Muzejske dame na postajah

Vse kako spraviti železnico lepo na sliko. Digitalno ali pa tudi klasično.
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a milchy » 12.01.2013, 21:11

Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 12.01.2013, 21:17

...jp v Štanjelu je zdaj,propada.Blo je blazno navdušenje,ma zdaj gre v maloro.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Puhalnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 119
Pridružen: 09.01.2010, 15:10
Kraj: Dobrepule

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a Puhalnik » 13.01.2013, 7:23

Ja, in vagon z dvigalom tudi (gre u maloro).
Uporabniški avatar
Čufarca
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 126
Pridružen: 02.11.2009, 15:56
Kraj: Stomaž (okolica Ajdovščine)
Kontakt:

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a Čufarca » 13.01.2013, 11:49

Si jo bom šel enkrat ogledati in fajn poslikati... :lol:

LP M
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2127
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a Brižitka 363 » 13.01.2013, 16:32

Nisem vedel, da je nekoč stala pri postaji v Novi Gorici
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a milchy » 13.01.2013, 20:19

Brižitka 363 napisal/-a:Nisem vedel, da je nekoč stala pri postaji v Novi Gorici


saj ni :)


dobro poglej sliko, kje je postaja in kje je označeno, da je stala lokomotiva
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2127
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a Brižitka 363 » 15.01.2013, 12:42

Picajzl :lol:
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a Nurmi » 16.01.2013, 8:26

..taki ste ljubitelji glajzov! :P
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 02.06.2013, 17:27

Ajznponar napisal/-a:
Tla so nastlana predvsem z nekimi erotičnimi listki in marsikje so vdrta, prav z luknjami. Vseeno tvegam, zlezem notri in peč pogledam še s strojevodjeve perspektive
Slika




@Ajznponar, ali lahko prilepiš boljšo resolucijo oznak parnega kotla [-o<

Kotel je bil zamenjan, pa bi rad vedel, od katere firme je sedaj vgrajen.
Ali pa si morda zapisal številko kotla?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 02.06.2013, 17:32

Obstaja namreč dilema, kdo je zgradil to lokomotivo.
Tisto, kar je včasih pisal Brate je zastarelo. V knjižici Slovenske muzejske lokomotive (LJ 2004) navaja nove, drugačne podatke, ki pa jih je potrebno preveriti.
Nastopil je čas, da se zamenjajo napisne plošče na lokomotivi, saj so napačne.
Ko bo prebarvan muzejski vlak si bo zaslužil tudi pravilne table (tudi za čas obratovanja proge).
Uporabniški avatar
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 830
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a Ajznponar » 02.06.2013, 19:39

Našel sem isto sliko v polni resoluciji:

Slika

Lahko jo tudi downloadaš in naprej "mrcvariš".

Žal tudi tu ni kaj dosti bolj čitljivo. V levem krogcu mi uspe razbrati CAPAJEBO (lahko bi bilo Sarajevo v cirilici) in nad tem nekaj kakor številke, v desnem pa št. 19, pod njo cm na neko potenco, še nižje ?TAVA, nekaj podobnega grškemu pi in PEC?, začetka in konca se ne vidi, ker je krogec delno padel v odprtino.

Če si vešč image processinga in Matlaba, bi se z edge detectionom dalo "dešifrirati" še kaj.

A ja, naslednjič bo morda zanesljiveje, če me zaradi takih zadev kontaktiraš prek privat sporočila namesto v zamrlih temah.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 03.06.2013, 0:54

Se zahvaljujem za fotografijo. Ja, pametneje bi bilo po ZS.

Lokomotivo JŽ 72-018 je bila nazadnje aktivna v železniških delavnicah "Vaso Miskin-Crni" v Sarajevu.
Glede na to, da je kovačeva kobila vedno bosa, niso vpisovali zamenjav kotla potem, ko je "pristala" pri njih za interno uporabo.
Verjetno so sami izdelali kotel in zato je tablica SARAJEVO. Imeli pa so tudi svojega inšpektorja kotlov tako da taka interna zamenjava ni bila noben problem.
Izgubila pa se je sled lokomotive. Lahko bi tudi zamenjali frem, tako da sploh ne moreš reči 100% kaj je to za ena lokomotiva, če ne najdeš kje vsekanega proizvajalca. Nazadnje so imeli na razpolago v Sarajevu kar nekaj teh lokomotiv za rezervne dele.

Če pogledamo pri Pospichalu, vidimo, da naj bi bila KrMÜ 5398/05 (link: http://www.pospichal.net/lokstatistik/25002-jdz72.htm

Zanimive so menjave oz popravila kotlov na JDŽ 72-018:
2.10.1943: kotel s tov. št. 5398
leta 1955: montiran kotel št.1013
V osnovi pa je vpisan kotel pri nastavitvi lokomotivske knjige (druga knjiga, prva ni ohranjena, je pa prepis iz prve knjige, ki govori, da je lokomotiva Forges Usines et Fonderies Haine-Saint-Pierre iz leta 1909).

lokomotivska knjiga...

Slika


vpis v lokomotivski knjigi...

Slika


Bo potrebno najti še kakšen dokument :roll:
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 03.06.2013, 11:27

ŽC, če prav vidim, je na kotlu napisano 25.5 (ali 3?).1944 torej v knjigi manjka menjava leta 1944. Ali pa je bila kasneje narejena menjava kotla z letom izdelave v 1944...
Tisto 19 cm.. po moje je bolj 13 kg/cm2 in pod njim piše TAVAN PEĆI (strop peči). Ne vem, 19 kg/cm2 se mi za tako malo lokomotivo zdi kar konkreten pritisk... Tono, kako je pri Ujevki v Stainzu (in 71-ki)?
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 03.06.2013, 17:51

Danes sem pogledal še preostali del zagonetke...

Lokomotiva JDŽ 72-018 bi morala sedaj imeti parni kotel št 1013 iz leta 1909. Proizvajalec kotla naj bi bil Forges Usines et Fonderies Haine-Saint-Pierre.

Pri lokomotivski knjigi je dokumentacija samo za ta parni kotel..

Slika


Dejstva:
Lokomotiva JDŽ 72-018 je imela 6.10.1943 in tudi pred tem vgrajen kotel Krauss Linz št. 5398 iz leta 1905, kar je razvidno iz dokumenta v prejšnjem postu. Med GR (generalni remont) so leta 1943 samo popravljali parni kotel.

Med periodičnim popravilom lokomotive (PO) od 29.12.1955 do 31.1.1956 so zamenjali parni kotel za tega s številko 1013 iz leta 1909 (Forges Usines et Fonderies Haine-Saint-Pierre).

Zakaj leta 1909 in ne 1908 kot je v Pospichalovi Lokstatistiki, ne vem.

Da je ta parni kotel ostal v lokomotivi JDŽ 72-018 dokazujejo datumi...

26.4.1957:
Slika

in tako dalje:
25.8.1958
17.10.1959
20.10.1961
12.4.1962
25.12.1964

Dne 5.8.1968 je bil izveden zadnji pregled parnega kotla št.1013/1909 zaradi podaljšanja GR. Odobreno je bilo podaljšanje do 31.12.1968.

Slika


Od avgusta 1968 dalje je lokomotiva JŽ 72-018 čakala na popravilo, ki ga nikoli ni dočakala...

Slika

povečava...

Slika


Sklep:
V kolikor lokomotiva v Konjicah nima parnega kotla št. 1013, potem to ni JŽ 72-018.


Se opravičujem, da sem zapisal, da so v železniških delavnica Vaso Miskin-Crni delali po domače: pri pregledih kotla je sodeloval tudi inšpektor direkcije železnic iz Sarajeva, torej državni organ.
Je pa res, da so po odstavitvi lokomotiv na "groblju" na Alipašinem mostu pobrali z lokomotiv lokomotivske tablice in potem je vse odvisno od številke na parnem kotlu lokomotive.
Sedaj bo nujno potrebno ugotoviti tovarniško številko parnega kotla muzejske lokomotive v Konjicah :!: :roll:

Zahvaljujem se prof. Mladenu Bogiću, ravnatelju železniškega muzeja v Ljubljani, da je dovolil objavo detajlov lokomotivske knjige, ki jih potrebujemo za potrditev proizvajalca muzejske lokomotive v Konjicah.

Gorchi, imaš prav: parni kotel je izdelan za delovni tlak 12 kp/cm2. Preizkusili pa so ga s tlakom 18 kp/cm2.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Muzejske dame na postajah

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 03.06.2013, 21:30

Zopet se moram popraviti :oops:

Lokomotiva JŽ 72-018 je prispela iz Sarajeva v Slovenijo z oznakami...

Iz fototeke Železniškega muzeja v Ljubljani
Foto: Pleterski
Se zahvaljujem prof. Mladenu Bogiću, da je dovolil objavo fotografije na forumu.

Slika

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov