Poljska (in še kaj zraven...)

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1161
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 22.08.2012, 11:59

Zdravo!
No po dolgem času znova fotopis z moje strani :) Tokrat je bila na vrsti Poljska, način potovanja/prenočevanja pa kot običajno avto/šotor. Kar pa ne pomeni da je primanjkovalo železniške tematike...
No, že na poti proti severu se nam je utrnila misel: kaj ko bi kosilo pojedli kar ob progi čez Semmering? Tako so nastale naslednje slike, v kader sta mi padla 2 Railjeta. Čisto malo, za začetek... :D

No, najprej tale opuščen nekdanji železniški hotel na Semmeringu:

Slika

Nato pa zares prehod obeh Railjetov.

Slika

Taurus se muči s potiskanjem, ventilatorji na polno tulijo...

Slika

Slika

Slika

Po kosilu pa: zakaj si ne bi ogledali še slovitega viadukta Kalte-Rinne?

Slika

Slika

Več kot 150 let stara mojstrovina...

Slika

Zanimivo, takšno vrtečo se tablo bi lahko postavili tudi za objekte na bohinjski progi...

Slika

Slika
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1161
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 22.08.2012, 12:22

Slovo od Semmeringa:

Slika

Prvo noč smo kampirali ob Nežiderskem jezeru, kjer so bili taki prizori stalnica, v bližini je namreč dunajsko letališče Schwechat:

Slika

Na eni od lokalnih prog smo srečali Talenta. Slika sicer ni ravno posrečena...

Slika

Sedaj pa res Poljska. Prvo noč na poljskem smo prebili v Zakopanah, od koder je slika vzpenjače Gubalovke:

Slika

Smo že v Wadowicah, rojstnem kraju pokojnega papeža Janeza Pavla II. Tu je na postaji čakal elektromotornik EN61, ki opravlja prevoze med Krakowom in Wadowicami ("Pociąg Papieski"). Da ne bo pomote: ne gre za prenovo Gomulke, ampak za popolnoma nov vlak, izdelan v tovarni Newag Nowi Sacz.

Slika

Naslednje dni smo bivali v mestu Bielsko-Biala. Prvi izlet od tod nas je vodil v Šlezijo, seveda z vlakom. To je postaja v Bielsko-Biali:

Slika

Stari napis iz časa Avstro-Ogrske še kraljuje na pročelju:

Slika

Vlak do Katowic... ja, to pa je prenovljena Gomulka! Serija ED72 je štiridelna izpeljanka te poljske uspešnice, ED72A pa je prenovljena verzija, izdelana v ZNTK Minsk Mazowiecki.
Mimogrede: ime Gomulka na Poljskem ni zaželjeno, tovrstnim elektromotornikom rečejo Poljaki "Žutek", saj so bili originalno pobarvani v rumeno-modro barvo.

Slika

Notranjost... hmm Gomulke ni prepoznati, vse je zelo moderno, vstopna vrata so elektronska, vlak pa je tudi klimatiziran.

Slika

Ampak marsikatera dama je lepa, dokler ne spregovori. Oziroma v tem primeru dokler ne spelje. Genetsko je to čista Gomulka, značilno tresenje in poskakovanje je še vedno prisotno, le speljevanje je nekoliko manj sunkovito...
Takoj ob izvozu iz Bielska-Biale pa še nekaj originalnih...

Slika
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1161
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 22.08.2012, 12:39

Na eni od postaj čaka cela flota velikih, dvodelnih tovornih lokomotiv. Ampak zakaj imam občutek da so nevozne?

Slika

Labodje jezero :D :D :D

Slika

Kolodvor v Katowicah je v prenovi:

Slika

Aja zakaj smo že v Šleziji? Odgovor se glasi: Šlezijski medmestni tramvaj (ang. Silesian Interurbans, poljsko Tramwaje Śląskie). Gre za ogromen tramvajski sistem, ki povezuje skoraj celotno šlezijsko industrijsko območje. Več o samem tramvaju in zgodovini: http://en.wikipedia.org/wiki/Silesian_Interurbans. Pametnega zemljevida ne morem najti, še najboljši je tale: http://www.urbanrail.net/eu/pl/katow/katowice-map.htm, čeprav je star in številke prog ne ustrezajo dejanskemu stanju... Ampak vsaj za orientacijo bo, upam dober.
Prvi stik s tramvajem: na Poljskem najpogostejši tip tramvaja Konstal 105N. Tu ga je nekdo "zaparkiral" :)

Slika

Velika dvorana Spodek v Katowicah:

Slika

Pogled po glavni aleji v Katowicah:

Slika

Staro in novo - na levi je Alstom/Konstal 118 na progi št. 6, ki nas je popeljal po glavnem koridoru do Bytoma.

Slika

Katowice Rondo (reklama moti sliko, zato sem naslednje slike naredil na sklepu tramvaja):

Slika

Novodobno blokovsko naselje:

Slika

Srečanje s starejšim Konstalom nekje v Chorzowu.

