Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

Vse kako spraviti železnico lepo na sliko. Digitalno ali pa tudi klasično.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 06.01.2012, 14:03

Leskošek Johann je bil iz Malih Grahovš pri Laškem, Kollar Josef pa je bil Slovak (takrat je bila Madžarska).

Italijani so po prvi svetovni vojni spremenili imena vsem Slovencem, ki so po "na novo" spadali pod Italijo. In ne samo imena, tudi primke, če je le obstajala neka možnost "prevoda" v italijanščino :roll:

V OT-ju pa smo zato, ker pritiskamo na Tonota, da nadaljuje z objavljanjem fotk....
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a Dolfe » 06.01.2012, 19:57

železocestnik napisal/-a:Italijani so po prvi svetovni vojni spremenili imena vsem Slovencem, ki so po "na novo" spadali pod Italijo. In ne samo imena, tudi primke, če je le obstajala neka možnost "prevoda" v italijanščino :roll:
......


Isto so počeli Nemci za časa okupacije, med II. svetovno vojno. Naprimer, naše Kovače so spremenili v Šmide, .....itd. Potem pa se je v našem kraju zgodil čuden paradoks. Po osvoboditvi sta krvna brata imela vsak svoj priimek. Prvi se je zopet pisal Kovač, drugi pa je ostal Šmid, brez da bi bile družini v medsebojnem sporu. #-o

MMG, za off je pa itak Tono kriv. :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 06.01.2012, 22:48

Pozdrav

Če je @Tono svojo temo porinil v OT, pa mu dajmo še malo pomagat :mrgreen: ...

Včasih so za "preimenovanja" bili krivi in odgovorni uradniki, ki so bili vešči kakšnega drugega pravopisa, kot je Slovenski. Tak primer je bil pri mojem očetu, kjer po ob izdajanju novih osebnih dokumentov po slovenski osamosvojitvi ugotovili, da je imel v vseh prejšnjih dokumentih napačno ime in priimek :shock: . V rojstnem listu je bilo zapisano, da mu je ime Ernö Barbarics, čeprav je v vseh dokumentih imel napisano Ernest Barbarič. Oče se je malo pozanimal, kako je prišlo do tega. Ugotovil je, da je človek, ki je zadevo zapisal, bil vešč madžarskega pravopisa in je v skladu s slednjim pač zapisal njegovo ime :lol: , kljub temu, da K.u.K monarhije ni bilo več in se je stvar zgodila že globoko v času kraljevine SHS, namreč leta 1926. Čudilo to ni nikogar, saj se je zadeva zgodila v Prekmurju (Šalovci), ki je bilo takrat močno dvojezično in narodnostno mešano. Se pa moj oče ni spomnil, kako se je v dokumentih pojavil pravilni zapis imena, dejstvo pa je, da je ime v vseh šolskih spričevalih ime zapisano pravilno.

Preimenovanja oziroma drugačni zapisi priimkov se niso dogajali samo med okupacijo, temveč tudi takoj po drugi svetovni vojni. Koliko je tu bilo pritiska (mislim, da ga je nekaj bilo) in kolikor straha, ne vem. Tako se je družina kolega moje žene pred II svetovno vojno pisala Kröll in so se takoj po drugi vojni preimenovali v Kralj.....

Tako, da malo pomagamo @Tonotu v OT vlečt...

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 28.01.2012, 0:03

železocestnik napisal/-a:
Torej izpit za "....kessel" ...drugič.




Izpit za "....kessel".....tretjič.

Čeprav smo v OT-ju...vendar ravno z OT-ji pritiskamo na Tonota, da nadaljuje s temo...tako je ta tema vedno na vrhu in se ne more zgovarjat, da je pozabil nanjo :old

Torej, da nadaljujemo z zgodbo...
Tono me je zaprosil, če lahko zrihtam en prazen formular za izpit.
Poslal sem mu ga.

Tegale...

Slika


Pa je rekel, da ni pravi...onega drugega, da naj pošljem...

Pošljem tegale...

Slika


Pa spet ni pravi :roll:

Sploh ne vem, kaj bi rad, sam pa tudi ne zna točno povedati...

Ali mi lahko pomaga kakšen forumaš, ki si je blizu z nemškim jezikom, kaj bi moralo pisati na formularju, da bi bil Tono zadovoljen :?:

PS: me je pa Tono spraševal, če imajo v arhivu tudi stare štampiljke in če imam spisek članov izpitnih komisij :-k

To je hec. :lol: :lol:
Ampak Tono si je sam kriv, kaj pa ne nadaljuje s temo :lol:
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 386
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a miha30 » 28.01.2012, 1:20

Da še jaz malo nadaljujem z OT...
na drugem dokumentu piše
mit___________ Steuerung ____________ Condensation. Kaj se je vpisalo na drugo črtico? Zgolj 'mit' ali 'ohne' ali morda kaj tretjega? Kaj sploh pomeni Condensation? Da je stroj imel kondenzator? So, razen ladijskih, tudi kakšni drugi parni stroji imeli kondenzatorje? Če da, zakaj? Da so povečali potencialno razliko med tlakom vhodne in izhodne pare?
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 28.01.2012, 10:03

Pozdrav

Ti. "kondenzacijske" lokomotive so bile pri nas praktično neznane, jih je pa bilo v svetu kar nekaj. Prve so, po mojem vedenju, uporabljali pri londonski podzemeljski železnici z namenom, zmanjšati izpuh na najmanjšo možno mero. V Veliki Britaniji je bilo celo z zakonom predpisano, da morajo imeti lokomotive cestne železnice (parni tramvaj) imeti kondenzatorje pare:

http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_locomotive_condensing_apparatus

Kondenzator pare pri parni lokomotivi ni imel namena ustvarjati podtlak, kot je to pri parnih turbinah. Glavni namen je bil povečanje avtonomije lokomotive tam, kjer je bila voda redkost. Enostavno so paro "reciklirali", da ni bilo potrebno med potjo jemati vode. Veliko takšnih lokomotiv je bilo v Rodeziji in Južni Afriki:

http://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_20_2-10-2

http://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_25_4-8-4

Nemci so med drugo svetovno vojno kar nekaj lokomotiv predelali v kondenzacijske tako, da so jim dodali kondenzacijske tenderje. Namenjene so bile uporabi v vzhodni Evropi (okupiranih delih Sovjetske Zveze), ki je, vsaj v poletnih mesecih, dokaj suha....

http://de.wikipedia.org/wiki/Kondensationslokomotive

Zanimivo je, da so bile uspešne samo redke parnoturbinske lokomotive in vse uspešne so bile brez kondenzatorja, z neposrednim izpuhom pare. Pri vseh parnoturbinskih lokomotivah s kondenzatorjem je bil ravno slednji najpogosteje največji vir težav....

Za konec še link na nemško stran, ki se ukvarja s ti. "Kondensloki"...

http://www.kondenslok.de/


LP

Jože
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 386
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a miha30 » 28.01.2012, 10:27

Hvala za temeljito pojasnilo!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 28.01.2012, 16:25

BP1 v silni zagnanosti podati odgovor ni opazil, da je prazen formular namenjen za potrdilo firme, da se je pomočnik strojevodje šolal pod nazorom strojevodje na takem in takem parnem stroju (lokomobili, parnem traktorju, parnem valjarju, stabilnem parnem stroju, ladijskem parnem stroju itd.).
Torej ne na parni lokomotivi. Za parno lokomotivo je bil izpit za strojevodjo (Lokomotivführer).
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1635
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a Barbarpapa1 » 28.01.2012, 20:24

Pozdrav

@ŽC, nisem bil niti tako silno zagnan....Odgovor je šel kolegu @miha30, ki je spraševal, ali so kakšni drugi parni stroji, razen ladijskih, imeli kondenzatorje. Ker smo železniški forum, sem pač navedel kondenzacijske parne lokomotive....

Sem pa "Zeugnis" prebral ino zastopil, da gre za izpit za vzdrževalca in posluževalca (gewartet und bedient hat...) parnega kotla...

Ta drugi je pa takisto, samo za parni stroj.....

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 28.01.2012, 21:02

Barbarpapa1 napisal/-a:
Sem pa "Zeugnis" prebral ino zastopil, da gre za izpit za vzdrževalca in posluževalca (gewartet und bedient hat...) parnega kotla...

Ta drugi je pa takisto, samo za parni stroj.....

LP

Jože


Ta dva "Zeugnis-a" nista izpit ampak potrdilo, da se je kandidat za izpit vežbal na takem in takem stroju toliko in toliko časa.
To je bil pogoj, da si se sploh lahko prijavil na izpit.
To isto velja tudi dandanes, tudi v SLO (6 mesecev "vežbe").


Da se vrnemo iz OT-ja, ki to sploh ni bil, ampak je to bilo dodatno izobraževanje za vse (tudi zame, saj nisem poznal avstrijskih predpisov :roll:
Tudi Tonotov pradedek je moral predložiti takšno potrdilo, da je opravljal 6-mesečno "prakso", predno je opravil izpit. In na potdilu o izpitu, ki nam ga je nalimal Tono, to tudi piše.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 8900
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a železocestnik » 14.02.2012, 8:35

Tono, pa kaj si ti te Maričko pusto, da je šla f penzijo, ne da bi dokončala popis :?:

Pripomočki za uporabo:

Okvirni popis: (M. Hernja Masten, b.d.) Excel, še ni dokončano
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a Tono » 15.02.2012, 8:02

Ja, tak je, čuj :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 211
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a nik » 25.02.2016, 0:31

Tono napisal/-a:Pozdravljeni,

čas je za kakšno novo sliko.

Tokrat objavljam nekje sredi ptujskega polja nasedli vagon...

Slika

Napis KAS je zapečatil njegovo usodo na tirih, nekomu pa je vseeno služil za stanovanje.

In kateri vagon je to?

Lp,

Tono

Da li se na originalnoj fotografiji može pročitati broj i slovna serija vagona (a možda i datum revizije)?
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3978
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla

OdgovorNapisal/-a Tono » 19.03.2016, 21:10

Verjetno 50 72 24-29 113 2
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov