Pod južnimi obronki Karnijskih Alp

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1348
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Meduno - Fanna-Cavasso

OdgovorNapisal/-a Gusar » 15.02.2016, 22:47

Še nekaj poletnih utrinkov s te vse bolj pozabljene proge...

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1348
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Meduno - Fanna-Cavasso

OdgovorNapisal/-a Gusar » 15.02.2016, 22:49

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1319
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Pod južnimi obronki Karnijskih Alp

OdgovorNapisal/-a preglednik » 16.02.2016, 8:13

Je bila ta proga med Sacile in Huminom kdaj v kakšnih načrtih kot glavna povezava med Benetkami in Trbižem? Dejansko je to najkrajša smer, saj gre mimo Vidma. Situacija je verjetno podobna kot na Bohinjski progi, ki je najkrajša smer od Sežane do Jesenic, na žalost pa ne gre skozi Ljubljano.
preglednik
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1348
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Re: Pod južnimi obronki Karnijskih Alp

OdgovorNapisal/-a Gusar » 16.02.2016, 18:21

Navkljub temu, da gre za najkrajšo železniško povezavo med Benetkami in Trbižem, je bila proga zgrajena izključno v vojaške namene. Šele ob koncu prejšnjega desetletja so se Italijani odločili za študijo preusmeritve prometa na omenjeno lokalno progo (v primeru zapore južnega dela Pontebane) in njeno elektrifikacijo. Študija je zajemala tudi vožnjo mednarodnih vlakov med Dunajem in Benetkami. A po mojem mnenju so bili v to zajeti zgolj potniški vlaki, saj bi preusmeritev večjih količin tovora na lokalno progo (verjetno) terjala še mnogo večje investicije, kot "zgolj" napeljavo elektrike.

Internet ne razkriva rezultata študije. Morda ga je prehitela naravna ujma, ki je pred tremi leti in pol poškodovala progo in ustavila promet na njej. Če je leto, dve, po tem dogodku še tlilo nekaj upanja po obnovi poškodovanega dela, je bila usoda proge v lanskem letu dokončno zapečatena. Lokalna proga med Huminom in Sacile-om se tako na žalost pridružuje mnogim progam v tem delu Italije, ki jih bo v prihodnosti pomnila le še zgodovina.

Osebno mi je žal, da nisem za omenjeno regionalno progo izvedel kakšno leto preje. Po mojem skromnem mnenju trenutno velja z naskokom za najatraktivnejšo progo v celotni Furlaniji. Po pomembnosti se s staro Pontebano seveda ne more primerjati, a po atraktivnosti bi si jo sam upal postaviti njej ob bok. Predori, veličastni mostovi in številni drugi premostitveni objekti, mogočni masivi Karnijcev na severni in neskončna furlanska ravnina na južni strani, globoke soteske in široka (ter povečini suha) korita številnih gorskih rek, ki jih prečka proga med skorajda idiličnimi vasicami, ki vse težje kljubujejo današnjim trendom, zaradi česar so mnoga primorana spreminjati svojo podobo v počitniška naselja (sicer finančno dobro stoječih) Furlanov in Benečanov. Ko k vsemu naštetemu dodamo še številna (koruzna) polja, sadovnjake, vinograde, nasade kivijev, ki so jih še ne tako dolgo nazaj med vožnjo imeli možnost opazovati potniki skozi okna Minuetta, se usoda proge nemara dotakne vsakogar, ki je vsaj enkrat v življenju okusil vožnjo z vlakom.

A čas gre dalje in narava marsikdaj nima usmiljenja do nostalgije. Rastje, ki je v tem delu zelo agresivno, bi že v letošnjem poletju znalo povsem zakriti dele proge. Zagotovo pa čez pet let tiru ne bo več možno slediti. Takrat nas bodo na traso nekdanje proge spominjale le še propadajoče postajne stavbe, morda kakšen zarjavel signalni znak na nekdanjem prehodu, spomini potnikov ter fotografije na internetu. :wink:
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1319
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Pod južnimi obronki Karnijskih Alp

OdgovorNapisal/-a preglednik » 16.02.2016, 19:35

Kaj natanko se je zgodilo, da so progo zaprli? Res ni bilo z nobene strani nikakršnega interesa za sanacijo poškodovanega odseka?
preglednik
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1348
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Re: Pod južnimi obronki Karnijskih Alp

OdgovorNapisal/-a Gusar » 16.02.2016, 21:27

Julijsko neurje leta 2012 je sprožilo plaz, ki je spolzel na progo in povzročil iztirjenje vlaka. Od takrat dalje vlak nadomešča avtobus. Njegov vozni red (tako kot vozni red vlakov pred njim) je izključno vezan na šolske dni, iz česar gre sklepati, da so vlak uporabljali bolj ali manj le šolarji. Po videnem na sicer redkih vožnjah z avtobusom v tistem koncu ostale potnike lahko brez težav preštejemo na prste ene roke.

Subvencioniran prevoz šoloobvezne mladine seveda ne zadostuje za kritje vzdrževanja zahtevnih odsekov proge, poleg tega (navkljub svoji prvinskosti) predel, kjer vodi proga, tudi ni turistično kdove kako razvit, da bi železnica lahko računala na kak evro z naslova turistov. Glede na videno se zdi, da je nesrečni dogodek z naravno ujmo marsikateremu odgovornemu prišel celo prav. Finančno breme je bilo preveliko, zaradi česar so (sicer redke) pobude deželnih iniciativ naletele na gluha ušesa. Eden od zanimivejših predlogov je kmalu po nesreči prišel s strani deželnega ministra za promet. Sluteč, da državne železnice ne bodo zainteresirane za obnovo proge in ponovno vzpostavitev prometa na njej, je predlagal, da bi le-ta prešla pod upravljanje deželnega podjetja FUC.

Na koncu je obveljalo pri reku, da se vse prične in konča pri denarju...
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1348
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Fanna-Cavasso - Maniago

OdgovorNapisal/-a Gusar » 23.02.2016, 16:04

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1348
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Fanna-Cavasso - Maniago

OdgovorNapisal/-a Gusar » 23.02.2016, 16:05

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1348
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Fanna-Cavasso - Maniago

OdgovorNapisal/-a Gusar » 23.02.2016, 16:06

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1348
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Fanna-Cavasso - Maniago

OdgovorNapisal/-a Gusar » 23.02.2016, 16:07

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1348
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Maniago - Montereale

OdgovorNapisal/-a Gusar » 07.05.2016, 22:29

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1348
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Maniago - Montereale

OdgovorNapisal/-a Gusar » 07.05.2016, 22:31

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1348
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Maniago - Montereale

OdgovorNapisal/-a Gusar » 07.05.2016, 22:33

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1348
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Maniago - Montereale

OdgovorNapisal/-a Gusar » 07.05.2016, 22:33

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Gusar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1348
Pridružen: 28.06.2012, 23:12

Montereale - Aviano

OdgovorNapisal/-a Gusar » 25.05.2016, 17:52

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov