Ugani objekt na sliki 5.del

Vse kako spraviti železnico lepo na sliko. Digitalno ali pa tudi klasično.
Zaklenjeno
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a Tono »

Pozdravljena,

ni kkStB 97, pa tudi Sud 32d ni.

Kaj res ne bo noben pogruntal?

Še en majhen namig: mašine s takšnimi dimniki so bile res zelo specifične, zato je o njih dne 22. julija 1902 v okolici Gradca potekala mednarodna konferenca.

Lp,

Tono

PS: mogoče bi kaj več vedel ŽC :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
primožflori
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1071
Pridružen: 31.05.2007, 18:44
Kraj: Bohinjska proga

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a primožflori »

Je mogoče to lokomotiva UV.1 :?:
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a Tono »

Ni Uv 1.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Mala analiza namigov, ki jih je podal @Tono.

-več takšnih mašin je bilo okoli leta 1900 stacioniranih v okolici Slovenske Bistrice.

Vemo, da je železnica Slovenska Bistrica (Črešnjevec) - Slovenska Bistica Mesto bila odprta 10.12.1908. Če je letnica 1908 dovolj blizu 1900, potem gre za lokomotive (lokomotivi - bili sta dve) s te proge in sicer SB 103.101 in SB 103.102. Gre za naslednji stoj:

Slika

Pri izpeljavi s postaje Črešnjevec (Slovenska Bistrica) je to izgledalo takole:

Slika


Na postaji v Slovenski Bistrici:

Slika


Slike so iz zbirke gospoda Arthurja Meyerja in so objavljene na naslednji spletni strani:

http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/

Južna železnica (Südbahn) je imela v uporabi samo dve lokomotivi tega tipa, izdelane pa sta bili pri Krauss-u v Linzu. V originalu sta bile opremljene z dimnikom tipa Kobel. Lokomotivi bi naj po letu 1918 bile predani jugoslovanski strani. Lokomotiva številka 101 bi naj bila izločena iz prometa leta 1939, o lokomotivi številka 102 pa ni znanih podatkov (vsaj jaz jih ne poznam).

@Tono pravi, da je "njegova" lokomotiva bila izdelana v Gradcu (Graz). To je povsem možno, prav tako obstaja velika verjetnost, da se je dimnik skozi čas menjeval. To je bilo sploh pogost pojav pri malih lokomotivah z dolgimi dimniki...

Toliko z moje strani. Se pravi, zaenkrat ne vem, katero lokomotivo ima @Tono v mislih... :hmm

LP

Jože
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a Tono »

Jože, odlične fotografije in strokovna analiza. Toda: odgovor ni pravilen.

Novi namig: mašine se se izkazale za neučinkovite, povzročale so visoke stroške, z njimi pa se je zgodilo veliko nesreč, zato so bile še pred prvo svetovno vojno umaknjene iz uporabe.

Če povzamem:

mašina ni premikalka, ni ozkotirna, ni nobena od doslej navedenih kkStB ali Sud mašin, ni iz Stainza, ni iz Andritza, narejena je bila v Gradcu, o teh mašinah je v okolica Gradca leta 1902 potekala konferenca, zaradi zgornjih razlogov pa je uporaba teh mašin prenehala pred prvo svetovno vojno.

Možgančki, možgančki v akcijo!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Zdaj si pa resnično vzbudil mojo radovednost (spet bom zagonil popoldne :mrgreen: ). Po tistem, kar si napisal pod fotografijo v uganki, je mašina vozna !? In pa sklepam, ker so bile odstavljene že pred I svetovno vojno, da v sestav SHS oz J(D)Ž ni več prišla. Edino, kaj bi okoli leta 1900 te mašie delale okoli Slovenske Bistrice?

LP

Jože
Uporabniški avatar
Planet 1830
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 972
Pridružen: 08.10.2007, 21:25

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a Planet 1830 »

Lahko samo ugibam:

Kakšen parni motornik - Dampftriebwagen a la Komarek?
Uporabniški avatar
raziskovalec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 345
Pridružen: 03.10.2012, 15:56
Kraj: včasih na dolejnski, včasih na kraški progi

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a raziskovalec »

Mogoče serija 4.52?
Lep pozdrav, raziskovalec.
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a Tono »

Zdravo Jože,

ta moja uganka je cel hudič, razplet bo šele zanimiv :mrgreen:

Dejansko ta mašina, katere dimnik je predmet uganke, ni bila nikoli vozna. Mašine niso nikoli bile v sestavu SHS ali J(D)Ž. V okolici Slovenske Bistrice so bile stacionirane eksperimentalno, in ravno tukaj se je naposled izkazalo, da od njih ni haska.

Novi namig: s takšnimi mašinami so lahko upravljali le mirni, trezni in zanesljivi možje, tako vsaj navaja vir. No, saj železničarji so po "difoltu" takšni, kaj ne? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

PS:
@Planet & raziskovalec: odgovora nista pravilna
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Čakaj, čakaj, čakaj... Bile stacionirane eksperimentalno... Se pravi, da se jih je preizkušalo. So sploh bile uvrščene med vozne lokomotive kakšne družbe (rečeno drugače, ali so dobile SB ali kkStB številko serije)? Je pa čudež, da se je takšna stvar sploh ohranila...

Moram malo podatke iz tebe "kiclat"... :mrgreen:

LP

Jože
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a Tono »

Jože,

tako je, mašine so bile stacionirane eksperimentalno in se jih je nekaj časa samo preizkušalo. Nikoli niso dobile številk SB, kkStB ali katerekoli druge železniške družbe. Mašina je ohranjena, in stoji v enem od muzejev.

