Proti Repentabru
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2574
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Proti Repentabru
S Tomažem sva se v času novoletnih praznikov odpravila na Kras. Odločila sva se, da prehodiva del originalne trase Bohinjske proge, ki pa se žal ne uporablja več za reden promet. Govorim seveda o tiru med Krepljami in Opčinami.
Najin pohod sicer nisva izvedla vse do Opčin, temveč zgolj do drugega predora na tem odseku.
Svojo pot sva začela v Sežani, kjer sva vstopila na vlak 4210 v sestavi Fiata 103.
Potovanje z vlakom sva zaključila že po sedmih minutah, saj so bile Kreplje že tu. Preden sva začela s pohodom, si na hitro ogledala železniško zgradbo.
Glede na predhodno objavljene slike na forumu, lahko rečem, da se poslopje redno vzdržuje . Pohvaliti moram predvsem čakalnico, ki je kljub temu, da je bila odklenjena, bila popolnoma čista
Aja, še to; ker bo v nadaljevanju velikokrat omenjen kilometrski položaj določenih objektov ob progi, naj povem, da se štetje kilometrov proti Repentabru ravno na mestu, od koder je bila posneta ta fotografija.
Po hitrem ogledu infrastrukture nezasedenega cepišča, sva (končno) stopila na tir, ki vodi v smeri Repentabra in Opčin. Že po nekaj metrih prideva do kritnega signala, ki se je v zgodnje popoldanskih sončnih žarkih prav lepo svetil. Od tu se lepo vidi tudi organizacija tirov na cepišču (skrajno desni tir je proga Sežana - Nova Gorica).
Kritni likovni signal pobližje
Po začetnem ostrem zavoju v desno, se nato proga za naslednjih nekaj 100 metrov "poravna" v premo. Če ste malce bolj pozorni, lahko v daljavi opazite kritni signal iz smeri Sežana.
Kakšnih 200 metrov tira je speljanega po manjšem kamnitem nasipu.
Prečenje endinega nivojskega prehoda,....
.. ki je zavarovan z Andrejevim križem. Uporablja se večinoma za prevoz kmetijske mehanizacija do obdelovalnih površin.
Pozabil sem napisati, da vse od cepišča naprej poteka proga v ne ravno zanemarljivem vzponu. Ob poti naju ves čas obnovljeni žicevodi, ki vodijo vse do....
.... presignala, ki je od prej videnega kritnega signala oddaljen slabih 800 metrov. Žal je ta del proge v zmiskem času cel dan v senci, tako da kakšne boljše slike ni bilo mogoče naresti.
Najin pohod sicer nisva izvedla vse do Opčin, temveč zgolj do drugega predora na tem odseku.
Svojo pot sva začela v Sežani, kjer sva vstopila na vlak 4210 v sestavi Fiata 103.
Potovanje z vlakom sva zaključila že po sedmih minutah, saj so bile Kreplje že tu. Preden sva začela s pohodom, si na hitro ogledala železniško zgradbo.
Glede na predhodno objavljene slike na forumu, lahko rečem, da se poslopje redno vzdržuje . Pohvaliti moram predvsem čakalnico, ki je kljub temu, da je bila odklenjena, bila popolnoma čista
Aja, še to; ker bo v nadaljevanju velikokrat omenjen kilometrski položaj določenih objektov ob progi, naj povem, da se štetje kilometrov proti Repentabru ravno na mestu, od koder je bila posneta ta fotografija.
Po hitrem ogledu infrastrukture nezasedenega cepišča, sva (končno) stopila na tir, ki vodi v smeri Repentabra in Opčin. Že po nekaj metrih prideva do kritnega signala, ki se je v zgodnje popoldanskih sončnih žarkih prav lepo svetil. Od tu se lepo vidi tudi organizacija tirov na cepišču (skrajno desni tir je proga Sežana - Nova Gorica).
Kritni likovni signal pobližje
Po začetnem ostrem zavoju v desno, se nato proga za naslednjih nekaj 100 metrov "poravna" v premo. Če ste malce bolj pozorni, lahko v daljavi opazite kritni signal iz smeri Sežana.
Kakšnih 200 metrov tira je speljanega po manjšem kamnitem nasipu.
Prečenje endinega nivojskega prehoda,....
.. ki je zavarovan z Andrejevim križem. Uporablja se večinoma za prevoz kmetijske mehanizacija do obdelovalnih površin.
Pozabil sem napisati, da vse od cepišča naprej poteka proga v ne ravno zanemarljivem vzponu. Ob poti naju ves čas obnovljeni žicevodi, ki vodijo vse do....
