Para na Avstrijskem Štajerskem

Vse kako spraviti železnico lepo na sliko. Digitalno ali pa tudi klasično.
Odgovori
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Para na Avstrijskem Štajerskem

Odgovor Napisal/-a Tono »

Pozdravljeni,

ta konec tedna je bilo v okolici Gradca zelo živahno. Skupina angleških ljubiteljev železnic je v soboto, 5. februarja potovala iz Gradca do Köflacha, v nedeljo, 6. februarja pa so iz privoščili potovanje od Gradca do Wiesa, med potjo pa so po ozkotirnici s Flascherlzugom skočili še do Stainza. Vrhunec tega izleta je bil vzporedni izvoz dveh mešanih vlakov: GKB-jevega, ki ga je vlekla 29.671 ter Flascherlzuga, ki ga je vlekla U6 in na kateri sem kot član posadke preživel čudovit zimski dan.

Naš Planet1830 je tak vzporedni izvoz pred časom ujel na filmski trak: http://www.shrani.si/?35/7n/1yhRdu07/vlakec-2.mov

Kako pa tak izvoz izgleda iz druge perspektive, pa si lahko ogledate na tem filmčku...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iMKR7bDm ... znM1LwH4DS[/youtube]

Reportaža sledi!

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Para na Avstrijskem Štajerskem

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Hehe, tale 671 daje občutek, kot da po poletela, pri vsega 30 km/h? =D>

Zergut, Tono. Jst bi repete. [-o<
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Para na Avstrijskem Štajerskem

Odgovor Napisal/-a Tono »

Dolfe, nisem ziher, če je bilo 30 km/h. Vejetno je bilo še manj :) Repete sledi, samo naj youtube zamelje posnetke :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Para na Avstrijskem Štajerskem

Odgovor Napisal/-a Tono »

Torej: kratka reportaža!

Na povabilo prijateljev sem se tokrat pridružil posadki parne lokomotive U6 oz. 298.56, ki zaradi okvare "Romunke" vleče Flasscherlzug med Stainzem in Predingom. Po dveh včerajšnjih vožnjah lahko samo ugotovim, da je 112 let stara ujevka je več kot odlična lokomotiva!

Pa pojdimo od začetka.

Malce pred deveto uro zjutraj sem prispel v Stainz, ki se je zbudil v čudovito zimsko jutro...

Slika

Slika

Med vožnjo proti postaji sem opazil, kako se iz dimnika na lopi prijazno suklja dim.

Slika


Markus "Max" Mandl, ki je šef Flascherlzuga, strojevodja in zadnjih 30 let njegova duša, je prejšnji večer pričel lokomotivo, ki je sicer bila ozimljena, pripravljati na vožnjo.

Slika

Slika

Ob mojem prihodu je bilo v kotlu okoli 10 bar. Okoli 10. ure je sledil premik na opremišče in nato na vlak...

Slika

Slika

Karl-Heinz Ferk, Maxov namestnik in kurjač, je spel lokomotivo in vagone...

Slika

Slika

Slika

...in pripravljeni smo bili na odhod proti Predingu. Okoli 11. ure smo zasopihali proti 11,4 km oddaljenemu Predingu.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Para na Avstrijskem Štajerskem

Odgovor Napisal/-a Tono »

Pred odhodom je seveda bilo še dovolj časa za kavo, na hitrico pa sem poškljocal tudi Maxov muzejček na postaji Stainz...

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Tako, hop na lokomotivo, pisk ob odhodu in zaropotali smo po ozkotirnici.

Nekaj posnetkov kokpita. Max je s sabo vzel tudi 4 v alufolijo zavite predmete, ki jih lahko vidite na kotlu...

Slika

Kurilna vratca, ki vodijo v dober kvadratni meter veliko kurišče...

Slika

Kurjač Karl-Heinz Ferk...

Slika

Kurjaška polovica...

Slika

in strojevodska polovica kuhinje...

Slika
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Para na Avstrijskem Štajerskem

Odgovor Napisal/-a Tono »

Po kakšne tričetrt ure drdranja po ozkotirnici nas je dodobra nabril mraz. -10 stopinj v odprti kabini dobro čutiš. Po prihodu v Preding smo lokomotivo po krajši telovadbi zaradi zmrznjenih kretic prestavili na čelo našega mešanega vlaka...

Slika

Ujevka en face...

Slika

Vlak še z druge strani...

Slika

Še par posnetkov vagonov...

