Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

Vse kako spraviti železnico lepo na sliko. Digitalno ali pa tudi klasično.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.11.2011, 17:45

Tono napisal/-a:
Baje se spričevalo o usposobljenosti lahko kar prenese na potomce :)

Lp,

Tono


:lol: :lol:

Slika
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3540
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 26.11.2011, 17:49

Borsig, ta barvna shema je dokaj dobro "pokrita" na spletu, nikjer pa še nisem naletel na barvno shemo iz leta 1977 (zam okoli), ko sem se sam tudi prvič popeljal s takrat slavnim zelenim vlakom. Bele na boku ni bilo prav nič, bile so dve barvi in sicer temno zelena (spodnji del in nekaj preko kabine - podobno kot gre poševna črta na tvojih slikah) ter malo manj temnozelena preko oken.
Tine
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3088
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 26.11.2011, 17:59

Tono napisal/-a:...V družinskem arhivu imamo spričevalo o usposobljenosti za upravljalca kotlov parnih lokomotiv, ki ge je 7. avgusta 1907 izdala Delniška družba za nadzor in zavarovanje parnih kotlov v Celovcu.

Kolko jaz tu vidim, je spričevalo izstavljeno za upravljalca stacionarnih kotlov(!!!) na osnovi 6 mesečne prakse pri ?????? (ne uspem prebrati) grofu v Podložah pri Ptuju!!! (v Podložah NI bilo proge!)

Četudi ti priznamo:
Tono napisal/-a:...Baje se spričevalo o usposobljenosti lahko kar prenese na potomce...
lahko v skrajnem primeru hajcaš kako centralno v kakem bloku, na pa mobilni kotlov!

:twisted: :twisted: :twisted:

Sicer se je pa tvoj dedek pisal: Frangesch
:mrgreen:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a Tono » 26.11.2011, 18:20

_Borsig_,

nič ne piše "stacionarnih kotlov". Iz škatle rabljenih očal za Afriko bomo zrihtali en par še zate. Dolfe in ŽC sta že v čakalni vrsti :mrgreen:

Prakso je pradedek opravil pri firmi grofa Attemsu (žal ne znam prebrati kaj piše med besedama Fa. in Graf, verjetno Marius, ŽC na pomoč!), piše pa "beim betriebe eines Lokomotivkessels". Zdaj ali je Attems imel v Podložah kak glajz ali ne, to je drugo vprašanje. Najverjetneje je pradedek vežbal na lokomobili za pogon mlatilnice, kotel pa je bil v vsakem primeru mobilen! Tako da papir pokriva centralno v bloku, pa i šire :mrgreen:

Zdaj pa smo še pokličem v Celovec, da mi prepišejo vozniško za parne kotle :mrgreen:

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3088
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 26.11.2011, 18:48

@Tono: A se mi samo zdi, al' je res del tvojega posta zginil?!?

Ni pisalo nekaj v stilu: "... sedaj pa brez šale ... A ni v bližini Podlož bila proga ...
Kdaj je bila zgrajena...?

Torej (brez šale):
Tudi jaz sem pomislil na to progo (oz. industrijski tir) Pragersko - Medvedci, katera se je končala v neposredni bližini.
Ampak zgrajena je bila šele nekaj let pozneje!

vagon napisal/-a:Zgrajena je bila med leti 1923 - 1926. Dolga je bila 5,703km s štirimi premostitvami. Služila je le kot dovlačilnica k premogovniku. Bila je last premogovniške družbe Podlož -Hrastovec iz Pragerskega. Progo je od omenjene družbe leta 1929 odkupil Karel Kubricht za potrebe tovarne strojil in pozneje še tekstilne tovarne. Premogovnik pa je uporabljal progo še naprej, seveda s plačilom za prevoz. Proga je bila ukinjena 1965 leta. Prvotno je vozila po progi parna lokomotiva, po letu 1954 pa so uvedli disel vleko. V zborniku omenjajo, da niso našli slikovnega gradiva o tej prometnici, v glavnem so le ustni viri starejših prebivalcev. V knjigi Industrijski Majšperk je ena slika raztovarjanja vagona v Medvedcah in slika žičnice z železniško postajo v ozadju. Je pa v zborniku prikazan načrt postaje. Omenjeno pa je, da hrani dokumente, ki se nanašajo na železnico, predvsem pa načrte proge, gospod Karol Rustja iz Ljubljane.

