Llanta-Potrerillos (Čile) - proga, da ti jemlje dih
Llanta-Potrerillos (Čile) - proga, da ti jemlje dih
Ena najbolj divjih prog na svetu je gotovo proga Llanta - Potrerillos v Čilu, ki se v 200 km vožnje, najprej po suhi skalni dolini, nato pa vsekana v strma, gola skalnata pobočja Andov dvigne v 4% vzponih od nadmorske višine nekaj metrov do višine 3300 m, kjer se nahaja topilnica bakra južnoameriške rudarske družbe Andes Copper Mining. Nekoč so tu bili tudi rudniki bakra, ko pa so rudo izčrpali, pa so jo začeli dovažati sem iz nižje ležečih rudnikov ob progi, ker je to ceneje kot prestavitev topilnice.
Proga je bila zgrajena leta 1917 za ceno 4.5 milijonov takratnih dolarjev, kar je ogromna vsota denarja. Do srede 50h let so, razumljivo, vlake vlekle parne lokomotive, leta 57 pa so jih zamenjale 3 General Motorsove lokomotive G12. Ta model, v konfiguraciji B-B ali A1A-A1A, z 12-cilindrskim motorjem 567 z 1.425 konjskimi močmi, je bil prvi izvozni model General Motorsa in je predhodnik naše Španke.
Nekaj zelo udarnih slik s te proge lahko vidite na http://www.railpictures.net/showphotos. ... los%20Line, sam Potrerillos iz zraka ter še nekaj drugih slik tega kraja pa na http://www.panoramio.com/photo/1455385
Tu je tudi video posnetek s te proge: Nekaj naslednjih posnetkov je iz drugih divjih južnoameriških prog, v glavnem pa iz proge, ki teče iz ekvadorskega mesta Roobamba na nadmorski višini 3.000 m proti jugu, mimo zloglasnega Hudičevega nosu (Devil's Nose) do precej nežje ležečega in 100 km oddaljnega Sibambe. Hudičev nos je visok hrib s skoraj navpičnimi skalnatimi pobočji, ki ga graditelji proge niso mogli zaobiti. Ker gradnja predora ni bila mogoča, saj se je bilo potrebno vzpeti od nadmorske višine 1.800 m do višine 2.600 m na drugi strani hriba. Zato so se odločili za serijo šestih cik-cak vzponov z nakloni do 5,1%.
Danes je to zgolj turistična proga, saj rednega potniškega in tovornega prometa ni od leta 1998, ko je El Niño odplaknil precejšen del proge med Sibambo in pristaniščem Guayaquil na pacifiški obali. Ker ni bilo denarja za obnovitev proge, so jo enostavno opustili.
Sedaj vozijo turiste trikrat tedensko, v glavnem z v motornik predelanim avtobusom, če pa se najavi večja skupina, pa jih peljejo na potniških vagonih, ki jih vleče dizlovka, proti doplačilu pa tudi parna lokomotiva. "Na vagonih" se mi ni zapisalo kar tako, saj je glavna atrakcija potovanja sedenje na strehi vagona, medtem ko ti noge bingljajo nad stometrskim prepadom. Dodatna atrakcija so še iztirjenja, ki na tej progi niso izredni ampak skorajda redni dogodek, katerih reševanje pa tamkajšnji železničarji mojstrsko obvladajo in z nekaj podloženimi kamni (glej video) rešijo v uri ali dveh.
Upam, da boste uživali ob gledanju, četudi so videi nekoliko slabše kakovosti, saj so še iz obdobja izpred HD videa in poceni montažnih programov.
Miško
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iUTP_UTsLNA&NR=1[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zMJpho6r ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fUk9HGbP ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v_vKPYS9 ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jq8Q455d ... ature=fvwp[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ApKSYAU0 ... re=related[/youtube]
Proga je bila zgrajena leta 1917 za ceno 4.5 milijonov takratnih dolarjev, kar je ogromna vsota denarja. Do srede 50h let so, razumljivo, vlake vlekle parne lokomotive, leta 57 pa so jih zamenjale 3 General Motorsove lokomotive G12. Ta model, v konfiguraciji B-B ali A1A-A1A, z 12-cilindrskim motorjem 567 z 1.425 konjskimi močmi, je bil prvi izvozni model General Motorsa in je predhodnik naše Španke.
Nekaj zelo udarnih slik s te proge lahko vidite na http://www.railpictures.net/showphotos. ... los%20Line, sam Potrerillos iz zraka ter še nekaj drugih slik tega kraja pa na http://www.panoramio.com/photo/1455385
Tu je tudi video posnetek s te proge: Nekaj naslednjih posnetkov je iz drugih divjih južnoameriških prog, v glavnem pa iz proge, ki teče iz ekvadorskega mesta Roobamba na nadmorski višini 3.000 m proti jugu, mimo zloglasnega Hudičevega nosu (Devil's Nose) do precej nežje ležečega in 100 km oddaljnega Sibambe. Hudičev nos je visok hrib s skoraj navpičnimi skalnatimi pobočji, ki ga graditelji proge niso mogli zaobiti. Ker gradnja predora ni bila mogoča, saj se je bilo potrebno vzpeti od nadmorske višine 1.800 m do višine 2.600 m na drugi strani hriba. Zato so se odločili za serijo šestih cik-cak vzponov z nakloni do 5,1%.
Danes je to zgolj turistična proga, saj rednega potniškega in tovornega prometa ni od leta 1998, ko je El Niño odplaknil precejšen del proge med Sibambo in pristaniščem Guayaquil na pacifiški obali. Ker ni bilo denarja za obnovitev proge, so jo enostavno opustili.
Sedaj vozijo turiste trikrat tedensko, v glavnem z v motornik predelanim avtobusom, če pa se najavi večja skupina, pa jih peljejo na potniških vagonih, ki jih vleče dizlovka, proti doplačilu pa tudi parna lokomotiva. "Na vagonih" se mi ni zapisalo kar tako, saj je glavna atrakcija potovanja sedenje na strehi vagona, medtem ko ti noge bingljajo nad stometrskim prepadom. Dodatna atrakcija so še iztirjenja, ki na tej progi niso izredni ampak skorajda redni dogodek, katerih reševanje pa tamkajšnji železničarji mojstrsko obvladajo in z nekaj podloženimi kamni (glej video) rešijo v uri ali dveh.
Upam, da boste uživali ob gledanju, četudi so videi nekoliko slabše kakovosti, saj so še iz obdobja izpred HD videa in poceni montažnih programov.
Miško
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iUTP_UTsLNA&NR=1[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zMJpho6r ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fUk9HGbP ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v_vKPYS9 ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jq8Q455d ... ature=fvwp[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ApKSYAU0 ... re=related[/youtube]
Re: Llanta-Potrerillos (Čile) - proga, da ti jemlje dih
Po svoje zanimiva, vendar preveč adrenalinska! Povrhu vsega pa še "nič ni ziher"...
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Llanta-Potrerillos (Čile) - proga, da ti jemlje dih
Pozdrav
Miško, BRAVO . Sem se pred časom igral z mislijo, da bi odprl temo z opisi najbolj drzno speljanih prog po svetu, pa sem misel opustil, ker sam nimam nobenih osebnih slik Upam lahko, da se bo tema prijela.
Pa še slikovna razlaga, zakaj se zadevi reče "hudičev nos" (el nariz del diablo):
in je pobrana iz naslednje strani:
http://www.railways.incanada.net/pictures/g&q.htm
LP
Jože
Miško, BRAVO . Sem se pred časom igral z mislijo, da bi odprl temo z opisi najbolj drzno speljanih prog po svetu, pa sem misel opustil, ker sam nimam nobenih osebnih slik Upam lahko, da se bo tema prijela.
Pa še slikovna razlaga, zakaj se zadevi reče "hudičev nos" (el nariz del diablo):
in je pobrana iz naslednje strani:
http://www.railways.incanada.net/pictures/g&q.htm
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Llanta-Potrerillos (Čile) - proga, da ti jemlje dih
Meni se zdi najboljši video o iztirjenju in ponovnem vtirjenju...
Izgleda, da ima strojevodja orodje v kabini in da potem strojevodja in izvežbani potniki sami vtirijo lokomotivo
Tisti potniki,ki to znajo in pomagajo pri vtirjenju, se lahko na tej progi vozijo zastonj
Izgleda, da ima strojevodja orodje v kabini in da potem strojevodja in izvežbani potniki sami vtirijo lokomotivo
Tisti potniki,ki to znajo in pomagajo pri vtirjenju, se lahko na tej progi vozijo zastonj
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Llanta-Potrerillos (Čile) - proga, da ti jemlje dih
Najbolj se mi dopade, da ljudje v teh krajih nič ne komplicirajo. Mislim, pa da namesto evidenc o izrednih dogodkih vodijo kar evidence o rednih
Odlični filmi!!!
Lep pozdrav in srečno Novo,
Tono
Odlični filmi!!!
Lep pozdrav in srečno Novo,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Llanta-Potrerillos (Čile) - proga, da ti jemlje dih
odlično predstavljeno
brez zamere....."zelenci" bi lahko to temo prestavili v videopise.
brez zamere....."zelenci" bi lahko to temo prestavili v videopise.
Re: Llanta-Potrerillos (Čile) - proga, da ti jemlje dih
Uslišal @cokla...zdej pa nadaljujte...541-110 napisal/-a:odlično predstavljeno
brez zamere....."zelenci" bi lahko to temo prestavili v videopise.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: Llanta-Potrerillos (Čile) - proga, da ti jemlje dih
Kaj čejo komplicirat. Če jim kaj uide po tistem bregu, niti iskat ne grejo. Obrnejo nov list, pa je.Tono napisal/-a:Najbolj se mi dopade, da ljudje v teh krajih nič ne komplicirajo. Mislim, pa da namesto evidenc o izrednih dogodkih vodijo kar evidence o rednih
Tono
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!