.... presignala, ki je od prej videnega kritnega signala oddaljen slabih 800 metrov. Žal je ta del proge v zmiskem času cel dan v senci, tako da kakšne boljše slike ni bilo mogoče naresti.
Zadnjič spremenil leteči vlak, dne 04.01.2012, 23:25, skupaj popravljeno 1 krat.
Aljaž
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2574
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Proti Repentabru
Takoj za predsignalom ugledava portal prvega predora. Na severni strani je seveda senca, zato greva raje hitro na južno stran .
Sva že tu. Južni portal predora...
... Dol, ki meri v dolžino 455 metrov. Nahaja se med 0,8. in 1,35. kilometrom. Prvih nekaj metrov proge poteka v levem loku, nato pa se zravna vse do izhoda. Večina notranjosti je obzidana s kamenjem in po potrebi z betonskimi plombami, nekaj krajših odsekov pa je celo neobzidanih (če koga zanima, se lahko še kaj več na to temo prikaže). Pred južnim portalom je postavljen tudi 300-metrski naznanilnik predsignala.
Naslednji metri za predorom so mi bili najbolj všeč - po progi je ležalo polno suhega listja...
Še en pogled proti Dolu. V ospredju se vidi tudi enega izmed dveh cestnih nadvozov med Krepljami in žp Repentabor.
Od zadnje fotografije naju je ločilo še malenkost manj kot 400 metrov do prve kretnice repentaborske postaje (km 1,8). Tale slika, ki je (spet) nastala v hudi protisvetlobi, prikazuje železniško postajo (levo spodaj) ter cerkev (desno zgoraj), po kateri je postaja dobila ime.
Kretnica med prvim in drugim tirom. Kot lahko vidite, je zaključek prvega tira precej zaraščen.
Do postajnega poslopja sva poskušala priti po prvem tiru, vendar naju je zaraščenost pregnala nazaj na prevozni (drugi) tir.
Na točno dveh kilometrih se nahaja nakladalna rampa. V današnjih časih nikomur več ne služi...
... razen meni, ki sem jo uporabil za "višinsko" fotografiranje postajnih tirov . Kot verjetno že veste so bili nekoč trije tiri, vendar so tretjega že odmontirali.
Če poiščete na fotografiji manjši vodni prepust (rdeča ograja), lahko vidite, da gre za kar veliko površino. Levo od drugega tira se da komajda opaziti prvi tir, desno pa je še vidna trasa tira št. 3.
MMG; tri tire lahko vidite na @rawbrjevih fotografijah.
Se nadaljuje prihodnji večer.
Zadnjič spremenil leteči vlak, dne 05.01.2012, 1:21, skupaj popravljeno 1 krat.
Aljaž
Re: Proti Repentabru
leteči vlak
B R A V O !
Komaj čakam, nadaljevanje.
Jernej
P.S. Ali skozi predor kaj vleče (piha)?
B R A V O !
Komaj čakam, nadaljevanje.
Jernej
P.S. Ali skozi predor kaj vleče (piha)?
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2574
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Proti Repentabru
@Bart, najlepša hvala .
Od nakladalne rampe do postajnega poslopja naju je ločilo le še nekaj metrov.
Končno sva na tu! Železniška postaja Repentabor, ki se nahaja v vasi Dol pri Vogljah.
Danes služi zgradba kot bivalni objekt. Lahko rečem, da se precej dobro drži...
Še lepši pogled na postajo pa se odpre iz bližnjega nadvoza.
Pot sva nadaljujeva v smeri Opčin. Tik pred kretnico št. 3 opaziva edini raztirnik na tej postaji. Poleg njega lahko opazite nagibno kazalo, iz katerega se pa ni dalo razbrati podatkov.
Cepišče tira 1 in tira 2 iz openske smeri.
Že prej omenjena kretnica št. 3.
Tako, postaja je obdelana, sedaj sledi še slaba dva kilometra do najine ciljne točke. Več o tem pa malce kasneje.
Ne, na žalost nič.bart napisal/-a: P.S. Ali skozi predor kaj vleče (piha)?
Od nakladalne rampe do postajnega poslopja naju je ločilo le še nekaj metrov.
Končno sva na tu! Železniška postaja Repentabor, ki se nahaja v vasi Dol pri Vogljah.
Danes služi zgradba kot bivalni objekt. Lahko rečem, da se precej dobro drži...
Še lepši pogled na postajo pa se odpre iz bližnjega nadvoza.
