Stran 122 od 137

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 10.07.2015, 12:40
Napisal/-a mkx
Gorchi napisal/-a:Predvidevam, da se za računanje osne obremenitve upošteva statična obremenitev in ne adhezijska...
Jaz bi pričakoval, da se pri določitvi osne obremenitve vzame (zaokrožena) osna obremenitev najbolj obremenjene osi. Osna obremenitev namreč govori o obremenitvi, ki jo lokomotiva povzroča na zgornjem (in spodnjem) ustroju in pri tem se (očitno) vzame statična obremenitev po osi/oseh.

Verjamem, da so običajno negnane osi manj obtežene kot gnane, prav tako verjamem, da so istovrstne osi (gnane ali negnane) približno enako obtežene. Teoretično pa bi se lahko zgodilo, da je ena negnana os bolj obtežena kot katerakoli od gnanih, kar sicer najbrž nima smisla ampak vseeno ...

Pri dinamičnih obremenitvah so stvari precej bolj komplicirane, kar dokazuje tudi študija, ki jo je Ljubitelj (če se ne motim) več kot enkrat navajal na tem forumu, in govori o tem, da Brižitke dinamično obremenjujejo progo približno ravno toliko kot Žive kljub svoji nižji osni obremenitvi.

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 10.07.2015, 20:14
Napisal/-a Ljubitelj
Bom še enkrat rekel Gorchiju, da je teža prazne lokomotive ali prazne lokomotive in tenderja pomembna predvsem za zbiralce sekundarnih surovin in mogoče za prevoz hladne lokomotive. Kar je merodajno v prometu,je teža opremljene lokomotive. Podatki sami me pa ne zanimajo kaj preveč, sem bil z njimi že dobro seznanjen pred 50 leti iz uradnih dokumentov kurilnice v Mariboru. Vsekakor pa teža na kg natančni ni vredna nič, tovarna ki dela tovorne vagone lepo pove, kolik je pričakovan razpon v masi novega vagona, recimo za Falns-z, Vlastita masa vagona: 25 tona ± 3% ali okoli 750 kg. Ti (in avtorji knjige) pa meni o kg natančni masi pri 92,735 kg, kar je natančnost 10 ppm, zgledno za laboratorijsko tehtanje ne pa za kovičenje lokomotive.

Pa brez zamere in LPL

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 10.07.2015, 20:38
Napisal/-a TGV Lyria
Ljubitelj napisal/-a:Kakšna je pa sploh razlika v "muzejski vrednosti" serijsko štancane vojne parne lokomotive (SŽ033), ki pravzaprav v obdobju parnih lokomotiv na omrežju JŽ ni nikoli videla SŽ ( v Slovenijo je prišla na koncu parne vleke, ker pač drugod niso bile več potrebne) in prvimi elektro dizelsko lokomotivami za službo na glavnih progah serije 661, ki so samo 17 let mlajše in so prinesle preobrat v razvoju železnic na naših tleh?
LPL
V pogonu :wink: para je le para...

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 10.07.2015, 20:54
Napisal/-a Ljubitelj
mkx, če te zanimajo osne obremenitve, si malo poglej

U R E D B O

o kategorizaciji prog

in priloge, ki povzemajo objave UIC 700'0 in 702, kjer boš recimo našel zgovorno primerjavo v Prilogi 10 za

Objava UIC 702
Obtežbena shema za nove premostitvene konstrukcije


in Prilogi 9
Shema mejnih obremenitev novih vlečnih vozil in vagonov
Podane obremenilne sheme povzročijo vplive, ki so za vse razpone v mejah vrednosti, dobljenih po shemi iz priloge 10.


Izpade, da lokomotiva CC (očevidno 363) z osno obremenitvijo 20 t povzroča enako obtežbo mostu kot nova BB (verjetno 541) z osno obremenitvijo 22 ton. Seveda imata obe enako dolžinsko obremenitev 8t/m. Iz tega lahko človek hitro sklene, da je več spetih koles (3-5 na bivših parnjačah v Sloveniji) glede na nominalno osno obremenitev hudo nadležna stvar, ne upoštevaje sunkovito gibanje slabo urovnatoženih mas zaradi premega gibanja batov in ojnic.

Sicer pa objava UIC 700-0 določa za tovorne vagone naslednje zanimivosti:
vagon z dvema 3-osnima vozičkoma ima lahko na progi D-4 maksimalno 18t/os (Priloga 6, razmik osi a=1.8 m, oddaljenost prve osi od odbojikovega zunanjega roba b=1.2-1.5 m)
vagon z dvema 4-osnima vozičkoma ima lahko na progi D-4 maksimalno 16.5 - 17.5 t/os (Priloga 6, a=1.8m, b=1.5-1.2 m).

Le kaj bi sledilo za 5 osno parno lokomotivo?

LPL


.

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 11.07.2015, 14:55
Napisal/-a Dino S
A se lahko tale "razprava" nekam prestavi ter se nadaljuje s prispevki, ki jim je ta tema namenjena?

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 11.07.2015, 20:14
Napisal/-a cokla
Dino S napisal/-a:A se lahko tale "razprava" nekam prestavi ter se nadaljuje s prispevki, ki jim je ta tema namenjena?


Ja ..bi bilo zaželjeno.

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 11.07.2015, 20:17
Napisal/-a cokla
"Švabica", ki nas je rinila/vlekla/ rinila do Salzburga...dvakrat sprememba vožnje.

Slika

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 22.07.2015, 15:50
Napisal/-a ivy
Slika

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 22.07.2015, 16:09
Napisal/-a ivy
Slika




Slika

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 21.08.2015, 7:34
Napisal/-a Barbarpapa1
Pozdravljeni

Včeraj (20.08.2015) sem popoldan okoli štirih čakal na moj vlak za Maribor, ko se je, tiho brundajoč, iz smeri Slovenske Bistrice na prvi tir, pripeljal tale:

Slika


Sicer ga ne videvam ravno pogosto (vsaj ÖBB-jevega ne), ampak bilo je zanimivo, kaj je imel zadaj na kavlju:

Slika


Vlekel je "Milana" :D

Slika


Po napisih na "Milanu" sklepam, da gre na Hrvaško, ker je poleg Avstrije "pripuščen" tudi za naše sosede. Gre za lokomotivo te serije:

https://de.wikipedia.org/wiki/%C3%96BB_1063


LP iz Poljčan

Jože

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 02.09.2015, 17:19
Napisal/-a ivy
Hoče

Slika





Slika





Slika

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 02.09.2015, 18:02
Napisal/-a cokla
Kaj...v Hočah je že sneg? Jutri grem gor... :mrgreen:

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 02.09.2015, 18:05
Napisal/-a Tomy
Pa v Štrbunkovem tudi. Huda zima bo.. :mrgreen:

Lep dan
Tomaž

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 02.09.2015, 18:09
Napisal/-a ivy
cokla napisal/-a:Kaj...v Hočah je že sneg? Jutri grem gor... :mrgreen:
Ti samo pridi! :D

Re: Razne slikce od tu in tam 5.del

Objavljeno: 02.09.2015, 19:08
Napisal/-a cokla
ivy napisal/-a:
cokla napisal/-a:Kaj...v Hočah je že sneg? Jutri grem gor... :mrgreen:
Ti samo pridi! :D

Eh...s teboj zanje čase ni prov nič... :? :D