Starinske slike

Vse kako spraviti železnico lepo na sliko. Digitalno ali pa tudi klasično.
Uporabniški avatar
Cepi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 845
Pridružen: 14.12.2007, 18:34
Kraj: Izlake

Re: Zidani Most

OdgovorNapisal/-a Cepi » 03.03.2009, 9:59

Marlo napisal/-a:Prazna cesta in polna tovorna postaja
Slika


Ko bi le bila današnja politika bolj naklonjena železnici in potem, bi lahko še kdaj videli tak prizor.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zidani Most

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 04.03.2009, 5:37

Marlo napisal/-a:Zidani Most pred 2. s.v.
na neki drugi temi se je spraševalo o objektu nasproti postajnega poslopja:
Slika



Marlo, hvala za tole povečano sliko. Ti je morda znano, iz katerega leta je?
In zanimivo, celo pročelje je bilo na savski strani.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Starinske slike

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 04.03.2009, 7:10

Za primerjavo, kako teče čas na železnici. Sicer počasi, gre pa le.


Slika

Kot zanimivost. Razširili so traso ob tretjem tiru, nad strugo Save in jo podprli. Sploh nasproti muzejske "No.1", so močno pojačali škarpo.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6496
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Starinske slike

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 04.03.2009, 13:24

Dolfe napisal/-a:Kot zanimivost. Razširili so traso ob tretjem tiru, nad strugo Save in jo podprli. Sploh nasproti muzejske "No.1", so močno pojačali škarpo.

Zdej pa pobarat ŽC da odkrije kdaj se je to zgodilo :mrgreen:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Starinske slike

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 04.03.2009, 13:44

Po moje nekje konec 60-tih let, ko so naredili drugi peron, s podhodom.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9284
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Starinske slike

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 04.03.2009, 23:28

Gorchi napisal/-a:
Dolfe napisal/-a:Kot zanimivost. Razširili so traso ob tretjem tiru, nad strugo Save in jo podprli. Sploh nasproti muzejske "No.1", so močno pojačali škarpo.

Zdej pa pobarat ŽC da odkrije kdaj se je to zgodilo :mrgreen:


Vidim, da se še malo lovite po temah novega foruma... :wink:

Ponovno odkrivamo Ameriko...

železocestnik napisal/-a:
Dolfe napisal/-a:

Hudo, železocestnik, hudo!

Pa poglejmo, kako ta lokacijska zadeva stoji danes:

Po mojem sta dva možna odgovora:

1. Fikcija avtorja grafike?

2. Povodenj odnesla del brega, z menzo vred?


Tó, o možni povodnji in plazu, ni kar tako. Sava je imela svoj čas preklemanske muhe. Reče se jim nekako 100. letne in 1000. letne vode.


Aufleta pogrešam ...... :?

lp
Dolfe


Ne vem, zakaj se nič nočete naučiti iz zgodovine (ali pa od mene :lol: :lol: )

Torej! Reambulančni kataster iz leta 1869 pokaže stanje zgradb v katastrski občini Širje...torej tudi v Zidanem Mostu (frajhand: Štajnbrik)

Slika

No, in če me vprašate, kaj je bilo v tej zgradbi nasproti štacjona...ja, pumpenhaus, normalno...lokse je bilo potrebno napojit :idea: :pamet


Torej, ta škarpa je bila od "vekomaj" :lol:

Potrebno je samo ugotoviti, od kdaj je ni več...

Je treba @aufleta dobit v MRS...kdo je doma v bližini :idea: :?:

Za prvo silo si bomo pomagali s knjižico Karola Rustje: 150 let proge Celje-Ljubljana (Tiri in čas, št.11, Lj 1999).
Takole je napisal g. Rustja pri opisu postaje Zidani most:

"Nasproti postajnega poslopja je bila vodna postaja, ki je bila porušena ob nemškem napadu aprila 1941."

A sem vam reku, da je bil "Pumpen :roll: haus"...

