V profesionalno posnetem videu, ki pa je lahko zgled vsem nam, ki se amatersko ukvarjamo s snemanjem vlakov, nastopata obe lokomotivi SRI, Pere Marquette 1225 in Nickel Plate Road 765, ki družno v pripregi vlečeta tovorni vlak z vagoni iz obdobja, ko sta bile še v aktivni službi (1941-1959). Avtentičnost posameznih kadrov dopolnjujejo še druga vozila iz tega obdobja, ki "nastopajo" v stranskih vlogah - John Deere traktorji in Fordova poltovornjačka - pickup iz 50tih in predvojni model T.
Kot rečeno, obe zvezdi filma sta dve od največjih aktivnih parnih lokomotiv v ZDA. Obe je izdelala tovarna lokomotiv Lima iz Ohia, ki je izdelovala izvrstne parne lokomotive od leta 1870 do petdesetih let prejšnjega stoletja, ko so naročila za parne lokomotive usahnila. Združena s še dvema drugima prozvajalcema v korporacijo Baldwin-Lima-Hamilton se je poskusila tudi v izdelavi dizel-električnih lokomotiv, a so bile te v primerjavi z izdelki tovarn General Motors, Alco in General Electric neuspešne in tako so leta 1956 tovarno zaprli.
Obe lokomotivi sta tipa Berkshire (kolesno zaporedje 2-8-4 ali 1'D2'h) in sodita v tako imenovano skupino Super Power lokomotiv, to je visoko-zmogljivih parnih lokomotiv, pri katerih načrtovanju so bili uporabljeni najnovejši tehnični dosežki in spoznanja tedanje dobe. Lokomotive, ki so sodile v to skupino, so imele izredno zmogljive kotle z višjimi pritiski kot je bilo običajno (16 do 21 atm), termične sifone, ogromna kurišča (zato tudi dvoosni podstavni voziček pod njimi), kotalne ležaje na oseh in gonilnem drogovju, seveda pa tudi mehanično kurjenje (še kako dobrodošlo pri porabi 1 tone premoga na 21 km) in mehanični pomik krmilja. Predvsem pa so se odlikovale z veliko močjo in velikimi pogonskimi kolesi (1,70 do 1,80m premera), kar jim je dopuščalo relativno visoke hitrosti (110 km/h) in čeprav so bile to prvenstveno tovorne lokomotive so ji pogosto uporabljali za vleko težkih ekspresnih vlakov, še posebno v goratih predelih. Koncept Super Power lokomotiv je nastal konec dvajsetih let prav v tovarni Lima, zasnoval pa ga je njihov glavni inženir William E. Woodard, a so ga kasneje povzeli tudi njeni tekmeci.
Več o obeh lokomotivah lahko preberete v Wikipedii na naslednjih povezavah:
Nickel Plate Road 765
http://en.wikipedia.org/wiki/Nickel_Plate_765
Pere Marquette RR 1225
http://en.wikipedia.org/wiki/Pere_Marquette_1225
Priporočam ogled videa v HD kvaliteti in in na celem zaslonu ter ob polni jakosti zvoka. Staccato obeh izpuhov sočasno ter čudovita melodija takoimenovane "steamboat whistle" - ladijske piščalke se zlivajo v mogočno simfonijo pare. Uživajte!
Povezava na video
Miško