Nad severnim Jadranom
Nad severnim Jadranom
Kot je bilo že omenjeno v temi »Po podeželju iz Furlanije v Benečijo« skozi Portogruaro poteka glavna (dvotirna) proga med Benetkami in Trstom. Gradnja proge je potekala v več etapah, zadnja med San Girogiom di Nogara in Červinjanom je bila dokončana l. 1897. Namen njene izgradnje je bil predvsem skrajšati dolgo pot vlakom, ki so morali takrat iz Benetk do Trsta voziti po »ovinku« preko Trevisa, Pordenona in Vidma, kjer so prečkali mejo z Avstro-Ogrsko, in se nato spustiti proti Gorici in Tržiču (Monfalcone). Z odprtjem nove proge se je pot vlakom skrajšala za tretjino.
Proga je dolga 150 km, najvišja hitrost na njej je 150 km/h. Potniški promet je v rokah državnega prevoznika (Trenitalia). Kljub pomembnosti proge ne prevozi noben mednarodni potniški vlak.
Vzhodno od Portogruara proga prečka dve večji reki – Tilment (kjer prestopi deželno mejo med Benečijo in FJK) in Sočo, pri Červinjanu se navezuje na ranžirno postajo in lokalno progo preko Palmanove do Vidma ter se pri Tržiču priključi progi (Pontebbana) – Videm – Trst.
Portogruaro-Caorle - Latisana-Lignano-Bibione
Proga je dolga 150 km, najvišja hitrost na njej je 150 km/h. Potniški promet je v rokah državnega prevoznika (Trenitalia). Kljub pomembnosti proge ne prevozi noben mednarodni potniški vlak.
Vzhodno od Portogruara proga prečka dve večji reki – Tilment (kjer prestopi deželno mejo med Benečijo in FJK) in Sočo, pri Červinjanu se navezuje na ranžirno postajo in lokalno progo preko Palmanove do Vidma ter se pri Tržiču priključi progi (Pontebbana) – Videm – Trst.
Portogruaro-Caorle - Latisana-Lignano-Bibione