Ne morem si pomagat, ampak tale razglednico je treba še enkrat prilepit... :igraca

Slika
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Starinske slike

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 05.03.2009, 6:55

železocestnik napisal/-a:No, in če me vprašate, kaj je bilo v tej zgradbi nasproti štacjona...ja, pumpenhaus, normalno...lokse je bilo potrebno napojit :idea: :pamet
"Nasproti postajnega poslopja je bila vodna postaja, ki je bila porušena ob nemškem napadu aprila 1941."
A sem vam reku, da je bil "Pumpen :roll: haus"...

http://www.shrani.si/f/2a/9K/47G9etvE/scan0013.jpg


ŽC, tole s Pumpenhausom ne potegne. Savska voda je bila in je še vedno popolnoma neprimerna - škodljiva, za napajanje kotla parne lokomotive. Pravzaprav je savska voda škodljiva celo ribam. V njej namreč crkujejo. Če že ne od vode, pa od starosti in revmatizma. Slika

Vodno zajetje za postajo Zidani Most je v Suhadolu. Med Ps in Us"B". Tista voda je zelo kvalitetna, nenazadnje jo z užitkom točijo potniki na postajnem koritu.
Da vidim, če je kje kakšna slika ..... a-a, ni je! Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9284
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Starinske slike

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 05.03.2009, 10:24

Dolfe napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:No, in če me vprašate, kaj je bilo v tej zgradbi nasproti štacjona...ja, pumpenhaus, normalno...lokse je bilo potrebno napojit :idea: :pamet
"Nasproti postajnega poslopja je bila vodna postaja, ki je bila porušena ob nemškem napadu aprila 1941."
A sem vam reku, da je bil "Pumpen :roll: haus"...

http://www.shrani.si/f/2a/9K/47G9etvE/scan0013.jpg


ŽC, tole s Pumpenhausom ne potegne. Savska voda je bila in je še vedno popolnoma neprimerna - škodljiva, za napajanje kotla parne lokomotive.


Ja, res je, savska voda ni primerna...ampak, kdo pa je rekel , da je :?: :wink: :lol: :lol:

Če je bilo zajetje prenizko nad terenom oz. če so rabili večje količine vode, so potrebovali črpalko...po domače "pumpo"...pumpo potem postaviš čim bolj stran od šefove pisarne, da mu ne ropota za vratom...in dobiš "Pumpenhaus" na bregu Save.
Bom pogledal v kaotični arhiv, če je kje kakšna tirna shema Zidanega Mosta...
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Starinske slike

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 05.03.2009, 12:10

železocestnik napisal/-a:
Če je bilo zajetje prenizko nad terenom oz. če so rabili večje količine vode, so potrebovali črpalko...po domače "pumpo"...pumpo potem postaviš čim bolj stran od šefove pisarne, da mu ne ropota za vratom...in dobiš "Pumpenhaus" na bregu Save.
..........


Lej, ŽC. V tem kraju je "žive" vode več, kot pa jo je v celotnem tržaškem zalivu. Praktično je izpod vsake tretje skale izvir. Zakaj bi se matrali
s črpanjem iz globine, če pa voda sama priteče po hribovju dol in to v takšnih količinah, da jo je treba odvajati v Savo.

Torej je tista vodna postaja stala tam pač le zato, da je bila čim bolj pri roki in brez (glasne) "pumpe". Kasneje, ko je bila zbombardirana, (res je, tako navaja Karol Rustja v brošuri "150 let proge Celje - Ljubljana"), so jo prestavili nekoliko višje, proti Hrastniku. Pravzaprav so tja postavili le napajalnik.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Starinske slike

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 05.03.2009, 12:45

Malce sem polistal po omenjeni knjižici Karola Rustje in našel tudi to:

V Zidanem Mostu se je vodna postaja oskrbovala iz dveh virov. V rezervoarje na potniški postaji je voda tekla težnostno iz 1,5 km oddaljenega zajetja Frank v smeri Hrastnika. V kurilnici pa so rezervoarje polnili z vodo, ki so jo črpali iz 20 m globokega vodnjaka ob Savinji. Voda iz Frankovega zajetja je bila pitna, za to je služila za vse potrebe na postaji.


Torej sem le delno predvideval prav. :oops:

Če odmislimo kurilnico, ki je, oz. še stoji na drugem bregu ob Savinji, je ob postajnem poslopju bila vodna postaja "pumpenhaus" brez pumpe. Nekje pa je moral biti rezervoar. Po sliki sodeč ni verjetnosti, da bi bil v tej zgradbi. Mislim da se ta rezervoar nahaja neposredno pod samim zajetjem "Frank", med obema Npr (potnima prehodoma) v Suhadolu.

Ob priliki bom to zajetje malce slikovno ovekovečil. Kako pa izgleda napajalnik z označenimi dimenzijami, si pa lahko ogledamo tale sken iz brošure K. Rustije.


Slika
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3599
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Starinske slike

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 05.03.2009, 17:46

Dolfe, da ti malce priskočim na pomoč. Slika napajalnika

Slika
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9284
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Starinske slike

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 06.03.2009, 0:40

Ja, res je...ne poznam krajevnih razmer...do sedaj sem se ustavil v Zidanem Mostu samo za pol ure, da sem naredil fotke za fotopis :(

Dolfe napisal/-a:Malce sem polistal po omenjeni knjižici Karola Rustje in našel tudi to:

V Zidanem Mostu se je vodna postaja oskrbovala iz dveh virov. V rezervoarje na potniški postaji je voda tekla težnostno iz 1,5 km oddaljenega zajetja Frank v smeri Hrastnika. V kurilnici pa so rezervoarje polnili z vodo, ki so jo črpali iz 20 m globokega vodnjaka ob Savinji. Voda iz Frankovega zajetja je bila pitna, za to je služila za vse potrebe na postaji.


Torej sem le delno predvideval prav. :oops:



G. Rustja je imel v rokah sigurno načrte železniške postaje Zidani Most, tako da lahko zaključimo, da je bila vodna postaja (nemško: Wasserstation in noben "Pumpenhaus", kot si ga je izmislil @ŽC) na potniški postaji ob savskem bregu, nasproti postajnega poslopja.
Očitno so bili v vodni postaji (na podstrešju?) rezervoarji kar precejšnega volumna (50 do 100 kubikov?), saj je bilo potrebno včasih polniti več lokomotiv. Če je vlak zamujal, so bili verjetno vsi živčni in so hoteli čimprej napolniti rezervoar na lokomotivi. Najprej so bili zadovoljni s hitrostjo polnjenja do 2 kubika na minuto, po letu 1900 so hoteli imeti že 5 kubičnih metrov na minuto, hitre vlake pa so hoteli napolniti že z 10 kubiki na minuto.
Glede na velike premere dovodne cevi za napajalnik (150 mm) in če veš, kako visoko so bili rezervoarji, potem se da izračunati čas polnjenja rezervoarja za vodo na tenderju.
G. Rustja nam je zapisal, da so se rezervoarji v vodni postaji na potniški postaji napajani "težnostno", kar pomeni, da je iz zajetja Frank (ali iz tamkajšnjega rezervoarja) voda tekla po cevovodu pod tiri in je moralo biti to zajetje (oz. rezervoar) precej višje kot rezervoarji v vodni postaji na potniški postaji, sicer "težnost" ne deluje :roll:
To velja vsekakor za začetek obratovanja vodne postaje na potniški postaji.
Kako pa so reševali zahteve po čimhitrejšem polnjenju pa ne vem, ker ne poznam kasnejših načrtov in predelav, če so bile...
V začetku je vodna postaja delovala očitno brez "pumpe" :lol: :lol: :lol:

Napajalniku, ki sta nam ga ovekovečila g. Rustja v skici in @Tin€ v fotki, se reče nemško "Wasserkran", torej direkten prevod v slovenščino "dvigalo za vodo"...verjetno glede podobnosti oblike

Link: wikipedija

http://de.wikipedia.org/w/index.php?tit ... (Eisenbahn)

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov