Peš na Dolenjsko

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Odgovori
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Menda se je navijal kot stolpna ura. Induktor je sprožil mehanizem, ki je zavrtel ploščo na "prosto". Pri ponovnem posluževanju se je plošča vrnila na "stoj (kot bi ura vsakokrat odbila en udarec).V Daruvarju je zadeva še delovala,zdaj je menda promet ukinjen. Nisem se spravil tja, da bi si ogledal ta famozni signal....

ROSP....torej sama zamisel naprave pojasnjuje , zakaj na postajah Bled, Bohinjska Bistrica in Podbrdo predsignali "ne znajo" pokazati utripajoče zelene luči (saj tabla tudi ni utripala).
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Video je enkraten!
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Pozdravljeni!

Ta fotopis je zame daleč najbolj zanimiv in upam, da ga še ni konec!

:thumbupr :D =D> :D
LP, Miran
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

[quote="Dirigent"]
.....V Daruvarju je zadeva še delovala,zdaj je menda promet ukinjen. Nisem se spravil tja, da bi si ogledal ta famozni signal....
quote]

Zdravo! Pred nekaj leti sva s prijateljem Viktorjem obiskala samo zaradi takega signala železniško postajo v Varaždinu. Tam so postavili tak muzejsko zaščiten signal ob ograjo, ki loči postajno področje od ulice, prispel pa je z bližnje postaje Turčin (na progi Varaždin -Zabok - Zaprešič). Objekt je bil takrat v dokaj desolatnem stanju, saj ga je kak teden dni pred najinim obiskom orkansko neurje prevrglo (!) in precej poškodovalo, tako da so ga ponovno postavili samo za silo. Kaj je danas z njim, žal ne vem.

Tamošnji prijazni prometniki so nama povedali, da je enak signal postavljen na postaji Vinkovci v dobro ohranjenem stanju. Na piramidi ima vdelane plošče iz pleksi stekla, tako da se lahko vidi mehanizem v notranjosti.

Pozdrav - Peter
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Peter 5 napisal/-a:Tamošnji prijazni prometniki so nama povedali, da je enak signal postavljen na postaji Vinkovci v dobro ohranjenem stanju. Na piramidi ima vdelane plošče iz pleksi stekla, tako da se lahko vidi mehanizem v notranjosti.
Se pravi - naslednja postaja Vinkovci :!:

Do takrat pa še malce teorije iz leta 1939. Žal v tujem jeziku

Slika Slika Slika
loparček
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 82
Pridružen: 11.02.2011, 0:47

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a loparček »

Dirigent napisal/-a:Menda se je navijal kot stolpna ura. Induktor je sprožil mehanizem, ki je zavrtel ploščo na "prosto". Pri ponovnem posluževanju se je plošča vrnila na "stoj (kot bi ura vsakokrat odbila en udarec).V Daruvarju je zadeva še delovala,zdaj je menda promet ukinjen. Nisem se spravil tja, da bi si ogledal ta famozni signal....

ROSP....torej sama zamisel naprave pojasnjuje , zakaj na postajah Bled, Bohinjska Bistrica in Podbrdo predsignali "ne znajo" pokazati utripajoče zelene luči (saj tabla tudi ni utripala).

Ti podatki niso točni. Namesto na postaji Bled je bilo prav Bohinjska Bela. Na Bledu so bili likovni signali. Po osamosvojitvi Slovenije so na staro bločno napravo "nacepili" svetlobne signale in tudi predsignala sedaj utripata.
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Aha, Bled ....se opravičujem.
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Dirigent napisal/-a:Menda se je navijal kot stolpna ura. Induktor je sprožil mehanizem, ki je zavrtel ploščo na "prosto". Pri ponovnem posluževanju se je plošča vrnila na "stoj (kot bi ura vsakokrat odbila en udarec)......
Zdravo! gornji opis me spominja na signalno napravo, ki je bila verjetno predhodnik tovrstnega ščitnega signala - Hippova sučna plošča (Hippsche Wendescheibe). Napravo je bilo treba za vsakih 200 zasukov signalne plošče naviti. Zanimivo - "izumitelj" g. Hipp je bil izučen urar! Sicer pa je bil tudi ustanovitelj firme, ki je kasneje prerasla v firmo Hassler, znano po železniških brzinomerih.
Link: http://www.bahnzauber-europa.at/eisenba_21.htm

MMG - tudi meni je ta fotopis zelo všeč!
Pozdrav - Peter
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

No, pa ga končno imamo :!: :!: S skupnimi močmi, seveda =D> =D>

http://www.youtube.com/watch?v=asu95Hf5GLM" onclick="window.open(this.href);return false;

Fotopis pa seveda sledi
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Po uspešno rešeni uganki vrtljivega ščitnega signala je čas, da nadaljujemo. Najvišjo postajo na dolenjski progi, ki je obenem tudi najkrajša, zapustimo v kratkem loku in takoj naletimo na NPr. In to še mehanski. Od izgradnje AC namenjen za ukinitev, pa še kar nekako trmasto vztraja. Predvidena je namreč povezovalna cesta do naslednjega NPr, ta pa bi ostal le za pešce. Pa se je zapletlo pri zemljiščih, kje pa. V teh letih je namesto ceste že zrasel gozd.

NPr

Slika

star gor ali dol, ima vse, kar imajo tudi novejši. Kontrolo lege in loma zapornice

Slika

Tu pa se povezovalna cesta konča

Slika

Na drugi strani gozdička pa drugi konec

Slika

Zraven pa NPr. Podobno kot v Grosupljem je tudi ta preblizu postaje, zato ga zapira prometnik. Ker ni krit z izvoznimi signali - jih ni - je odgovornost prometnika kar velika

Slika

Proga se stopničasto spušča proti Ivančni gorici. Sledi levi strani doline potoka Višnjica. V njej so dobili prostor AC, RG cesta, proga, kanalizacija in trije daljnovodi. Pa še potok

Slika

Proga pa sledi kolikor toliko trdnem bregu in jo potem na hitro prečka

Slika

Štirje propusti en ta drugim

Slika

Ob gradnji AC so do tu z vlaki vozili gramoz. Malce se še vidi

Slika

Če se obnremo nazaj vidimo, da so graditelji kar najhitreje želeli prečkati močvirno dolino

Slika
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Pred nami pa spet postajališče

Slika

Ja, je tapravo

Slika

Po drugi sv. vojni so ga domačini zgradili z udarniškim delom. Danes pa bolj malo vlakov ustavi tu. PVK že dolgo ni več, čakalnica pa je tudi zaprta.

Slika

Proga pa "elegantno" zavije proti Ivančni gorici

Slika

Pod AC viaduktom. Kljub na videz trdnem terenu imajo posamezni stebri preko 10 metrov globoke temelje. Stari viadukt pa so ob gradnji tegale povsem zdrobili in ponovno uporabili

Slika

Če bi ob gradnji Dolenjske proge obveljala trasa ob reki Krki, bo na tem mestu proga zavila desno in šla mimo Muljave

Slika

Tu nekje, le bolj desno, bi bila postaja Stična, predhodnica Ivančne gorice

Slika

Proga prečka Višnjico. Tudi tu je bil do stoletnice pumparhaus. Sledi skoraj ni več

Slika

Slika
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

In Pred nami je UsB Ivančna gorica. Zraven je še razkopan prehod neasfaltirane ceste. Ta je nastala zaradi prevoza uparjalnika za NEK. Takrat še ni bilo novega AC viadukta med Višnjo goro in Ivančno gorico, stari pa ni bil dovolj močan. Zato so pred njim naredili dovoz iz AC na RG cesto po njej peljali uparjalnik. Sprva so ga mislili čez sam kraj, pa ga nebi zmotali mimo hiš. Zato so na hitro zgradili to cesto in jo namenili kot kasnejšo obvoznico mimo Iv. gorice. Ker pa prečka progo, bi bil potreben nadvoz, ki ga niče ne želi zgraditi. Ramp pa ajzenopn ne pusti. In cesta čaka....

Slika

Uvozna kretnica. Nepravilni glavni prevozni tir, po običaju :wink: . Radij kretnice 500 metrov, pa Vmax 40. Sposobna je več....

Slika

Postaja je včasih imela štiri tire. Tu je bila še ena kretnica

Slika

Prečkamo Stiški potok. Kljub bližini vodnega stolpa so graditelji proge očitno predvidelali, da nima dovolj vode, zato so jo raje črpali iz Višnjice. Za fuzbalplac zalivat pa jo je dovolj :D

Slika

Sledi četrega tira so še dobro vidne

Slika

Ta tir se je dokončno umaknil pri izgradnji perona. Ker je ta zgrajen že po novih normah, so del tretjega tira žrtvovali, da je na njegovem mestu, manjkajoči del pa nadomestili s četrtim tirom. Kar ga je ostalo, pa dokončno razdrli. Saj je, tir 4 namreč, že dolgo bil le štuc, uporabljal pa se je kot deponija vagonov.
Tu je bil bik

Slika

Slalom tira 3

Slika

Peron je trenutno največji na Dolenjski progi. Zgradili so ga še ravno "pravi" čas, da ni bilo treba delati še podhoda. Po projektu bi moral biti tudi pokrit, pa je denarja......no, nekam je že šel :mrgreen: Prej je bil peron le na drugem tiru. Na tretjem pa se je na vlak oz. z njega plezalo in skakalo. Prometniki so naredili celo pručko, da so vsaj starejšim malce pomagali. Dolga leta prosjačenja so bila potrebna, da so najprej dobili vsaj začasen, lesen peron.
Peron in ob prvem tiru, skladišče in za njim postaja. Skladišče že nekaj časa ne služi več, prvi tir pa tudi bolj sameva. Nekdaj se je nakladalo silose iz bližnjega podjetja, kjer je danes znan auspuhar, Livarna pa je prelagala koks in staro železo. Danes se najde za kak vagon lesa, nekaj let pa še tega ni bilo

Slika

Na postaji je še vodni stolp, na prvi pogled prodan

Slika

in nekdanje Nadzorništvo proge s skladiščem

Slika
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Grosuplje, Višnja gora,Ivančna gorica in menda tudi Radohova vas so postaje, na katerih se prometniki morajo "kratkočasiti" z zapiranjem NPR-jev pri izvozih in prevozih vlakov. Škoda, ker NPR-ji nimajo kamer, tako kot Uršna sela in Semič.....po mnenju nekaterih bi lahko nastali problemi z osebo, ji je po novem ne TVS.....
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Samo zapiranje ramp sploh ni tak problem, bolj je to, da niso krite z signali. Človek ima slab dan, pa kak premik ali križanje, pa ene dva sitna na blagajni, pa eno lulat, pa še kakšna skupina na progi.....rampe pa - eh, pa se zgodi pi..a, no tisto, kar se tukaj ne podobi napisati :wink:
Uršna sela in Metlika pa imata kamere na NPr zato, ker se postaje ne vidi tako daleč. In po vseh letih obratovanja se je enkrat nekdo spomnil vprašati prometnika, kako ve, da je vlak res prepeljal NPr ni da ga lahko odpre. :hmm :hmm Zato se je najprej zahtevalo, da se počaka odjavo, kar predolgo traja. Tako sta postaji dobili kamere. Probleme s tem, kdo je koga na kakšni cesti posnel pa menda delamo le v tej deželici :mrgreen:
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Peš na Dolenjsko

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Na prvem tiru še najdemo tole korensko antikviteto :D zavarovana je še z Goetzovo ključavnico. Do vključitve ROSPa je bila prek žicovoda vključena v SV napravo

Slika

Dolžina štuca je osupljiva. Res pa je, da je pred leti tu stalno pila "parkirana" dvoosna cisterna za pitno vodo. Je bilo glih zanjo placa

Slika

Postavljalnica je odslužila. Že pred desetletji so s kretnic na kratkem koncu odstranili daljinsko prestavljanje kretnic, z ROSPom pa s tiste v štuc in signalne heble. Danes je priročno skladišče za kramo, kajti pravo je oddano v najem

Slika

Slika

Waldner pa je zunaj, da se vidi do ceste

Slika

Zavarovanje je danes izvedeno s centralno ključavnico. Da si ne bo kdo oči uničil :D

Slika

Še pogled proti NPr s perona. Po izgradnji perona je bil tu nekaj časa še štuc kot ostanek tira 3, potem pa so tir in kretnico odstranili, tako da se zdaj vsaj na en tir uvaža v premo. Obenem so za par metrov še ločnico pomaknili proti postaji, da NPr ni več v prepeljevalni poti. Zdaj se NPr lahko zapira tik pred izvozom vlaka proti Radohovi vasi

Slika

Za Ivančno gorico pridemo do tegale nadhoda za pešce. Drugi tir po levi strani....Bo verjetno prej treba novega, preden bo tu še kak tir

Slika

Za ovinkom je nadvoz AC priključka. Pred leti si je nekdo zaželel enega kosa tele mreže z ograje. Lepo se je privezal in šel šraufat. Nesrečnika je kos mreže vrgel z roba mostu, tako da je obvisel z glavo navzdol. Do jutra, ko ga je visečega videl strojevodja prvega vlaka, je bilo zanj že prepozno. :pope Mreža pa je še nekaj let čakala ob progi

Slika

Proga pa se v ovinkih še vedno spušča proti Radohovi vasi.

Slika
Odgovori