Stuttgart
Stuttgart
V kratkem sledi še nekaj slik, najprej pa kratek opis. Odpravili smo se na družinski izlet v Stuttgart. To je šesto največje nemško mesto in glavno mesto zvezne dežele Baden Wuerttemberg. Pred združitvijo v Nemčijo je bil prestolnica manjše kraljevine Wuerttemberg. Mesto leži v dolini blizu reke Neckar in se je razširilo po okoliškem hribovju. V bistvu je mesto umetno večje, saj so vanj združili precej okoliških mest in mestec, precej pa jih je še ostalo, tako da se skoraj držijo skupaj. Ker je bližnja okolica močno naseljena, morajo ljudje hitro potovati med kraji in to jim dobro uspeva. Z avtom gre to nekoliko težje, z vlakom pa odlično. Glavna železniška postaja je seveda Hauptbahnhof, ki ga mnogi poznate po značilni pusti zgradbi s stolpom na katerem se vrti Mercedesova zvezda. Tja vozijo mednarodni, državni in regionalni vlaki. Po mestu z okolico pa se lahko prevažajo s S Bahn in U Bahn. Imajo pa še tri posebnosti, ki smo si jih ogledali in vam bodo predstavljene. Glavni kolodvor smo videli le od zunaj in iz kleti, v S Bahn postajo smo enkrat zašli, ker smo iskali trafiko (v Ljubljani na vsakem vogalu, sredi Stuttgarta je ni za najti), pogosto smo uporabljali U Bahn in seveda njihove posebnosti. Kmalu sledi.
Re: Stuttgart
No, pa začnimo. Kakovost slik ni kaj prida, ker enostavno ni vsak človek za vse.
Na sliki je njihova verzija mestne železnice, tramvaja in podzemske železnice. Označena je s črko U, ki pa ne pomeni podzemne železnice, čeprav proge skozi center potekajo pod zemljo. recimo mu tramvaj, ker je naslednik njihovega prejšnjega tramvaj sistema. Tirna širina je običajna železniška. prejšnji sistem je imel širino 1 meter. Ko so se odločili za nov sistem, seveda niso mogli vreči vsega naenkrat ven, zato so vgradili tretji tir. Tretjih tirov je še danes veliko, čeprav stari tramvaji ne vozijo več. Odstranili jih bodo, ko bodo kaj delali na tistem področju. Vir tega znanja je Wikipedia, ker me je zanimalo, čemu služi jo tretji tiri, ki malo so, malo jih pa ni. Tramvaji so narejeni posebej za Stuttgart, ker so proge precej strme. Je visokopoden in je iz dveh delov brez vmesnega prehoda, ki ne moreta iti narazen. Pozabil pa sem, če obstajajo tudi taki z vmesnim prehodom. se ne spomnim. Na bolj obremenjene linije sklopijo skupaj dva tramvaja in to prikažejo tudi prikazovalniki na postaji grafično s dvemi slikicami tramvaja poleg linije.
Slikana je linija U2 pri počivališču Kursaal v Bad Canstattu.
Ker je tramvaj visokopoden, morajo biti tudi postaje z dvignjenim peronom meter višine (od oka). Tramvaj pripelje točno do perona, tako da vmes ni prostora in lahko mamice vozijo nanj vozičke brez kakšnih ramp naravnost vanj. sedežev je veliko. Po dva in dva na klopi se gledajo. Pri vratih pa je mesto za voziček namesto polovice klopi in mamico na sedežu zraven. na koncu linij ne obračajo, ampak so dvosmerni. Vsi imajo zvočno napoved prihajajoče postaje, če se da prestopati pove še linije za prestop. Običajno se izstopa na desni, na nekaterih postajah lahko na obeh straneh, na nekaterih pa le levo. Levi izstop napove po zvočniku. Starejši modeli imajo shemo linije na steni pod stropom. Napisana so vsa postajališča linije in puščica smeri. med vožnjo gori puščica za smer vožnje in lučka pod naslednjo postajo. Novejši pa imajo na stropu ekrane, ki prikazujejo linijo. Vsi pa imajo na koncih še display, ki prikazuje naslednjo postajo.
Na sliki je njihova verzija mestne železnice, tramvaja in podzemske železnice. Označena je s črko U, ki pa ne pomeni podzemne železnice, čeprav proge skozi center potekajo pod zemljo. recimo mu tramvaj, ker je naslednik njihovega prejšnjega tramvaj sistema. Tirna širina je običajna železniška. prejšnji sistem je imel širino 1 meter. Ko so se odločili za nov sistem, seveda niso mogli vreči vsega naenkrat ven, zato so vgradili tretji tir. Tretjih tirov je še danes veliko, čeprav stari tramvaji ne vozijo več. Odstranili jih bodo, ko bodo kaj delali na tistem področju. Vir tega znanja je Wikipedia, ker me je zanimalo, čemu služi jo tretji tiri, ki malo so, malo jih pa ni. Tramvaji so narejeni posebej za Stuttgart, ker so proge precej strme. Je visokopoden in je iz dveh delov brez vmesnega prehoda, ki ne moreta iti narazen. Pozabil pa sem, če obstajajo tudi taki z vmesnim prehodom. se ne spomnim. Na bolj obremenjene linije sklopijo skupaj dva tramvaja in to prikažejo tudi prikazovalniki na postaji grafično s dvemi slikicami tramvaja poleg linije.
Slikana je linija U2 pri počivališču Kursaal v Bad Canstattu.
Ker je tramvaj visokopoden, morajo biti tudi postaje z dvignjenim peronom meter višine (od oka). Tramvaj pripelje točno do perona, tako da vmes ni prostora in lahko mamice vozijo nanj vozičke brez kakšnih ramp naravnost vanj. sedežev je veliko. Po dva in dva na klopi se gledajo. Pri vratih pa je mesto za voziček namesto polovice klopi in mamico na sedežu zraven. na koncu linij ne obračajo, ampak so dvosmerni. Vsi imajo zvočno napoved prihajajoče postaje, če se da prestopati pove še linije za prestop. Običajno se izstopa na desni, na nekaterih postajah lahko na obeh straneh, na nekaterih pa le levo. Levi izstop napove po zvočniku. Starejši modeli imajo shemo linije na steni pod stropom. Napisana so vsa postajališča linije in puščica smeri. med vožnjo gori puščica za smer vožnje in lučka pod naslednjo postajo. Novejši pa imajo na stropu ekrane, ki prikazujejo linijo. Vsi pa imajo na koncih še display, ki prikazuje naslednjo postajo.
Re: Stuttgart
V Stuttgartu imajo center mesta v dolini, predmestja pa 200 metrov višje. Zgoraj je ravnina in tam vozijo tudi tramvaji. Navaden tramvaj se odpravi po bregu iz centra mesta - Charlottenplatza, tu je strmina precejšnja, ali pa bolj položno po dolini proti Vaihingenu. Proge se na vrhu razdelijo na več njih, je pa možna krožna povezava s prestopom. Torej po enem klancu gor in po drugem dol. Vmes med tema dvema klancema pa obstaja še tretji klanec, ki pa je malo bolj strm, zato je tam vzpenjača. Vzpenjača je ozkotirna - meter širine. Dolga je 2200 metrov in je sistema Riggenbach. Zgradili so jo leta 1884.
Na sliki je spodnja postaja Marienplatz. linija vzpenjače se imenuje U10. Postaja je na trgu, postaja navadnih tramvajev pa je tu še pod zemljo, ker skozi center vozijo po predorih. Tudi to vozilo je obojesmerno.
Proga se takoj za postajo zažene v breg kar po viaduktu.
Malo višje je že prva postaja.Vidi se odcep naravnost v garažo in delavnico. proga gre levo po cesti.
Še enkrat isto samo nekaj deset metrov višje.
Še nekaj slik malo višje po progi.
Na sliki je spodnja postaja Marienplatz. linija vzpenjače se imenuje U10. Postaja je na trgu, postaja navadnih tramvajev pa je tu še pod zemljo, ker skozi center vozijo po predorih. Tudi to vozilo je obojesmerno.
Proga se takoj za postajo zažene v breg kar po viaduktu.
Malo višje je že prva postaja.Vidi se odcep naravnost v garažo in delavnico. proga gre levo po cesti.
Še enkrat isto samo nekaj deset metrov višje.
Še nekaj slik malo višje po progi.
Re: Stuttgart
Sledi še malo zobate železnice - tramvaja. Vozita dva tramvaja na 20 minut, na sredi pa se srečata, saj je proga enotirna.
Kretnica je videti zelo kompliciran sistem, saj se mora poled tirov poravnati še sredinski zobati tir. Ne vem pa kam izgine tir, ki mu je napoti. Mogoče gre v tla? Signalizacija je tramvajska, poznajo pa tudi semafor z rdečo lučjo.
Tik pod vrhom klanca, ne pa tudi koncem proge še malo viadukta.
Še zadnji klanec.
Sledi ravnina do končne postaje.
Končna - zgornja postaja Degerloch. Tu lahko potniki prestopijo na dve liniji, ki se vzpneta iz doline tri postaje prej. Vzpenjača je bolj zanimivost, kot nujno mestno prevozno sredstvo, čeprav potnikov ni malo. Je pa seveda tramvaj polovico krajši od običajnih.
Na tramvaj je pripet poseben vagon za prevoz koles. Postavi se ga v špranjo in priveže z vrvjo.
Na svoji poti se povzpne z 266m na 470 metrov.
Kretnica je videti zelo kompliciran sistem, saj se mora poled tirov poravnati še sredinski zobati tir. Ne vem pa kam izgine tir, ki mu je napoti. Mogoče gre v tla? Signalizacija je tramvajska, poznajo pa tudi semafor z rdečo lučjo.
Tik pod vrhom klanca, ne pa tudi koncem proge še malo viadukta.
Še zadnji klanec.
Sledi ravnina do končne postaje.
Končna - zgornja postaja Degerloch. Tu lahko potniki prestopijo na dve liniji, ki se vzpneta iz doline tri postaje prej. Vzpenjača je bolj zanimivost, kot nujno mestno prevozno sredstvo, čeprav potnikov ni malo. Je pa seveda tramvaj polovico krajši od običajnih.
Na tramvaj je pripet poseben vagon za prevoz koles. Postavi se ga v špranjo in priveže z vrvjo.
Na svoji poti se povzpne z 266m na 470 metrov.
Re: Stuttgart
Meni izgleda kot da se ostrice premikajo v dveh kosih. En kos kot pri običajnih kretnicah, "notranji" del (bližje srcu) pa skupaj z letvijo?topol napisal/-a:
Kretnica je videti zelo kompliciran sistem, saj se mora poled tirov poravnati še sredinski zobati tir. Ne vem pa kam izgine tir, ki mu je napoti. Mogoče gre v tla?
Ko se bo na zgornji sliki kretnica pomaknila v smer vožnje v premo, se bo "notranji" del ostric z obema letvama pomaknil v levo. Leva letev se bo umaknila (kot je sedaj desna) navzven, leva tirnica ostrice pa se bo poravnala. Desna tirnica ostrice se bo umaknila v notranjost (kot je sedaj umaknjena leva), letev pa se bo poravnala.
Se pa poraja vprašanje ali imata oba premična mehanizma skupen pogon ali pa je za vsakega posebej? Vsekakor pa mora biti zaznavanje položaja kretnice narejeno na obeh konceh.
LP, Metod
Re: Stuttgart
Glede na sliko, bi rekel, da sta dva ločena pogona. Tista siva škatla na levi, kjer naj bi bil pogon za ostrice je pogon in podobna škatla je tudi za premik srednjega dela tirov in zobatih letev pri elektro omarici in stebru-. Seveda ima vsak pogon svojo kontrolo položaja (končna stikala), ki pa so potrditev lege kretnice vezana v serijo.
Lep dan
Tomaž
Lep dan
Tomaž
Re: Stuttgart
Če malo posnemam znanega forumaša:S kakšnim prevoznim sredstvom se pride sem?
Sledi v nadaljevanju.
Sledi v nadaljevanju.
- petindvajsetka
- Strojevodja I
- Prispevkov: 853
- Pridružen: 28.08.2011, 19:57
Re: Stuttgart
A bo kaj slik tudi iz glavne železniške postaje?
Re: Stuttgart
A pelje do sem:topol napisal/-a:Če malo posnemam znanega forumaša:S kakšnim prevoznim sredstvom se pride sem?
"Lustige-Witwen-Bahn"
oz.
„Lustiger Witwen-Express“
torej "frajhand" prevod:
"Železnica veselih vdov"
oz.
"Ekspres veselih vdov"!
Mam prau, al' mam prau?
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Stuttgart
Z glavne železniške postaje ne bo slik. Tam nismo bili, razen pod zemljo na postaji tramvaja. Tudi okoli postajenega stolpa smo večkrat hodili, slikali pa ne.
Re: Stuttgart
Prvi odgovor in že takoj pravi. Gre za vzpenjačo, ki vodi iz doline na hrib 90 metrov višje. tam se nahaja pokopališče Waldfriedhof. Pokopališče je precej drugačno od slovenskih. Spomeniki so drugačni, veliko jih je iz skale, grobovi so kar zelo veliki, vmes pa je polno starih dreves. Velik del je namenjen padlim vojakom. vzpenjača je bila odprta leta 1929 in je enotirna, meterske širine in dolga 536 metrov. Po njej vozita dva vagona, na sredini pa imata izogibališče, kjer se srečata. To seveda pomeni, da morata biti med tiri dve zajli, ker je vsaka pripeta na svojo. Vozita čez dan na 20 minut, zanjo pa velja enotna mestna vozovnica. Blizu (100metrov) spodnje postaje je postajališče tramvaja, ki ravno tu blizu pride na plano, zgoraj pa ni ničesar razen dveh pokopališč in parka. Srečali smo skupino majhnih otrok iz vrtca, ki so bili zgoraj na sprehodu. Vagon je star (restavriran in moderniziran), a kljub temu sprejme vzgojiteljico z dvojnim vozičkom.
Na zgornji sliki je spodnja postaja vzpenjače z začetkom proge, ki preči cesto po viaduktu.
Kabina številka ena čaka na vožnjo na spodnji postaji.
Začetek vožnje. Z vzpenjačo so sitnosti. Na progi potrebuje kolesca, ki vodijo zajli, da nista ne previsoko ali pa drsata po pragovih in so nameščena zelo pogosto. Pogon je na zgornji postaji. Nad progo pa je elektrifikacija, da je v vagonu elektrika. Vagon ima strojevodjo, ki ima na vsaki strani komandni pult. Skrit je v starinski mizici z leseno roleto. Ko jo odpre, pa se pokaže sodobna tehnika.
Na zgornji sliki je spodnja postaja vzpenjače z začetkom proge, ki preči cesto po viaduktu.
Kabina številka ena čaka na vožnjo na spodnji postaji.
Začetek vožnje. Z vzpenjačo so sitnosti. Na progi potrebuje kolesca, ki vodijo zajli, da nista ne previsoko ali pa drsata po pragovih in so nameščena zelo pogosto. Pogon je na zgornji postaji. Nad progo pa je elektrifikacija, da je v vagonu elektrika. Vagon ima strojevodjo, ki ima na vsaki strani komandni pult. Skrit je v starinski mizici z leseno roleto. Ko jo odpre, pa se pokaže sodobna tehnika.
Re: Stuttgart
Ena slika višje na progi.
Srečanje z drugim vagonom.
Vagona gresta eden mimo drugega brez ustavljanja. Za razliko od zobatega tramvaja, kjer eden drugega čakata.
Tiri za srečevanje. To ni kretnica, ker se ne more premikati, saj mora biti vmes prostor za zajlo. Iztiri pa tudi ne, čeprav na pogled tako zgleda. Še trese komaj kaj. Očitno bi bil vagon primeren tudi za terensko vožnjo.
Še malo pa bomo na vrhu.
Srečanje z drugim vagonom.
Vagona gresta eden mimo drugega brez ustavljanja. Za razliko od zobatega tramvaja, kjer eden drugega čakata.
Tiri za srečevanje. To ni kretnica, ker se ne more premikati, saj mora biti vmes prostor za zajlo. Iztiri pa tudi ne, čeprav na pogled tako zgleda. Še trese komaj kaj. Očitno bi bil vagon primeren tudi za terensko vožnjo.
Še malo pa bomo na vrhu.
Re: Stuttgart
Naslednjič.
Re: Stuttgart
"Kleindiesellok Gmeinder & Co"
podjetja:
Gmeinder
Tale:
Killesberg: Die Gmeinder FNr. 4610 im Einsatz. (Foto: 08.09.2005, Joachim Lutz)
link iz spodnjega "KLIK"-a
Podatki: Gmeinder FNr. 4610/1950, Typ 35 PS, B-dm, 381 mm
ki se nahaja v Stuttgartu in sicer na naslovu:
"Killesberg-Kleinbahn, Parkbahn/Messe Stuttgart, Am Kochenhof, 70192 Stuttgart"
link: K L I K
Mam prau al' mam prau?
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!