Pot sva nadaljujeva v smeri Opčin. Tik pred kretnico št. 3 opaziva edini raztirnik na tej postaji. Poleg njega lahko opazite nagibno kazalo, iz katerega se pa ni dalo razbrati podatkov.
Cepišče tira 1 in tira 2 iz openske smeri.
Že prej omenjena kretnica št. 3.
Tako, postaja je obdelana, sedaj sledi še slaba dva kilometra do najine ciljne točke. Več o tem pa malce kasneje.
Aljaž
Re: Proti Repentabru
Čestitike za slike! Proga zgleda, da je v kar dobrem stanju. Ali je res omejitev 65/50 km/h?
Ali je proga do konca (Opčin) sposobna za promet? Nek filmček - ki ni moj - iz te proge: Kdo ve, kdaj se je zadnjikrat obrnila kretnica v Krepljah/Repentaboru?
Ali je proga do konca (Opčin) sposobna za promet? Nek filmček - ki ni moj - iz te proge: Kdo ve, kdaj se je zadnjikrat obrnila kretnica v Krepljah/Repentaboru?
Lep pozdrav :)
http://www.youtube.com/user/Zelenc97
http://www.youtube.com/user/Zelenc97
Re: Proti Repentabru
Prejšnji mesec na reviziji!zelencek napisal/-a:Kdo ve, kdaj se je zadnjikrat obrnila kretnica v Krepljah/Repentaboru?
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Proti Repentabru
Stran 44, proga 73:zelencek napisal/-a:Ali je res omejitev 65/50 km/h? Ali je proga do konca (Opčin) sposobna za promet?
http://www.slo-zeleznice.si/uploads/SZ/ ... osti_1.pdf
Re: Proti Repentabru
Rawbr mogoče ti veš,a sva bila midva ta zadnja z mašino čez Repentabor?
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Proti Repentabru
Najprej
Samo, ali si prepričan glede sklanjatve Repentabora? PMSM je nosilna beseda "tabor", obzidana cerkev je to tudi v resnici bila (pribežališče pred vpadi sovragov) in bi po mojem moralo biti "Proti Repentaboru".
Pred kakim mesecem sem se klatil po tistih krajih in opazil, da so se na "italijanski" strani Krasa dvojezične krajevne table že kar lepo prijele, edino tu je pisalo samo Col. Najprej sem mislil, da ta tabla še čaka na menjavo, da je to italijansko ime (se pravi, da izgovarjajo "Kol" in bi znalo pomeniti kaj takšnega kot hrib), po kasnejšem preverjanju se je izkazalo, da je to kar slovensko ime in da italijanskega niti niso napisali.
Glede na "rabo" proge sem pričakoval, da si se moral prebijati čez "džunglo" in da si potreboval mačeto, pa me je stanje kar presenetilo. Tudi na italijanski strani (z nadvoza nad cesto Col - Ferentiči) je izgledala zelo dobro. Če pomislim, da znajo biti operativni deli Bohinjke bolj zaraščeni...
Samo, ali si prepričan glede sklanjatve Repentabora? PMSM je nosilna beseda "tabor", obzidana cerkev je to tudi v resnici bila (pribežališče pred vpadi sovragov) in bi po mojem moralo biti "Proti Repentaboru".
Pred kakim mesecem sem se klatil po tistih krajih in opazil, da so se na "italijanski" strani Krasa dvojezične krajevne table že kar lepo prijele, edino tu je pisalo samo Col. Najprej sem mislil, da ta tabla še čaka na menjavo, da je to italijansko ime (se pravi, da izgovarjajo "Kol" in bi znalo pomeniti kaj takšnega kot hrib), po kasnejšem preverjanju se je izkazalo, da je to kar slovensko ime in da italijanskega niti niso napisali.
Glede na "rabo" proge sem pričakoval, da si se moral prebijati čez "džunglo" in da si potreboval mačeto, pa me je stanje kar presenetilo. Tudi na italijanski strani (z nadvoza nad cesto Col - Ferentiči) je izgledala zelo dobro. Če pomislim, da znajo biti operativni deli Bohinjke bolj zaraščeni...
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2574
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Proti Repentabru
Hvala.zelencek napisal/-a:Čestitike za slike! Proga zgleda, da je v kar dobrem stanju. Ali je res omejitev 65/50 km/h?
V Krepljah in na državni meji sta še vedno tabli, ki prikazujeta hitrost 65 km/h, tako da bo verjetno v tistem dokumentu kar držalo.
Tudi tebi najlepša hvala.Ajznponar napisal/-a:Najprej
Samo, ali si prepričan glede sklanjatve Repentabora? PMSM je nosilna beseda "tabor", obzidana cerkev je to tudi v resnici bila (pribežališče pred vpadi sovragov) in bi po mojem moralo biti "Proti Repentaboru".
Ja, sem se spraševal kako naj to besedo sklanjam, pa nisem nikjer našel pravilne rešitve. Na spletu se da zaslediti zapise Repentabru, Repentaboru, Repentaborju...
Na naši Wikipedii piše, da je edina uradna oblika imena te vasi Col in ne Zolla-Col, torej samo slovenska verzija. Tudi z vasjo Repen je enako.Ajznponar napisal/-a:Pred kakim mesecem sem se klatil po tistih krajih in opazil, da so se na "italijanski" strani Krasa dvojezične krajevne table že kar lepo prijele, edino tu je pisalo samo Col. Najprej sem mislil, da ta tabla še čaka na menjavo, da je to italijansko ime (se pravi, da izgovarjajo "Kol" in bi znalo pomeniti kaj takšnega kot hrib), po kasnejšem preverjanju se je izkazalo, da je to kar slovensko ime in da italijanskega niti niso napisali.
Celo Italijani uporabljajo zgolj slovenski obliki .
Proga je kar se tiče poraščenosti v odličnem stanju. Na celotni poti (prehodila sva dobre 4 km v eno smer) sva na samo enem mestu naletela na naravno oviro. Šlo je za bršljan, ki pa se je že začel sušiti. Nahajal se je kakšnih 100 metrov stran od južnega portala predora Dol. Z malce truda nama ga je približno polovico uspelo odstraniti.Ajznponar napisal/-a:Glede na "rabo" proge sem pričakoval, da si se moral prebijati čez "džunglo" in da si potreboval mačeto, pa me je stanje kar presenetilo. Tudi na italijanski strani (z nadvoza nad cesto Col - Ferentiči) je izgledala zelo dobro. Če pomislim, da znajo biti operativni deli Bohinjke bolj zaraščeni...
S fotopisom bo sedaj nadaljeval Tomaž.
Aljaž
Re: Proti Repentabru
No, že nadaljujemo, tokrat jaz.
1. Proga od kretnice št. 3 postaje Repentabor, proti meji..
2. Še zadnji pogled na postajo..
3. Ne vem točno, ampak mislim, da gre za mejni kamen..
4. Zavoj na italijanski strani, tik pred mejo.
5. Sva že pri poimensko neznanem italijanskem predoru, ki kot je vidno, poteka vseskozi v premi.
6. Portal na sončni strani obrnjen proti Opčinam.
7. Pogled nazaj proti Repentabru oz. karkoli je že...
8. Še pogled do signala, kjer sva se tudi obrnila in vrnila nazaj v Slovenijo...
Z moje strani je to vse.
1. Proga od kretnice št. 3 postaje Repentabor, proti meji..
2. Še zadnji pogled na postajo..
3. Ne vem točno, ampak mislim, da gre za mejni kamen..
4. Zavoj na italijanski strani, tik pred mejo.
5. Sva že pri poimensko neznanem italijanskem predoru, ki kot je vidno, poteka vseskozi v premi.
6. Portal na sončni strani obrnjen proti Opčinam.
7. Pogled nazaj proti Repentabru oz. karkoli je že...
8. Še pogled do signala, kjer sva se tudi obrnila in vrnila nazaj v Slovenijo...
Z moje strani je to vse.
Re: Proti Repentabru
Zanimivo, a hkrati žalostno, ker ni prometa.
Kako to, da naši veleumi še niso demontirali te proge?
Kako to, da naši veleumi še niso demontirali te proge?
Re: Proti Repentabru
so izgleda pozabili na to progomateja napisal/-a:Zanimivo, a hkrati žalostno, ker ni prometa.
Kako to, da naši veleumi še niso demontirali te proge?
Re: Proti Repentabru
če bi kretnico v Krepljah ven zabrisali,mislim da se ne bi bunili kaj preveč!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Proti Repentabru
Nekje drugje na tem forumu je bilo omenjeno, da je njen obstoj zagotovljen s povojnimi meddržavnimi sporazumi z Italijo. Evo, sem poiskal temo.mateja napisal/-a:Kako to, da naši veleumi še niso demontirali te proge?
Vse do razpada Jugoslavije je po tem odseku bilo kar nekaj tovornega prometa, ker pač stara Pontebka ni zmogla "prebaviti" vsega prometa iz Trsta. V času balkanskih vojn je ta odsek prišel prav kot odlagališče številnih ex-YU vagonov, ki so obtičali pri nas.