Neodgovorjeni prispevki | Poglej aktivne teme Danes je 01.09.2014, 15:34



Odgovori na temo  [ 8 prispevkov ] 
 Izlet v Kanado 
Avtor Sporočilo
Vajenec
Vajenec

Pridružen: 19.08.2013, 10:55
Prispevkov: 29
Pozdravljeni!

Po daljšem spremljanju vašega krasnega foruma (predvsem so mi všeč reportaže) sem se odločil se prijaviti. Razlog za to so fotografije železnic, ki sem jih poslikal med bivanjem v Kanadi. Se opravičujem za morebitno slabšo kakovost fotografij, mnoge so nastale iz vozečega avtomobila. Da ne bom predolg, pojdimo k fotografijam...

Kje sem bil? V mestu Terrace v pokrajini Britanska Kolumbija. Torej nekje na zahodni strani (od nas bolj oddaljeni) strani Kanade leži to mesto.

Slika
Slika 1: Prikaz na zemljevidu (glej oznako). Najbližje večje mesto je Vancouver, ki leži skoraj 2 uri letalske vožnje južneje


Približajmo se mestu in se seznanimo z okolico. Terrace leži na križišču več cest. Proti zahodu vodi (avto)cesta do pristaniškega mesta Princ Rupert, na jugu je industrijski Kitimat s svojo tovarno aluminija in lastnim pristaniščem. Na severu so indijanske vasi plemena Nisga'a (beri kot "Niška"), medtem ko je pot proti vzhodu edina pot, ki pelje v "civilizacijo". 600 km vzhodneje je večje mesto Princ George, "prestolnica" severne Britanske Kolumbije, po 16 urah neprekinjene vožnje pa prispeš do Vancouvra.

Slika
Slika 2: Približan pogled okolice

Pristali smo na regionalnem letališču za Terrace in Kitimat. Letališče je bivše vojaško letališče z 2 stezama in je zelo veliko za tako majhno mesto. Letalo pa ni bilo veliko, mali dvo propelerski avion s 27 sedeži, ki so bili zasedeni skoraj 100%. Le 1 je bil prost.

Slika
Slika 3: Letališče v Terrace leži le 10 minut vožnje od centra mesta. Fotografijo sem posnel na Cooper Mountain.

Mesto se razlega v kotlini reke Skeena. Na sredini ga deli železnica, ki teče iz Princ Ruperta v Princ George in dalje (en krak teče v Kitimat). Ob železnici in cesti se v središču širi industrijsko-poslovna cona, stanovanjski predel je umaknjen na oba roba mesta. Mesto je tipično ameriško, pravokotne ulice, ob ulicah hiše, za hišo vrtovi. Ogromno je dreves v centru mesta, ulice pa so široke skoraj kot naše avtoceste. Ozko grlo mesta je prehod čez železnico, ki je izveden z dvopasovnim nadvozom. Na drugem koncu je še en prehod izveden nivojsko z zapornicami (ne bi rad čakal njihovih dolgih vlakov).

Slika
Slika 4: Pogled na mesto iz Cooper Mountain. Reka Skeena in vsi trije mostovi. Spredaj novi avtocestni most, desno stari (enosmerni) most in železniški most. Pred mestom je predmestje Thornhill. Terrace ima cca 12.000 prebivalcev, včasih v zlati dobi mesta je imel okoli 25.000. Gozdarstvo in lesna industrija sta bila pomemben faktor v mestu, a danes žal bolj slabo stojita.

Dovolj o mestu, pojdimo k železnici...


Slika
Slika 5: Nekaj kilometrov stran v smeri proti Princu Rupertu vidimo idilo. Le reka Skeena, železnica in cesta. Železnica je enotirna...

Slika

Slika 6: Ampak na ravnih predelih so zgrajena dvotirna izogibališča-vse je seveda avtomatizirano, daljinsko vodeno. Kanadčani so strokovnjaki za racionalno gradnjo. Na ravnem delajo vse veliko, toda kjer je gradnja draga, varčujejo. Posledično vidimo na njihovih "avtocestah" mostove le z enim pasom za obe smeri. Torej mora voznik na drugi strani čakati, da ti prečkaš most. Podobna varčevanja so tudi pri železnici. Kjer pa je prostor, se proga razširi na 2 tira.

Slika
Slika 7: Primer kako varčujejo z mostovi na "avtocestah". Zakaj "avtoceste" in ne avtoceste? Zanje so avtoceste običajne ceste z enim pasom, ki so bolj ravne in širše od njihovih običajnih cest. Le občasno se razširijo na 2 pasova. Omejitev je 100 km/h. Klasičnih, naših avtocest na severu Kanade ne poznajo. Mostovi pa so v glavnem taki, promet pa urejen s semaforji (ali celo brez). Na avtocestah pa imajo celo nivojska križanja z železnico, zaščitene z zapornicami (manj pomembne ceste le z andrejevim križem). Desno zraven železniški most.

Slika
Slika 8: Vrnimo se na glavno (in edino) železniško postajo v mestu. Fotografija iz nadvoza, pogled na zahod. Prazni tiri razkrivajo tirno shemo postaje. Pragovi so leseni, železnica ni elektrificirana. Na levi strani je odcep industrijskega tira, ki je bil v času mojega bivanja aktiven (žal ni slike), saj so pretovarjali cement ali nekaj podobnega.

Slika
Slika 9: Pogled na drugo stran nadvoza razkrije glavni del postaje, kjer čaka velik vlak premoga na nadaljevanje poti proti Princ Rupertu. Da bodo imeli Kitajci kaj kuriti. Desno od vagonov se sončita dve dizel-električni(?) lokomotivi njihovega prevoznika CN (kanadski nacionalni prevoznik). Na levi strani tir proti delavnicam.

Slika
Slika 10: oglejmo si pobližje te lokomotive. Več o njih naj pove kdo, ki se s tem poklicno ukvarja. Zanimiv mi je način spenjanja-kratek konec je naprej pri vožnji v obe strani.

Nič, kvoto slik smo dosegli, a reportaže še ni konec ...


23.08.2013, 2:08
Profil
Vajenec
Vajenec

Pridružen: 19.08.2013, 10:55
Prispevkov: 29
Nadaljujmo z drugim delom reportaže:

Še nekaj slik z železniške postaje, slike so nastale različne dneve...

Slika
Slika 11: Premog je glavni tovor za pot proti zahodu. Rudniki so v Alberti, potrošniki v glavnem Kitajci. Pristanišče pa v Prince Rupertu. Poleg premoga gre v to smer še žito in nafta.

Slika
Slika 12: Še ena premogovna. Dolžine vlakov so velikanske glede na naše razmere.

Slika
Slika 13: Na obeh straneh je industrijska cona. Nekoč so bile to predvsem žage, ki pa so šle po gobe. Od 6 žag je ostala le ena, pa še ta je število zaposlenih skrčila iz 250 le na 50. Razlog več, zakaj so se predvsem mladi odselili iz mesta za delom. Namesto žag so svoje mesto dobile predvsem trgovine in manjše delavnice, večje industrije pa v mestu ni.

Slika
Slika 14: Gozdarstvo je ostalo, čeprav modernizirano in z malo zaposlenimi. Les izvažajo na Kitajsko v hlodih, pristanišče za les je v Rupertu. Prevoz po cesti s takšnimi tovornjaki, saj se železnici ne "splača" pretovarjati, ker gre "le" za 115 km poti do pristanišča.

Slika
Slika 15: Še en pogled na speči lokomotivi

Slika
Slika 16: Ograja preprečuje dostop na tire. Pogled na naložene vagone, za podrobnejši pregled le teh je fotografija najbrž preslaba. Le koliko ton tovora gre na te vagone?

Slika
Slika 17: Lokomotiva v akciji. Zahodni del postaje.

Slika
Slika 18: Kontenjeri iz Kitajske. Princ Rupert je najbližje večje pristanišče Kitajski, zato se pretovor kontenjerov povečuje. Vse to gre na vzhod Kanade in v ZDA.

Slika
Slika 19: Prazen vagon za kontenjer od blizu za podrobnosti.

Slika
Slika 20: Kontenjeri so zloženi tudi dvonadstropno. Varčevanje s prostorom in večanje pretovora in posledično dobička.

Se nadaljuje...


23.08.2013, 2:33
Profil
Vajenec
Vajenec

Pridružen: 19.08.2013, 10:55
Prispevkov: 29
3. del:

Slika
Slika 21: Še pogled od daleč na dvonadstropne zabojnike.

Slika
Slika 22: Bočni pogled na kontenjere.

