Para na Avstrijskem Štajerskem
Para na Avstrijskem Štajerskem
Pozdravljeni,
ta konec tedna je bilo v okolici Gradca zelo živahno. Skupina angleških ljubiteljev železnic je v soboto, 5. februarja potovala iz Gradca do Köflacha, v nedeljo, 6. februarja pa so iz privoščili potovanje od Gradca do Wiesa, med potjo pa so po ozkotirnici s Flascherlzugom skočili še do Stainza. Vrhunec tega izleta je bil vzporedni izvoz dveh mešanih vlakov: GKB-jevega, ki ga je vlekla 29.671 ter Flascherlzuga, ki ga je vlekla U6 in na kateri sem kot član posadke preživel čudovit zimski dan.
Naš Planet1830 je tak vzporedni izvoz pred časom ujel na filmski trak: http://www.shrani.si/?35/7n/1yhRdu07/vlakec-2.mov
Kako pa tak izvoz izgleda iz druge perspektive, pa si lahko ogledate na tem filmčku...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iMKR7bDm ... znM1LwH4DS[/youtube]
Reportaža sledi!
Lp,
Tono
ta konec tedna je bilo v okolici Gradca zelo živahno. Skupina angleških ljubiteljev železnic je v soboto, 5. februarja potovala iz Gradca do Köflacha, v nedeljo, 6. februarja pa so iz privoščili potovanje od Gradca do Wiesa, med potjo pa so po ozkotirnici s Flascherlzugom skočili še do Stainza. Vrhunec tega izleta je bil vzporedni izvoz dveh mešanih vlakov: GKB-jevega, ki ga je vlekla 29.671 ter Flascherlzuga, ki ga je vlekla U6 in na kateri sem kot član posadke preživel čudovit zimski dan.
Naš Planet1830 je tak vzporedni izvoz pred časom ujel na filmski trak: http://www.shrani.si/?35/7n/1yhRdu07/vlakec-2.mov
Kako pa tak izvoz izgleda iz druge perspektive, pa si lahko ogledate na tem filmčku...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iMKR7bDm ... znM1LwH4DS[/youtube]
Reportaža sledi!
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Para na Avstrijskem Štajerskem
Hehe, tale 671 daje občutek, kot da po poletela, pri vsega 30 km/h?
Zergut, Tono. Jst bi repete.
Zergut, Tono. Jst bi repete.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Para na Avstrijskem Štajerskem
Dolfe, nisem ziher, če je bilo 30 km/h. Vejetno je bilo še manj Repete sledi, samo naj youtube zamelje posnetke
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Para na Avstrijskem Štajerskem
Torej: kratka reportaža!
Na povabilo prijateljev sem se tokrat pridružil posadki parne lokomotive U6 oz. 298.56, ki zaradi okvare "Romunke" vleče Flasscherlzug med Stainzem in Predingom. Po dveh včerajšnjih vožnjah lahko samo ugotovim, da je 112 let stara ujevka je več kot odlična lokomotiva!
Pa pojdimo od začetka.
Malce pred deveto uro zjutraj sem prispel v Stainz, ki se je zbudil v čudovito zimsko jutro...
Med vožnjo proti postaji sem opazil, kako se iz dimnika na lopi prijazno suklja dim.
Markus "Max" Mandl, ki je šef Flascherlzuga, strojevodja in zadnjih 30 let njegova duša, je prejšnji večer pričel lokomotivo, ki je sicer bila ozimljena, pripravljati na vožnjo.
Ob mojem prihodu je bilo v kotlu okoli 10 bar. Okoli 10. ure je sledil premik na opremišče in nato na vlak...
Karl-Heinz Ferk, Maxov namestnik in kurjač, je spel lokomotivo in vagone...
...in pripravljeni smo bili na odhod proti Predingu. Okoli 11. ure smo zasopihali proti 11,4 km oddaljenemu Predingu.
Na povabilo prijateljev sem se tokrat pridružil posadki parne lokomotive U6 oz. 298.56, ki zaradi okvare "Romunke" vleče Flasscherlzug med Stainzem in Predingom. Po dveh včerajšnjih vožnjah lahko samo ugotovim, da je 112 let stara ujevka je več kot odlična lokomotiva!
Pa pojdimo od začetka.
Malce pred deveto uro zjutraj sem prispel v Stainz, ki se je zbudil v čudovito zimsko jutro...
Med vožnjo proti postaji sem opazil, kako se iz dimnika na lopi prijazno suklja dim.
Markus "Max" Mandl, ki je šef Flascherlzuga, strojevodja in zadnjih 30 let njegova duša, je prejšnji večer pričel lokomotivo, ki je sicer bila ozimljena, pripravljati na vožnjo.
Ob mojem prihodu je bilo v kotlu okoli 10 bar. Okoli 10. ure je sledil premik na opremišče in nato na vlak...
Karl-Heinz Ferk, Maxov namestnik in kurjač, je spel lokomotivo in vagone...
...in pripravljeni smo bili na odhod proti Predingu. Okoli 11. ure smo zasopihali proti 11,4 km oddaljenemu Predingu.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Para na Avstrijskem Štajerskem
Pred odhodom je seveda bilo še dovolj časa za kavo, na hitrico pa sem poškljocal tudi Maxov muzejček na postaji Stainz...
Tako, hop na lokomotivo, pisk ob odhodu in zaropotali smo po ozkotirnici.
Nekaj posnetkov kokpita. Max je s sabo vzel tudi 4 v alufolijo zavite predmete, ki jih lahko vidite na kotlu...
Kurilna vratca, ki vodijo v dober kvadratni meter veliko kurišče...
Kurjač Karl-Heinz Ferk...
Kurjaška polovica...
in strojevodska polovica kuhinje...
Tako, hop na lokomotivo, pisk ob odhodu in zaropotali smo po ozkotirnici.
Nekaj posnetkov kokpita. Max je s sabo vzel tudi 4 v alufolijo zavite predmete, ki jih lahko vidite na kotlu...
Kurilna vratca, ki vodijo v dober kvadratni meter veliko kurišče...
Kurjač Karl-Heinz Ferk...
Kurjaška polovica...
in strojevodska polovica kuhinje...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Para na Avstrijskem Štajerskem
Po kakšne tričetrt ure drdranja po ozkotirnici nas je dodobra nabril mraz. -10 stopinj v odprti kabini dobro čutiš. Po prihodu v Preding smo lokomotivo po krajši telovadbi zaradi zmrznjenih kretic prestavili na čelo našega mešanega vlaka...
Ujevka en face...
Vlak še z druge strani...
Še par posnetkov vagonov...
Po treh tovornih vagonih, ki sicer spadajo v delovni vlak je sledil triosni "lodn" - potujoča trgovina...
In še pogled na del vlaka v smeri Stainza...
Ujevka en face...
Vlak še z druge strani...
Še par posnetkov vagonov...
Po treh tovornih vagonih, ki sicer spadajo v delovni vlak je sledil triosni "lodn" - potujoča trgovina...
In še pogled na del vlaka v smeri Stainza...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Para na Avstrijskem Štajerskem
In medtem, ko so predmeti v alufoliji počasi spuščali slastne vonjave...
...je iz Gradca prisopihal posebni vlak z angleškimi turisti. Na čelu vlaka je bila pripeta legendarna 671 - 152 let stara lokomotiva serije SB 29...
Potniki so izstopili ter se pripravili na fotografiranje simuliranega vzporednega izvoza obeh vlakov.
Po dvakratni ponovitvi izvoza za fotografe smo skupaj s potniki smo oddrdrali proti Stainzu...
Tam smo lokomotivo opremili s premogom in vodo, pomalicali izvrstne, na Maxov način v alufoliji kuhane kranjske klobase ter se s potniki vrnili nazaj v Preding. Od tam so angleži nadaljevali pot proti Deutschlandsbergu in naprej proti končni postaji GKB-jeve proge v Wiesu. Kot zanimivost naj povem, da smo na skupaj na dobrih 40 km poti pokurili zgolj za dobri dve samokolnici premoga S tega dela potovanja nimam posnetkov, saj sem bil bolj kot ne zaposlen s svojimi opravili. Je pa nas celo pot spremljala večja skupina fotografov, med njimi je bil tudi beli Twingo kranjske registracije
Sledil je povratek v Stainz ter posprava ujevke, ki ji dela družbo romunka...
Toda pare za ta dan še ni bilo konec!
...je iz Gradca prisopihal posebni vlak z angleškimi turisti. Na čelu vlaka je bila pripeta legendarna 671 - 152 let stara lokomotiva serije SB 29...
Potniki so izstopili ter se pripravili na fotografiranje simuliranega vzporednega izvoza obeh vlakov.
Po dvakratni ponovitvi izvoza za fotografe smo skupaj s potniki smo oddrdrali proti Stainzu...
Tam smo lokomotivo opremili s premogom in vodo, pomalicali izvrstne, na Maxov način v alufoliji kuhane kranjske klobase ter se s potniki vrnili nazaj v Preding. Od tam so angleži nadaljevali pot proti Deutschlandsbergu in naprej proti končni postaji GKB-jeve proge v Wiesu. Kot zanimivost naj povem, da smo na skupaj na dobrih 40 km poti pokurili zgolj za dobri dve samokolnici premoga S tega dela potovanja nimam posnetkov, saj sem bil bolj kot ne zaposlen s svojimi opravili. Je pa nas celo pot spremljala večja skupina fotografov, med njimi je bil tudi beli Twingo kranjske registracije
Sledil je povratek v Stainz ter posprava ujevke, ki ji dela družbo romunka...
Toda pare za ta dan še ni bilo konec!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Para na Avstrijskem Štajerskem
Tone!!!! Če je abstinenčna kriza dovolj močna,je tudi "fajercajg" dober!?
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Para na Avstrijskem Štajerskem
Točno tako, prijatelj
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Para na Avstrijskem Štajerskem
No, da še zaključim to temo:
ko smo pospravili ujevko, sva s Karl-Heinzom odrinila v Wies naproti drugemu Karl-Heinzu, ki je s svojim timom na 671 "drvel" proti končni postaji Wies-Eibiswald (Travnik-Ivnik). Od Stainza do Wiesa vodi lepa cesta, ki se vije po hribčkih in skozi slikovite kraje. Cesta se nadaljuje na prelaz Radelj in naprej v Slovenijo. Po slabe pol ure vožnje in okoli 30 km sva prispela na postajo, z mlado simpatično modrooko blontno prometnico spila kavo (nisem slikal grr) ter odšla pripraviti vse potrebno za obračanje 671. Okretnica se nahaja za lopo, zato mora lokomotiva na okretnico zapeljati skozi njo...
V lopi je shranjen vagon, šinobus in drezina...
Pred lopo pa stoji še nekaj muzejske tehnike...
Po kakšne tričetrt ure napetega spremljanja rdečih kvadratkov na postavljalni mizi se je naposled prikazal vlak s 671 na čelu...
Sledil je hiter premik z vlaka skozi lopo na okretnico...
...par močnih fantov ki smo poprijeli za lesena drogova (okretnica je na handgetrib), in 671 je bila obrnjena v pravo smer za vožnjo nazaj proti Grazu...
Na hitrico smo potegnili še cevi in iz hidranta napojili žejno mašino...
Sledilo je še par nočnih škljocev kar tako iz roke, dokler se ni dokončno izpraznila baterija...
Mraz je neusmiljeno ščipal, dobrih minus 14 stopinj je bil jako neprijetnih. Sledilo je slovo in vožnja domov ob trasi nekdanje železnice po dolini Solbe - Sulmtalbahn. Po dobri uri sem že bil v varnem zavetju domačega kavča. Črn po obrazu sem mrknil po par minutah - frišni zrak in celodnevna telovadba sta jamstvo za dober spanec
Tako se je iztekla tokratna parna avantura. Tehnika je zdržala, potniki so bili zadovoljni, tisti tačrni pa verjetno še bolj. Do aprila in začetka parne sezone bo še dolga in tokratna doza pare je prekleto prišla prav
Lep pozdrav,
Tono
ko smo pospravili ujevko, sva s Karl-Heinzom odrinila v Wies naproti drugemu Karl-Heinzu, ki je s svojim timom na 671 "drvel" proti končni postaji Wies-Eibiswald (Travnik-Ivnik). Od Stainza do Wiesa vodi lepa cesta, ki se vije po hribčkih in skozi slikovite kraje. Cesta se nadaljuje na prelaz Radelj in naprej v Slovenijo. Po slabe pol ure vožnje in okoli 30 km sva prispela na postajo, z mlado simpatično modrooko blontno prometnico spila kavo (nisem slikal grr) ter odšla pripraviti vse potrebno za obračanje 671. Okretnica se nahaja za lopo, zato mora lokomotiva na okretnico zapeljati skozi njo...
V lopi je shranjen vagon, šinobus in drezina...
Pred lopo pa stoji še nekaj muzejske tehnike...
Po kakšne tričetrt ure napetega spremljanja rdečih kvadratkov na postavljalni mizi se je naposled prikazal vlak s 671 na čelu...
Sledil je hiter premik z vlaka skozi lopo na okretnico...
...par močnih fantov ki smo poprijeli za lesena drogova (okretnica je na handgetrib), in 671 je bila obrnjena v pravo smer za vožnjo nazaj proti Grazu...
Na hitrico smo potegnili še cevi in iz hidranta napojili žejno mašino...
Sledilo je še par nočnih škljocev kar tako iz roke, dokler se ni dokončno izpraznila baterija...
Mraz je neusmiljeno ščipal, dobrih minus 14 stopinj je bil jako neprijetnih. Sledilo je slovo in vožnja domov ob trasi nekdanje železnice po dolini Solbe - Sulmtalbahn. Po dobri uri sem že bil v varnem zavetju domačega kavča. Črn po obrazu sem mrknil po par minutah - frišni zrak in celodnevna telovadba sta jamstvo za dober spanec
Tako se je iztekla tokratna parna avantura. Tehnika je zdržala, potniki so bili zadovoljni, tisti tačrni pa verjetno še bolj. Do aprila in začetka parne sezone bo še dolga in tokratna doza pare je prekleto prišla prav
Lep pozdrav,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!