Peš na Dolenjsko

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Odgovori
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Zakon fotopis!
Zelo zanimivo je videti progo tako malo bolj "secirano" skupaj z vsemi temi zanimivostmi. :thumbupl :thumbupl :D :D :D

Le tako naprej :thumbupr


Lp
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Ob dograditvi proge proti Krmelju so zaradi večjega števila kretnic morali premakniti tudi obstoječo progo. Stara trasa se še vidi. O kvaliteti vode nebi debatirali #-o

Slika

Prvi tir z nakladalno rampo se nadaljuje še za prehodom. Nedolgo nazaj je bilo tu polno vagonov in Trimovih izdelkov. Danes pa bi na rampi lahko imeli pašnik

Slika

Raztirnik z pogonom in razsvetljeno signalno ploščo je na Dolenjskem redkost

Slika

Če se obrnemo nazaj vidimo tisti ovinek pred kretnicami

Slika

Malce Dolenjske dvotirnosti. Tistih "pričakuj 40" je zaradi Trimove kretnice. Nič ji ne fali, le kritnega signala nima

Slika

No, kam pa zdaj :?: :?: Levo Sevnica, desno Novo mesto. Nad nami pa novi nadvoz priključka s ceste bratstva in enotnosti, ki je obenem tudi trebanjska obvoznica za Sevnico. Pacali so ga pa toliko časa, da tista, ki je ob začetku gradnje glih zanosila danes na govorilne hodi :mrgreen: :mrgreen:

Slika

Če pogledamo proti Nm vidimo Trimovo kretnico. Malo za njo pa bi morala stati še ena, za Sevnico. Vendar te proge ni ratalo zgraditi ne Kraljevini ne SFRJ. Pa je tudi RS ne bo :twisted:

Slika

Ostala bo kar tale, še iz AO monarhije

Slika

:arrow: :arrow: Še bo, samo odločiti se je treba, po kateri progi naj gremo :D
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a mkx »

ŽAT32 napisal/-a:Še bo, samo odločiti se je treba, po kateri progi naj gremo :D
Leva noga v Sevnico, desna v Novo Mesto :lol:

Kar tako naprej [-o< =D> =D>
LP, Metod
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Ko smo že ravno na Sevniški, pa kar nadaljujmo.
S to progo je imela vsaka država veliko projektov, pa je žalost bolj malo uresničenih. Če nebi bila vsake toliko časa uporabljena za obvoz, pa je verjetno nebi več bilo. Po njej redno vozi 6 parov lokalnih vlakov, tovorni pa je bolj simbolični. Direktnih ni več, nabiralnika Nm - Sevnica tudi ne, vozi le še za dostavo vagonov do Mirne ali Mokronoga.
Takoj za nadvozom, v ovinku, je že prvo postajališče. Kamne gora. Z estetiko se ni nihče ukvarjal, pa se tudi nam ni treba :wink:

Slika

Z gradnjo nadvoza je postajališče dobilo nov dostop. Vsaj ta je ličen

Slika

Glede na to, da sta obe progi tu še zelo skupaj, bi pričakoval peron še na Dolenjski progi. Pa bi imeli spet en unikat

Slika

peron je v loku, in to v kar poštenem

Slika

Na koncu pa je ostanek NPr, ki je z gradnjo nadvoza izgubil cesto

Slika

Takoj za njim pa se že začne vzpon. Tudi ta je kar konkreten. Krasno za speljevanje, ko so tirnice spolzke. Ko so še vozile Goše, sploh če je bil kak motornik v okvari in je imel en dve prikolici, je bila hitrost v klanec osupljiva.
Lahko si tekel za vlakom.
Slika

Pa takoj v skale :D

Slika

Čez čas se stanje nič ne izboljša

Slika

Pogled na desno :!: Jo poznamo :?:

Slika

Dva ovinka in spet ukinjen NPr. Tu je šla glavna cesta za Sevnico. Zdaj gre še naprej ob progi in jo prečka z nadvozom.

Slika
Thomas the tank engine
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 11
Pridružen: 27.08.2006, 17:25

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a Thomas the tank engine »

Vau...

ko si že spraševal po cerkvi... Največja kur.ba med svetnicami... Ima tako veliko luknjo, da gre vlak vanjo... :) Sv. Ana

Tako pravijo(mo) lokalci...
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Thomas the tank engine napisal/-a: Ima tako veliko luknjo, da gre vlak vanjo
Poznamo, poznamo...

Od prehoda je ostala le še telefonska omarica.

Slika

Cesta proti Sevnici je komaj prepoznavna

Slika

Proti Trebnjem pa je skoraj ni več

Slika

Mi pa smo že na vrhu Zvijavnic. Temu kraju se namreč tako reče. Ali je ime dobil zaradi ovinkov, pa nebi vedel. Cesta in proga se namreč precej zvijata, da prideta čez. Vzpon proge je sicer relativno kratek, vendar ga je ravno toliko, da težji vlaki rabijo doprego.

