Canal del Ferro in Furlanska ravnina

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1349
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Re: Ronke sever - Tržič

OdgovorNapisal/-a Gusar » 06.06.2016, 22:26

TGV Lyria napisal/-a:Sam sem imel to srečo, da sem ta lok kar dvakrat prevozil. Obakrat je bilo to z vlakom EuroNight "San Marco", ki je pripeljal z Dunaja, v Vidmu obrnil in peljal čez Gorico in Červinjan do Benetk, seveda skozi ta lok med severno in južno postajo v Ronkah.


Če se ne motim, je bilo kmalu po spremembi trase omenjenega vlaka govora o odstranitvi tira, ki neposredno povezuje sever z zahodom. Glavni argument za odstranitev naj bi ležal v zelo prometni cesti, ki ga prečka (skozi gosto poseljen del Ronk oz. Tržiča). V strahu, da bodo izgubili neposredno povezavo z Benetkami, so se Goričani temu odločno uprli. Lok je tako ostal na svojem mestu, manjkajo le vlaki, ki bi vozili po njem. Potniški nanj zavijejo zgolj v izrednih razmerah, tudi tovor se po njem prevaža redko.

TGV Lyria napisal/-a:Od zadnje zamenjave voznega reda je v njem tudi najboljši vagon - spalnik! Pred tem je imel le "Comfort T4" ležalnike in sedežne vagone.


Sam sem nočni vlak med Trstom in Rimom uporabil zgolj enkrat, in še to na krajši razdalji med Gorico in Vidmom. O sedežnem vagonu lahko zapišem zgolj pozitivne besede - čist in zelo udoben. Tudi najzahtevnejši potniki bi morali v njem brez težav "preživeti" dolgo nočno vožnjo do večnega mesta.

TGV Lyria napisal/-a:Navdušuje me promet v Tržiču.


Tudi sam ne skrivam navdušenja. Komur znese, toplo priporočam skok v Tržič med tednom. Potniški promet se odvija na prvih dveh tirih, ki na trenutke dajeta občutek, da sta več časa zasedena, kot prosta. Komaj prispe en vlak na drugi tir iz smeri Vidma, že se napoveduje prihod naslednjega iz Benetk na isti tir. Drugemu vlaku še ne uspe odpeljati, že je po zvočniku napovedan tovorni vlak skozi drugi tir. In takoj za njim zopet potniški vlak iz Vidma (tokrat skozi Palmanovo) itd. In medtem ko skozi prva dva tira vozijo vlaki v oz. iz Trsta, se na preostalih tirih pogosto odvijajo premiki. Skratka, dogajanja ne manjka. In še sama postaja je zelo primerna za fotografiranje.

TGV Lyria napisal/-a:Eno vprašanje: večina slik na progi proti Gorici je narejena na vikend? Ker CAF-i večinoma vozijo po tej progi le med vikendom - med tednom v glavnem preko Palmanove.


Vse fotografije med Gorico in Tržičem so nastale ob nedeljah. CAFovi vlaki vozijo skozi Gorico tudi med tednom. A ker skozi Palmanovo vozijo le še novi vlaki, med tednom pa je vozni red precej bolj zgoščen, je (verjetno) v Gorici opaziti več Mnuettov. Glede na to, da v prvi polovici dne zgolj dva vlaka kreneta skozi Palmanovo proti Vidmu, bi takrat vseeno skozi Gorico moralo peljati tudi nekaj novih španskih vlakov.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1362
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Canal del Ferro in Furlanska ravnina

OdgovorNapisal/-a preglednik » 07.06.2016, 6:57

Primerjajoč geografsko lokacijo - zaledje večjega pristaniškega mesta, bi se dalo Tržič primerjati z Divačo. Ne pa po prometu na železniški postaji. Določene reči mi ne gredo skupaj, saj luka Koper pretovori precej več od Trsta!
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4264
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Canal del Ferro in Furlanska ravnina

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 07.06.2016, 7:17

Primerjajoč geografsko lokacijo - zaledje večjega pristaniškega mesta, bi se dalo Tržič primerjati z Divačo. Ne pa po prometu na železniški postaji. Določene reči mi ne gredo skupaj, saj luka Koper pretovori precej več od Trsta!