V temi: Železnica Pragersko- Medvedci in žičnica do Majšperka

P.S. Vidiš, če bi izpolnil nalogo:
železocestnik napisal/-a:Malo še poglej po objavljeni literaturi, za kontaktiranje z go. Majo Kanop pa zadolži Tonota...se je zadnjič nekaj hvalil, kakšne uspehe ima pri ženskah :lol: :lol:
bi danes vedeli več!


P.S: II: A ni včasih po popravljanju postol spodaj pisalo "... popravljeno x krat..." oz. "...nazadnje urejal..." sedaj pa tega ni več?!?


P.S.III Sprobal @Tono-vo trditev iz sledečega posta!!!
Zadnjič spremenil _Borsig_, dne 26.11.2011, 19:16, skupaj popravljeno 1 krat.
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a Tono » 26.11.2011, 19:06

Zdravo _Borsig_,

situacija s tvojim vidom ne da je slaba, ampak kritična. Izgleda da vidiš celo stvari, ki ne obstajajo! Nujno ti moramo zrihtat pivovske podne namesto očal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Šalo na stran, res sem napisal vprašanje o progi Pragersko - Medvedce, takoj za tem pa sem na forumu našel podatek o izgradnji proge, ki je seveda bila zgrajena bistveno kasneje, kot je bilo izdano spričevalo. Zato sem ta del seveda izbrisal. Kar pa se brisanja tiče: če je tvoj post zadnji, in ni prestar, ga lahko brez sledov urediš x krat!

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3088
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 26.11.2011, 19:19

Tono napisal/-a:Zdravo _Borsig_,

situacija s tvojim vidom ne da je slaba, ampak kritična. Izgleda da vidiš celo stvari, ki ne obstajajo! Nujno ti moramo zrihtat pivovske podne namesto očal :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Šalo na stran, res sem napisal vprašanje o progi Pragersko - Medvedce, takoj za tem pa sem na forumu našel podatek o izgradnji proge, ki je seveda bila zgrajena bistveno kasneje, kot je bilo izdano spričevalo. Zato sem ta del seveda izbrisal. Kar pa se brisanja tiče: če je tvoj post zadnji, in ni prestar, ga lahko brez sledov urediš x krat!

Lp,

Tono

Bravo prijatelju!
Vidim da obvladaš forumske "... velike tajne malih majstora"!!!
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3088
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 26.11.2011, 19:19

Popravljam moj prejšnji post!

Mislil sem seveda: "... male tajne velikih majstora..."

:mrgreen:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 26.11.2011, 21:43

Glede na to, da sem :sleep Slika

...in da spadam v skupino :s2

...lahko nadaljujem z diskusijo le, če da Tono "gor" sken spričevala.... z večjo resolucijo :lol: :lol:

Nazadnje bomo ugotovili, ali bi danes bil ta lokomotivski kotel (Lokomotivkessel) na seznamu premične ali nepremične kulturne dediščine :lol: :lol:
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6488
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 26.11.2011, 23:49


Tono, tole je pa paše med izjemne redkosti :) Dva Madžarska vagona, en spalnik in vagon 2. razreda... Za prve sploh ne vem, če je še kje kakšen v bivši Jugoslaviji, zadnji vagon pa je morebiti celo živ, seveda predelan in tudi slučajno ne zgleda več tako kot na sliki. Njegov potomec je recimo SŽ ABl 50 79 38-10 001-7 :)
_Borsig_ napisal/-a:@Tin€, ali je bila še kakšna druga barvna shema pred to?

Borsig, sicer Ti je Tine že odgovoril na to vprašanje in ja, bila je zelo kratek čas še ena barvna shem v svetlo zeleni barvi in s kabino pobarvano v temnejši ter srajčko in plugom v še za kanček temnejši barvi. Celo streha ni bila v celoti srebrna. Nekje sem srečal fotografijo tega zelenca pa je ne najdem tako da malce po spominu...

Tono, prosim nadaljuj s temo, fotografije so sila sila zanimive! Predvsem pa se vedno znova čudim črno-belim (no sivinskim) slikam, kako so večinoma perfektno ostre!
Goran
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a Tono » 27.11.2011, 0:10

železocestnik napisal/-a:Glede na to, da sem :sleep Slika

...in da spadam v skupino :s2

...lahko nadaljujem z diskusijo le, če da Tono "gor" sken spričevala.... z večjo resolucijo :lol: :lol:

Nazadnje bomo ugotovili, ali bi danes bil ta lokomotivski kotel (Lokomotivkessel) na seznamu premične ali nepremične kulturne dediščine :lol: :lol:


Samo za našega :sleep senatorja ŽCja:

sken spričevala v formatu 3530 x 5000 pik:

http://file.si/pfiles/download/213786/Befaehigungszeugniss_Frangez_3530_5000.jpg

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a Tono » 27.11.2011, 0:23

In medtem ko g. senator spijo spanje pravičnega, bom objavil dve sliki, ki spadata med črno kroniko. Na zapornicah je namreč nastradal ubogi Fičo...

Slika

Slika

Zaprnice so bile takrat očitno res masivne, ter so bile očitno sposobne ustaviti neprevidnega avtomobilista. Glede na poškodbe na Fičotu do trka z vlakom ni prišlo, o pasivni varnosti pa bolje da ne govorimo.

Zanimivo bi bilo ugotoviti, za kateri prehod gre.

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 27.11.2011, 1:38

Tono napisal/-a:
sken spričevala v formatu 3530 x 5000 pik:

http://file.si/pfiles/download/213786/Befaehigungszeugniss_Frangez_3530_5000.jpg

Lp,

T


Torej: preveril sem pristnost spričevala in ima žig, tako da se vidi, da ni ponarejeno :wink:
Vendar: izdano je na ime Johann Frangesch.
Johann se prevaja na Štajerskem v Ivan, na Gorenjskem pa v Janez.
Tako da bo moral Tono še enkrat pregledati družinsko kroniko...
Ali pa si kupiti očala v trafiki :s2 :lol: :lol:

Tono napisal/-a:
Kot sem že napisal je bil pradedek Anton Frangež kurjač na parnih lokomotivah. V družinskem arhivu imamo spričevalo o usposobljenosti za upravljalca kotlov parnih lokomotiv, ki ge je 7. avgusta 1907 izdala Delniška družba za nadzor in zavarovanje parnih kotlov v Celovcu.


Lp,

Tono
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 27.11.2011, 2:06

Tono napisal/-a:_Borsig_,

nič ne piše "stacionarnih kotlov". Iz škatle rabljenih očal za Afriko bomo zrihtali en par še zate. Dolfe in ŽC sta že v čakalni vrsti :mrgreen:

Prakso je pradedek opravil pri firmi grofa Attemsu (žal ne znam prebrati kaj piše med besedama Fa. in Graf, verjetno Marius, ŽC na pomoč!), piše pa "beim betriebe eines Lokomotivkessels". Zdaj ali je Attems imel v Podložah kak glajz ali ne, to je drugo vprašanje. Najverjetneje je pradedek vežbal na lokomobili za pogon mlatilnice, kotel pa je bil v vsakem primeru mobilen! Tako da papir pokriva centralno v bloku, pa i šire :mrgreen:


Lp,

T



Firma Marius grof Attems & Co. v kraju Podlože pri Ptuju
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a Tono » 27.11.2011, 3:00

železocestnik napisal/-a:Vendar: izdano je na ime Johann Frangesch.
Johann se prevaja na Štajerskem v Ivan, na Gorenjskem pa v Janez.
Tako da bo moral Tono še enkrat pregledati družinsko kroniko...
Ali pa si kupiti očala v trafiki :s2 :lol: :lol:


Zdravo ŽC,

razliko pri imenu sem opazil že pred časom, se pa tudi sicer pojavljata obe imeni - Ivan in Anton. Bogsigavedi kaj je bil vzrok. Dokument pa je definitivno pristen in je bil v pradedkovi lasti.

Glede na tvojo arhivsko prakso me zanima naslednje: kje bi našel spiske zaposlenih pri Južni železnici oz. kasneje pri Državnih železnicah? Pradedek je imel sedež v mariborski kurilnici, družina pa je nekaj časa stanovala v železniški koloniji - znanem naselju opečnatih stavb na Studencih. Od 6.2.1939 do 30.3.1945 je pradedek delal pri firmi Lakner & Šnep (v dokumentu zapisano fonetično), od 3.1.1946 do 18.2.1948 v Tamu ter od 3.4.1948 do 14.8.1950 v Metalni kot delovodja. Drugih dokumentov zaenkrat nimam.

Zanima me še ena stvar: kot kraj rojstva je navedena vas Sankendorf. Na dlib.si sicer v Rajšpovem Ptuju najdem Sankendorf, ki bi naj spadal pod graščino Ebensfeld - Ravno polje. Ruševina gradu se nahaja v današnji Gerečji vasi. Toda nikakor ne najdem slovenskega eksonima za ta kraj. Ker vem, da se ukvarjaš tudi s tem področjem zgodovine, računam na tvojo pomoč.

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov