Peš na Dolenjsko
Re: Peš na Dolenjsko
Zakon fotopis!
Zelo zanimivo je videti progo tako malo bolj "secirano" skupaj z vsemi temi zanimivostmi.
Le tako naprej
Lp
Zelo zanimivo je videti progo tako malo bolj "secirano" skupaj z vsemi temi zanimivostmi.
Le tako naprej
Lp
Lep pozdrav :)
http://www.youtube.com/user/Zelenc97
http://www.youtube.com/user/Zelenc97
Re: Peš na Dolenjsko
Ob dograditvi proge proti Krmelju so zaradi večjega števila kretnic morali premakniti tudi obstoječo progo. Stara trasa se še vidi. O kvaliteti vode nebi debatirali
Prvi tir z nakladalno rampo se nadaljuje še za prehodom. Nedolgo nazaj je bilo tu polno vagonov in Trimovih izdelkov. Danes pa bi na rampi lahko imeli pašnik
Raztirnik z pogonom in razsvetljeno signalno ploščo je na Dolenjskem redkost
Če se obrnemo nazaj vidimo tisti ovinek pred kretnicami
Malce Dolenjske dvotirnosti. Tistih "pričakuj 40" je zaradi Trimove kretnice. Nič ji ne fali, le kritnega signala nima
No, kam pa zdaj Levo Sevnica, desno Novo mesto. Nad nami pa novi nadvoz priključka s ceste bratstva in enotnosti, ki je obenem tudi trebanjska obvoznica za Sevnico. Pacali so ga pa toliko časa, da tista, ki je ob začetku gradnje glih zanosila danes na govorilne hodi
Če pogledamo proti Nm vidimo Trimovo kretnico. Malo za njo pa bi morala stati še ena, za Sevnico. Vendar te proge ni ratalo zgraditi ne Kraljevini ne SFRJ. Pa je tudi RS ne bo
Ostala bo kar tale, še iz AO monarhije
Še bo, samo odločiti se je treba, po kateri progi naj gremo
Prvi tir z nakladalno rampo se nadaljuje še za prehodom. Nedolgo nazaj je bilo tu polno vagonov in Trimovih izdelkov. Danes pa bi na rampi lahko imeli pašnik
Raztirnik z pogonom in razsvetljeno signalno ploščo je na Dolenjskem redkost
Če se obrnemo nazaj vidimo tisti ovinek pred kretnicami
Malce Dolenjske dvotirnosti. Tistih "pričakuj 40" je zaradi Trimove kretnice. Nič ji ne fali, le kritnega signala nima
No, kam pa zdaj Levo Sevnica, desno Novo mesto. Nad nami pa novi nadvoz priključka s ceste bratstva in enotnosti, ki je obenem tudi trebanjska obvoznica za Sevnico. Pacali so ga pa toliko časa, da tista, ki je ob začetku gradnje glih zanosila danes na govorilne hodi
Če pogledamo proti Nm vidimo Trimovo kretnico. Malo za njo pa bi morala stati še ena, za Sevnico. Vendar te proge ni ratalo zgraditi ne Kraljevini ne SFRJ. Pa je tudi RS ne bo
Ostala bo kar tale, še iz AO monarhije
Še bo, samo odločiti se je treba, po kateri progi naj gremo
Re: Peš na Dolenjsko
Leva noga v Sevnico, desna v Novo MestoŽAT32 napisal/-a:Še bo, samo odločiti se je treba, po kateri progi naj gremo
Kar tako naprej
LP, Metod
Re: Peš na Dolenjsko
Ko smo že ravno na Sevniški, pa kar nadaljujmo.
S to progo je imela vsaka država veliko projektov, pa je žalost bolj malo uresničenih. Če nebi bila vsake toliko časa uporabljena za obvoz, pa je verjetno nebi več bilo. Po njej redno vozi 6 parov lokalnih vlakov, tovorni pa je bolj simbolični. Direktnih ni več, nabiralnika Nm - Sevnica tudi ne, vozi le še za dostavo vagonov do Mirne ali Mokronoga.
Takoj za nadvozom, v ovinku, je že prvo postajališče. Kamne gora. Z estetiko se ni nihče ukvarjal, pa se tudi nam ni treba
Z gradnjo nadvoza je postajališče dobilo nov dostop. Vsaj ta je ličen
Glede na to, da sta obe progi tu še zelo skupaj, bi pričakoval peron še na Dolenjski progi. Pa bi imeli spet en unikat
peron je v loku, in to v kar poštenem
Na koncu pa je ostanek NPr, ki je z gradnjo nadvoza izgubil cesto
Takoj za njim pa se že začne vzpon. Tudi ta je kar konkreten. Krasno za speljevanje, ko so tirnice spolzke. Ko so še vozile Goše, sploh če je bil kak motornik v okvari in je imel en dve prikolici, je bila hitrost v klanec osupljiva.