Slika
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1161
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 22.08.2012, 12:51

Proge niso v dobrem stanju, precej zaraščene, pa tudi tiri so slabo vzdrževani. Tako je tresenja, poskakovanja in suvanja na pretek.

Slika

Okolica se hitro menja, od mestnih središč...

Slika

preko že prikazanih blokovskih naselij do opuščenih rudniških obratov:

Slika

Pogosto je proga tudi enotirna:

Slika

Po dobre pol ure vožnje prispemo v Bytom.

Slika

Šlezijska opera s kipom Chopina:

Slika

Naš tramvaj za naprej: stari Konstal 105 na progi 18, v smeri Chebzie Petla.

Slika

Sila preprost komandni pult:

Slika

Znova opuščen rudnik:

Slika

Vsakdanjost na progah šlezijskega tramvaja: enotirna, močno zaraščena proga...

Slika
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1161
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 22.08.2012, 12:59

Križanje:

Slika

Tako zgleda enotirna proga skozi kraj: vozimo se po levem pasu, vse se umika pred nami... :D

Slika

Slika

Prenovljen tramvaj:

Slika

Prehiteva nas vlak:

Slika

Končna postaja Chebzie Petla je veliko obračališče, večinoma zelo zaraščeno... Tale lepotec na levi je, vsaj mislim tako, model Konstal 102.

Slika

Slika

Naš tramvaj za nadaljevanje poti (proga 11):

Slika

Z njim smo se peljali le nekaj postaj, do tega pravokotnega križišča:

Slika

Za zaključek do Katowic smo šli s temle Konstalom 105Na na progi 7:

Slika
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1161
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 22.08.2012, 13:06

Slika

Na tej sliki je jasno vidno obupno stanje tirov:

Slika

Pogled na bodoči kolodvor Katowice:

Slika

Nazaj smo se peljali s vlakom TLK (Tanie Linie Kolejowe) Kormoran, ki je prispel iz Olsztyna. Gre za klasični brzi vlak.

Slika

Slika

Še enkrat kolodvor:

Slika

Kupe drugega razreda:

Slika

Kupe prvega razreda:

Slika

"Portugalska" lokomotiva EP09 z vlakom EC Praha:

Slika

Velika dvodelna tovorna lokomotiva slovaških železnic ZSSK:

Slika
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1161
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 22.08.2012, 13:13

Slika

Prevoz koles:

Slika

Uvoz v Chechowice Dziedzice:

Slika

Take velikanke me spominjajo na ruske lokomotive...

Slika

Češka tovorna lokomotiva:

Slika

Po prihodu v Bielsko-Biala: levo naš vlak, desno TLK "Pogoria" za Gdansk in Hel.

Slika

Smerni tabli obeh vlakov:

Slika

Slika

Tale nas je vlekla... Pafawagova EU07.

Slika
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 22.08.2012, 19:36

Hudo!!! =D>
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1161
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 23.08.2012, 11:13

Naslednja točka za ogled je bil Krakow. Avto smo parkirali pri rudniku soli Wieliczka, ki pa si ga nismo ogledali zaradi prevelike gneče. Čakalna doba je bila preprosto predolga... No, tole je vhod v rudnik:

Slika

Železniško postajališče Wieliczka Kopalnia je končna postaja primestne proge iz Krakowa:

Slika

Do Krakowa pa z... ahhh, slika pove več kot beseda... Prava, originalna tričlenska Gomulka, na Poljskem označena kot EN57:

Slika

Le sedeži so novi (na povratku je imela celo originalne!). Drugače pa Gomulka, kot jo poznamo pri nas...

Slika

Dve sliki "starega in novega": levo Gomulka, desno novi elektromotornik EN77 "Acatus 2", izdelan v PESA Bydgoszcz. Očitno poljska železniška industrija še ne izumira...

Slika

Slika

Železniška postaja Krakow Glowny...

Slika

in poleg nje veliki nakupovalni center "Galeria Krakowska":

Slika

Krakow ima ogromno tramvajsko omrežje s kar 27 progami in različnimi tramvajskimi tipi. Dva primerka: najprej stari Konstal 105...

Slika

in pa novi Bombardier NGT6:

Slika
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1161
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 23.08.2012, 11:29

Ena zanimivost iz Krakowa: table za razne storitve in trgovine tu niso pritrjene v tla, ampak jih držijo ljudje. Ker je to očitno dolgočasno delo, nekateri ob tem kar zaspijo... :lol: :lol: :lol:

Slika

Letališki vlak na glavni postaji; gre za dizelmotornik Kolzam SA109 "RegioVan".

Slika

Gremo naprej proti Varšavi. Na pol poti smo se ustavili v romarskem središču Czestochowa...

Slika

...kjer pa ravno tako ne sme manjkati... tramvaj! Imam občutek, kot da ima na Poljskem vsako selo svoj tramvaj. Pri nas pa še tistega edinega v Ljubljani nismo bili sposobni obdržati... :( :( :evil:

Slika

Zanimiva restavracija ob poti, urejena kar v letalu :)

Slika

In prihajamo v Varšavo...

Slika
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1161
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 23.08.2012, 11:46

Varšava - glavno mesto Poljske. Še sami nismo vedeli, kaj smemo pričakovati od poljske prestolnice, zrušene do tal in na novo zgrajene. Končni vtis je bil izjemen: moderno, izjemno urejeno in čisto mesto, ki zna očarati. Res nasprotje od tega, kar si marsikdo predstavlja pod tem imenom...
Kamp smo imeli precej izven mesta, do novega Nacionalnega stadiona smo se peljali z avtobusom, naprej v mesto pa s tramvajem. Obsežen tramvajski sistem je odličen in moderen. Primer elektronskega prikazovalnika odhodov tramvajev:

Slika

Do mesta nas je peljal najnovejši tramvaj v Varšavi; PESA 120Na proizvajalca PESA Bydgoszcz. Tudi moč poljske tramvajske industrije je povsod vidna...

Slika

Gremo preko Visle. Preko železniškega mostu pa ravno takrat vlak: gre za vlak privatnega prevoznika SKM Varšava, model 27WE "Elf", izdelan pa ravno tako v PESA Bydgoszcz. Na pogled je podoben sinjemu kitu... :D :D

Slika

Notranjost tramvaja...

Slika

Center, nad katerim kraljuje Palača znanosti in tehnologije:

Slika

Po informacije o mestnem prometu se odpravimo kar na postajo Warszawa Centralna, ki je bil za potrebe nedavnega EP v nogometu prenovljena. Pogled od znotraj:

Slika

Slika

...in zunaj:

Slika

Nasproti stojita tale nenavadna poslovna stavba...

Slika

... ter sedež poljskega letalskega prevoznika LOT:

Slika
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1161
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 23.08.2012, 11:56

Do kraljevega parka smo se popeljali s temle lepotcem Konstal 13N, ki je v bistvu kopija češke Tatre T1:

Slika

Umetna mavrica na enem od krožnih križišč:

Slika

Palača na vodi v parku:

Slika

Ponorele varšavske veverice... nisem še doživel da bi veverica prišla k človeku in mu jedla iz rok... :shock: :shock: :shock: :shock:

Slika

Po starem mestnem jedru se prevažajo poštne kočije:

Slika

Pogled čez Vislo na Nacionalni štadion:

Slika

Pa nazaj k tramvajem; nekoliko moderniziran Konstal 105Na:

Slika

Jaz s svojim najljubšim tramvajem v ozadju...

Slika

Originalni 105Na:

Slika

Za zaključek pa smo se popeljali z varšavsko turistično progo T. Naš tramvaj je bil tale muzejski Konstal 4N:

Slika
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1161
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 23.08.2012, 12:03

Naš vodič...

Slika

Tramvajsko križišče po sistemu "iz vseh smeri v vse smeri":

Slika

Postaja Warszawa Gdanska:

Slika

Čez Vislo:

Slika

Sodobna tramvajska postajališča:

Slika

Pa znova čez Vislo...

Slika

Vse o našem tramvaju: gre za prototip, nikoli ni ugledal serijske proizvodnje.

Slika

Konstal 116Na:

Slika

Komandni pult našega muzejskega tramvaja:

Slika

Pa še ena za konec muzejske vožnje:

Slika
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1161
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 23.08.2012, 12:09

Še portret pred Nacionalnim stadionom:

Slika

Naslednji dan smo odrinili proti Berlinu. To je prizor iz bližine varšavskega letališča:

Slika

Na enemu od prehodov čez tire smo naleteli na tale vlak; gre za skoraj nov dvonadstropni elektromotornik EN97. Mislim da mi ni potrebno pisati kje je izdelan... odgovor je samoumeven.

Slika

Slika

Zvečer, ob iskanju kampa, smo se zapeljali skozi Potsdam in srečali tamkajšnji tramvaj:

Slika
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3479
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Poljska (in še kaj zraven...)

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 23.08.2012, 14:31

Marko, upam da mi ne zameriš ker sem si dovolil vpasti v tvoj fotopis. Dodajam sliko "notranjosti" postaje Krakow in seveda "Gomulke"
Slika
Postaja je temeljito obnovljena, peroni se od stare postajne zgradbe nahajajo kar nekaj metrov stran, slika je posneta pribljižno na pol poti med staro zgradbo in novimi peroni. Tudi avtobusna postaja je v območju novo prenovljene postaje.

Slika
seveda brez "Gomulke" ne gre

Slika
dve tričlenkarci skupaj

Je pa zanimivo, da imajo na štiričlenkarce prav vse po štiri pantografe (Dolfe upam da ne bo :kij :medic ) pardon odjemnike toka
Tine

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov