Peš na Dolenjsko
Re: Peš na Dolenjsko
Menda se je navijal kot stolpna ura. Induktor je sprožil mehanizem, ki je zavrtel ploščo na "prosto". Pri ponovnem posluževanju se je plošča vrnila na "stoj (kot bi ura vsakokrat odbila en udarec).V Daruvarju je zadeva še delovala,zdaj je menda promet ukinjen. Nisem se spravil tja, da bi si ogledal ta famozni signal....
ROSP....torej sama zamisel naprave pojasnjuje , zakaj na postajah Bled, Bohinjska Bistrica in Podbrdo predsignali "ne znajo" pokazati utripajoče zelene luči (saj tabla tudi ni utripala).
ROSP....torej sama zamisel naprave pojasnjuje , zakaj na postajah Bled, Bohinjska Bistrica in Podbrdo predsignali "ne znajo" pokazati utripajoče zelene luči (saj tabla tudi ni utripala).
Re: Peš na Dolenjsko
Video je enkraten!
Re: Peš na Dolenjsko
Pozdravljeni!
Ta fotopis je zame daleč najbolj zanimiv in upam, da ga še ni konec!
Ta fotopis je zame daleč najbolj zanimiv in upam, da ga še ni konec!
LP, Miran
Re: Peš na Dolenjsko
[quote="Dirigent"]
.....V Daruvarju je zadeva še delovala,zdaj je menda promet ukinjen. Nisem se spravil tja, da bi si ogledal ta famozni signal....
quote]
Zdravo! Pred nekaj leti sva s prijateljem Viktorjem obiskala samo zaradi takega signala železniško postajo v Varaždinu. Tam so postavili tak muzejsko zaščiten signal ob ograjo, ki loči postajno področje od ulice, prispel pa je z bližnje postaje Turčin (na progi Varaždin -Zabok - Zaprešič). Objekt je bil takrat v dokaj desolatnem stanju, saj ga je kak teden dni pred najinim obiskom orkansko neurje prevrglo (!) in precej poškodovalo, tako da so ga ponovno postavili samo za silo. Kaj je danas z njim, žal ne vem.
Tamošnji prijazni prometniki so nama povedali, da je enak signal postavljen na postaji Vinkovci v dobro ohranjenem stanju. Na piramidi ima vdelane plošče iz pleksi stekla, tako da se lahko vidi mehanizem v notranjosti.
Pozdrav - Peter
.....V Daruvarju je zadeva še delovala,zdaj je menda promet ukinjen. Nisem se spravil tja, da bi si ogledal ta famozni signal....
quote]
Zdravo! Pred nekaj leti sva s prijateljem Viktorjem obiskala samo zaradi takega signala železniško postajo v Varaždinu. Tam so postavili tak muzejsko zaščiten signal ob ograjo, ki loči postajno področje od ulice, prispel pa je z bližnje postaje Turčin (na progi Varaždin -Zabok - Zaprešič). Objekt je bil takrat v dokaj desolatnem stanju, saj ga je kak teden dni pred najinim obiskom orkansko neurje prevrglo (!) in precej poškodovalo, tako da so ga ponovno postavili samo za silo. Kaj je danas z njim, žal ne vem.
Tamošnji prijazni prometniki so nama povedali, da je enak signal postavljen na postaji Vinkovci v dobro ohranjenem stanju. Na piramidi ima vdelane plošče iz pleksi stekla, tako da se lahko vidi mehanizem v notranjosti.
Pozdrav - Peter
Re: Peš na Dolenjsko
Se pravi - naslednja postaja VinkovciPeter 5 napisal/-a:Tamošnji prijazni prometniki so nama povedali, da je enak signal postavljen na postaji Vinkovci v dobro ohranjenem stanju. Na piramidi ima vdelane plošče iz pleksi stekla, tako da se lahko vidi mehanizem v notranjosti.
Do takrat pa še malce teorije iz leta 1939. Žal v tujem jeziku
Re: Peš na Dolenjsko
Dirigent napisal/-a:Menda se je navijal kot stolpna ura. Induktor je sprožil mehanizem, ki je zavrtel ploščo na "prosto". Pri ponovnem posluževanju se je plošča vrnila na "stoj (kot bi ura vsakokrat odbila en udarec).V Daruvarju je zadeva še delovala,zdaj je menda promet ukinjen. Nisem se spravil tja, da bi si ogledal ta famozni signal....