Lahko si tekel za vlakom.
Pa takoj v skale
Čez čas se stanje nič ne izboljša
Pogled na desno Jo poznamo
Dva ovinka in spet ukinjen NPr. Tu je šla glavna cesta za Sevnico. Zdaj gre še naprej ob progi in jo prečka z nadvozom.
S to progo je imela vsaka država veliko projektov, pa je žalost bolj malo uresničenih. Če nebi bila vsake toliko časa uporabljena za obvoz, pa je verjetno nebi več bilo. Po njej redno vozi 6 parov lokalnih vlakov, tovorni pa je bolj simbolični. Direktnih ni več, nabiralnika Nm - Sevnica tudi ne, vozi le še za dostavo vagonov do Mirne ali Mokronoga.
Takoj za nadvozom, v ovinku, je že prvo postajališče. Kamne gora. Z estetiko se ni nihče ukvarjal, pa se tudi nam ni treba
Z gradnjo nadvoza je postajališče dobilo nov dostop. Vsaj ta je ličen
Glede na to, da sta obe progi tu še zelo skupaj, bi pričakoval peron še na Dolenjski progi. Pa bi imeli spet en unikat
peron je v loku, in to v kar poštenem
Na koncu pa je ostanek NPr, ki je z gradnjo nadvoza izgubil cesto
Takoj za njim pa se že začne vzpon. Tudi ta je kar konkreten. Krasno za speljevanje, ko so tirnice spolzke. Ko so še vozile Goše, sploh če je bil kak motornik v okvari in je imel en dve prikolici, je bila hitrost v klanec osupljiva.
Lahko si tekel za vlakom.
Pa takoj v skale
Čez čas se stanje nič ne izboljša
Pogled na desno Jo poznamo
Dva ovinka in spet ukinjen NPr. Tu je šla glavna cesta za Sevnico. Zdaj gre še naprej ob progi in jo prečka z nadvozom.
-
- Poznavalec
- Prispevkov: 11
- Pridružen: 27.08.2006, 17:25
Re: Peš na Dolenjsko
Vau...
ko si že spraševal po cerkvi... Največja kur.ba med svetnicami... Ima tako veliko luknjo, da gre vlak vanjo... Sv. Ana
Tako pravijo(mo) lokalci...
ko si že spraševal po cerkvi... Največja kur.ba med svetnicami... Ima tako veliko luknjo, da gre vlak vanjo... Sv. Ana
Tako pravijo(mo) lokalci...
Re: Peš na Dolenjsko
Poznamo, poznamo...Thomas the tank engine napisal/-a: Ima tako veliko luknjo, da gre vlak vanjo
Od prehoda je ostala le še telefonska omarica.
Cesta proti Sevnici je komaj prepoznavna
Proti Trebnjem pa je skoraj ni več
Mi pa smo že na vrhu Zvijavnic. Temu kraju se namreč tako reče. Ali je ime dobil zaradi ovinkov, pa nebi vedel. Cesta in proga se namreč precej zvijata, da prideta čez. Vzpon proge je sicer relativno kratek, vendar ga je ravno toliko, da težji vlaki rabijo doprego.
Ovinki pa so še vedno kar ostri
Po krajši horizontali pa takoj spet dol. S temi useki so imeli po otvoritvi proge precej težav. Hrib nekako ni hotel ostati pri miru. V ozadju pa se vidi cestni nadvoz
Takihle tabel pa na SŽ ne vidimo več prav dosti
Ob progi pa pozabljena.....no, kako se ji reče
Da bo le hrib ostal na mestu
Iz usekov in vkopov pa takoj na nasip. Tudi s tem so same težave. Kmalu po otvoritvi proge se je menda celo podrl.
Re: Peš na Dolenjsko
Zadeva je višja, kot izgleda na sliki. Krepko čez 15 metrov
Od tu pa je hitrost dvignjena iz 55 na 65 km/h. Radiji lokov zdaj so večji, tirnice pa so zvarjene v NZT. Tega klančka se je hotela Kraljevina ogniti, zato so načrtovali progo skozi predor in na drugi strani trikot proti Nm in Lb. Če se obrnemo nazaj, bi to progo videli v dolini
Tu nekje bi se priklopila na obstoječo. V daljavi pa že vidimo postajališče Gomila
Zgradba je bila, tako kot vse ostale, po vojni obnovljena. Med vojno so namreč vse zgradbe na tej progi požgali
Za postajališčem pa prečkamo glavno cesto
Proga pa se drži roba doline. Je namreč zelo močvirna, polna takihle izvirčkov sredi travnikov
Od tu pa je hitrost dvignjena iz 55 na 65 km/h. Radiji lokov zdaj so večji, tirnice pa so zvarjene v NZT. Tega klančka se je hotela Kraljevina ogniti, zato so načrtovali progo skozi predor in na drugi strani trikot proti Nm in Lb. Če se obrnemo nazaj, bi to progo videli v dolini
Tu nekje bi se priklopila na obstoječo. V daljavi pa že vidimo postajališče Gomila
Zgradba je bila, tako kot vse ostale, po vojni obnovljena. Med vojno so namreč vse zgradbe na tej progi požgali
Za postajališčem pa prečkamo glavno cesto
Proga pa se drži roba doline. Je namreč zelo močvirna, polna takihle izvirčkov sredi travnikov
Re: Peš na Dolenjsko
Prečkamo cesto, ki vodi v bližnji peskokop. Nekdaj so bili dobra stranka železnice, saj so kremenčev pesek, ki ga tu pridobivajo, nalagali na ŽP Mirna, kasneje so ga zaradi "racionalizacije poslovanja SŽ" v Trebnjem, no zdaj pa ga čisto zracionalizirano nikjer več. Vozili pa so ga nekam po Evropi. Zanimivo je mogoče še to, da ima ime Kremenica hrib, ki je na drugi strani doline
Proga se trmasto drži roba doline
v daljavi pa se že kažejo prve hiše na Mirni.
Vklopna točka za Mirnski NPr. A zakaj ima dva kontakta Nekateri tovorni vlaki vozijo samo do Mirne in prehod normalno vklopijo. Ko se vračajo, pa ne peljejo preko NPr in njegovih izklopnih kontaktov. Da ga v tem primeru nebi vlak zaprl sta dva, da naprava zazna smer vožnje stran od NPr
Za ovinkom pa se že prikaže Mirna.
Nekako je bilo treba kable čez spraviti
"Prave" postaje, kjub vsem načrtom ni nikoli dobila. Do 90. let je bila kot transportno odpravništvo, zdaj je le nezasedeno nakladališče. Ima le dva tira.
Na postajni zgradbi, na novo zgrajeni po drugi svetovni vojni, je vse zaklenjeno
Pri kretnici 3 je velika telefonska omarica. Ni zato, ker bi bila ta kretnica neskončno pomembna. V njej sta dve tipki, s katerima vlakovodja odpre NPr na koncu postaje. Kadar vlak vozi le do Mirne, se razume
Prvi tir danes bolj sameva. Včasih pa se je vsakodnevno dostavljalo vagone za Kremen, les, vozilo se je embalažo in surovine za Dano. No, kakšen vagon občasno še pride, vendar je daleč od tistega, kar je včasih bilo. Na levi strani slike vidimo konkurenco....
Prvi tir ima še tole korensko starino
Proga se trmasto drži roba doline
v daljavi pa se že kažejo prve hiše na Mirni.
Vklopna točka za Mirnski NPr. A zakaj ima dva kontakta Nekateri tovorni vlaki vozijo samo do Mirne in prehod normalno vklopijo. Ko se vračajo, pa ne peljejo preko NPr in njegovih izklopnih kontaktov. Da ga v tem primeru nebi vlak zaprl sta dva, da naprava zazna smer vožnje stran od NPr
Za ovinkom pa se že prikaže Mirna.
Nekako je bilo treba kable čez spraviti
"Prave" postaje, kjub vsem načrtom ni nikoli dobila. Do 90. let je bila kot transportno odpravništvo, zdaj je le nezasedeno nakladališče. Ima le dva tira.
Na postajni zgradbi, na novo zgrajeni po drugi svetovni vojni, je vse zaklenjeno
Pri kretnici 3 je velika telefonska omarica. Ni zato, ker bi bila ta kretnica neskončno pomembna. V njej sta dve tipki, s katerima vlakovodja odpre NPr na koncu postaje. Kadar vlak vozi le do Mirne, se razume
Prvi tir danes bolj sameva. Včasih pa se je vsakodnevno dostavljalo vagone za Kremen, les, vozilo se je embalažo in surovine za Dano. No, kakšen vagon občasno še pride, vendar je daleč od tistega, kar je včasih bilo. Na levi strani slike vidimo konkurenco....
Prvi tir ima še tole korensko starino
Re: Peš na Dolenjsko
Skoraj nova
Ker je korenska, ima Goetzovo ključavnico
Na koncu dolgega štuca pa je tisti že večkrat omenjeni NPr. Kljub razmeroma nizkim hitrostim je bilo tu precej karambolov. No, sedaj je to rešeno, pa še sosed je lahko zid naredil
Proga pa zavije levo. Včasih je bil lok bolj oster, šla je bližje drogovom
Pa takoj spet slab teren. Še kablov se niso upali zakopati, da nebi kaj kam zlezlo
Mi pa prvič prečkamo reko Mirno. Tudi ta most je bil porušen
Nekaj starega temelja je še ostalo
zanimiva rešitev
Še pogledamo levo, vidimo novejši del Mirne, kjer so večinoma pločevinaste strehe. To ni zaradi neke pripadnosti bližnji firmi. Pred leti je Mirna fasala hudo neurje, ki je poškodovalo veliko streh. Takrat so jim priskočili na pomoč s svojimi izdelki, da so hiše čimprej rešili.
Ker je korenska, ima Goetzovo ključavnico
Na koncu dolgega štuca pa je tisti že večkrat omenjeni NPr. Kljub razmeroma nizkim hitrostim je bilo tu precej karambolov. No, sedaj je to rešeno, pa še sosed je lahko zid naredil
Proga pa zavije levo. Včasih je bil lok bolj oster, šla je bližje drogovom
Pa takoj spet slab teren. Še kablov se niso upali zakopati, da nebi kaj kam zlezlo
Mi pa prvič prečkamo reko Mirno. Tudi ta most je bil porušen
Nekaj starega temelja je še ostalo
zanimiva rešitev
Še pogledamo levo, vidimo novejši del Mirne, kjer so večinoma pločevinaste strehe. To ni zaradi neke pripadnosti bližnji firmi. Pred leti je Mirna fasala hudo neurje, ki je poškodovalo veliko streh. Takrat so jim priskočili na pomoč s svojimi izdelki, da so hiše čimprej rešili.
Re: Peš na Dolenjsko
Do tu je proga v kar dobrem stanju. Čez Zvijavnice so tirnice sicer stikane, naprej zvarjene v NZT, vse pa so sistema S49. Tu pa se začne druga pesem. Veliko je še tistih trdih, Nemških, S41. Le v lokihje podobno, kot je bilo včasih okoli Žalne. Zunanja S49, notranja pa S41. Vse so stikane, tako da je vožnja, no, razgibana
Da je le GRT poravnan
saj ne bo nikamor šlo
navajene Kočevske nič ne preseneti
tudi ta se bo znucala
brezplačni zvočni efekti
Da je le GRT poravnan
saj ne bo nikamor šlo
navajene Kočevske nič ne preseneti
tudi ta se bo znucala
brezplačni zvočni efekti
Re: Peš na Dolenjsko
Zakaj bi to bila zanimiva rešitev? Sicer nisem gradbenik ampak nekoč na strojni fakulteti so nam razlagali, da je treba mostove (vsaj kovinske gradnje) in podobne konstrukcije graditi tako, da je na enem koncu trdno vpetje, na drugem(ih) pa naj bi bilo dinamično. Res je, da do nedavnega nisem še videl tega v praksi ampak ta valjček je tam zato, da poskrbi za kompenzacijo raztezka/skrčka (vsaj) zaradi temperaturnih vplivov. Nekoč na forumu je bilo tudi predstavljen prehod tira iz stabilnih tal na most in tudi tu se poskrbi za kompenzacijo iz podobnih razlogov.
Kar se mene tiče bom rekel predvsem hvala za sliko tega valjčnega vpetja mostu!
Goran
Re: Peš na Dolenjsko
@ŽAT32
Odlično!
Fotopis vsak dan znova požiram. Škoda, da so v našem koncu progo med Velenjem in Dravogradom uničili, bi pa bil dobrodošel tak poznavalec tudi za fotopis še obstoječega dela med Celjem in Velenjem!
Seveda se tudi Koroške proge ne bi branil, morda je še celo bolj zanimiva, saj je še veliko stare opreme na njej in tudi lepih jeklenih mostov!
Upam, da se fotopis ne bo prehitro iztekel!
@Gorchi
Goran, te rešitve so na jeklenih mostovih verjetno uporabljene povsod, saj sem jih tudi sam praktično pri vseh, kjer sem jih slikal, tudi zaznal.
Npr. Tremerje na delu med Celjem in Laškim:
in še prehod - na eni strani fiksni, na drugi dinamični del
fiksni del Tremerje na desnem bregu Savinje:
Se opravičujem za OT!
Odlično!
Fotopis vsak dan znova požiram. Škoda, da so v našem koncu progo med Velenjem in Dravogradom uničili, bi pa bil dobrodošel tak poznavalec tudi za fotopis še obstoječega dela med Celjem in Velenjem!
Seveda se tudi Koroške proge ne bi branil, morda je še celo bolj zanimiva, saj je še veliko stare opreme na njej in tudi lepih jeklenih mostov!
Upam, da se fotopis ne bo prehitro iztekel!
@Gorchi
Goran, te rešitve so na jeklenih mostovih verjetno uporabljene povsod, saj sem jih tudi sam praktično pri vseh, kjer sem jih slikal, tudi zaznal.
Npr. Tremerje na delu med Celjem in Laškim:
in še prehod - na eni strani fiksni, na drugi dinamični del
fiksni del Tremerje na desnem bregu Savinje:
Se opravičujem za OT!
LP, Miran
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Peš na Dolenjsko
ŽAT32;
Fotopis o dolenjski progi je res enkraten. Veliko poveš o raznih detajlih na progi in ob njej. Ali se ti je vse poznavanje nabralo v letih službe, ali se tudi sproti pozanimaš?
lp
Fotopis o dolenjski progi je res enkraten. Veliko poveš o raznih detajlih na progi in ob njej. Ali se ti je vse poznavanje nabralo v letih službe, ali se tudi sproti pozanimaš?
lp
Re: Peš na Dolenjsko
Skoraj 30 let tacanja po glajzih, predvsem dolenjskih, se nekje mora poznati
Poti še ni konec, tudi slikce bodo še, le s SD kartico imam težave. Nekako noče slik dati od sebe. Če ne bo šlo drugače, se bom pa še enkrat sprehodil. Sprehod ali dva ni še nobenem škodil
Poti še ni konec, tudi slikce bodo še, le s SD kartico imam težave. Nekako noče slik dati od sebe. Če ne bo šlo drugače, se bom pa še enkrat sprehodil. Sprehod ali dva ni še nobenem škodil
Re: Peš na Dolenjsko
Proga se spet malce vzpne
pod vrhom pa je tale nadvoz. Ne želite si preko, tu se namreč pride do neke nepriljubljene inštitucije . Bi pa brez škode tja poslali naše kvazigospodarstvenike, in še koga
Za nadvozom pa je postajališče Šentrupert. Sicer je v Slovenski vasi, pa vendar. Tudi ta zgradba je že dala skozi obleganje lokalne mularije, vendar so ga zdaj kar lepo obnovili. Vsaj šip ne bodo več razbijali
Kot povsod na takih mestih tudi tu piše, kdo katero bi in zakaj mu ni dala
V daljavi pa vidimo Šentrupert. Ob gradnji proge je bilo bistvo prevoza premog iz Krmelja. Na lokalno prebivalstvo in njihove želje se niso kaj dosti ozirali, zato gre proga precej stran od takrat pomembnih krajev.
Tudi tu je teren precej nestabilen. Kljub zelo položni brežini stalno nekaj leze na progo
Proga pa se malce spusti v ravnino proti Mokronogu.
Kot ravnina mislim progo, ne tirnic
Na desni je dimnik opuščene opekarne. Brez skrbi, že dolgo je tak, pa še kar stoji. V boljših časih so hoteli do tu zgraditi industrijski tir, pa žal ni bilo nič
pod vrhom pa je tale nadvoz. Ne želite si preko, tu se namreč pride do neke nepriljubljene inštitucije . Bi pa brez škode tja poslali naše kvazigospodarstvenike, in še koga
Za nadvozom pa je postajališče Šentrupert. Sicer je v Slovenski vasi, pa vendar. Tudi ta zgradba je že dala skozi obleganje lokalne mularije, vendar so ga zdaj kar lepo obnovili. Vsaj šip ne bodo več razbijali
Kot povsod na takih mestih tudi tu piše, kdo katero bi in zakaj mu ni dala
V daljavi pa vidimo Šentrupert. Ob gradnji proge je bilo bistvo prevoza premog iz Krmelja. Na lokalno prebivalstvo in njihove želje se niso kaj dosti ozirali, zato gre proga precej stran od takrat pomembnih krajev.
Tudi tu je teren precej nestabilen. Kljub zelo položni brežini stalno nekaj leze na progo
Proga pa se malce spusti v ravnino proti Mokronogu.
Kot ravnina mislim progo, ne tirnic
Na desni je dimnik opuščene opekarne. Brez skrbi, že dolgo je tak, pa še kar stoji. V boljših časih so hoteli do tu zgraditi industrijski tir, pa žal ni bilo nič