Peš na Dolenjsko

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Odgovori
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Da se ne bomo po progah samo z vlaki vozili, gremo tokrat na dolenjsko kar peš.
Začnemo v Ljubljani. Itak :wink: . Prvi znaki dolenjske proge se kažejo že na ljubljanski postaji. Mogoče se je že kdo spraševal, kam paše tale km kamen na severni v Ljubljani.

Slika

Ob gradnji proge Lb - Kočevje so za začetek imeli Ljubljano, vendar se je v Grosupljem Kočevske proga ponovno začela z km 0. Ti "Ljubljanski" kilometri pa se se naslednje leto nadaljevali proti Novem mestu.
Tisti malce starejši se še spomnite likovnega predsignala, ki je stal na severni, približno tukaj, kjer so še vidni ostanki žicovoda.

Slika

To je bil predsignal kritnega signala, ki je včasih kril cepišče dolenjske proge proti Zalogu in Dravljam. Po ukinitvi cepišča pa je kril le še NPr Zaloška, dokler se je zapiral ročno.

Proga se od postaje kar pošteno spušča in hitro pridemo do uvoznega signala. Ob njem je še zajeten temelj nekdanjega likovnega signala

Slika

Slika

Po par sto metrih pridemo do postajališča Vodmat. To je najnovejše postajališče na tej progi. Od idej pa do izgradnje pa je preteklo dobrih 20 let. Na tem mestu je do takrat stala stanovanjska hiša, ob njej pa še prej omenjeni kritni signal

Slika

Ob koncu perona pa so še dobro vidne sledi nekdanjega cepišča prog proti Zalogu in Dravljam

Slika

Slika

Proti Zalogu

Slika

Čuvajnica Zaloška. V njej je bila včasih čisto prava bločna naprava. Z njo se je postavljalo kretnice in signale na tri strani, signali pa so bili tudi v odvisnosti z zapornicami, ki so bile na Zaloški cesti in cesti ob Ljubljanici.

Slika

Med obema prehodoma pa stoji tale

Slika
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Kljub letom, je namreč še originalni, se kar dobro drži. Za časa Kraljevine so ga sicer malo ojačali, pobarvan pa je nazadnje bil v osemdesetih letih. Še znak proizvajalca je gor

Slika

Na drugi strani je spet NPr, ki pa je že dolgo namenjen za ukinitev. Prehod naj bil bil namenjen samo pešcem.

Slika

Takoj za prehodom pa najdemo ostanke kritnega signala z dolenjske smeri. Ta dvoročični "siromak" je stal dolga leta, dokler se ni nekdo spomnil, da je prehod v prepeljevalni poti. In kljub temu, da se je takrat že vedelo, da se bo prehode avtomatiziralo, in da potrebe po signalu ne bo več, ga je bilo nujno prestaviti za 50 metrov. Čez par let pa podreti. Ajzenpon, kaj češ :wink:

Slika

Na koncu ovinka je prehod čez Povšetovo cesto. V bližini je bila včasih kasarna, kjer so oskrbovali vagone restavracije nekdanjih pomembnih tovarišev. Tudi modri vlak je bil notri. No, vsaj restavracija. Se pa spomnim vonja svežega kruha iz vojaške pekarne, ki so jo na novo zgradili malo pred osamosvojitvijo Slovenije. Danes pa je na mestu kasarne tole

Slika

Kmalu za prehodom je bila kretnica, kjer se je cepil tir v kasarno. Zamenjana je bila konec osemdesetih let, takrat najmodernejša na dolenjski progi, kmalu po osamosvojitvi izgrajena, danes pa leži v travi na Rakovniku

Slika

Na bližnjem parkirišču še najdemo tir, ki je vodil v kasarno

Slika

Ob kretnici je bila uta, kjer je bilo postavljalo za signal, ki je bil v odvisnosti s to kretnico, in kretnico, ki je vodila v mestno klavnico. Do tam še pridemo.

Slika

Proga se na hitro dvigne do nadvoza čez Poljansko cesto. V osemdesetih letih so tu zgradili nadvoz, do takrat pa so bile tu zapornice

Slika

Slika

Nadvoz je optimistično pripravljen za drugi tir

Slika
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

V času gradnje so progo prestavili v levo, tako da promet ni bil prekinjen. Ostanki nasipa so vidni še danes

Slika

Za nadvozom pa je bila kretnica za mestno klavnico in kasarno na Roški cesti. Danes je ni več, se pa vidijo ostanki tirov

Slika

Slika

V klavnici sta bila dva tira, ob zunanji strani zidu pa ščitni tir, ki stoji še danes

Slika

Namesto klavnice je danes tole

Slika

In že smo na mostu preko Grubarjevega kanala. Njegov železni predhodnik je ob koncu vojne končal v vodi.

Slika

Kar dobro izgleda, glede na to, da ni grajen po nekih strašnih novih EU normah. Mogoče prav zato :mrgreen:
Za ovinkom pa en zanikren prehod poljske poti. Do ukinitve čuvajnice na Poljanski so bile tu rampe. Takratna lastnica je kot pogoj za prodajo zemlje zahtevala, da dobi njen prehod rampe. In jih je dobil.

Slika

Slika

Za prehodom danes proga zavije desno in se spušča. Do gradnje novega Karlovškega mostu pa je šla bolj levo in višje. Tako so se izognili križanju proge in Hradetskega ceste

Slika

Ob bližnjem prehodu spet naletimo na ostanke kritnega signala. Ta je kril kretnici za klavnico in za kasarni ob Povšetovi

Slika
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Tale nadhod za pešce je nov. Pod ploščo starega je bil lesen oder, da kosi betona niso padali na progo

Slika

Poleti zna biti zanimiv pogled :twisted:

Slika

Proga je stisnjene med škarpo in vodo

Slika

Za ovinkom pa sta že cestna nadvoza

Slika

Oba sta že bila potrebna razširitve

Slika

Slika

Če se vzpnemo na cesto vidimo nekdanjo železniško škarpo

Slika

Pod nadvozom pa.....brez farmacije nikjer ne gre

Slika

nekdo je zastonj tankal :evil:

Slika
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Še pogled nazaj, proti Ljubljani. Proga je tu šla že višje in bolj desno

Slika

Pred nami pa je postaja Ljubljana Rakovnik, nekdaj Lj dolenjski kolodvor

Slika

Kretnice so pred kratkim dobile električno gretje, prej je bilo plinsko.

Slika

Postavljalnica že dolgo ne služi prvotnemu namenu

Slika

Tiri samevajo, včasih pa so bili polni. Nakladalo se je veliko starega železa, stekla, spomladi pa razkladalo vagone za Semenarno. Teh je bilo toliko, da je bil načrt podaljšati tir 2 do Semenarne. Na tiru 1 je bilo tudi neko specialno dvigalo, ki ga tudi ni več

Slika

Slika

V temle "industrijskem sadovnjaku" so ležale nove kretnice, ki so bile namenjene za industrijsko cono Rudnik. Doba velikih industrijskih con pa se je prekmalu končala in kretnice so šle v staro železo

Slika

Tale stolp z anteno je še iz časov Juge. Služil je za neke "jako poverljive" veze. Menda je neslo do Maledonije. Zdaj pa menda še za GSMR ne bo dober

Slika

Najnovejša Rakovniška pridobitev sta teledva MTS, da ni treba več za vsak vlak iz Lb zapirati prometnega prehoda

Slika

Ni še konec :arrow: :arrow:
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a Tono »

ŽAT, super raketni potopis, čimprej naprej.

Pa še vprašanje okoli antenskega stolpa: železnica je nekoč pri vsaki železniški upravi imela telegrafsko postajo moči 1 kW ali celo kW in pol. A je to ostanek takratne postaje? Ali mogoče veš kaj več o teh postajah? Harrisov oddajnik je v železniškem muzeju, precej pa jih je končalo pri radioamaterjih.

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
(po)potnik
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 58
Pridružen: 19.08.2013, 9:55

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a (po)potnik »

Lep peš potopis, upam da se bo nadaljeval do končne postaje. Kaj prikazuje zadnja slika (tisto kovinsko čudo s signalom)?
Zgleda kot en nadhod, toda kako pridejo pešči gor? Po lestvi? :shock:
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Tono napisal/-a:ŽAT, super raketni potopis, čimprej naprej.

Pa še vprašanje okoli antenskega stolpa: železnica je nekoč pri vsaki železniški upravi imela telegrafsko postajo moči 1 kW ali celo kW in pol. A je to ostanek takratne postaje? Ali mogoče veš kaj več o teh postajah? Harrisov oddajnik je v železniškem muzeju, precej pa jih je končalo pri radioamaterjih.

Lp,

Tono
Za tisti oddajnik ne vem več, kaj zaene sorte je bil. Prav da oddajnika nisem nikoli prišel, največ do operaterja. V spominu mi je ostal le napis na steni "telegraphy is more than dots and dashes - it s music"
(po)potnik napisal/-a:Lep peš potopis, upam da se bo nadaljeval do končne postaje. Kaj prikazuje zadnja slika (tisto kovinsko čudo s signalom)?
Zgleda kot en nadhod, toda kako pridejo pešči gor? Po lestvi? :shock:
To železje ni namenjeno pešcem, je le nosilec signalov. Ker je medtirna širina premajhna, ne smeta stati na tleh, zato sta obešena.
Zadnjič spremenil ŽAT32, dne 01.02.2014, 5:27, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Gremo naprej!

Kretniška postojanka 1 je danes vrtnarska lopa

Slika

Pri izvoznih signalih je še vedno temelj napajalnika. Takle "bočni" uvoz na postajo pa je posledice nekdanjega nepravilnega gl. prevoznega tira na postaji. Prej se je iz Škofljiške smeri uvažalo na tir 4, iz Lj pa na tir 3

Slika

UsA ima okolju prijazen telefon :D

Slika

Še firbec, kaj je notri

Slika

Prehod Peruzzijeva cesta. Ramp, kot bi bile zastonj

Slika

Pa kmalu zatem spet. Tiste, za nakupovalne užitke :mrgreen:

Slika

Te so menda en unikatni sistem na SŽ. Jih je kupila MOL. Menda :|
Za tem prehodom pa bi morala stati kretnica za industrijsko cono Rudnik. Kot smo rekli, so že bile na Rakovniku, narejen je bil že spodnji ustroj, pripeljane tirnice in pragi, potem pa se je vse skupaj ustavilo.

Slika

Od industrijskih objektov je bil narejen le tale sod, silos, ali kar je že

Slika

Ti dve koriti sta ostali še od gradnje nasipov za trgovino. Pesek so vozili z vlaki iz Verda. Žal samo za eno

Slika

Slab km naprej spet ostanki korit za stresanje peska iz vagonov. V osemdesetih letih so gradili Viator

Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

NPr Rudnik. Zelo prometen prehod ki ima to slabo lastnist, da je zelo blizu cestnega križišča. Čeprav so semaforji v odvisnosti z zapornicami, večkrat ostane kak avto na progi. In ker je tu Vmax 85 km/h, vklopne točke pa na 700 metrih, gre včasih zelo na tesno. Občasno pa se ne izide in poči. Veliko je kamionov, in pred leti se je sveže pobarvan 713-127 srečal z kamionom in prikolico polnima Jagremeistra. Kamion in prva os prikolice sta ostala na eni strani, prikolico pa je stisnilo med vlak in hiško NPr. Odtrgalo je zaporniški pogon, premaknilo hiško, vlak pa je iztiril

Slika

dokaz, da je bil vmes alkohol :berr

Slika

sledi iztirjenja

Slika

AC nadvoz. Če bo kdaj zgrajena Škofljiška obvoznica, bo tu proga zavila najprej desno in se potem v levem loku čez kakih 500 metrov priklopila na staro traso

Slika

Kilometer 146. Tu je z Dolenjske ceste padlo na progo že vse od kolesarja do avtobusa. Ograje pa še vedno ni

Slika

Kmalu pa spet prehod.

Slika

Dokaj pregleden pa je vseeno veliko nesreč. Tele slike verjetno še niso bile objavljene.

Slika


Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a bart »

ŽAT32 =D>

Ta sprehod (vodeni ogled) mi je zelo všeč.
Poleg slikovnega gradiva in komentarjev, so mi všeč vsi drobni detajli, ki sestavljajo ta potopis.

Jernej :thumbupl
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

ŽAT32 napisal/-a:Kmalu pa spet prehod.

http://shrani.si/f/1d/YB/6rsnWbM/p1030707.jpg

Dokaj pregleden pa je vseeno veliko nesreč. Tele slike verjetno še niso bile objavljene.
Precej neprijeten za čez peljat, vsaj če ni ravnokar peljal mimo vlak.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Hvala Bart, hvala :thumbupl

Dva ovinka in že smo na nekdanjem postajališču Lavrica. Zadnji vlak ju tu ustavil leta 1972. Kmalu potem so bile pobude za ponovno oživitev postajališča, vendar se ni zgodilo nič.
Zgradba je danes "varno" skrita med gradbenim materialom. Ob ukinitvi je bila prodana takratni Iliriji-Vedrog, ki je zgradbo imela za skladišče. Vedrog je propadel, itak :mrgreen: , celoten kompleks pa je potem kupil trgovec z gradbenim materialom. Nekaj časa je bil stranka železnice, na Škofljico je prihajal predvsem cement, potem pa se je zaradi nekih trmastih principov (na obeh straneh) preusmeril na cestni prevoz


Slika

vsaj streha je nova

Slika

malce zgodovine

Slika

Malce naprej je prehod na Vrečarjevi cesti. Dokler je bila Lavrica zasedena z železničarji, so bile tu zapornice. 30 let je moralo preteči, nekaj jih je moralo tu umreti, pa so se končno vrnile. Avtomatske, jasno. Od prehoda proti Ljubljani pa je previden nov peron. Pa nekako ne more zrasti :evil:

Slika

Za ovinkom, dobrih 200 metrov naprej, pa je tisti nesrečni "cege"l prehod. In PV 20 km/h. Na sliki vidimo, kako malo bi bilo treba, pa bi se lahko cesti povezali in en prehod ukinil. Ampak ne, našega pa ne boste :!:

Slika

Slika

Bom malce krajše poste delal, kar nam nekaj štrom nagaja
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Namesto že davno projektiranega drugega tira smo dobili kanalizacijo. Ko so kopali jarek za cevi, se je na nekaj mestih proga kar lepo posedla. Kriv itak ni nihče

Slika

Tudi sicer kakšna regulacija tira nebi škodila

Slika

In pribrcali smo na postajo Škofljica. Tudi tu so nepravilni gl. prevozni tir že davno poravnali, sledi nasipa so pa še

Slika

kretnice imajo dve leti električno gretje, prej je kraljevala metla

Slika

Nekdaj zelo prometna postaja, da so še križanja morali prelagati, danes pa le sem in tja kakšen vagon lesa. Robe je bilo toliko, da so nekje v petdesetih letih nameravali zgraditi še četrti tir. Glavni tovor je bil les za žago, tisti afriški, ko je bil na vagonu le en hlod. Potem so vozili les iz Rusije, pred 10 leti pa je prišel trgovec z betonskim železom. Na dan je prišlo do 800 ton robe. Ko je zgradil novo trgovino, je imel v načrtu tudi podaljšati tir. Naredili so nasip, pripeljali prage in tirnice, ko pa je bilo treba tir zložiti, pa je bilo vsega konec. Razne lokalne fore :roll:

Slika

Pragi še čakajo

Slika

Na prvem tiru je še nakladalna klančina za kipanje v vagone. Že dolgo ne služi

Slika

Postaja Škofljica se je včasih lahko pohvalila z lastnimi ribami. V kleti je namreč stalno stala voda, tako da so vnjej imeli krape. Sicer so bili bolj bež barve, kot v kakšni šterni, plavale so pa le. Z ureditvijo hidroizolacije pa so ribe morale spokati :-D
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a Tono »

ŽAT32 napisal/-a:Z ureditvijo hidroizolacije pa so ribe morale spokati :-D
...v rajnglo :)

ŽAT, ko sem zagledal, da je objavljeno novo nadaljevanje, sn' kuj klikno :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Odgovori