Drugo življenje lokomotive Borsig 06-013 (Miško Kranjec)
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Drugo življenje lokomotive Borsig 06-013 (Miško Kranjec)
Lokomotivo 06-013, ki je v lasti Železniškega muzeja SŽ, so obnovili leta 2006. Lokomotiva sicer ni aktivna, je pa toliko vozna, da smo jo lahko "odpeljali" na začasno delo v Nemčijo. Od aprila 2006 je na posodo v muzeju v Augsburgu.
Na spletni strani muzeja v Augsburgu, kjer je predstavljena naša lokomotiva , je tudi link fotografa Miška Kranjca, ki je fenomenalno poslikal obnovo in napisal zgodbo: "The second Life of a Borsig 06-013" in "The Beauty is reborn".
http://www.mk-foto.com/albums/SecondLife/index.htm
Predstavitev fotografij sem imel najprej v temi: Zgodovina in razvoj 06, vendar je povdarek na kvalitetni fotografiji in je prav, da ima takšen dosežek svojo temo.
Pozdrav
Na spletni strani muzeja v Augsburgu, kjer je predstavljena naša lokomotiva , je tudi link fotografa Miška Kranjca, ki je fenomenalno poslikal obnovo in napisal zgodbo: "The second Life of a Borsig 06-013" in "The Beauty is reborn".
http://www.mk-foto.com/albums/SecondLife/index.htm
Predstavitev fotografij sem imel najprej v temi: Zgodovina in razvoj 06, vendar je povdarek na kvalitetni fotografiji in je prav, da ima takšen dosežek svojo temo.
Pozdrav
oj
zelo lepi in zanimivi posnetki
denar, nekaj naših "starih mačkov" pa se da tudi pri nas v Šiški usposobiti take lepotice kot je 06-013 ki pa žal pri nas verjetno ne bo nikoli več vozila, so pa za 100 letnico proge Jesenice-Nova Gorica tudi takrat usposobili lokomotivo Borsig 06-018, le kaj se sedaj dogaja z njo?????
06 013 pred odhodom v Nemčijo na Jesenicah, upam, da so vsaj to dosegli, da je napis ob njej, da lokomotiva prihaja iz SLOVENIJE in kje so jo usposobili, če kdo o tem ve kaj več naj napiše in , če je mogoče tudi doda slike
denar, nekaj naših "starih mačkov" pa se da tudi pri nas v Šiški usposobiti take lepotice kot je 06-013 ki pa žal pri nas verjetno ne bo nikoli več vozila, so pa za 100 letnico proge Jesenice-Nova Gorica tudi takrat usposobili lokomotivo Borsig 06-018, le kaj se sedaj dogaja z njo?????
06 013 pred odhodom v Nemčijo na Jesenicah, upam, da so vsaj to dosegli, da je napis ob njej, da lokomotiva prihaja iz SLOVENIJE in kje so jo usposobili, če kdo o tem ve kaj več naj napiše in , če je mogoče tudi doda slike
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Ob sončnih dnevih lepotico iz hale muzeja pripeljejo na prosto, da se nadiha čistega zraka...(Bahnbilder.de, Foto: Helmut Dimitroff)
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbil ... ie/24.html
Pozdrav
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbil ... ie/24.html
Pozdrav
Re: oj
Ko sem bil junija v muzeju, je bila zaklenjena v hali skupaj z 11-023 in drezinami AŽPja, lepo pod ključem v dobrih prostorih. Še vedno brez prve pogonske osi, ki je v delavnici. Problem je revizija kotla in seveda zaribana prva os. Slednje se bi dalo pri nas urediti, problem je revizija kotla, še posebej, ker naj bi šla v Šinvoz v Zrenjanin, ki pa je menda v stečaju od junija. Zato se išče novega ponudnika za revizijo kotla, opcija je menda Bosna, kjer še vedno obratujejo parne lokomotive rednem prometu in tudi delajo revizije kotlov. Kaj bo iz tega ne vem, je bilo pa rečeno (in tudi že napisano tu), da naj bi se servis dogajal čez zimo.vagoncek napisal/-a:denar, nekaj naših "starih mačkov" pa se da tudi pri nas v Šiški usposobiti take lepotice kot je 06-013 ki pa žal pri nas verjetno ne bo nikoli več vozila, so pa za 100 letnico proge Jesenice-Nova Gorica tudi takrat usposobili lokomotivo Borsig 06-018, le kaj se sedaj dogaja z njo?????
Na posodo je za 10 let v Augsburgu (Nemčija), torej, če je bila odpeljana konec aprila 2006, bi verjetno morala priti nazaj 2016. Če greš pogledat na domačo stran Augsburškega muzeja pa je trenutno pod sponzorstvom podjetja Tatonka, ki verjetno plačuje vzdrževanje?grega napisal/-a:Tale lokomotiva je bila posojena za pet let, če se ne motim. Kakšne pa so možnosti, da jo dobimo še kdaj nazaj??
Sicer pa se ima trenutno lepše v Avstriji ko pri nas.
MMG kdo pa je plačal obnovo??
Sicer pa ne vidim razloga, zakaj bi ji bilo lepše gori kot pri nas. Nobeni obnovljeni lokomotivi, ki stoji v rotundi v muzeju Šiška se ne godi nič kaj slabo...
Goran
Re: oj
Če ne bilo pobude iz Nemčije bi verjetno lokomotiba propadala pod streho ali pod milim nebom v Ljubljani.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Železocestnik sem si pogledal tvoj link in ugotovil da so slike enake na spodnjih povezavah, ki mislim da so že bile podane na forumu.
http://www.davesphotopages.com/121.html
http://www.davesphotopages.com/122.html
http://www.davesphotopages.com/121.html
http://www.davesphotopages.com/122.html
Nič hudega, če je link podan še enkrat, saj so fotke vredne tega. Poleg tega je v tem času na forumu precej novih članov, ki jih morda še niso videli.grega napisal/-a:Železocestnik sem si pogledal tvoj link in ugotovil da so slike enake na spodnjih povezavah, ki mislim da so že bile podane na forumu.
http://www.davesphotopages.com/121.html
http://www.davesphotopages.com/122.html
LPB
LPB
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Ena opazka pri gledanju teh fotografij. Ne vem ali se mi samo zdi ali na tej lokomotivi, še sedaj v Augsburgu manjkajo nekateri deli kot so luči (spredaj in zadaj) pa ona medeninasta zadeva v katero se stekajo cevi pod kabino (na levi in desni strani)... verjetno bi se še kaj našlo. Kaj ni bilo rečeno, da bodo Nemci priskrbeli manjkajoče dele? Pa če delam še primerjavo z 06-018 tudi kakšen dodaten napis manjka, npr. jeklena peč...
Če sem lahko še malce radoveden. Jeklena peč pomeni verjetno kurišče iz jekla, ne? Kakšno pa je še lahko kurišče? Zakaj je ta napis, zaradi lepšega ali na kaj opozarja?
Če sem lahko še malce radoveden. Jeklena peč pomeni verjetno kurišče iz jekla, ne? Kakšno pa je še lahko kurišče? Zakaj je ta napis, zaradi lepšega ali na kaj opozarja?
Goran
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdrav
Glede napisa "jeklena peč" ta res opozarja da je kurišče iz jekla. Drugače je bila evropska praksa na prelomu 19 in 20 stoletja takšna, da je bilo kurišče običajno iz bakra, vodoravni kotel pa jeklen. Ta praksa pa se je začela spreminjati posebej med prvo svetovno vojno, ko je bilo bakra malo na voljo in je bil visoko na listi strateških surovin. Takrat so se izdelovalci lokomotiv preusmerili na izdelavo kurišč iz jekla (npr. Madžari znotraj K.u.K. monarhije sploh niso imeli svojih virov bakra, so na veliko proizvajali Brotan-Defner kotle). Izkazalo se je, da jekleno kurišče ni dosti slabše od bakrenega, je pa opazno cenejše, zato so tudi lokomotive z bakrenimi kurišči sčasoma predelali na jeklena.
Praksa v USA je bila drugačna, tam so jeklena kurišča pričeli uporabljati že sorazmerno zgodaj.
LP
Jože
Glede napisa "jeklena peč" ta res opozarja da je kurišče iz jekla. Drugače je bila evropska praksa na prelomu 19 in 20 stoletja takšna, da je bilo kurišče običajno iz bakra, vodoravni kotel pa jeklen. Ta praksa pa se je začela spreminjati posebej med prvo svetovno vojno, ko je bilo bakra malo na voljo in je bil visoko na listi strateških surovin. Takrat so se izdelovalci lokomotiv preusmerili na izdelavo kurišč iz jekla (npr. Madžari znotraj K.u.K. monarhije sploh niso imeli svojih virov bakra, so na veliko proizvajali Brotan-Defner kotle). Izkazalo se je, da jekleno kurišče ni dosti slabše od bakrenega, je pa opazno cenejše, zato so tudi lokomotive z bakrenimi kurišči sčasoma predelali na jeklena.
Praksa v USA je bila drugačna, tam so jeklena kurišča pričeli uporabljati že sorazmerno zgodaj.
LP
Jože
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 22:25
Delček drugega življenja 06-013 v gibljivi sliki je v tej rubriki. Naslov sporočila: 06-013 v vožnji, april 2006.