Stran 3 od 7

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 06.10.2014, 7:08
Napisal/-a preglednik
Mene pa zanima občutek strojevodij na Borsigu, ko ima le ta za seboj malo težji vlak in še na vzponu. Verjetno se izkaže kot zelo močna parna lokomotiva. Vleka muzejca s tistimi par vagončki je verjetno, kot bi s traktorjem obdeloval vrt.

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 06.10.2014, 7:30
Napisal/-a Tono
Ne vem če je bil bruto tovornega vlaka kaj večji od velike muzejske garniture. Težo pa občuti izključno kurjač, po možnosti v kombinaciji s slabim premogom :) Sicer pa lahko ima serija 06 na 28 promilskem vzponu na kavlju največ 290 ton. Muzejc z 06 na Bohinjki je sicer za kurjača kar orng podvig.

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 06.10.2014, 10:13
Napisal/-a preglednik
Koliko znaša teža običajne muzejske garniture. Kolikor se spomnim, ko je še oče vozil s parno vleko po Bohinjki progi je vrsta 17 vlekla tistih 125 t s hitrostjo tistih 20-25 km/h. Serija 28 je imela max. obremenitev 270ton, vendar ne več kot 15-20km/h, vrsta 33 okoli 310ton in 36-tka do 360 ton. Druge pa itak niso vozile. Kasneje je kenedi (661) povlekel 500-600 ton, španke pa so imele obremenitev 360 ton pri malo višji kritični hitrosti okoli 27 km/h. V časih soškega koridorja sta dva regana vlekla s hitrostjo 22-25 km/h okoli 1500 ton. Danes pa itak vozijo poleg občasnega muzejca samo še fiati.

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 06.10.2014, 19:47
Napisal/-a trackpan
Pozdravljeni .

Morda še "nekaj" besed iz knjige "Lokomotive bohinjske železnice" (Tadej Brate, 1991).

Poleti leta 1976 je po progi nekajkrat zapeljal posebni vlak z lokomotivo JŽ 28-006. Naročniki so bili tujci. Na dimnik so namontirali iskrolovno napravo, četudi jo ta lokomotiva "ni nikoli imela".

Lokomotiva vrste JŽ 36 je bila zelo močna in je imela dobre vozne lastnosti. Trije pogonski cilindri so zahtevali relativno veliko pare, tako da so se kurjači morali potruditi, da so vzdrževali visok tlak. Imeli so navado reči: "Ta je požrla vse, kar je videla, pa še nazaj je gledala !"

Leta 1968 so v Makedoniji ukinili parno vleko. V Sloveniji je primanjkovali lokomotiv in so jih pet vrste JŽ 33 odkupili. Po popravilu so jih tri vozile po bohinjski progi, dve pa sta bili dodeljeni kurilnici v Ljubljani.

LP Igor

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 07.10.2014, 11:45
Napisal/-a Gorchi
Tukaj bi dodal pomislek na
Poleti leta 1976 je po progi nekajkrat zapeljal posebni vlak z lokomotivo JŽ 28-006. Naročniki so bili tujci. Na dimnik so namontirali iskrolovno napravo, četudi jo ta lokomotiva "ni nikoli imela".
Taka je zgleda ostala, saj ga še vedno ima v Divači. Vendar pa "ni ga nikoli ni imela" - mogoče pod oznako JŽ 28-006, sem pa skeptičen kako je bilo na začetku. Po Pospichalovi statistiki je lokomotiva ugledala luč sveta v Wiener Neustadtu leta 1923 pod številko 5740 in je sprva vozila kot SHS 80.306. Videl sem nekaj slik te serije, ko so bile kolikor toliko nove in večina jih je imela iskrolovec tako da bi verjel, da ga je tudi ta imela na začetku. Poudarjam, ne trdim, da ga je zares imela, samo predvidevam. Moram pa reči, kakor se nekaterim zdi tak dimnik grd, je meni prav simpatičen :)

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 07.10.2014, 12:49
Napisal/-a Peter 5
Zdravo!
Mnoge staroavstrijske (in tako tudi nekatere naše) parne lokomotive so bile opremljen s tovrstnimi iskrolovci. Več o tem na linku
http://www.zeno.org/Roell-1912/A/Funkenf%C3%A4nger
Sama konstrukcija sploh ni samo iz pločevine sklepan "klobuk za na dimnik", ampak je kar kompliciran sestav. Kot je razvidno iz slike 180, je pomembna komponenta tudi spiralasto vodilo tik nad puhalom. Kasnejše verzije tega iskrolova so imele skozi "klobuk" paralelno z lokomotivsko osjo vdelani 2 cevi za zrak, ki sta za njim zmanjšali vrtinčenje in nezaželeno zanašanje "dimne zavese" v smeri strojevodske hišice.

