Industrijski tir Polje - TETOL

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Industrijski tir Polje - TETOL

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 21.04.2013, 15:11

Pred kratkim sem si skozi objektiv ogledal, kako so videti zadnji kilometri toplarniškega premoga po tistem, ko ga pripeljejo iz Indonezije in ga soforumaši zategnejo po črnokalskem klancu iz Kopra.

Začnemo v Polju oz. Studencu takoj za vzhodno obvoznico. Premikali se bomo proti zahodu, vendar najprej pogled proti vzhodu. Mislim, da tole še sodi v sklop ŽP Zalog. Je neke vrste "predpostaja" ali kakorkoli se že reče, na njenem vzhodnem (nasprotnem) koncu se tiri namreč začno združevati in takoj zatem cepiti v precej širšo ranžirno postajo. Tista hiša na desni je danes povsem stanovanjska, verjetno pa je včasih bila čuvajnica oz. postavljalnica?
1. Slika

In pogled v naši smeri proti zahodu. Po postajni shemi sodeč gredo čez avtocestni nadvoz (nad V obvoznico) od leve proti desni: "naš" tir proti toplarni (ki to uradno postane nekoliko kasneje), tir P5 proti CD Moste, ter tira P3 in P4 proti tovorni ŽP Ljubljana - Moste
2. Slika

Žal ne bomo mogli od blizu pogledati, kaj je v ozadju :m2. Gre za glavno dvotirno progo med LJ in Zidanim Mostom, ki med LJ in Zalogom obide vse vmesne tovorne, ranžirne ipd. postaje. Kolikor sem med fotkanjem videl prometa, se je odvijal izključno po njej. V nadaljnjem besedilu ji bomo rekli "glavna proga"
3. Slika

Omenili smo že, da tiri gredo čez nadvoz nad obvoznico. Z juga je videti tako:
4. Slika

Kot lahko vidimo, je pod nadvozom speljana tudi pot "ob žici" ali kakorkoli se že danes imenuje. Stopimo po njej in si izpod tega nadvoza oglejmo še en ločen nadvoz za glavno progo:
5. Slika

Stopimo še pod ta nadvoz in si izpod njega oglejmo "našega" štiritirnega še s severne strani:
6. Slika

Vrnemo se nazaj na izhodiščno točko in si pobliže oglejmo naš tir (na levi). Zaenkrat je še elektrificiran, kilometriran iz stolnega Beograda, nanj vodi še priključek s P5. Vidimo tudi, da se P3 in P4 ločita.
7. Slika

Od tu je moč tudi videti, kako glavna proga v nadvozu prečka P3 in P4:
8. Slika

Daleč je Beograd...
9. Slika

Kretniški signal priključka med P5 in ind. tirom:
10. Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Industrijski tir Polje - TETOL

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 21.04.2013, 15:12

V večjem delu naše poti vzporedno s tirom vodi tudi peš potka. Tudi nadvoz je možno varno prečkati peš, kar vedo tudi tamkajšnji stanovalci. Pojdimo torej čezenj in se ozrimo nazaj:
11. Slika

Še malo naprej se spet obrnemo nazaj, da ujamemo uvozni signal
12. Slika

Prvi nivojski prehod
13. Slika

Ki je od strani videti tako:
14. Slika

Čez ind. tir in P5 je nivojski prehod, pod glavno progo, ki se nam tu že povsem približa, so pa do nekaj hiš uredili podvoz
15. Slika

S tega prehoda vidimo, da bo tudi "naš" toplarniški tir (levo) kmalu šel po svoje:
16. Slika

Tukaj v tem ovinku se toplarniški tir tudi uradno začne. Žica vozne mreže pa kar naravnost v prazno. :hmm Po postajni shemi bi sicer pod njo moral biti še krajši štuc...
17. Slika