ROSP....torej sama zamisel naprave pojasnjuje , zakaj na postajah Bled, Bohinjska Bistrica in Podbrdo predsignali "ne znajo" pokazati utripajoče zelene luči (saj tabla tudi ni utripala).
Ti podatki niso točni. Namesto na postaji Bled je bilo prav Bohinjska Bela. Na Bledu so bili likovni signali. Po osamosvojitvi Slovenije so na staro bločno napravo "nacepili" svetlobne signale in tudi predsignala sedaj utripata.
Re: Peš na Dolenjsko
Aha, Bled ....se opravičujem.
Re: Peš na Dolenjsko
Zdravo! gornji opis me spominja na signalno napravo, ki je bila verjetno predhodnik tovrstnega ščitnega signala - Hippova sučna plošča (Hippsche Wendescheibe). Napravo je bilo treba za vsakih 200 zasukov signalne plošče naviti. Zanimivo - "izumitelj" g. Hipp je bil izučen urar! Sicer pa je bil tudi ustanovitelj firme, ki je kasneje prerasla v firmo Hassler, znano po železniških brzinomerih.Dirigent napisal/-a:Menda se je navijal kot stolpna ura. Induktor je sprožil mehanizem, ki je zavrtel ploščo na "prosto". Pri ponovnem posluževanju se je plošča vrnila na "stoj (kot bi ura vsakokrat odbila en udarec)......
Link: http://www.bahnzauber-europa.at/eisenba_21.htm
MMG - tudi meni je ta fotopis zelo všeč!
Pozdrav - Peter
Re: Peš na Dolenjsko
No, pa ga končno imamo S skupnimi močmi, seveda
http://www.youtube.com/watch?v=asu95Hf5GLM" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotopis pa seveda sledi
http://www.youtube.com/watch?v=asu95Hf5GLM" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotopis pa seveda sledi
Re: Peš na Dolenjsko
Po uspešno rešeni uganki vrtljivega ščitnega signala je čas, da nadaljujemo. Najvišjo postajo na dolenjski progi, ki je obenem tudi najkrajša, zapustimo v kratkem loku in takoj naletimo na NPr. In to še mehanski. Od izgradnje AC namenjen za ukinitev, pa še kar nekako trmasto vztraja. Predvidena je namreč povezovalna cesta do naslednjega NPr, ta pa bi ostal le za pešce. Pa se je zapletlo pri zemljiščih, kje pa. V teh letih je namesto ceste že zrasel gozd.
NPr
star gor ali dol, ima vse, kar imajo tudi novejši. Kontrolo lege in loma zapornice
Tu pa se povezovalna cesta konča
Na drugi strani gozdička pa drugi konec
Zraven pa NPr. Podobno kot v Grosupljem je tudi ta preblizu postaje, zato ga zapira prometnik. Ker ni krit z izvoznimi signali - jih ni - je odgovornost prometnika kar velika
Proga se stopničasto spušča proti Ivančni gorici. Sledi levi strani doline potoka Višnjica. V njej so dobili prostor AC, RG cesta, proga, kanalizacija in trije daljnovodi. Pa še potok
Proga pa sledi kolikor toliko trdnem bregu in jo potem na hitro prečka
Štirje propusti en ta drugim
Ob gradnji AC so do tu z vlaki vozili gramoz. Malce se še vidi
Če se obnremo nazaj vidimo, da so graditelji kar najhitreje želeli prečkati močvirno dolino
NPr
star gor ali dol, ima vse, kar imajo tudi novejši. Kontrolo lege in loma zapornice
Tu pa se povezovalna cesta konča
Na drugi strani gozdička pa drugi konec
Zraven pa NPr. Podobno kot v Grosupljem je tudi ta preblizu postaje, zato ga zapira prometnik. Ker ni krit z izvoznimi signali - jih ni - je odgovornost prometnika kar velika
Proga se stopničasto spušča proti Ivančni gorici. Sledi levi strani doline potoka Višnjica. V njej so dobili prostor AC, RG cesta, proga, kanalizacija in trije daljnovodi. Pa še potok
Proga pa sledi kolikor toliko trdnem bregu in jo potem na hitro prečka
Štirje propusti en ta drugim
Ob gradnji AC so do tu z vlaki vozili gramoz. Malce se še vidi
Če se obnremo nazaj vidimo, da so graditelji kar najhitreje želeli prečkati močvirno dolino
Re: Peš na Dolenjsko
Pred nami pa spet postajališče
Ja, je tapravo
Po drugi sv. vojni so ga domačini zgradili z udarniškim delom. Danes pa bolj malo vlakov ustavi tu. PVK že dolgo ni več, čakalnica pa je tudi zaprta.
Proga pa "elegantno" zavije proti Ivančni gorici
Pod AC viaduktom. Kljub na videz trdnem terenu imajo posamezni stebri preko 10 metrov globoke temelje. Stari viadukt pa so ob gradnji tegale povsem zdrobili in ponovno uporabili
Če bi ob gradnji Dolenjske proge obveljala trasa ob reki Krki, bo na tem mestu proga zavila desno in šla mimo Muljave
Tu nekje, le bolj desno, bi bila postaja Stična, predhodnica Ivančne gorice
Proga prečka Višnjico. Tudi tu je bil do stoletnice pumparhaus. Sledi skoraj ni več
Ja, je tapravo
Po drugi sv. vojni so ga domačini zgradili z udarniškim delom. Danes pa bolj malo vlakov ustavi tu. PVK že dolgo ni več, čakalnica pa je tudi zaprta.
Proga pa "elegantno" zavije proti Ivančni gorici
Pod AC viaduktom. Kljub na videz trdnem terenu imajo posamezni stebri preko 10 metrov globoke temelje. Stari viadukt pa so ob gradnji tegale povsem zdrobili in ponovno uporabili
Če bi ob gradnji Dolenjske proge obveljala trasa ob reki Krki, bo na tem mestu proga zavila desno in šla mimo Muljave
Tu nekje, le bolj desno, bi bila postaja Stična, predhodnica Ivančne gorice
Proga prečka Višnjico. Tudi tu je bil do stoletnice pumparhaus. Sledi skoraj ni več
Re: Peš na Dolenjsko
In Pred nami je UsB Ivančna gorica. Zraven je še razkopan prehod neasfaltirane ceste. Ta je nastala zaradi prevoza uparjalnika za NEK. Takrat še ni bilo novega AC viadukta med Višnjo goro in Ivančno gorico, stari pa ni bil dovolj močan. Zato so pred njim naredili dovoz iz AC na RG cesto po njej peljali uparjalnik. Sprva so ga mislili čez sam kraj, pa ga nebi zmotali mimo hiš. Zato so na hitro zgradili to cesto in jo namenili kot kasnejšo obvoznico mimo Iv. gorice. Ker pa prečka progo, bi bil potreben nadvoz, ki ga niče ne želi zgraditi. Ramp pa ajzenopn ne pusti. In cesta čaka....
Uvozna kretnica. Nepravilni glavni prevozni tir, po običaju . Radij kretnice 500 metrov, pa Vmax 40. Sposobna je več....
Postaja je včasih imela štiri tire. Tu je bila še ena kretnica
Prečkamo Stiški potok. Kljub bližini vodnega stolpa so graditelji proge očitno predvidelali, da nima dovolj vode, zato so jo raje črpali iz Višnjice. Za fuzbalplac zalivat pa jo je dovolj
Sledi četrega tira so še dobro vidne
Ta tir se je dokončno umaknil pri izgradnji perona. Ker je ta zgrajen že po novih normah, so del tretjega tira žrtvovali, da je na njegovem mestu, manjkajoči del pa nadomestili s četrtim tirom. Kar ga je ostalo, pa dokončno razdrli. Saj je, tir 4 namreč, že dolgo bil le štuc, uporabljal pa se je kot deponija vagonov.