Nadaljnji namig: Okolica Slovenske Bistrice sploh ni bila izbrana naključno. Tam je na primer obratoval rudnik. Zgodovinski viri še pravijo, da so te mašine pogosto preizkušali v slabem vremenu.

PS: po telefonu sem govoril z nj. ekselenco senatorjem foruma velecenjenim g. ŽC-jem ter ga povabil k sodelovanju. Izredno je bil šokiran, da za to mašino ne ve Železniški muzej. Po začetnih poskusih googlanja za pravilnim odgovorom je ŽC ugotovil, da mu google ne deluje pravilno in da utegne imeti jake težave z ugotavljanjem odgovora :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tono vas je navlekel z besedo "mašina" :lol:
Vsi ste mislili, da je on mislil lokomotiva :roll:

To je bila stabilna zadeva, morda s traktorskimi kolesi, če je bila sploh samohodna.
Kaj pa je delala ta "mašina"?
Šetala se okoli Slovenske Bistrice.
Bi bilo potrebno kakšnega meteorologa vprašat.

Moram gugl mal na avstrijskega naštelat...pa javim :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Tono napisal/-a:... Nadaljnji namig: Okolica Slovenske Bistrice sploh ni bila izbrana naključno. Tam je na primer obratoval rudnik...
Si imel v mislih ta rudnik:

Slika
Fotografirano 01.07.1956, našel sem jo pa na večerovam podstršju!

Komentar k fotografiji:
1. julij 1956, Makole - V rudniku najboljšega premoga Šega pri Makolah. Rudnik je pomemben predvsem zaradi visokokalorične vrednosti premoga, saj ima prva vrsta nad sedem tisoč kalorij, vsebuje 83 odstotkov koksa in le 1,5 odstotka žvepla. Torej specialen kovaški premog. Druga vrsta ima okoli pet tisoč kalorij. Prva vrsta premoga stane deset tisoč, druga pa tri tisoč dinarjev. To je najdražji premog v državi. Uporabljajo ga predvsem kovači in industrijska podjetja. V rudniku je zaposlenih 130 ljudi.
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a Tono »

@_Borsig_: ta rudnik sem imel v mislih. Tiri so tu!

@ŽC: kar dobro razmišljaš!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ugani objekt na sliki 5.del

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Mi je mama rekla, da mi že škodi... :roll:

"...1906 durch Stiger zu Windisch-Feistritz in dem unter Hagelschlag schwer leidenden Steiermark. G. Suschnig in Graz konstruierte eine Hagel- oder Wetterkanone, die mit geringen Änderungen Verbreitung fand. Als beste Form ergab sich ein schmiedeeiserner Böller von 3 cm Kaliber und 40 cm innerer Länge, dem ein Blechtrichter von 4 m Höhe und 75–80 cm oberm Öffnungsdurchmesser aufgesetzt ist; in den Böller wird etwa 200 g Pulver lose hineingeschüttet und mit Zündschnur abgebrannt. Die ganze Vorrichtung wird in einem kleinen Holzhause so aufgestellt, daß der Trichter oben zum Dach herausragt. Sobald das Gewitter in den Bereich der Schießstation kommt, wird geschossen, bis der Himmel aufklart oder bis es gleichmäßig regnet; die Schießperiode umfaßt Mai bis Oktober. Auf 1 qkm kommt eine Station. Alle bisherigen Versuche, soweit sie nach streng kritischer Methode angestellt wurden, wie auf dem amtlichen Versuchsschießfeld zu Castelfranco bei Treviso, haben keinen praktischen Erfolg ergeben, weil die Hagelwolken meist zu hoch ziehen und die ganze Erscheinung auf viel zu großen atmosphärischen Bewegungen und Kräften beruht, als daß sie von den relativ kleinen Schußwirkungen beeinflußt werden könnten. Bei dem Abschießen kommt ein Luftwirbelring pfeifend heraus, dessen Dimensionen sich rasch vergrößern; er entwickelt noch auf größere Entfernungen hin beträchtliche Kraftäußerungen: noch auf 100 m Abstand wurden bei horizontalem Schuß Holzleisten von 4 x 6 cm Querschnitt zerbrochen. Indessen steigt der Ring selbst bei den neuesten Acetylen-Explosionsgeschossen nicht bis 1000 m auf und erreicht daher meist die gefährlichen Wolken nicht. Neuerdings ist das Wetterschießen als zwecklos wieder eingestellt. Wetterschießen hat man auch angewandt, um durch Erschütterung der Luft oder durch Hinaufsenden von feinen Rauchteilchen die Kondensation des Wasserdampfes zu veranlassen und so in trockenen Zeiten Regen künstlich zu erzeugen, weil man glaubte, daß bei großen Kanonaden Regen eingetreten sei. Untersuchungen der Gewitterhäufigkeit bei Artillerieschießplätzen haben indes kein dem Wetterschießen günstiges Resultat ergeben. Vgl. ›Bericht über die internationale Expertenkonferenz für Wetterschießen in Graz‹ (Wien 1902; mit vielen Literaturangaben); R.v. Strele, Wetterläuten und Wetterschießen (in der ›Zeitschrift des Deutschen und Österreichischen Alpenvereins‹, 1898); Lachmann in der ›Meteorologischen Zeitschrift‹ (Wien 1901); Pernter, Das Ende des Wetterschießens (ebenda, 1907).


Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Zaklenjeno