Slika

Ovinki pa so še vedno kar ostri

Slika

Po krajši horizontali pa takoj spet dol. S temi useki so imeli po otvoritvi proge precej težav. Hrib nekako ni hotel ostati pri miru. V ozadju pa se vidi cestni nadvoz

Slika

Takihle tabel pa na SŽ ne vidimo več prav dosti

Slika

Ob progi pa pozabljena.....no, kako se ji reče :D :?:

Slika

Da bo le hrib ostal na mestu

Slika

Iz usekov in vkopov pa takoj na nasip. Tudi s tem so same težave. Kmalu po otvoritvi proge se je menda celo podrl.

Slika
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Zadeva je višja, kot izgleda na sliki. Krepko čez 15 metrov

Slika

Od tu pa je hitrost dvignjena iz 55 na 65 km/h. Radiji lokov zdaj so večji, tirnice pa so zvarjene v NZT. Tega klančka se je hotela Kraljevina ogniti, zato so načrtovali progo skozi predor in na drugi strani trikot proti Nm in Lb. Če se obrnemo nazaj, bi to progo videli v dolini

Slika

Tu nekje bi se priklopila na obstoječo. V daljavi pa že vidimo postajališče Gomila

Slika

Zgradba je bila, tako kot vse ostale, po vojni obnovljena. Med vojno so namreč vse zgradbe na tej progi požgali

Slika

Za postajališčem pa prečkamo glavno cesto

Slika

Proga pa se drži roba doline. Je namreč zelo močvirna, polna takihle izvirčkov sredi travnikov

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Prečkamo cesto, ki vodi v bližnji peskokop. Nekdaj so bili dobra stranka železnice, saj so kremenčev pesek, ki ga tu pridobivajo, nalagali na ŽP Mirna, kasneje so ga zaradi "racionalizacije poslovanja SŽ" v Trebnjem, no zdaj pa ga čisto zracionalizirano nikjer več. Vozili pa so ga nekam po Evropi. Zanimivo je mogoče še to, da ima ime Kremenica hrib, ki je na drugi strani doline

Slika

Proga se trmasto drži roba doline

Slika

v daljavi pa se že kažejo prve hiše na Mirni.
Vklopna točka za Mirnski NPr. A zakaj ima dva kontakta :?: Nekateri tovorni vlaki vozijo samo do Mirne in prehod normalno vklopijo. Ko se vračajo, pa ne peljejo preko NPr in njegovih izklopnih kontaktov. Da ga v tem primeru nebi vlak zaprl sta dva, da naprava zazna smer vožnje stran od NPr

Slika

Za ovinkom pa se že prikaže Mirna.

Slika

Nekako je bilo treba kable čez spraviti :)

Slika

"Prave" postaje, kjub vsem načrtom ni nikoli dobila. Do 90. let je bila kot transportno odpravništvo, zdaj je le nezasedeno nakladališče. Ima le dva tira.

Slika

Na postajni zgradbi, na novo zgrajeni po drugi svetovni vojni, je vse zaklenjeno

Slika

Pri kretnici 3 je velika telefonska omarica. Ni zato, ker bi bila ta kretnica neskončno pomembna. V njej sta dve tipki, s katerima vlakovodja odpre NPr na koncu postaje. Kadar vlak vozi le do Mirne, se razume

Slika

Prvi tir danes bolj sameva. Včasih pa se je vsakodnevno dostavljalo vagone za Kremen, les, vozilo se je embalažo in surovine za Dano. No, kakšen vagon občasno še pride, vendar je daleč od tistega, kar je včasih bilo. Na levi strani slike vidimo konkurenco....

Slika

Prvi tir ima še tole korensko starino

Slika
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Skoraj nova :mrgreen:

Slika

Ker je korenska, ima Goetzovo ključavnico

Slika

Na koncu dolgega štuca pa je tisti že večkrat omenjeni NPr. Kljub razmeroma nizkim hitrostim je bilo tu precej karambolov. No, sedaj je to rešeno, pa še sosed je lahko zid naredil :)

Slika

Proga pa zavije levo. Včasih je bil lok bolj oster, šla je bližje drogovom

Slika

Pa takoj spet slab teren. Še kablov se niso upali zakopati, da nebi kaj kam zlezlo

Slika

Mi pa prvič prečkamo reko Mirno. Tudi ta most je bil porušen

Slika

Slika

Nekaj starega temelja je še ostalo

Slika

zanimiva rešitev

Slika

Še pogledamo levo, vidimo novejši del Mirne, kjer so večinoma pločevinaste strehe. To ni zaradi neke pripadnosti bližnji firmi. Pred leti je Mirna fasala hudo neurje, ki je poškodovalo veliko streh. Takrat so jim priskočili na pomoč s svojimi izdelki, da so hiše čimprej rešili.

Slika
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Do tu je proga v kar dobrem stanju. Čez Zvijavnice so tirnice sicer stikane, naprej zvarjene v NZT, vse pa so sistema S49. Tu pa se začne druga pesem. Veliko je še tistih trdih, Nemških, S41. Le v lokihje podobno, kot je bilo včasih okoli Žalne. Zunanja S49, notranja pa S41. Vse so stikane, tako da je vožnja, no, razgibana :mrgreen: :mrgreen:

Da je le GRT poravnan

Slika

saj ne bo nikamor šlo

Slika

navajene Kočevske nič ne preseneti

Slika

tudi ta se bo znucala

Slika

brezplačni zvočni efekti

Slika
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

ŽAT32 napisal/-a:zanimiva rešitev

http://shrani.si/f/3T/Hm/FJqyTdh/p1040758.jpg
Zakaj bi to bila zanimiva rešitev? Sicer nisem gradbenik ampak nekoč na strojni fakulteti so nam razlagali, da je treba mostove (vsaj kovinske gradnje) in podobne konstrukcije graditi tako, da je na enem koncu trdno vpetje, na drugem(ih) pa naj bi bilo dinamično. Res je, da do nedavnega nisem še videl tega v praksi ampak ta valjček je tam zato, da poskrbi za kompenzacijo raztezka/skrčka (vsaj) zaradi temperaturnih vplivov. Nekoč na forumu je bilo tudi predstavljen prehod tira iz stabilnih tal na most in tudi tu se poskrbi za kompenzacijo iz podobnih razlogov.
Kar se mene tiče bom rekel predvsem hvala za sliko tega valjčnega vpetja mostu!
Goran
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a miranzor »

@ŽAT32

Odlično! :thumbupr :thumbupr =D> =D>
Fotopis vsak dan znova požiram. Škoda, da so v našem koncu progo med Velenjem in Dravogradom uničili, bi pa bil dobrodošel tak poznavalec tudi za fotopis še obstoječega dela med Celjem in Velenjem! :lol:
Seveda se tudi Koroške proge ne bi branil, morda je še celo bolj zanimiva, saj je še veliko stare opreme na njej in tudi lepih jeklenih mostov!

Upam, da se fotopis ne bo prehitro iztekel!

@Gorchi

Goran, te rešitve so na jeklenih mostovih verjetno uporabljene povsod, saj sem jih tudi sam praktično pri vseh, kjer sem jih slikal, tudi zaznal.

Npr. Tremerje na delu med Celjem in Laškim:

Slika

in še prehod - na eni strani fiksni, na drugi dinamični del

Slika

fiksni del Tremerje na desnem bregu Savinje:

Slika

Se opravičujem za OT!
LP, Miran
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a električar »

ŽAT32;

Fotopis o dolenjski progi je res enkraten. Veliko poveš o raznih detajlih na progi in ob njej. Ali se ti je vse poznavanje nabralo v letih službe, ali se tudi sproti pozanimaš?

lp
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Skoraj 30 let tacanja po glajzih, predvsem dolenjskih, se nekje mora poznati :wink:

Poti še ni konec, tudi slikce bodo še, le s SD kartico imam težave. Nekako noče slik dati od sebe. Če ne bo šlo drugače, se bom pa še enkrat sprehodil. Sprehod ali dva ni še nobenem škodil :D
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Proga se spet malce vzpne

Slika

pod vrhom pa je tale nadvoz. Ne želite si preko, tu se namreč pride do neke nepriljubljene inštitucije :mrgreen:. Bi pa brez škode tja poslali naše kvazigospodarstvenike, in še koga :kij

Slika

Za nadvozom pa je postajališče Šentrupert. Sicer je v Slovenski vasi, pa vendar. Tudi ta zgradba je že dala skozi obleganje lokalne mularije, vendar so ga zdaj kar lepo obnovili. Vsaj šip ne bodo več razbijali

Slika

Kot povsod na takih mestih tudi tu piše, kdo katero bi in zakaj mu ni dala :D :D

Slika

V daljavi pa vidimo Šentrupert. Ob gradnji proge je bilo bistvo prevoza premog iz Krmelja. Na lokalno prebivalstvo in njihove želje se niso kaj dosti ozirali, zato gre proga precej stran od takrat pomembnih krajev.

Slika

Tudi tu je teren precej nestabilen. Kljub zelo položni brežini stalno nekaj leze na progo

Slika

Proga pa se malce spusti v ravnino proti Mokronogu.
Kot ravnina mislim progo, ne tirnic :D

Slika

Na desni je dimnik opuščene opekarne. Brez skrbi, že dolgo je tak, pa še kar stoji. V boljših časih so hoteli do tu zgraditi industrijski tir, pa žal ni bilo nič

Slika
Odgovori