Bitka z Ježevčevim hribom

Železnica v gibljivah slikah.
Odgovori
Uporabniški avatar
Misko
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 61
Pridružen: 07.02.2008, 22:23

Bitka z Ježevčevim hribom

Odgovor Napisal/-a Misko »

Ježevčev hrib (Porcupine Hill) je vzpon med krajema Castlemaine in Bendigo na kakih 350 km dolgi progi Viktorijinih železnic, ki v južni Avstraliji povezuje Melbourne z Alburyjem. Za naše razmere - recimo v primerjavi s koprsko progo - nezahteven 12 promilski vzpon pa je očitno kar težaven za avstralske strojevodje, vsaj takrat, ko ena od dizlovk na klancu "crkne" in vlak obtiči. Domnevam sicer, da je taka situacija še kako dobro poznana našim strojevodjem - tudi sam sem nekajkrat opazoval kako se je mučila Brižitka, ko je bilo potrebno spraviti vlak v tek, recimo na tistem ovinku ven iz Črnotič proti Prešnici ali pa v Rodiku, a takega mučenja lokomotiv, kot ga lahko vidite na spodnjih dveh posnetkih, ko preostale tri dizlovke poskušajo zvleči 28 vagonov z žitom (po moji oceni kakih 3.000 ton, ker so osni pritiski tam spodaj, tako kot v ZDA, precej večji kot pri nas) na vrh klanca.

Priporočam, da pri gledanju daste zvočnike do maksimuma na glas, kajti fortissimo treh GM 645 motorjev (istih kot v Reaganih) v osmi je prava simfonija za ušesa - ampak, pred tem pa le pošljite preostale člane družine vsaj v sosednjo sobo, če ne še dlje ;-) ;-)

Zanimive na teh posnetkih so tudi lokomotive same, še posebno prvi dve, ki sodita med najstarejše avstralske dizlovke. Prvo, tip S, je avstralska tovarna Clyde izdelala leta 1957 v 18 primerkih in je sprva imela motor 567 BC (praktično isti kot Kennedy), a so jih kasneje modernizirali in zamenjali motorje z tipom 645. Od vseh jih danes vozi še 5, ostale pa so bile uničene v nesrečah ali pa razrezane.

Druga v sestavi, tip B, je še starejša, saj so jih v Clydu izdelalovali v letih 1951-52. Od tipa S se razlikuje predvsem, da ima kabini na obeh koncih, medtem ko ima S pravo kabino le na enem koncu, na drugem pa le majhno okno in kontrole za lokalni premik, a brez sedežev. Od 26 izdelanih lokomotiv tipa B jih vozi samo še 5, večino ostalih pa so vzeli iz prometa leta 2004, ko so na okvirjih in čepih podstavnih vozičkov začeli opažati vse pogostejši pojav razpok.

Preostali dve dizlovki sta serije T, po obliki podobne našim Kennedyjem oziroma Kanadčankam (661-415), saj so jih pri Clydu izdelali leta 1964 na osnovi GM izvoznega modela G18 (Kennedy je G16). Pri tem modelu je zanimivo to, da so jih izdelalovali za tri različne širine tirov - 3' 6" (1.067 mm), 1.435 mm in 5' 3" (1.600 mm). Vsega skupaj je bilo izdelanih 96 lokomotiv v 4 serijah. Prve tri so imele motorje 567, zadnja pa 645.

No, glede na starost lokomotiv, ki še vedno vozijo po avstralskih tirih, tudi mi ne bi smeli preveč vihati nosov, ko mimo pripelje Kennedy (da o prekrasnem zvoku, ko speljuje gramoz iz ljubljanske postaje ali pa, ko se vrača iz Črnuč niti ne govorim...).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B6K3oMQlxyA&NR=1[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kyLsZr5h ... re=related[/youtube]

Tu je še slika istega vlaka posneta, ko je bilo še vse v redu:

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=308233

Miško
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Bitka z Ježevčevim hribom

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Marija, Bog pomagaj! [-o<

Sploh nisem zmogel gledati do konca. Firerje bi blo treba tepst kot bike! :kij
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

Re: Bitka z Ježevčevim hribom

Odgovor Napisal/-a SIMY »

Hm,čudno da ne prekurijo vlečnih motorjev,ko tako dolgo pod malo brzino vlečejo.
Odgovori