mkx napisal/-a:ŽAT32 napisal/-a:Res je to mehanska zvončna signalna naprava za tri strani.
Kje je bila "v službi" pa ne vem, lahko bi bila v Trebnjem, glede na to, da oddaja enkrat sig. zn. št.1 in dvakrat sig. zn. št. 2.
Ali bi lahko, prosim, kdo napisal kaj malega o tej napravici in za kaj je bila potrebna/pomembna?
Nekateri na tem forumu pač ne vemo kaj dosti o teh stvareh
S signalnim pravilnikom, ki velja od leta 2008 so ta dva sig. znaka ukinili.
Do takrat pa se jih je dajalo na čuvajniškem vodu, to je telefonski vod med dvema sosednjima postajama, pred vsako vlakovno vožnjo.
Za vožnjo vlaka proti koncu proge se je dal znak št. 1, to so bila trikrat po dve zvonenji (3x2), za vožnjo proti začetku proge pa s. z. št, 2, to so pa bila trikrat po tri zvonenja (3x3). Dokler so bili na progi še čuvajnice, je bilo to dajanje zvončnih signalnih znakov kar koristno. Z ukinjanjem delovnih mest med postajama, uvedbo APB, pa je to pogosto zvonjenje postalo moteče in odveč, zato so ga ukinili. Malo so za to krivi tudi projektantje teh naprav, ker v pravilniku piše kratka zvonjenja, naprave pa so dajale dolge znake. En sig. znak za vožnjo proti začetku proge je trajal skoraj 10 sekund.
Je pa do leta 2008 obstajal še sig. znak št. 3, ki je pomenil znak za nevarnost, in je bil v obliki izmeničnega 32323232 zvonenji najmanj štirikrat. Tudi ta je odšel v zgodovino.
Včasih pa so se z različnimi oblikami zvonenj sporazumevali tudi o vrstah voženj, kar lahko vidimo v starih pravilnikih
PS
Velja predvsem za mlajšo generacijo:
Pravilnik je napisan v tujem jeziku. Če ga ne razumete, pokličite starše