Odhod proti Princ Rupertu, železnica poteka ob cesti, med reko in cesto. Občasno imajo težave s poplavami (spomladi) in snežnimi plazovi (pozimi). Proga je enostavna, z le enim predorom in obilo mostovi, ki so vsi po istem kopitu.

Slika
Slika 23: Avtocesta (po Kanadsko) proti Rupertu.

Slika
Slika 24: Prihaja vlak iz Ruperta s praznimi vagoni od premoga (vračilo vagonov v rudnik). Spredaj 2 lokomotivi, zadaj 1. Po podatkih iz števca avtomobila je bil vlak dolg med 1,5 km in 2 km. Ne bi ga rad čakal pred zapornicami (da, tudi to imajo na avtocesti, saj proga del poti poteka na levi, del na desni strani ceste. Za nadvoz pa ni denarja.), saj bi lahko zaspal.

Slika
Slika 25: železniška proga prihaja do mosta in dvotirni odsek se zaključuje. Kretnice in signal.

Slika
Slika 26: Zelo slaba slika iz ladje na potniški vlak, ki potuje med Princ Rupertom in Jasperjem (Alberta). Vlak za to pot potrebuje baje 2 dni, potuje pa le podnevi, tako da je potrebno prespati v Princ George. Priporočili so mi ga za naslednjo turo v Kanadi, saj poteka skozi lepe pokrajine kanadske divjine. Bomo videli, če in kdaj se bom vrnil v to državo.

Toliko, to je zaenkrat vse, saj več fotografij vlakov nimam. Na voljo je še en film, ki prikazuje dolžino vlaka. Ampak je žal slabše kvalitete, saj je bil posnet v mraku iz avta s pomočjo fotoaparata. Bom videl, če ga bom objavil.
Se opravičujem za slabšo kvaliteto slik. Drugič bo boljša...


23.08.2013, 2:51
Profil
Mojster
Mojster
Uporabniški avatar

Pridružen: 28.09.2005, 18:07
Prispevkov: 3796
Kraj: Primorje
Dobrodošel in hvala za že prvi prispevek.....tudi meni se ta tema najbolj dopade :wink:

_________________
LEP DAN
Igor


23.08.2013, 6:59
Profil
Kontrolni
Kontrolni

Pridružen: 23.10.2006, 13:25
Prispevkov: 6016
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Se pridružujem Igorju. Pa ni treba da je tema striktno železniška; še posebej ker gre za svet, ki je marsikomu težko dostopen smo veseli še kake dodatne zanimive fotografije iz tistih koncev ;)

_________________
Goran


23.08.2013, 13:09
Profil
Vajenec
Vajenec

Pridružen: 19.08.2013, 10:55
Prispevkov: 29
Hvala za pohvale. Seveda imam tudi druge, neželezniške fotografije. V kolikor je zanimanje lahko objavim nekaj zanimivejših, edino čas potrebujem. Kajti ta forum ima zelo zapleten način objavljanja fotografij, ker ne omogoča neposrednega nalaganja fotografij na forum (sicer razumem, da so najbrž težave s prostorom na strežniku). V prihodnjih dneh pričakujte še kakšno neželezniško fotografijo. Mogoče kakšno živalsko ali pa naravne lepote.


23.08.2013, 14:03
Profil
Kontrolni
Kontrolni
Uporabniški avatar

Pridružen: 10.08.2007, 22:50
Prispevkov: 10268
Kraj: ob levem bregu Save
(po)potnik napisal/-a:
V prihodnjih dneh pričakujte še kakšno neželezniško fotografijo. Mogoče kakšno živalsko ali pa naravne lepote.


Samo "filaj".....vedno radi pogledamo fotke iz tujih krajev...takšne ali drugačne. =D>

_________________
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )


23.08.2013, 14:10
Profil
Strojevodja I
Strojevodja I

Pridružen: 09.12.2006, 19:34
Prispevkov: 2061
Citiram:
Le koliko ton tovora gre na te vagone?


Bruto od 120 do 140 ton/4 osni vagon, tovora cca 25-30 ton manj.

LPL


26.08.2013, 10:26
Profil
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Odgovori na temo   [ 8 prispevkov ] 

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu

Išči za:
Pojdi na:  
Teče na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
[ Time : 0.026s | 13 Queries | GZIP : Off ]