Divače se pa sploh ne da primerjat s Tržičem. Poleg tega, da je Tržič močno industrijsko mesto z zelo znano ladjedelnico Fincantieri, je namreč tudi pristaniško mesto, http://www.monfalconeport.it/eng/. Prometa ima sicer manj kot Koper, samo 4,5 Mton, ampak še vedno primerljivo z Reko, vsaj kar se tiče pretovora nenaftnih proizvodov. Če se odšteje nafta je pa Trst skoraj enakovreden Kopru. In ne pozabiti, živa je ideja o super pristanišču Trst-Tržič.

Toliko v vednost L
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1362
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Canal del Ferro in Furlanska ravnina

OdgovorNapisal/-a preglednik » 07.06.2016, 7:46

Imaš prav, sem pač imel v glavi samo Trst. Da ne govorim o gostoti prebivalstva na tem območju, ki je mnogo večja kot na naši strani.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3183
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Canal del Ferro in Furlanska ravnina

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 07.06.2016, 11:33

Gusar, kakšno pa je kaj stanje varnosti in dologoprstnežev v teh vzodnih Italjanskih pokrajinah? Ok Benetke so mi jasne

Jaz imam bolj izkušnje od Milana do juga. Sicer so policisti tu pa tam z golf vozički :mrgreen: , ampak vseeno sem pred vhodi na postajo dobil pod nos čudne obseke, v Bologni ob pol 6 zjutraj nekega napol treznega moškega, ki je prosil za čike, v Firencah dolgoprstneže, ki se šetajo po postaji, južno od Rima pa dežnike. :roll:
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1349
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Re: Canal del Ferro in Furlanska ravnina

OdgovorNapisal/-a Gusar » 07.06.2016, 22:03

Bolj ali manj so železniške postaje v večini držav tudi pribežališče raznih ljudi, ki morda nekaterim potnikom povzročajo neprijeten občutek, zopet drugi se ne menijo zanje. Sam se do sedaj na nobeni od italijanskih postaj nisem počutil tako ali drugače ogroženega. Razno razne pripetljaje pač vzamem bolj kot popestritev potovanja. Nenazadnje, tudi ljudje s svojimi navadami dajejo postajam svoj del pridiha. Je pa res, da je v Italiji precej večja verjetnost, da te na peronu "preseneti" kak "zanimiv" osebek, kot denimo v Avstriji.

Če se prav spomnim, sem na postaji v Pordenonu pred časom videl možakarja, ki je nenehno na skrivaj (no, vsaj trudil se je to početi skrivoma) iskral špranje na moškem WCju in skoznje opazoval dogajanje. V Vidmu se je zopet možakar blizu 60-ih na vsake toliko časa odločil slediti kakemu mlajšemu moškemu in ga nato ob prvi priliki pričel ogovarjati. V osnovi ti ljudje ne ogrožajo nikogar, zato se tudi postajna policija ne zmeni zanje. V Avstriji bi denimo takšne osebke kmalu odstranili s postaj in zanje poskrbeli v ustreznih ustanovah.

Še en svež primer, ki mi je že ušel iz misli, če me nanj ne bi spomnilo zastavljeno vprašanje v zgornjem mailu. Pred dvema dnevoma zjutraj tako čakam ravno na postaji v Pordenonu na naslednjo vezo, ko se ob meni prične smukati možakar poznih srednjih let. Ni minilo nekaj sekund, ko mi nameni prve besede. Osebek mi ni bil preveč povšeči, niti sam nisem bil preveč pri volji za pogovor, tako da sem mu odgovoril v angleščini. Običajno se pri Italijanih nato pogovor konča. Zgolj globoko izdihnem, ko možakar nadaljuje v za Italijane kar solidni angleščini. "Dobro", si rečem, "naj bo, mu bom prisluhnil, če je že tako usojeno". Sprva sledijo vprašanja, ali sem iz ZDA, morda iz VB. Sam odkimam, a imena svoje domovine mu še ne razkrijem. In nato nadaljujejo razlagati, kako je sam iz Neaplja, a da se je preselil v Videm. V Pordenone naj bi se to jutro odpravil z namenom obiskati stavnico in staviti na pasjo dirko, a ga je presenetilo, da so bile vse stavnice v mestu zaprte (v nedeljo zjutraj!). Naposled ga le razrešim muk in mu na ponovno vprašanje povem, od kod prihajam. In že sledijo stavki o njegovih pogostih obiskih Nove Gorice oz. Perle. "Casino?", mu za spremembo sam postavim vprašanje. "Ne, ne, v Perlo hodim plavati, tudi telovaditi, če imam dovolj časa." Njegova vse prej kot športna postava je v meni vzbudila kanček provokativnosti. Pa ga vprašam, če v Vidmu nimajo bazena. "Ja, je bazen..., ampak tam je dolgčas. V Vidmu se nič ne dogaja." Takoj zatem je na prvi tir pripeljal vlak, na katerega je čakal možakar, in me s tem odrešil nadaljnjega dolgovezenja.

Pač eden izmed mnogih dogodkov, ki jih sam vzamem na bolj humorističen način.

So pa številni teroristični napadi po Evropi, grožnje z napadi ter mnogi prebežniki, ki so v zadnjem letu in pol za svoje cilje pričeli izbirati tudi severne predele Italije, pripomogli k večji aktivnosti mož postave. Na postaji v Trbižu je tako še vedno prisotna tudi vojska, številne kamere nad peroni nemara ujamejo vsak kotiček postaj, ob vsakem prihodu vlaka na postajo v Tržiču, Gorici, Červinjanu itd. iz postajne pisarne vedno izstopi vsaj en policist in na lastne oči spremlja dogajanje itd.

Glede na vse dogajanje po Evropi, obisk italijanskih postaj (vsaj teh, ki sem jih sam obiskal - torej na SV države), nikakor ne predstavlja varnostne grožnje. Zato bom tokratni zaključek izkoristil za korak proč od obiskanih postaj, kjer nam furlanski in beneški kraji ter podeželje ponujajo mnoge lepe detajle. Škoda bi jih bilo ne obiskati. V bližino mnogih od njih nas lahko pripelje vlak. Veze so pogoste, vlaki hitri in cenovno ugodni, kar je dober pogoj za izvedbo izleta po lastnih željah.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1349
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Re: Canal del Ferro in Furlanska ravnina

OdgovorNapisal/-a Gusar » 07.06.2016, 22:05

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1349
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Re: Canal del Ferro in Furlanska ravnina

OdgovorNapisal/-a Gusar » 07.06.2016, 22:05

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4264
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Canal del Ferro in Furlanska ravnina

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 08.06.2016, 7:03

Gusar, vidim, da ti niso tuje tudi ogledovanja krajevnih znamenitosti. Krasne fotke. Za mene je bil dolgo neznanka tale svet med Sočo in Benetkami. No letos za 1. maj smo se podali na potepanje do beneške lagune, ki smo ga končali na slikovetime Buranu in prav uživali ob lepotah starih mestec in vsi v družbi so bili silno presenečeni, ko so v središču Červinjana zagledali kanal z ladjicami...... Da ne govorimo o Ogleju (O glej me Maria je menda pravo slovensko ime po neki teoriji o naselitvi pra slovencev iz same Fužina Jame, parodija na znameniti venetski izvor) in novejšem Gradežu.

Daj še kaj pokaži, verjetno bo dosti občudovalcev.

LPL
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1349
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Re: Canal del Ferro in Furlanska ravnina

OdgovorNapisal/-a Gusar » 08.06.2016, 19:18

Ni problema, z veseljem poskrbim še za kak prispevek o krajih zahodno od naše meje oz. v prihodnje sproti dodajam na forum tudi neželezniške fotografije s svojih popotovanj. A da ne zaidem preveč iz okvirov foruma, naj o tem najprej dajo svoj blagoslov odgovorni na forumu.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov