Tole vprašanje bi morda sodilo v rubriko Splošno - Začetniška vprašanja .... zeleni?Brižitka 363 napisal/-a:Zanima me, zakaj imajo kurilnice polkrožno obliko ter okretnico? Kaj je prednost takega garažiranja lokomotiv?TGV Lyria napisal/-a:Kurilnica Villach Westbahnhof:
http://shrani.si/f/28/v1/1ogxfCr0/p6250485.jpg
Sicer je pa to najbrž zgodovinsko: v časih parne vleke so itak rabili okretnice, da so obračali lokomotive. Takšen način garažiranja ima pred linearnim (kot se lahko vidi na Ljubljanski severni) prednost v tem, da vedno lahko ven potegneš katero koli lokomotivo ... včasih so na posameznih lokomotivah delovale stalne posadke.
Poleg tega pa ima tole prednost tudi v številu potrebnih kretnic. Če bi želeli imeti enako število garažnih tirov povezanih preko klasičnih kretnic, bi za to potrebovali precej kretnic, na okroglo pa eno manj kot je željeno število tirov (torej N-1). Primer: za 16 tirov v kurilnici bi rabili 15 kretnic. In tako število kretnic zahteva tudi ustrezno veliko prostora. Število kretnic in tudi količina prostora bi se zmanjšalo, če bi pri nas uporabljali trismerne kretnice (http://en.wikipedia.org/wiki/Railroad_s ... way_switch), še vedno pa bi v primeru 16 kurilniških tirov to pomenilo 8 ali 9 kretnic, od tega večino (6) teh 'nežnih' trismernih in nekaj običajnih (dvosmernih).
Najbrž pa obstaja še kakšen drug razlog, ga bo kdo od bolj izkušenih napisal.