21. 5. 2019
Za danes krajši fotopis oziroma mini serija dokumentarnih fotografij.
Začenjam na postaji Celovec. Na tiru 4 me čaka dvodelni Siemensov Desiro v dizel izvedbi. ÖBB 5022 025-8 uradno. Garnitura je bila nedavno prenovljena, od zunaj in znotraj. Vse z namenom, da se poistoveti z ÖBB-jevo blagovno znamko Cityjet.
Z Desirojem potujem do Volšperka, tretjega največjega mesta dežele Koroške. Linija Celovec−Volšperk je sestavni del koroškega S-Bahn omrežja in nosi številko 3.
Potovanje je iz več aspektov zelo zanimivo. Vlak med potjo popelje po treh oziroma štirih progah, zgrajenih v različnih časovnih obdobjih. Relacija Celovec−Grabštanj−Velikovec/Sinča vas−Pliberk pripada Koroški ali Dravski progi (
Drautalbahn), odsek Pliberk−Št. Pavel zaokrožuje Podjunsko progo (
Jauntalbahn), zaključek med Št. Pavlom in Volšperkom pa je del Labotske proge (
Lavanttalbahn). Da bi bila situacija še nekoliko bolj pestra, se v zgodbo vse bolj vpleta gradnja nove proge Gradec−Celovec (
Koralmbahn), ki se na različne načine prepleta z obstoječo Koroško progo. Med Celovcem in Grabštajnom, vključno z
železniško postajo v slednjem mestu, je Koralmbahn v celoti "povozil" staro progo. Odsek je sedaj v celotni dolžini dvotiren, elektrifikacija je v delu. Med Grabštajnom in Pliberkom se trasi trasi Koroške proge in Koralmbahna ločita, vendar se na določenih mestih povsem približata ali celo križata. Trasa Koralmbahna na tem odseku je še v gradnji,
fotografija 1 in
fotografija 2 (se opravičujem za slabo kvaliteto).
Po uri in dvajsetih minutah vožnje smo prispeli do končne postaje - Volšperk. Labotska proga se sicer nadaljujejo proti severu vse do Zeltwega na Rudolfovi železnici, vendar brez rednega potniškega prometa. Postaja v Volšperku je bila nedolgo nazaj obnovljena in modernizirana. Potniškemu prometu sta namenjena dva tira z otočnim peronom in izvennivojskim dostopom. V postajnem poslopju je lično urejena čakalnica, sanitarije in kartomat. Za invalide je dobro poskrbljeno. Le nekaj korakov stran je avtobusna postaja. Preostali tiri so namenjeni precej živahnemu tovornemu prometu. Lokalna proga pa to
. Postaja bo v nekaj letih dočakala elektrifikacijo. Logično, proga do Volšperka se bo navezovala na Koralbahn.
Potniški promet v današnjih časih vzdržujejo Desiroji in cityshuttle kompozicije s Herkulesi (ÖBB 2016). Tovorni promet je v domeni ÖBB 2016 in 2068. Desiroji so večinsko "preobraženi" v Cityjet shemo, le peščica jih še nosi staro podobo. Za tovrstne lokalne povezave so omenjene garniture ravnopravšnje, za kaj več pa vendarle ne.
Potovanje mi je bilo kljub slabemu vremenu izredno všeč. Neizmerno se veselim povratka čez nekaj let, ko bo železniški svet ob Dravi kazal drugačno podobo.