Slika

Slika

Slika

Po treh tovornih vagonih, ki sicer spadajo v delovni vlak je sledil triosni "lodn" - potujoča trgovina...

Slika

Slika

Slika

In še pogled na del vlaka v smeri Stainza...

Slika
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Para na Avstrijskem Štajerskem

Odgovor Napisal/-a Tono »

In medtem, ko so predmeti v alufoliji počasi spuščali slastne vonjave...

Slika

...je iz Gradca prisopihal posebni vlak z angleškimi turisti. Na čelu vlaka je bila pripeta legendarna 671 - 152 let stara lokomotiva serije SB 29...

Povezava na video

Potniki so izstopili ter se pripravili na fotografiranje simuliranega vzporednega izvoza obeh vlakov.

Slika

Slika

Po dvakratni ponovitvi izvoza za fotografe smo skupaj s potniki smo oddrdrali proti Stainzu...

Povezava na video

Tam smo lokomotivo opremili s premogom in vodo, pomalicali izvrstne, na Maxov način v alufoliji kuhane kranjske klobase ter se s potniki vrnili nazaj v Preding. Od tam so angleži nadaljevali pot proti Deutschlandsbergu in naprej proti končni postaji GKB-jeve proge v Wiesu. Kot zanimivost naj povem, da smo na skupaj na dobrih 40 km poti pokurili zgolj za dobri dve samokolnici premoga :) S tega dela potovanja nimam posnetkov, saj sem bil bolj kot ne zaposlen s svojimi opravili. Je pa nas celo pot spremljala večja skupina fotografov, med njimi je bil tudi beli Twingo kranjske registracije :)

Sledil je povratek v Stainz ter posprava ujevke, ki ji dela družbo romunka...

Slika

Toda pare za ta dan še ni bilo konec!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Para na Avstrijskem Štajerskem

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Tone!!!! Če je abstinenčna kriza dovolj močna,je tudi "fajercajg" dober!? :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Para na Avstrijskem Štajerskem

Odgovor Napisal/-a Tono »

Točno tako, prijatelj :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Para na Avstrijskem Štajerskem

Odgovor Napisal/-a Tono »

No, da še zaključim to temo:

ko smo pospravili ujevko, sva s Karl-Heinzom odrinila v Wies naproti drugemu Karl-Heinzu, ki je s svojim timom na 671 "drvel" proti končni postaji Wies-Eibiswald (Travnik-Ivnik). Od Stainza do Wiesa vodi lepa cesta, ki se vije po hribčkih in skozi slikovite kraje. Cesta se nadaljuje na prelaz Radelj in naprej v Slovenijo. Po slabe pol ure vožnje in okoli 30 km sva prispela na postajo, z mlado simpatično modrooko blontno prometnico spila kavo (nisem slikal grr) ter odšla pripraviti vse potrebno za obračanje 671. Okretnica se nahaja za lopo, zato mora lokomotiva na okretnico zapeljati skozi njo...

Slika

V lopi je shranjen vagon, šinobus in drezina...

Slika

Slika

Pred lopo pa stoji še nekaj muzejske tehnike...

Slika

Po kakšne tričetrt ure napetega spremljanja rdečih kvadratkov na postavljalni mizi se je naposled prikazal vlak s 671 na čelu...

Povezava na video

Sledil je hiter premik z vlaka skozi lopo na okretnico...

Slika

...par močnih fantov ki smo poprijeli za lesena drogova (okretnica je na handgetrib), in 671 je bila obrnjena v pravo smer za vožnjo nazaj proti Grazu...

Slika

Na hitrico smo potegnili še cevi in iz hidranta napojili žejno mašino...

Slika

Sledilo je še par nočnih škljocev kar tako iz roke, dokler se ni dokončno izpraznila baterija...

Slika

Mraz je neusmiljeno ščipal, dobrih minus 14 stopinj je bil jako neprijetnih. Sledilo je slovo in vožnja domov ob trasi nekdanje železnice po dolini Solbe - Sulmtalbahn. Po dobri uri sem že bil v varnem zavetju domačega kavča. Črn po obrazu sem mrknil po par minutah - frišni zrak in celodnevna telovadba sta jamstvo za dober spanec :)

Tako se je iztekla tokratna parna avantura. Tehnika je zdržala, potniki so bili zadovoljni, tisti tačrni pa verjetno še bolj. Do aprila in začetka parne sezone bo še dolga in tokratna doza pare je prekleto prišla prav :)

Lep pozdrav,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Odgovori