Tu je bil bik
Slalom tira 3
Peron je trenutno največji na Dolenjski progi. Zgradili so ga še ravno "pravi" čas, da ni bilo treba delati še podhoda. Po projektu bi moral biti tudi pokrit, pa je denarja......no, nekam je že šel Prej je bil peron le na drugem tiru. Na tretjem pa se je na vlak oz. z njega plezalo in skakalo. Prometniki so naredili celo pručko, da so vsaj starejšim malce pomagali. Dolga leta prosjačenja so bila potrebna, da so najprej dobili vsaj začasen, lesen peron.
Peron in ob prvem tiru, skladišče in za njim postaja. Skladišče že nekaj časa ne služi več, prvi tir pa tudi bolj sameva. Nekdaj se je nakladalo silose iz bližnjega podjetja, kjer je danes znan auspuhar, Livarna pa je prelagala koks in staro železo. Danes se najde za kak vagon lesa, nekaj let pa še tega ni bilo
Na postaji je še vodni stolp, na prvi pogled prodan
in nekdanje Nadzorništvo proge s skladiščem
Uvozna kretnica. Nepravilni glavni prevozni tir, po običaju . Radij kretnice 500 metrov, pa Vmax 40. Sposobna je več....
Postaja je včasih imela štiri tire. Tu je bila še ena kretnica
Prečkamo Stiški potok. Kljub bližini vodnega stolpa so graditelji proge očitno predvidelali, da nima dovolj vode, zato so jo raje črpali iz Višnjice. Za fuzbalplac zalivat pa jo je dovolj
Sledi četrega tira so še dobro vidne
Ta tir se je dokončno umaknil pri izgradnji perona. Ker je ta zgrajen že po novih normah, so del tretjega tira žrtvovali, da je na njegovem mestu, manjkajoči del pa nadomestili s četrtim tirom. Kar ga je ostalo, pa dokončno razdrli. Saj je, tir 4 namreč, že dolgo bil le štuc, uporabljal pa se je kot deponija vagonov.
Tu je bil bik
Slalom tira 3
Peron je trenutno največji na Dolenjski progi. Zgradili so ga še ravno "pravi" čas, da ni bilo treba delati še podhoda. Po projektu bi moral biti tudi pokrit, pa je denarja......no, nekam je že šel Prej je bil peron le na drugem tiru. Na tretjem pa se je na vlak oz. z njega plezalo in skakalo. Prometniki so naredili celo pručko, da so vsaj starejšim malce pomagali. Dolga leta prosjačenja so bila potrebna, da so najprej dobili vsaj začasen, lesen peron.
Peron in ob prvem tiru, skladišče in za njim postaja. Skladišče že nekaj časa ne služi več, prvi tir pa tudi bolj sameva. Nekdaj se je nakladalo silose iz bližnjega podjetja, kjer je danes znan auspuhar, Livarna pa je prelagala koks in staro železo. Danes se najde za kak vagon lesa, nekaj let pa še tega ni bilo
Na postaji je še vodni stolp, na prvi pogled prodan
in nekdanje Nadzorništvo proge s skladiščem
Re: Peš na Dolenjsko
Grosuplje, Višnja gora,Ivančna gorica in menda tudi Radohova vas so postaje, na katerih se prometniki morajo "kratkočasiti" z zapiranjem NPR-jev pri izvozih in prevozih vlakov. Škoda, ker NPR-ji nimajo kamer, tako kot Uršna sela in Semič.....po mnenju nekaterih bi lahko nastali problemi z osebo, ji je po novem ne TVS.....
Re: Peš na Dolenjsko
Samo zapiranje ramp sploh ni tak problem, bolj je to, da niso krite z signali. Človek ima slab dan, pa kak premik ali križanje, pa ene dva sitna na blagajni, pa eno lulat, pa še kakšna skupina na progi.....rampe pa - eh, pa se zgodi pi..a, no tisto, kar se tukaj ne podobi napisati
Uršna sela in Metlika pa imata kamere na NPr zato, ker se postaje ne vidi tako daleč. In po vseh letih obratovanja se je enkrat nekdo spomnil vprašati prometnika, kako ve, da je vlak res prepeljal NPr ni da ga lahko odpre. Zato se je najprej zahtevalo, da se počaka odjavo, kar predolgo traja. Tako sta postaji dobili kamere. Probleme s tem, kdo je koga na kakšni cesti posnel pa menda delamo le v tej deželici
Uršna sela in Metlika pa imata kamere na NPr zato, ker se postaje ne vidi tako daleč. In po vseh letih obratovanja se je enkrat nekdo spomnil vprašati prometnika, kako ve, da je vlak res prepeljal NPr ni da ga lahko odpre. Zato se je najprej zahtevalo, da se počaka odjavo, kar predolgo traja. Tako sta postaji dobili kamere. Probleme s tem, kdo je koga na kakšni cesti posnel pa menda delamo le v tej deželici
Re: Peš na Dolenjsko
Na prvem tiru še najdemo tole korensko antikviteto zavarovana je še z Goetzovo ključavnico. Do vključitve ROSPa je bila prek žicovoda vključena v SV napravo
Dolžina štuca je osupljiva. Res pa je, da je pred leti tu stalno pila "parkirana" dvoosna cisterna za pitno vodo. Je bilo glih zanjo placa
Postavljalnica je odslužila. Že pred desetletji so s kretnic na kratkem koncu odstranili daljinsko prestavljanje kretnic, z ROSPom pa s tiste v štuc in signalne heble. Danes je priročno skladišče za kramo, kajti pravo je oddano v najem
Waldner pa je zunaj, da se vidi do ceste
Zavarovanje je danes izvedeno s centralno ključavnico. Da si ne bo kdo oči uničil
Še pogled proti NPr s perona. Po izgradnji perona je bil tu nekaj časa še štuc kot ostanek tira 3, potem pa so tir in kretnico odstranili, tako da se zdaj vsaj na en tir uvaža v premo. Obenem so za par metrov še ločnico pomaknili proti postaji, da NPr ni več v prepeljevalni poti. Zdaj se NPr lahko zapira tik pred izvozom vlaka proti Radohovi vasi
Za Ivančno gorico pridemo do tegale nadhoda za pešce. Drugi tir po levi strani....Bo verjetno prej treba novega, preden bo tu še kak tir
Za ovinkom je nadvoz AC priključka. Pred leti si je nekdo zaželel enega kosa tele mreže z ograje. Lepo se je privezal in šel šraufat. Nesrečnika je kos mreže vrgel z roba mostu, tako da je obvisel z glavo navzdol. Do jutra, ko ga je visečega videl strojevodja prvega vlaka, je bilo zanj že prepozno. Mreža pa je še nekaj let čakala ob progi
Proga pa se v ovinkih še vedno spušča proti Radohovi vasi.
Dolžina štuca je osupljiva. Res pa je, da je pred leti tu stalno pila "parkirana" dvoosna cisterna za pitno vodo. Je bilo glih zanjo placa
Postavljalnica je odslužila. Že pred desetletji so s kretnic na kratkem koncu odstranili daljinsko prestavljanje kretnic, z ROSPom pa s tiste v štuc in signalne heble. Danes je priročno skladišče za kramo, kajti pravo je oddano v najem
Waldner pa je zunaj, da se vidi do ceste
Zavarovanje je danes izvedeno s centralno ključavnico. Da si ne bo kdo oči uničil
Še pogled proti NPr s perona. Po izgradnji perona je bil tu nekaj časa še štuc kot ostanek tira 3, potem pa so tir in kretnico odstranili, tako da se zdaj vsaj na en tir uvaža v premo. Obenem so za par metrov še ločnico pomaknili proti postaji, da NPr ni več v prepeljevalni poti. Zdaj se NPr lahko zapira tik pred izvozom vlaka proti Radohovi vasi
Za Ivančno gorico pridemo do tegale nadhoda za pešce. Drugi tir po levi strani....Bo verjetno prej treba novega, preden bo tu še kak tir
Za ovinkom je nadvoz AC priključka. Pred leti si je nekdo zaželel enega kosa tele mreže z ograje. Lepo se je privezal in šel šraufat. Nesrečnika je kos mreže vrgel z roba mostu, tako da je obvisel z glavo navzdol. Do jutra, ko ga je visečega videl strojevodja prvega vlaka, je bilo zanj že prepozno. Mreža pa je še nekaj let čakala ob progi
Proga pa se v ovinkih še vedno spušča proti Radohovi vasi.