Tudi meni so bile všeč lokomotive s to napravo, zlasti se spominjam nekaterih lokomotiv serije 24 v krajšem obdobju po letu 1945.

LP Peter

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 07.10.2014, 14:56
Napisal/-a igor72

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 07.10.2014, 16:18
Napisal/-a trackpan
Pozdravljeni.

Mislim, da bo najbolje, če dodatno citiram avtorja knjige "Lokomotive bohinjske železnice" . Bolje tako, kot da bi se narobe razumeli ali pa da bi avtorju delal krivico. :? Lahko se tudi razume, da lokomotiva ni imela iskrolovno napravo te vrste. :(
Ob koncu parne vleke na Slovenskem je v poletju leta 1976 nekajkrat zapeljal posebni vlak po naročilu tujih naročnikov z lokomotivo JŽ 28-006, ki so ji za ta primer montirali na dimnik staro iskrolovno napravo, čeprav prav ta lokomotiva ni nikoli imela montirane te naprave.
LP Igor

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 08.10.2014, 11:51
Napisal/-a Gorchi
Igor,
lahko se razume dvoumno:
1. ni imela montiranega iskrolovca na splošno
2. ni imela montiranega iskrolovca dotičnega starega tipa

Torej 28-006 ima namontiran takel iskrolovec:
Slika
Slika iz Tin€-tove strani Miniaturna zeleznica

Originalno so imele lokomotive KkStb 80 takle iskrolovec:
Slika
Slika lokomotive KkStB 80.963 iz strani http://www.mdc.sk/katalog-kategoria/204/201/

In če se ne motim, je en tak "pisker" tudi v rotundi muzeja na Parmovi, tam pri zidu na tleh, ko so sicer različni dimniki (na žalost brez kake pametne razlage, v čem je poanta različnih dimnikov in katerim serijam so pripadali)

Na prvi pogled ni neke razlike...?

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 08.10.2014, 11:52
Napisal/-a Gorchi
Ah ja.. pa še en tak iskrolovec smo srečali na forumu v temi o JŽ 28...
Slika
:arrow: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 12.10.2014, 13:59
Napisal/-a TGV Lyria
Nemcem očitno še ni dovolj...
Na spletni strani http://plandampfteam.de/news.html so zapisali naslednje:
Mehr Bilder folgen in kürze, wir werden die Tour im Oktober 2015 wiederholen
Po zanesljivih informacijah naj bi tokrat želeli imeti obe lokomotivi.
Zgodba se nadaljuje...

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 18.10.2014, 19:36
Napisal/-a 363

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 05.07.2015, 11:41
Napisal/-a ebi2
Zdravo!
Na netu se je pojavil odličen posnetek omenjene vožnje, ki ga je objavil Wannentender. Vredno ogleda.

Povezava na video


Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 05.07.2015, 15:33
Napisal/-a miranzor
Dušan,

hvala za posredovan video! :thumbupl

Resnično se ga splača pogledat! :)

Re: Tovorni (foto)vlak s parno vleko na Bohinjski progi

Objavljeno: 03.10.2015, 16:45
Napisal/-a TGV Lyria
Torej, leto je naokrog in Nemci so se zares odločili za povratek na Bohinjko. Termin je od četrtka, 8.10. do nedelje, 11.10.2015. Letošnja vožnja bo potekala nekoliko drugače kot lanska, udeleženi bosta dve lokomotivi, pa tudi program je spremenjen zaradi vzdrževalnih del na Bohinjki.

1. dan: Nova Gorica - Grahovo - Anhovo - Grahovo - Nova Gorica, lokomotiva 06-018
2. dan: Nova Gorica - Sežana - Nova Gorica, lokomotiva 06-018
3. dan: Nova Gorica - Jesenice - Bohinjska Bistrica - Jesenice, lokomotiva 06-018
4. dan: Jesenice - Most na Soči - Jesenice, lokomotiva 33-037

Ob vsem tem je potrebno še dodati, da vozi v soboto, 10.10. (3. dan), tudi redni muzejski vlak ABC Tourism z lokomotivo 33-037. Torej bosta na ta dan vozila kar dva vlaka s parno vleko! Križanje obeh bo na Grahovem.