Peš na Dolenjsko

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Odgovori
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

KS za NPr Mokronog. Tu je bil tudi dohodni signal za postajo. In to ne samo nek zanikern lopar na neki fižolovki. Imel je čisto pravi steber za svetlobne signale in ploščo, meter premera, z luknjo za rumeno luč. Ki pa je ni nikoli bilo.

Slika

Prečkamo potok Bistrica. Nosilci so kar konkretni kosi železa

Slika

V krajšem dokaj ostrem loku se spustimo na nakladališče Mokronog. Tudi to ni v Mokronogu, ampak v Puščavi. Zaradi oddaljenosti od kraja so nameravali uvesti tramvaj do Mokronoga. Menda kar s konjsko vprego.
Tudi tu so bili načrti za razširitev postaje in zgraditev dodatnih tirov, vendar se razen industrijskega tira v bližnje skladišče JLA ni naredilo nič. Do sredine devetdesetih let je bil tu PTO, vlakov pa itak niso mogli križati

Slika

Postajna zgradba je enaka kot na Mirni. No dobro, zrcalna slika

Slika

Od nekdanje živahnosti ni ostalo kaj dosti. Naklada se le malo lesa, pa še to bolj občasno

Slika

Slika

Tudi tirna tehtnica je bila. Zelo kratka, danes bi le po en podstavni voziček lahko tehtali

Slika

Tira nista tako pretresljivo slaba, še kretnica ni več korenska. Se vidi, da je bila tu JLA.

Slika

Kljukasti zapah kretnice 2

Slika
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a mkx »

ŽAT32 napisal/-a:...pod vrhom pa je tale nadvoz. Ne želite si preko, tu se namreč pride do neke nepriljubljene inštitucije :mrgreen:. Bi pa brez škode tja poslali naše kvazigospodarstvenike, in še koga :kij
V bistvu bi lahko tja poslali vse, ki si želijo izogniti polnemu penzionu v državni režiji ... družbeno koristno delo v proizvodnji gasilske opreme.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a Cepi »

Kaj je pe sedaj v skladiščih JLA v Puščavi? Pred časom sem zasledil, da se naj bi nekaj prerihtavalo.
amater
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 61
Pridružen: 05.08.2007, 20:41

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a amater »

Cepi napisal/-a:Kaj je pe sedaj v skladiščih JLA v Puščavi? Pred časom sem zasledil, da se naj bi nekaj prerihtavalo.
En del je odprti oddelek "nepriljubljene inštitucije". Na ostalem pa ima občina Šentrupart načrt odpret lesno predelovalni center. Sedaj ko so posekali drevje, se lepo vidijo hribčki - rezervoarji.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a električar »

S to progo je imela vsaka država veliko projektov, pa je žalost bolj malo uresničenih. Če nebi bila vsake toliko časa uporabljena za obvoz, pa je verjetno nebi več bilo. Po njej redno vozi 6 parov lokalnih vlakov, tovorni pa je bolj simbolični. Direktnih ni več, nabiralnika Nm - Sevnica tudi ne, vozi le še za dostavo vagonov do Mirne ali Mokronoga.
Če bi hotela biti Sevnica- Trebnje resna obvozna proga, bi morala Mirna (ali Mokronog) postati prava postaja za križanje vlakov. Škoda da je še tisto malo tovora skoraj izginilo. Potnikov pa ni pričakovati kaj več glede na maloštevilno prebivalstvo, ki gravitira na to progo. Kljub temu me zanima, ali se je kdaj razmišljalo o direktnih vlakih na relaciji Lj- Trebnje- Sevnica- Dobova in obratno, ki bi bili boljša povezava med kraji na Dolenjskem in v Posavju?

lp
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

električar napisal/-a: Kljub temu me zanima, ali se je kdaj razmišljalo o direktnih vlakih na relaciji Lj- Trebnje- Sevnica- Dobova
Razmišljalo se je, to pa je tudi vse :mrgreen: . Zlati časi Dolenjskih prog so minili z Kraljevino. No, pa tudi za Italijane, med okupacijo, je bila Dolenjska proga glavna prometna žila. SFRJ je, kot rečeno, imela cel kup projektov ( elektifikacija Lb - Tn - Sc, vožnja praznine po tej progi in progi Karlovac - Lb), RS pa pa le kakšne ukinitve.
Tudi obvozi niso več tisto, kar so včasih bili. Včasih so lokalni vlaki vozili le do Trebnjega, do Ljubljane pa so namesto njih ustavljali kar obvozni, le kakšni "hudi" mednarodni so šli direkt.
Še najdlje je kot obvozni vozil oprtni, ko je bil par mesecev zaprt most čez Savo pri Litiji.

Slikce bodo pa še, le še enkrat se bo treba sprehoditi :m1
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a električar »

Glede direktnih vlakov bi bil po moje smiseln en do 2 para, ki bi ustavljali le v večjih krajih ob Savi ter Mirni, Trebnjem, Iv. Gorici , V. Gori, Grosupljem.

lp
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Pred leti je vozil en par Velenje - Zm - Sc - Novo mesto. Pa se ni obneslo, je vozil le kakšno leto ali dve
Odgovori