Če zoomiram kilometrski kamen, vidimo, da se resetira na 0,0:
18. Slika

S tega mesta še en pogled na prehojeno:
19. Slika

In še pogled čez glavno progo. Le stebri vozne mreže izdajajo, da takoj za njo na nižjem nivoju tečeta še P3 in P4:
20. Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Industrijski tir Polje - TETOL

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 21.04.2013, 15:13

Govorilnica:
21: Slika

Sledi ji raztirnik:
22. Slika

Tu nekje stopim čez ind. tir in v smeri proti vzhodu ovekovečim stik z glavno progo (levo), ki tu pride vzporedno s P5:
23. Slika

P5 proti zahodu, vidimo, kako se cepijo stranski tiri CD, kamor so odložili nesrečne mehe in mopede
24. Slika

Nekaj teh centralnodelavniških štucev je povsem zaraslih...
25. Slika

Tukaj je svoj čas propadalo nepregledno število odpisanih mehov in mopedov, sedaj pa so jih vendarle začeli odstranjevati in tale dva obglodanca kar nekako samevata...
26. Slika

Pobliže sem ju prikazal že v temi "smo lahko slabši gospodar", nekoliko vstran sameva še en meh v družbi odpisane cisterne
27. Slika

In s tistega mesta le še pogled vzdolž P5 in glavne proge proti zahodu, na slednji je očitno dovoljeno pohoditi gas skoraj "do daske":
28. Slika

Nazaj na "naš" toplarniški tir, ki tukaj ostane sam in je speljan čez koridor mimo barakarskega naselja, avtomehanične delavnice, parkirišča za neosebna cestna vozila... Ravno v tem kratkem koridorju ni druge variante kot hoja po tolčencu (oz. je rezervna varianta mimo "pokopališča"):
29. Slika

V koridorju:
30. Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Industrijski tir Polje - TETOL

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 21.04.2013, 15:14

Še pogled nazaj:
31. Slika

Potem pa :uuuaavv. Telefon, NPr, kretnica na izogibalni tir... Verjetno je zamišljen za prestavljanje lokomotive na drug konec vlaka? :hmm Ob zadnjem (pred leti) obisku te kretnice še ni bilo in tisti drugi tir iz toplarne je bil pol krajši in se končal nekje pri Jurmanovem parkirišču
32. Slika

Zato kar po vrsti, najprej si oglejmo NPr od vhoda CD proti Zaloški:
33. Slika

V nasprotni smeri:
34. Slika

V nadaljevanju nas čaka vzpon :mrgreen:
35. Slika

Do tukaj pa smo hodili po ravnem. Mmg., čemu pravzaprav služi ta okrogli stolp razen kot nosilec anten za mobilno telefonijo?
36. Slika

Pred CD sta na skoraj slavnostnem mestu parkirana meh 037 in moped 035:
37. Slika

Še pogled nazaj na kretnico in združitev tirov:
38. Slika

Za ograjo CD počiva tudi breda 001 in po mojem kar zavida svoji ilirskobistriški sotrpinki:
39. Slika

Ob prednji stranici je svoj čas bila prislonjena še opisna tabla, ki je izginila neznanokam
40. Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Industrijski tir Polje - TETOL

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 21.04.2013, 15:14

Tu nekje kar na tleh leži ena tabla
41. Slika

Dvotirni tir pa se nadaljuje v konkretnem loku okoli CD
42. Slika

Ali je tole namenjeno gostom znane pizzerie Jurman, ki imajo tu parkirišče, ali zaposlenim pri CD, ki imajo tu bližnjico do malice?
43. Slika

Z istega mesta pogled nazaj
44. Slika

Ovinek pa se še kar noče zravnati:
45. Slika

Ko smo že mimo parkirišča, se pojavi travnik. Čezenj je uhojena neuradna potka, ki nas čez tira popelje do poti na drugi strani. Po tej strani ni več mogoče nadaljevati, ker bi kmalu naleteli na privat dvorišče.
46. Slika

S kamnov lahko izračunamo približno razliko v dolžini obeh tirov
47. Slika

Tako strojevodja s tistega mesta vidi še zadnji ovinek:
48. Slika

Bolj za kategorijo neuspelih fotografij. Čez ograjo CD se da videti lokomotive, pretežno žive in brižite, ki čakajo na redni servis.
49. Slika

Bi se dalo priti tudi bliže, ampak bi moral tacati dobesedno po gredah, ki jih je tam ob tirih vse polno. Zato pa od daleč le še towarzysz Władysław, ki tudi čaka na servis:
50. Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Industrijski tir Polje - TETOL

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 21.04.2013, 15:16

Na 1,3 km je že skrajni čas, da se stopi z "gasa":
51. Slika

Na drugi strani je tale "znak":
52. Slika

Hmmm, nič jasno. Zakaj so sploh podaljšali drugi tir, če je na tem koncu blokiran z "bikom"? :hmm
53. Slika

Spet bo treba čez NPr:
54. Slika

Še prej pa stopimo po potki, ki vodi do tira P5 (na postajnih shemah ima na tem koncu še pridatek "strojni tir"). Čeprav je malo naprej (pred glavno progo) ograja, ne manjka dobro znani napis
55. Slika

Ki "brani" dostop do tega. Tole bo verjetno "živčni center" (prometni urad) ŽP Ljubljana Moste
56. Slika

Na tej strani glavne proge je pa tole. Verjetno je to tisto, kar je na postajni shemi za "Centralne obrate" označeno kot "lok. postaja", torej prometni urad za usmerjanje prometa po tudi razvejanem omrežju znotraj CD
57. Slika

Mi pa nadaljujemo proti toplarni. Torej čez NPr pri "biku"
58. Slika

Z druge strani:
59. Slika

Z opozorilom
60. Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Industrijski tir Polje - TETOL

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 21.04.2013, 15:17

Še pogled na bika s te strani:
61. Slika

Če se je strojevodja morebiti veselil, da bo vsaj nazaj s praznimi vagoni lahko potegnil malo hitreje...
62. Slika

Smo že tik pred toplarniškimi vrati. Tira se pri tejle kretnici združita v enega
63. Slika

Komaj združeni tir se le nekaj metrov stran znova začne cepiti. Vrata v toplarno so takrat bila odprta, kar pa seveda še ne pomeni, da nepooblaščeni lahko kar vstopimo
64. Slika

Delam se, da ne vidim kar dvojnega opozorila na prejšnji fotki in čez smrtno nevarni tir stopim k številnim vrtičkom na drugi strani ter še od tu poškilim čez odprta toplarniška vrata:
65. Slika

Če bi bil neobveščen, bi tu lahko končal. Vendar vem, da se za ograjo "skriva" še marsikaj zanimivega, zato stopim po prostoru med toplarniško severno ograjo in tiri. Prvi tir je P5 "strojni tir", sledita tira glavne proge, na skrajni desni bi po shemi moral biti P3, ki se malo naprej priključi na en tir glavne proge. Mmg., tu se da varno, če že ne udobno, priti do Kajuhove ceste
66.Slika

S tega mesta še pogled nazaj:
67. Slika

Likovni in svetlobni signal strojnega tira P5:
68. Slika

Tisti, ki iz nasprotne smeri uvažajo v CD, vidijo tole:
69. Slika

Znotraj toplarne se udinja akumulatorska parna lokomotiva LBV-04 (LBV = lokomotiva bez vatre), ki ne potrebuje "kuhinje". Kadar je "brezposelna", se jo najlažje najde poleg tele "ročke" za tankanje pare:
70. Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Industrijski tir Polje - TETOL

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 21.04.2013, 15:17

Vendar so odprta vrata nakazovala, da se za ograjo vendarle nekaj dogaja. Najprej ugledam tale vagon. Sicer ima logotip SŽ, vendar je njegova barvna shema tako očitno toplarniška:
71. Slika

Po telih oznakah sodeč je tudi "registriran" pri toplarni:
72. Slika

Še malo naprej tale reč v elementu. Očitno služi sipanju pripeljanega fosiliziranega drevja na kupe.
73. Slika

In končno ta "brezognjena" lokomotiva :train1 , vprežena v vagone s premogom. Na osnovi dobro znane serije 62 so jo izdelali pri Đuru Đakoviću. Mmg., ali v Sloveniji obratuje še kakšna podobna?
74. Slika

Medtem je stresalna naprava prekucnila en vagon:
75. Slika

Stopimo še malo naprej in si to čudo tehnike oglejmo od blizu:
76. Slika

Ne najbolj uspel poskus ujetja detajla tega prekucevalnika:
77. Slika

Še "umetniški" pogled na to napravo:
78. Slika

Lokomotiva se je medtem premaknila nekoliko nazaj. Prej je bila ob tejle progasti zadevi, karkoli že to je.
79. Slika

:arrow: :arrow: :arrow: (še čisto malo, pa bo konec, za kar sem prihranil najboljše)
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Industrijski tir Polje - TETOL

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 21.04.2013, 15:18

Ko se vračam in še malo šnjofam naokoli, se lokomotiva premakne naprej. Fotkič ima tudi funkcijo za snemanje filmov, ki jo nemudoma vklopim in z nekoliko tresočo roko ovekovečim njen premik naprej. Upam, da paroljubci kljub amaterski "kvaliteti" ne boste ostali ravnodušni :)

Povezava na video

Ustavi se nekje pri vratih. Vse že kaže, da bo tam kar obstala, zato se napotim tja, da bi jo tam pofotkal "iz oči v oči". Nekje na poti pa se premakne vzvratno. Hitro znova vklopim kamero in jo še enkrat ujamem v elementu:

Povezava na video

Po pribl. 5 minutah čakanja sem obupal, da bi v doglednem času še prišla ven, zato sem se po isti poti vrnil proti Polju.

francko
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 35
Pridružen: 05.07.2010, 19:59

Re: Industrijski tir Polje - TETOL

OdgovorNapisal/-a francko » 21.04.2013, 16:04

Ajzenponar je napisal:
Mmg., čemu pravzaprav služi ta okrogli stolp razen kot nosilec anten za mobilno telefonijo?

To je vodni stolp.
Uporabniški avatar
sikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 836
Pridružen: 28.01.2012, 20:10
Kraj: Dolenjska

Re: Industrijski tir Polje - TETOL

OdgovorNapisal/-a sikos » 21.04.2013, 21:39

Lepe slike!

Nekje na začetku si omenjal da si videl nekaj prometa oz. kolikor si ga pač videl, pa me zanima koliko ga je bilo dejansko, malo, veliko, - pretežno tovorni ali potniški promet? Ali promet poteka po vseh tirih, P2 P3, P4, P5, itd..?

Hvala in lp

Sikos
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Industrijski tir Polje - TETOL

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 24.04.2013, 21:15

Slikal sem prejšnjo nedeljo, tako da kakšnega hudega prometa ni bilo za pričakovati. Na "glavni progi" je bil en desiro in ena ali dve potniški klasiki ter še ene dva tovorna. Ko sem pri toplarni bil pri napravi za kipanje vagonov, je po P5 šla še ena đura iz CD proti mestu. Mogoče je bilo še kaj, ko sem bil pri CD in nisem mogel videti na ostale proge. Na P3 in P4 nisem videl nič prometa, no, med tednom ga nekaj že mora biti, ker se samo po njima pride do Most oz. zaloške ranžirne.
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Industrijski tir Polje - TETOL

OdgovorNapisal/-a milchy » 10.05.2013, 10:28

Ajznponar napisal/-a:In končno ta "brezognjena" lokomotiva :train1 , vprežena v vagone s premogom. Na osnovi dobro znane serije 62 so jo izdelali pri Đuru Đakoviću. Mmg., ali v Sloveniji obratuje še kakšna podobna?


ne

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov