" (kako bi se pravilno prevedlo Schiebebühne) za premikanje med tiri do kurilnice. Ampak prav nobena slika mi ni hotela ratati dovolj jasna. :( Ampak notranjost njene kabine mi je pa le ratala
Slika

In za uteho še njen opis:
Slika

Na sliki v prospektu je pred stavbo stala 92.32, ki pa so jo medtem že prestavili na toplo, na tem mestu pa je sedaj neki šolski vagon (ali karkoli bi že pomenilo Schulungswagen):
Slika

In čisto za konec še pogled proti glavnim tirom postaje, če se najde kaj "eksotičnega". Med dolgimi kačami tovornih vagonov so bili še najbližji približek tile dunajskolokalnoželezniški privatniki. Morda jih po remontu štajerske proge (kadarkoli že bo) utegnemo videti tudi na naših tirih.
Slika¨

Že pri ne preveč temeljitem ogledu dve urici kaj hitro mineta. Pri nekom, ki bi res rad vse temeljito "prešnjofal", prebral čisto vse razlage in še kaj iz kataloga, še kaj pofotkal..., bi tiste tri ue, kolikor je muzej odprt v enem kosu, znale biti rahlo nerodna reč. Razen seveda, če se da zmeniti, da eno halo obdelaš dopoldne in drugo popoldne...
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Tono »

Ajznponar,

a ta teta ti je prodala karto?
Slika

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ajznponar napisal/-a: Na sliki v prospektu je pred stavbo stala 92.32, ki pa so jo medtem že prestavili na toplo, na tem mestu pa je sedaj neki šolski vagon (ali karkoli bi že pomenilo Schulungswagen):
Slika
........
Najprej čestitke za tale prispevek, ki je seveda odličen, kljub tvojemu pretirano samokritičnemu jamranju, glede kvalitete slik. Osnovni namen fotopisa je pač ta, da prikaže znamenitosti tudi ostalim. Kdor bo raje gledal Playboya, in vzdihoval nad njegovimi slikami, bo pač raje segel po njem. Evo, Nurmi ga že lista. Slika


Torej, slike so čisto OK, na njih se vidi vse, kar naj bi pokazale. =D>

Na Semmeringu nisi imel smole, le organizirani so na dva tipa obiskovalcev. Prvi uživajo v tej vili, drugi pa trgajo šuhe in spremljajo takšne kažipote. Ni druge, cafedraj-zug in gasa. :lol:


lp,
Dolfe Slika


Še vprašanje. Pri lanskem obisku muzeja v Murzzuschlagu, je na mestu vagona stala ÖBB 33-132. Si jo morda videl kje?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3868
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Ajznponar napisal/-a: Ob steni pa tender "naše" 33-ke. Najprej sem pomislil, da je od tiste, ki smo jo že videli znotraj (konec koncev, če mi orientacija deluje, bi le ta morala biti takoj za vrati), vendar se številke ne ujemajo.
http://www.shrani.si/f/1s/w9/2aZO5lli/sdc13717.jpg
Najprej čestitke za fotopis =D> =D> =D> , meni je letos za prvomajske praznike spodletel obisk tam gori, razlog pa je bil dež.
Tender bi kar znal pripadati 33-329, podobno je tudi v ljubljanskem muzeju, kjer je 33-339 pripet tender 33-330. Po informacijah s katerimi razpolagam, je bila to v jugi kar pogosta praksa, da so ob izteku eksploatacije parnih lokomotiv pripenjali lokomotivam pač najboljše vzdrževane tenderje.
Tine
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Tono »

Dolfe napisal/-a: Še vprašanje. Pri lanskem obisku muzeja v Murzzuschlagu, je na mestu vagona stala ÖBB 33-132. Si jo morda videl kje?
Dolfa,

na 33-132 je bila letos na brzino narejena revizija in lokomotiva je baje parkrat sopihala po Avstriji. Kje pa je garažirana pa ne bi vedel povedati.

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: SÜDBAHN Museum Mürzzuschlag

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Lepa vest o öBB 33.132. =D>
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori