Drugo življenje lokomotive Borsig 06-013 (Miško Kranjec)

Vse kako spraviti železnico lepo na sliko. Digitalno ali pa tudi klasično.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Drugo življenje lokomotive Borsig 06-013 (Miško Kranjec)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Lokomotivo 06-013, ki je v lasti Železniškega muzeja SŽ, so obnovili leta 2006. Lokomotiva sicer ni aktivna, je pa toliko vozna, da smo jo lahko "odpeljali" na začasno delo v Nemčijo. Od aprila 2006 je na posodo v muzeju v Augsburgu.

Na spletni strani muzeja v Augsburgu, kjer je predstavljena naša lokomotiva , je tudi link fotografa Miška Kranjca, ki je fenomenalno poslikal obnovo in napisal zgodbo: "The second Life of a Borsig 06-013" in "The Beauty is reborn".

http://www.mk-foto.com/albums/SecondLife/index.htm

Predstavitev fotografij sem imel najprej v temi: Zgodovina in razvoj 06, vendar je povdarek na kvalitetni fotografiji in je prav, da ima takšen dosežek svojo temo.

=D> =D> =D> =D>


Pozdrav
Uporabniški avatar
vagoncek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 272
Pridružen: 28.09.2005, 12:25
Kraj: jesenice
Kontakt:

oj

Odgovor Napisal/-a vagoncek »

zelo lepi in zanimivi posnetki

denar, nekaj naših "starih mačkov" pa se da tudi pri nas v Šiški usposobiti take lepotice kot je 06-013 ki pa žal pri nas verjetno ne bo nikoli več vozila, so pa za 100 letnico proge Jesenice-Nova Gorica tudi takrat usposobili lokomotivo Borsig 06-018, le kaj se sedaj dogaja z njo?????
Slika
Slika
Slika
Slika

06 013 pred odhodom v Nemčijo na Jesenicah, upam, da so vsaj to dosegli, da je napis ob njej, da lokomotiva prihaja iz SLOVENIJE in kje so jo usposobili, če kdo o tem ve kaj več naj napiše in , če je mogoče tudi doda slike
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ob sončnih dnevih lepotico iz hale muzeja pripeljejo na prosto, da se nadiha čistega zraka...(Bahnbilder.de, Foto: Helmut Dimitroff)

http://www.bahnbilder.de/name/einzelbil ... ie/24.html

Pozdrav
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 18:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a grega »

Tale lokomotiva je bila posojena za pet let, če se ne motim. Kakšne pa so možnosti, da jo dobimo še kdaj nazaj??

Sicer pa se ima trenutno lepše v Avstriji ko pri nas.


MMG kdo pa je plačal obnovo??
541-101
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 65
Pridružen: 28.03.2007, 8:04

Odgovor Napisal/-a 541-101 »

Augsburg je še vedno v Nemčiji, se Avstrija še ni razširila do tja
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 18:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a grega »

Moja napaka se pozna da zemljepis ni moja močna stran.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 13:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: oj

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

vagoncek napisal/-a:denar, nekaj naših "starih mačkov" pa se da tudi pri nas v Šiški usposobiti take lepotice kot je 06-013 ki pa žal pri nas verjetno ne bo nikoli več vozila, so pa za 100 letnico proge Jesenice-Nova Gorica tudi takrat usposobili lokomotivo Borsig 06-018, le kaj se sedaj dogaja z njo?????
Ko sem bil junija v muzeju, je bila zaklenjena v hali skupaj z 11-023 in drezinami AŽPja, lepo pod ključem v dobrih prostorih. Še vedno brez prve pogonske osi, ki je v delavnici. Problem je revizija kotla in seveda zaribana prva os. Slednje se bi dalo pri nas urediti, problem je revizija kotla, še posebej, ker naj bi šla v Šinvoz v Zrenjanin, ki pa je menda v stečaju od junija. Zato se išče novega ponudnika za revizijo kotla, opcija je menda Bosna, kjer še vedno obratujejo parne lokomotive rednem prometu in tudi delajo revizije kotlov. Kaj bo iz tega ne vem, je bilo pa rečeno (in tudi že napisano tu), da naj bi se servis dogajal čez zimo.
grega napisal/-a:Tale lokomotiva je bila posojena za pet let, če se ne motim. Kakšne pa so možnosti, da jo dobimo še kdaj nazaj??

Sicer pa se ima trenutno lepše v Avstriji ko pri nas.

MMG kdo pa je plačal obnovo??
Na posodo je za 10 let v Augsburgu (Nemčija), torej, če je bila odpeljana konec aprila 2006, bi verjetno morala priti nazaj 2016. Če greš pogledat na domačo stran Augsburškega muzeja pa je trenutno pod sponzorstvom podjetja Tatonka, ki verjetno plačuje vzdrževanje?
Sicer pa ne vidim razloga, zakaj bi ji bilo lepše gori kot pri nas. Nobeni obnovljeni lokomotivi, ki stoji v rotundi v muzeju Šiška se ne godi nič kaj slabo...
Goran
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 18:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: oj

Odgovor Napisal/-a grega »

Če ne bilo pobude iz Nemčije bi verjetno lokomotiba propadala pod streho ali pod milim nebom v Ljubljani.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

A je kdo odprl link s fotografijami obnove lokomotive Miška Kranjca :?:


Pozdrav
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 18:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a grega »

Železocestnik sem si pogledal tvoj link in ugotovil da so slike enake na spodnjih povezavah, ki mislim da so že bile podane na forumu.


http://www.davesphotopages.com/121.html

http://www.davesphotopages.com/122.html
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Odgovor Napisal/-a bojan »

grega napisal/-a:Železocestnik sem si pogledal tvoj link in ugotovil da so slike enake na spodnjih povezavah, ki mislim da so že bile podane na forumu.


http://www.davesphotopages.com/121.html

http://www.davesphotopages.com/122.html
Nič hudega, če je link podan še enkrat, saj so fotke vredne tega. Poleg tega je v tem času na forumu precej novih članov, ki jih morda še niso videli.

LPB
LPB
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Predno sem dal link, sem uporabil funkcijo "Išči"... :wink:
...in ključne besede: Miško Kranjec, Borsig, 06-013...
Brez zadetkov...morda še nisem dovolj izkušen...sem dojemljiv za kakršnikoli namig...


Pozdrav
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 13:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Ena opazka pri gledanju teh fotografij. Ne vem ali se mi samo zdi ali na tej lokomotivi, še sedaj v Augsburgu manjkajo nekateri deli kot so luči (spredaj in zadaj) pa ona medeninasta zadeva v katero se stekajo cevi pod kabino (na levi in desni strani)... verjetno bi se še kaj našlo. Kaj ni bilo rečeno, da bodo Nemci priskrbeli manjkajoče dele? Pa če delam še primerjavo z 06-018 tudi kakšen dodaten napis manjka, npr. jeklena peč...

Če sem lahko še malce radoveden. Jeklena peč pomeni verjetno kurišče iz jekla, ne? Kakšno pa je še lahko kurišče? Zakaj je ta napis, zaradi lepšega ali na kaj opozarja?
Goran
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Glede napisa "jeklena peč" ta res opozarja da je kurišče iz jekla. Drugače je bila evropska praksa na prelomu 19 in 20 stoletja takšna, da je bilo kurišče običajno iz bakra, vodoravni kotel pa jeklen. Ta praksa pa se je začela spreminjati posebej med prvo svetovno vojno, ko je bilo bakra malo na voljo in je bil visoko na listi strateških surovin. Takrat so se izdelovalci lokomotiv preusmerili na izdelavo kurišč iz jekla (npr. Madžari znotraj K.u.K. monarhije sploh niso imeli svojih virov bakra, so na veliko proizvajali Brotan-Defner kotle). Izkazalo se je, da jekleno kurišče ni dosti slabše od bakrenega, je pa opazno cenejše, zato so tudi lokomotive z bakrenimi kurišči sčasoma predelali na jeklena.

Praksa v USA je bila drugačna, tam so jeklena kurišča pričeli uporabljati že sorazmerno zgodaj.

LP

Jože
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 22:25

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Delček drugega življenja 06-013 v gibljivi sliki je v tej rubriki. Naslov sporočila: 06-013 v vožnji, april 2006. :D
Odgovori