Canal del Ferro in Furlanska ravnina
Re: Canal del Ferro in Furlanska ravnina
Kot vedno lepo in zanimivo, ter pohvalna skrb za slovensko imenoslovje. Toda o enem kraju so bile že debate in še bodo. Zadeva se tiče imena kraja Redipuglia. Izvor imena je Ro(a)dopolje (Pavle Merku, Slovensko imenoslovje v Italiji, URN_NBN_SI_doc-ZITMTCGJ.pdf) je namreč v nerodovitnem, sušnem polju, kakršno je pravzaprav tam, na zadnjih obronkih Krasa.
Sicer pa poglejmo, kaj so napisali o zmešnjavi imen na Siolu ob priliki papeževega obiska, http://www.siol.net/novice/svet/2014/06 ... orsko.aspx:
LPL
Sicer pa poglejmo, kaj so napisali o zmešnjavi imen na Siolu ob priliki papeževega obiska, http://www.siol.net/novice/svet/2014/06 ... orsko.aspx:
Seveda pričakujem, da bo Čišo spet ostro reagiral, toda ime Sredipolje je lep "primer mistifikacije iz nacionalističnih razlogov" in nima zveze s fašištičnim preimenovanjem slovenskih imen, kakor je nekoč oporekal.Sredipolje, Redipulja ali Redipuglia
Italijani so kraju nadeli ime Redipuglia, ob čemer bi lahko pomislili, da gre za kakšnega kralja iz Apulije (Re di Puglia). A gre za slovenski toponim. V Sloveniji tako mnogi uporabljajo ime Sredipolje. A izvirna različica imena ni kraj, ki je dobil ime zato, ker je ležal sredi nekega polja, (saj tam ni polja Op. L). Znani jezikoslovec in letošnji Prešernov nagrajenec Pavle Merku trdi, da je ime Sredipolje "primer mistifikacije iz nacionalističnih razlogov". V zgodovinskih virih pa najdemo ime Radopolia in Rodopoglum, kar pomeni "sušno, nerodovitno polje". Enako trdi tudi ljubljanski jezikoslovec Marko Snoj v etimološkem slovarju.
LPL
Re: Ronke sever - Tržič
Sam sem imel to srečo, da sem ta lok kar dvakrat prevozil. Obakrat je bilo to z vlakom EuroNight "San Marco", ki je pripeljal z Dunaja, v Vidmu obrnil in peljal čez Gorico in Červinjan do Benetk, seveda skozi ta lok med severno in južno postajo v Ronkah.
Sedaj namesto njega vozi "Venezia-Vienna Express", na žalost direktno iz Vidma v Benetke. A Goričani smo vseeno dobili nočni vlak, tokrat povezavo z Rimom:
Od zadnje zamenjave voznega reda je v njem tudi najboljši vagon - spalnik! Pred tem je imel le "Comfort T4" ležalnike in sedežne vagone.
Navdušuje me promet v Tržiču. Eno nedeljo sem bil 3 ure tam in res neverjetno je, kaj vse že ob nedeljah prevozi to postajo. Si ne predstavljam kakšen "kažin" mora tu biti med tednom, ko vozi 2x več potniških vlakov, zraven pa še vsi tovorni - boli glava! Kam jih sploh vtaknejo?? Pa tudi raznolikost je neverjetna - Lokomotion/RTC, pogosto še z najetimi Railpool in MRCE lokomotivami, Captrain, FS Cargo z nekaterimi res redkimi primerki (E405, E412), ÖBB, CFI, pa menda je celo SNCF Astride še vedno redna gostja tukaj.
Eno vprašanje: večina slik na progi proti Gorici je narejena na vikend? Ker CAF-i večinoma vozijo po tej progi le med vikendom - med tednom v glavnem preko Palmanove.